View Full Version : Projecten Sennaproducts
Hallo mijn naam is Roy Koenen en sommige van jullie kennen mij misschien nog van mijn golf 1 16V G60 en de golf IV 1.8T G60 Quattro. Deze auto heb ik, naar 10 jaar in mijn bezit te hebben gehad, pas met pijn in mijn hart verkocht.
De auto is in zijn geheel naar Frankrijk gegaan waar hij voor trackdays gebruikt gaat worden.
Als project auto heb ik nu een golf 5 GTI edition 30 waar inmiddels al het nodige aan gedaan is. Binnenkort gaat deze auto motorisch behoorlijk in de steigers ik zal hier dan uitgebreid verslag van doen.
Uit deze hobby voor auto's heb ik een paar jaar geleden het bedrijf Sennaproducts opgericht. De werkzaamheden bestaan voornamelijk uit het fabriceren van uitlaatspruitstukken voor turbo motoren maar ook het fabriceren van complete turbo set-up's. Ik heb inmiddels al een hoop projectauto's over de vloer gehad Maar ook veel spruitstukken gemaakt voor div auto's.
het lijkt me wel leuk om een aantal van die projecten hier neer te zetten maar ook om de toekomstige projecten hier te laten zien.
Hier een aantal foto's van een project van een klant waar ik op dit moment mee bezig ben.
Het gaat in de basis om een golf G60 die nu voorzien is van een 1.8T (APX) motor die is voorzien van H profiel drijfstangen en gesmede zuigers met daarachter een 6 versnellingsbak van VWM met een Quaiffe sper.
Verder is er een custom made spruitstuk, downpipe en uitlaat voor gemaakt en is er een hybride TD05 turbo geplaatst goed voor ongeveer 410 pk.
De turbo is voorzien van RSV en teflon met RSV omvlochten leidingen.
Verder heb ik er een nieuw aluminium, race geïnspireerde, inlaatspruitstuk voor gemaakt incl al het buisenwerk.
Verder nog een gladde kleppendeksel met rode bobines voor de looks en is de accu verplaatst naar de achterbak.
Tevens zit er een versnellings en toerental afhankelijke power controler op van JD en om alles tot stoppen te brengen 6 zuiger AP Racing remmen met 330mm schijven.
Ik zal proberen om hier regelmatig een update te plaatsen of om wat oudere projecten hier te plaatsen.
Inlaat 1.8T
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LQEF43YN-D.jpg
spruitstuk
http://imageshack.us/a/img818/9417/img1284nt.jpg
turbo met leidingen
http://imageshack.us/a/img705/1544/img1310et.jpg
motorruimte
http://imageshack.us/a/img577/8026/img1619g.jpg
auto
http://imageshack.us/a/img839/3584/img1615w.jpg
Bluepower
16-12-2012, 22:06
Ben erg benieuwd naar de vorderingen Roy.. Heb je G60 vroeger ook bewonderd, en je mk4 1.8t ook helemaal afgekwijld...
Mooi spruistuk! kost dat? En is ie al een keer getest op de bank wat de meerwaarde ervan zou zijn(vermogen toename door alleen het spruitstuk te vervangen)?
gr Niels
ps. De achter-ophanging van je mk4(die je ter vervanging van je quattro aandrijving had gemaakt), maak je die ook voor anderen of wat het een eenmalig iets?
haha dank je, het inlaatspruitstuk is te kostbaar aan onderdelen en uren zodat ze eigenlijk niet interessant zijn om te maken.
Ik heb deze gemaakt voor de golf 2 en een voor mijn eigen golf 5 gemaakt en ik kan er nu nog 1 maken dus als je genoeg biedt ;-)
Was wel eenmalig denk ik om de geometrie van die onafhankelijke wielophanging goed te krijgen was echt heel veel werk en voor mijn eigen auto is dit nog wel mogelijk maar voor een betalende klant is dit vaak te duur...
antoine91
16-12-2012, 22:21
Dit ziet er dik uit!! Ik ga hem volgen!!
Grtzz Antoine
Pewi Vwteam
16-12-2012, 22:22
mooi spul hoor ziet er goed uit!!
ziet er goed uit!
erg benieuwd naar wat info foto werk van je voorgaande projectend
de 1.8t G60 ken ik wel van wat foto's de 16vG60 daarin tegen niet :tongue:
Ben benieuwd wat je hier weer van gaat maken Roy! Als ik kijk naar je project-verleden, zal dit weer een toppertje worden!
Wil je hiermee trackdays gaan bezoeken?
Weer een topic om te volgen! Ben benieuwd naar de foto`s en verhalen!
ziet er goed uit!
erg benieuwd naar wat info foto werk van je voorgaande projectend
de 1.8t G60 ken ik wel van wat foto's de 16vG60 daarin tegen niet :tongue:
8rp-SAcV-Xk
11 nov 2001 gefilmd pff ik word echt oud..
DutchWilco
17-12-2012, 00:33
Hoi Roy, Het begint er steeds meer op te lijken dat iedereen alleen maar bezig is met oude koeien uit de sloot halen. Ik weet dat het overal toch wel wat minder word en dat er momenteel weinig echt dikke auto's gebouwd worden, maar ik zou het leuk vinden als er toch weer iemand met iets dik's en vernieuwend's aan zou komen ;)
hey Wilco ik denk dat jij ook wel weet dat er maar een handje vol mensen zijn die een dusdanig groot budget hebben dat je met een vernieuwend project kunt komen.
Zelf wil ik er nu niet aan beginnen, wel ideeën genoeg hoor, maar te druk met werk om er echt iets mee te gaan doen.
Ik heb de laatste jaren best veel projecten voor klanten gemaakt maar ik heb vaak te weinig tijd om alles op het www te gooien daarom heb ik nu deze thread aangemaakt.
Het is altijd wel leuk om te zien wat er zoal gebouwd word door diverse mensen en daarom dump ik het hier ook maar eens.
met het zien van het filmpje zegt die mk1 me wel iets!
helaas nooit zelf mogen bewonderen, dat is van voor mijn tijd..
Ah...ik heb even te snel gelezen zie ik. Die MKII is voor een klant..ik dacht je eigen nieuwe project :)
Ben je nog wel van plan om wat circuitdagen te gaan bezoeken volgend jaar?
Ja is voor een klant wel ff opletten hé..
Ik denk wel dat ik volgend jaar een paar keer ga de golf 2 heeft dit hele jaar stil gestaan dus het word tijd dat die ook weer eens gebruikt word.
Welkom Roy,
Jouw voormalige auto's zijn inderdaad erg beroemd in de scene !!
Als we het toch over "oude koeien" hebben, wat is er moet je mk1 gebeurd ??
Verkocht ??
Leuk project die MK2... Wat een heerlijk ding was dat die MK4 :thumbup:
Ja die is, in onderdelen, verkocht rijdt wel weer want hij is apk gekeurd heb ik gezien.
Weet alleen niet waar of wie...
Hier een paar foto's van een projectje waar ik aan gewerkt heb.
Het is een Leon supercopa met sequentiële 6 bak en een 2.0TFSI met GT28 turbo en externe waste gate.
Ik heb hier oa het spruitstuk en een downpipe voor gemaakt, en het mooie is dat er met deze auto oa endurance races word gereden en dat er al een hoop is stuk gegaan (niet leuk) behalve spruitstuk en downpipe deze zijn probleemloos.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TJKYHR6J-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XZG7DVZV-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CYZAEQTF-D.jpg
Das toch wel een flinke turbo ofnie... Fantastisch mooi werk verder!
sander_beer
21-12-2012, 15:38
ziet er mooi uit
dicht dat goed af die construktie met die veren ?
Ja dat gaat goed hoor ;-)
ik ben deze week bezig geweest met de inbouw van een VWM schakelsysteem in een golf ED30.
De grote voordelen van dit systeem is dat je meer gevoel hebt bij het schakelen omdat er nergens meer rubbertjes en veertjes tussen zitten en
hij schakeld nu dus veel directer en ook is de schakelweg van voor naar achter veel korter geworden.
En het ziet er wel racie uit...
De inbouw was nog best een hoop werk omdat er niet veel ruimte was voor de kabels en de kabel bevestigingen en alles moest natuurlijk wel mooi passen in het middenkonsool. ook moest de uitlaat en het hitteschild worden verwijdert om toegang te krijgen tot het originele schakelsysteem nadat deze was verwijdert heb ik een aluminium plaatje gemaakt om het originele gat in de tunnel mee af te dichten.
Daarna heb ik een schakeltoren gemaakt uit aluminium en deze bevestigd in de auto (veel werk) toen dit klaar was kon ik de kabels pas maken en bevestigen.
Nog even een pookknopje gedraaid en een carbon afdekplaatje gemaakt en tada klaar!
http://imageshack.us/a/img528/6250/img1657ji.jpg
http://imageshack.us/a/img255/2056/img1660m.jpg
http://imageshack.us/a/img844/7048/img1669zp.jpg
http://imageshack.us/a/img821/7969/img1693u.jpg
http://imageshack.us/a/img839/5091/img1694ex.jpg
http://imageshack.us/a/img502/4017/img1695kl.jpg
Met deze auto word ook circuit gereden en daarom komen er ook nog een paar Recaro's in met 4 punts gordels en een OMP stuurtje.
Dit is ook wel nodig met 500PK!
Inmiddels ben ik begonnen met het maken van een aantal olie catchtank set-up's waarvan 1 voor deze auto als ik hier mee klaar ben dan val ik jullie er wel weer mee lastig...
Dat ziet er netjes uit zeg :thumbup:
sander_beer
22-12-2012, 17:21
blijf ons maar lekker lastig vallen :tongue:
echt vakwerk dit. super mooi!
Tiki Madness
22-12-2012, 17:46
Mag ik vragen waar je die veren vandaan haalt?
Michael
Herm Schreurs
22-12-2012, 19:39
Ziet er goed uit hoor Roy!
En oude koeien of niet, het blijft waanzinnig :D
Pewi Vwteam
22-12-2012, 20:31
ziet er goed uit!! mooi werk, ik vind dat custom werk altijd erg mooi,om te zien:thumbup: teminste als het netjes is is gedaan!
heel erg tof zo'n shifter in zo'n nieuw interieur :cool:
bedankt mannen.
Over oude koeien gesproken...
hier nog een waar ik het afgelopen jaar aan heb gewerkt het is een orginele golf 3 kitcar met het complete onderstel van een golf 4 kitcar dus draagarmen achterbrug fusees remmen enz echt dik spul dus.
De motor is een voledig aangepaste 2.0TFSI met 500PK en een sequentiële 6 bak bak.
In het verleden heb ik al regelmatig aan deze auto gewerkt oa heb ik samen met de eigenaar de wielkasten verbreed en diverse andere aanpassingen aan het chassis.
Ook heb ik oa het uitlaatspruitstuk gemaakt en dan nu resent heb ik de downpipe en uitlaat met sidepipe gemaakt en wat aanpassingen aan de draagarmen en veerpoten.
De auto is inmiddels bijna klaar en zal zeker op het circuit te vinden zijn volgend jaar.
downpipe vlakken
http://imageshack.us/a/img827/7118/img0594cg.jpg
downpipe met ophanging
http://imageshack.us/a/img811/9103/img0626kr.jpg
uitlaat met aansluiting naar sidepipe
http://imageshack.us/a/img856/5839/img0627ij.jpg
sidepipe
http://imageshack.us/a/img338/3996/img0586i.jpg
auto
http://imageshack.us/a/img51/7655/img0619qg.jpg
sidepipe
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WL8FBZOU-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GDINQZQP-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UQFPLMIN-D.jpg
Pewi Vwteam
22-12-2012, 21:31
wederom erruggg netjes, gewoon vakwerk!
Hier nog een paar foto's van het nieuwe inlaatspruitstuk voor mijn eigen ED30 projectje. De bedoeling is om een 400+pk motor te maken die doormiddel van oa een versnellings en toerental afhankelijke power controler (JD) een zo soepel mogelijke power band te krijgen zodat mijn oma er nog mee naar de winkel kan...
gasklep aansluiting
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RS8FZONQ-D.jpg
kamertje Oring
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4DSHWUCM-D.jpg
opstelling
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BNZ4MBDC-D.jpg
gasklep + sensor
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FC8VN3DT-D.jpg
div aansluitingen
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FOQIRZCZ-D.jpg
op test motor
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DA7N8FL4-D.jpg
Ik ga denk ik nog een topic aanmaken van de ombouw van mijn ED30 mmaar voor nu maar ff hier..
Herm Schreurs
22-12-2012, 21:36
Erg netjes Roy!
Complimenten hoor :thumbup:
Bekende mk3 ;)
bedankt man ja is zeker een bekende auto maar voor nog niet zoveel mensen... maar dat komt nog wel denk ik...
Herm Schreurs
22-12-2012, 21:47
bedankt man ja is zeker een bekende auto maar voor nog niet zoveel mensen... maar dat komt nog wel denk ik...
Ik zal het voor me houden. Ben jaren geleden nog met de vorige eigenaar bezig geweest over de kitcar toen hij nog ergens achterom onder een zeiltje stond. :D
Heeft een heel mooi nieuw huisje gekregen.. Ben echt benieuwd kerel! Top werk, kan ik echt van genieten!
voor mij niet bekend maar wel een erg gaaf ding!
een appart topic van de ED30 altijd doen :tongue: nog meer lees voer
RiootjeTDI
22-12-2012, 21:53
Te gekke pook!
Mooi spul Roy. (Ik ken je nog uit de tijd in Blijham, Abel)
haha ja die Abel dat weet ik nog wel, ik heb je nog wel eens gesproken geloof ik.
DutchWilco
22-12-2012, 22:13
Ik weet ook al wat meer van deze mk3 en het is leuk om te zien dat er weer aan gewerkt word. Auto wordt erg mooi zo, en het zou idd leuk zijn als hij straks ook daadwerkelijk het circuit op gaat. Ik weet dat de mk4 kitcar goed rijd en dat zal bij deze allicht beter willen omdat de mk3-koets een stuk lichter is. Zit hier dan ook de onafhankelijke wielophanging onder zoals bij de mk4 kitcar ?
Dit is toch een vernieuwend project of niet dan :thumbup:
Project heeft geen prioritijd voor de eigenaar, ja dit is een onafhankelijke wielophanging die hoofdzakelijk ontwikkeld is voor de rally sport maar er zijn veel verstel mogelijkheden van oa je stabi, camber, sporing enz dat hij zeker geschikt zal zijn voor het gebruikt op circuit. Tevens zijn de dempers aangepast voor circuit gebruik, dempers zijn van Proflex dus dat zit ook wel snor! De fusees voor zijn ook van de golf 4 kitcar en dit is echt geweldig spul! Dit in combinatie met de watergekoelde 6 pots Alcon remmen zal het zeker hard gaan over het circuit.
Groot voordeel is dat de eigenaar veel circuit ervaring heeft en dat het afstellen van onderstel, wegligging, balance, remverdeling enz op zijn lijf geschreven is.
Met alleen een op papier snelle auto ben je er nog niet...
Herm Schreurs
22-12-2012, 22:53
Project heeft geen prioritijd voor de eigenaar, ja dit is een onafhankelijke wielophanging die hoofdzakelijk ontwikkeld is voor de rally sport maar er zijn veel verstel mogelijkheden van oa je stabi, camber, sporing enz dat hij zeker geschikt zal zijn voor het gebruikt op circuit. Tevens zijn de dempers aangepast voor circuit gebruik, dempers zijn van Proflex dus dat zit ook wel snor! De fusees voor zijn ook van de golf 4 kitcar en dit is echt geweldig spul! Dit in combinatie met de watergekoelde 6 pots Alcon remmen zal het zeker hard gaan over het circuit.
Groot voordeel is dat de eigenaar veel circuit ervaring heeft en dat het afstellen van onderstel, wegligging, balance, remverdeling enz op zijn lijf geschreven is.
Met alleen een op papier snelle auto ben je er nog niet...
:D
DutchWilco
22-12-2012, 23:28
Klopt idd, maar een Auto zal eerst op papier moeten kloppen om hem vervolgens vanuit de praktijk te kunnen verbeteren/perfectioneren. Buiten dit papier om bouw je een auto ook vanuit alle ervaringen die je al heb opgedaan en zal een auto nooit succesvol kunnen zijn als deze op papier al niet in orde is.
Om een daadwerkelijk snelle/potentiële auto te kunnen bouwen is er ook heel veel geld nodig, de juiste mensen om je heen en een ervaren en goede coureur die ook medebepalend is.
Om deze reden laten veel mensen er dan ook een ervaren coureur mee rijden ipv dat ze dit zelf willen gaan doen. Zelf rijden is allicht veel leuker, maar voor presteren gelden helaas andere regels :confused:
Jammer dat het presteren ten koste gaat van het plezier in veel gevallen.
In de meeste gevallen geld dan ook dat meedoen leuker is dan het moeten winnen wat ik zelf belangrijker vind ;) Natuurlijk zou het super zijn als je voor in mee kan doen of zelfs een keer kan winnen, maar er zal altijd baas boven baas zijn.
Je bent in elk geval goed bezig en ik ben benieuwd naar de volgende update, want hij lijkt mij al een eind klaar te zijn.
skywalker38
22-12-2012, 23:53
die kitcar is toch van Hans Weijs geweest en door Jeroen Dik,overgenomen?
Dit is echt wel een dik project,zit alleen met een vraag,die fusees van de kitcar zijn deze niet te zwaar uitgevoerd voor op het circuit?
Het lijkt mij juist waarschijnlijk om op het circuit alles zo licht mogelijk te houden
Ik was n.l wezen kijken voor een super 1600 achterbrug en schrok ervan hoe zwaar alle componenten zijn uitgevoerd
Per slot van rekening is dit zo zwaar gebouwd omdat men in de rally er niet al te zachtzinnig mee omgaat.
Hallo Wilco, je hebt helemaal gelijk hoor maar het voelt altijd een beetje als vals spelen haha
Is het nu de auto die zo snel is of de coureur, het moet een combinatie van oa die factoren zijn en alles moet kloppen.
Ik begrijp wel wat je bedoelt en met jou auto moet je ook zeer zeker voorin kunnen mee strijden dit legt vervolgens wel weer een hoop druk op je schouders want op papier MOET je...
skywalker
Ja alles wat zwaar en degelijk moet zijn is ook zo uitgevoerd.
De voorste fusees zijn uit aluminium gefreesd en zeker niet zwaar maar wel super degelijk uitgevoerd, de achterbrug is wel wat zwaar maar voor de balance van de auto is dit ook wel weer gunstig.
Tevens zit dit gewicht laag bij de grond wat voor de wegligging absolute niet bezwaarlijk is.
En als je met veel vermogen op een goed uigebalanceerde auto op vol slicks over het circuit aan het boenderen bent met geen enkel ontzag voor het materiaal dan moet het ook wel zwaar/degelijk gebouwd zijn...;-)
DutchWilco
23-12-2012, 13:53
Daar heb je helemaal gelijk in. Om te bouwen is het natuurlijk geweldig, maar dan moet je presteren omdat ook die verwachten er zijn.
Het meeste plezier zit hem dan ook in de gemiddelde auto die in de middenmoot meerijd.
Het is veel goedkoper, je bent echt aan het racen en de mensen hebben geen hoge verwachtingen. Ook kan je dan wat meer tot het uiterste gaan omdat deze auto's minder duur zijn om te repareren als je net even over de grens gaat :)
Ik zou dit zelf het leukst vinden, maar als bedrijf zijnde wil ik ook kunnen laten zien wat de mogelijkheden zijn en wat we kunnen en wil er dan toch uithalen wat er in zit. Ik ben een bouwer en geen coureur en zal daarna ook moeten kijken hoe we het gaan doen met de wedstrijden die we willen gaan rijden, maar dat duurt helaas nog wel even.
Echt een monster van een auto, die kitcar van Jeroen! Goed om te zien dat hij nu bijna klaar is! Ben echt benieuwd wat zoiets gaat doen op het circuit!
Mooie spiegeltjes zitten er trouwens op hè....RH heeft die voor JD besteld na een tip van mij :D:D
WilcoGTI
23-12-2012, 17:22
Mooie projecten kerel. Petje af voor je werk.
Ziet er allemaal weer verdomd goed uit roy! Succes met de verdere projecten, en ik zal dit topic absoluut volgen!
Ik ben de laatse week oa bezig geweest met het maken van een aantal olie catch tankjes voor de golf 5 tfsi.
Ik maak er in totaal 5, 3 hebben er reeds een bestemming en dan heb ik er nog 2 over voor verkoop.
De auto waar ik alles op heb pas gemaakt is van een France klant van mij in deze auto heb ik ook het vwm schakelsysteem geplaatst en ook in de motor ruimte ben ik met diverse dingen bezig geweest.
Oa heb ik een nieuwe aanzuigbuis gemaakt en nieuwe ic buizenwerk ook het uitlaatspruitstuk had wat aandacht nodig.
Deze hab ik eraf gehaald en wat kleine dingen verbeterd en daarna ingepakt met heatwrap dit omdat er inmiddels een aantal dingen in het motorruim aan het smelten waren...
Hier wat picas
ringen gedraait voor dop
http://imageshack.us/a/img543/7415/img1699ve.jpg
dop
http://imageshack.us/a/img208/5104/img1700s.jpg
tankjes gemaakt
http://imageshack.us/a/img441/7159/img1704j.jpg
met aansluitingen en aftap kraan
http://imageshack.us/a/img20/1708/img1742gx.jpg
in de auto en alu aanzuigbuis
http://imageshack.us/a/img198/74/img1766wd.jpg
http://imageshack.us/a/img32/959/img1760on.jpg
spruitstuk ingepakt
http://imageshack.us/a/img209/3125/img1791xn.jpg
http://imageshack.us/a/img546/4639/img1790v.jpg
Audi1981
30-12-2012, 11:33
Mooi werk :thumbup:
Die slijpsteen heb ik ook :D onverwoestbaar :cool:
Sven-GTI
30-12-2012, 11:35
Echt supermooi spul allemaal zeg :thumbup:
http://imageshack.us/a/img51/7655/img0619qg.jpg
Zijn zulke spatborden (of oplas-stukken) te koop is is dit zelfbouw?
Vind het namelijk erg bruut :thumbup:
Jij komt nogal eens bij JD denk ofniet? Ik zag daar laatst (toen ik mijn auto ophaalde) door het raampje van het voorste gedeelte van zijn gebouw een (dacht lichtblauwe) golf 3 binnenstaan met spoilers etc en aan de voorkant van die joekels van D2 remmen volgens mij. Is dit ook een circuit golf? Want kan er weinig over terugvinden :P
(of ik zag deze staan, want het was donker binnen :D)
Dit is allemaal zelfbouw, ja ik kom daar wel eens.
De remmen op deze golf zijn watergekoelde Alcon remmen daar kun je 10 setjes D2 voor kopen ;-)
Ziet er allemaal weer mooi uit Roy! Die catchtank is ook goed gelukt!
Heerlijk lijkt me dat als je zelf beschikking hebt over een draai- en freesbank :thumbup:
Sven-GTI
30-12-2012, 13:04
Dit is allemaal zelfbouw, ja ik kom daar wel eens.
De remmen op deze golf zijn watergekoelde Alcon remmen daar kun je 10 setjes D2 voor kopen ;-)
Het betere spul dus :thumbup: :D
Herm Schreurs
30-12-2012, 17:30
Erg mooi Roy! Complimenten, maar dat geld voor al je proecten vade mk1 tot aan....
PS:
De stoelen die ik in de Corrado heb komen nog uit jouw ex mk1 :)
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/RST_9999_178-1.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/5/0/4/RST_9999_176-1.jpg
Toen van Evert overgenomen.
Bedankt, oke dat wist ik niet, blijven mooie stoelen.
Wat een prachtige foto's!!
Jou projecten zijn ook zeker een compliment waard Herm, top!
Wat heeft Evert nog aan projecten staan weet jij dat? Ik heb hem al jaren niet meer gesproken. corrado? golf1?
Hier nog een projectje waar ik een aantal maanden terug aan heb gewerkt.
Het betreft hier een R32 golf V met DSG deze auto is van een Rus en is hier in holland bij een tuner voor een complete motor ombouw naar 650pk.
Ik heb voor deze auto de spruitstukken gemaakt hier wat foto's.
auto met turbo's
http://imageshack.us/a/img716/8872/img1350ni.jpg
spruitstukken los
http://imageshack.us/a/img255/2639/img1427v.jpg
op de auto
http://imageshack.us/a/img10/5273/img1386eo.jpg
Deze golf is inmiddels afgesteld heb er nog geen uitdraai van maar die komt later wel.
De auto heeft alleen nog een brandstof probleem (te weinig vanaf 5500rpm) verder is het top!
Het behaalde vermogen is 416 pk op 98 hij schijnt ook nog super op te spoelen dus missie geslaagd zou ik zo zeggen...
http://imageshack.us/a/img577/8026/img1619g.jpg
boah ey! Dat ziet er top uit! Die Golf 6 motor ook :)
Heb jij toevallig nog wat APX delen liggen Roy?
skywalker38
31-12-2012, 14:00
Ik vind dat luchtfilterhuis van de golf 3 kitcar erg dik,heb je daar toevallig wat fotos van?
Herm Schreurs
31-12-2012, 14:56
Bedankt, oke dat wist ik niet, blijven mooie stoelen.
Wat een prachtige foto's!!
Jou projecten zijn ook zeker een compliment waard Herm, top!
Wat heeft Evert nog aan projecten staan weet jij dat? Ik heb hem al jaren niet meer gesproken. corrado? golf1?
Thanks man!
Ik heb Evert ook al jaren niet meer gezien. Heb van Jan nog begrepen dat ED hun groene Golf mk1 heeft gekocht destijds dus misschien dat hij die nog heeft...
Gaaf hoor, ook die VR6 in die Golf mk5 zeg, mooi hoor! :thumbup:
Dat is een custom made carbon airbox zal ff zoeken naar de pica's .
Ja van die mk1 dat wist ik wel verder heb ik er al lang niets meer van gehoord.
Hier nog 2 foto's die ik tegenkwam van de R32
turbo flens met kraag
http://imageshack.us/a/img402/9035/img1409qt.jpg
1 van de spruitstukken met vierkanten uitlaatpoorten
http://imageshack.us/a/img248/8630/img1406t.jpg
Hier weer even een projectje waar ik een maand of 3 geleden aan heb gewerkt.
Het gaat hier om een cooperS turbo blokje die ik heb voorzien van een custom uitlaatspruitstuk, downpipe, leidingwerk, en turbo ondersteuning.
Ook heb ik de actuator moeten verplaatsen en aangesloten.
Dit blok moet 300+pk gaan doen en word verder ingebouwd en afgesteld bij minispeed.
Het spruitstuk moest zeer compact gebouwd worden omdat er niet veel ruimte is in zo'n mini ook de ovalen en taps uitlopende uitlaatpoorten waren behoorlijk veel werk om netjes te maken.
Hier wat foto's van de werkzaamheden.
Turbo gepositioneerd incl. kartonnen radiateur.
http://imageshack.us/a/img51/4302/img1130y.jpg
collector en de flens aan de kop met ovalen en taps uitlopende aansluitingen.
http://imageshack.us/a/img580/188/img1162tc.jpg
afgelast en gevlakt.
http://imageshack.us/a/img706/9568/img1176of.jpg
afgelast en gevlakt.
http://imageshack.us/a/img690/8832/img1175nr.jpg
actuator verplaatst nieuwe bevesteging op compressor gelast.
http://imageshack.us/a/img339/6458/img1129ys.jpg
downpipe,actuator en leidingwerk.
http://imageshack.us/a/img338/4159/img1239eo.jpg
Compressor uitgang aangepast, actuator verplaatst.
http://imageshack.us/a/img844/9986/img1232tj.jpg
werkzaamheden leidingwerk.
http://imageshack.us/a/img703/7403/img1234sw.jpg
Dat was het weer voor vandaag :-)
Ziet er allemaal weer super uit, Roy!
Herm Schreurs
04-01-2013, 00:12
Awesome!
Mooi werk Roy! :thumbup:
Super net werk.
Alleen als je er ooit iets aan heb als het in de auto zit kom je nooit nergens meer bij.
Maar dat is eigenlijk tegenwoordig ook al.
WilcoGTI
04-01-2013, 08:14
:thumbup: Erg dik allemaal.
RitchieVR6
04-01-2013, 11:40
Mooi werk allemaal Roy!! Ik heb het verkeerde vak gekozen zie ik al. :cool:
Ik spreek Evert af en toe nog eens en zover ik weet heeft hij de Golf 1 nog, ook de Corrado heeft hij nog.
Deze week is de golf 5 ED30 waar ik aan gewerkt heb opnieuw afgesteld, de motor is gebouwd en afgesteld bij JD Engineering.
Het gaat hier om een 2.0 TFSI met carrillo drijfstangen, gesmede zuigers, hybride twin scroll turbo, alu inlaat met 8 injectoren, custom spruitstuk, 3 inch uitlaatsysteem, power controler VWM shifter, S3 intercooler, olie en brandstof catchtank met bosch 044,enz enz.
http://imageshack.us/a/img835/5710/img1766iu.jpg
Zoals belooft de uitdraai.
http://imageshack.us/a/img401/2582/img2068u.jpg
Herm Schreurs
19-01-2013, 19:31
:eek: :eek: :eek:
Damn, dat noem ik nog eens een uitdraai zeg. Nondeju!
Dit ding gaat als de brandweer!
Hier even een foto van mijn eigen golf 5 ED30 wwar ik momenteel mee bezig ben.
Het gaat hier om een custom turbo set-up waar ik er meerdere van ga maken.
Ik heb ook een nieuw inlaatspruitstuk gemaakt en ook is er een gladde kleppendeksel geplaatst, voor een kompleet verslag van de ombouw maak ik nog even een nieuw topic aan maar voor nu even een preview.
http://imageshack.us/a/img836/940/img2067l.jpg
http://imageshack.us/a/img12/7858/img2065u.jpg
RitchieVR6
19-01-2013, 19:58
Ziet er indrukwekkend uit!Vakwerk!
:cool: mooi spul onder de kap
serieuse vermogens ook in die andere ED30 :eek: :thumbup:
EnVeeZee
19-01-2013, 20:41
Wat n bizar mooi spul, die ed30 moet echt als een raket gaan zeg.. :thumbup:
Herm Schreurs
19-01-2013, 20:48
Echt mooi werk Roy, petje af hoor!
Pewi Vwteam
19-01-2013, 21:46
petje af!! erg mooi spul dat je maakt.
Geweldig werk weer Roy!! :D
DutchWilco
21-01-2013, 14:38
Jammer dat de 2.0TFSI zo'n slechte naam heeft gekregen door de pomp en de ketting, want het is technisch gezien een hele mooie motor met een perfecte cilinderkop voor wat de doorstroming betreft en hoe de nokkenassen over de rolletjes lopen ipv de Hydro-stoters wat hogere toerentallen makkelijker toelaat enz. Ook de olievoorziening is echt super en maakt zelfs een drysump overbodig :)
Goede basis met genoeg mogelijkheden, ben benieuwd wat je er van maakt :)
Als je de HD pomp bedoelt daar zijn inderdaad problemen mee geweest, vooral de upgrade plunjers waren vaak van slechte kwaliteit en ook moet je regelmatig de camfollower controleren op slijtage maar met een goede upgrade pomp (compleet) zijn er geen problemen hoor dit draait zeer goed.
Met de ketting bedoel je denk ik de tsi motor en niet de tFsi deze heeft gewoon een riem.
Het grootste probleem is om er voldoende brandstof in te krijgen, inmiddels hebben we aangepaste verstuivers die wel voldoende kunnen leveren en rook vrij zijn :thumbup: .
De auto word deze week afgesteld, hou jullie op de hoogte.
Ik ben benieuwd. Ziet er allemaal top uit!
Bluepower
22-01-2013, 13:31
Roy, met die 8 injectoren, spuiten die dan alle 8 IN de cilinderkop in? of spuiten er 4 in de inlaat VOOR de kleppen?
DutchWilco
22-01-2013, 19:18
Als je de HD pomp bedoelt daar zijn inderdaad problemen mee geweest, vooral de upgrade plunjers waren vaak van slechte kwaliteit en ook moet je regelmatig de camfollower controleren op slijtage maar met een goede upgrade pomp (compleet) zijn er geen problemen hoor dit draait zeer goed.
Met de ketting bedoel je denk ik de tsi motor en niet de tFsi deze heeft gewoon een riem.
Het grootste probleem is om er voldoende brandstof in te krijgen, inmiddels hebben we aangepaste verstuivers die wel voldoende kunnen leveren en rook vrij zijn :thumbup: .
De auto word deze week afgesteld, hou jullie op de hoogte.
Er zijn al genoeg oplossingen voor de pomp idd. Is het niet zo dat de latere TFSI (vanaf 2012) ook voorzien zijn van een ketting?
Het is een mooie oplossing om er nog een extra rij met gewone injectoren bij te zetten voor meer brandstof. Zo houd je de inlaatkleppen ook mooi schoon waar nog wel eens problemen mee zijn.
Ik ben ook wel benieuwd hoe deze extra rij wordt aangestuurd. Ik kan mij indenken dat deze extra rij word aangestuurd door een eigen computer zoals bv van KMS leverbaar is voor alleen de injectie, maar mag dan niks zelf gaan bijregelen om dit dan over te laten aan de originele ECU. Ik heb ook wel gedacht om deze extra injector te laten werken op het signaal van die van de FSI, maar zou niet weten of dit mogelijk en/of verantwoord is.
De grotere FSI-injectoren worden momenteel gebruikt van de RS4, maar worden vaak verkocht als tuning/upgrade, maar is gewoon van VAG/Bosch.
Ik geloof dat je hiermee naar zo'n 360pk kan en voor meer dat er dan een extra rij injectoren bij in moet.
kan ik bij jou een cursus lassen nemen?
f*cking hell, zit me gewoon te vergapen aan die gruwelijk mooie lassen!
echt mooi werk dat je doet, repect! :thumbup:
zijn helaas niet meer veel vaklieden op dat gebied in NL, en als ze er zijn: dan zijn ze meestal oud en stoffig!
Die 2de rij injectors worden inderdaad aangestuurd door een losse ecu ontwikkeld door JDengineering en word op maat afgesteld.
Met een olie catchtank setup kun je ook het vervuilen van je kleppen tegen gaan, maar een 2de rij injectoren zou nog mooier zijn maar daar zit natuurlijk wel een kostenplaatje aan!
Plus het orginele inlaatspruitstuk is van kunstof en dus niet geschikt voor een 2de rij, we hebben een aantal aluminium spruitstukken gehad maar die beginnen wel op te raken en zijn niet orgineel te koop.
Ik gebruik absolute geen RS4 verstuivers, het inspuitpatroon is waardeloos en je auto gaat nog harder roken dan een oude diesel :-)
En de verstuivers die ik gebruik kunnen ook 420+pk doen.
Hoe gaat het met de projecten, Roy?
Gaat gewoon door Rene, heb inmiddels mijn golf ED30 helemaal klaar.
Ik heb hier oa een grotere turbo op geplaatst met custom spruitstuk natuurlijk ;-) ander inlaatspruitstuk voor gemaakt, brandstof voorziening weer geupgrade met grotere verstuivers, upgrade HD pomp, catchtank met Bosch 044 LD pomp verder nieuwe downpipe met 500+PK race kat, S3 intercooler, custom kleppendeksel, aangepaste carbon airbox met high flow Sparco filter en een olie catch tank gemaakt verder nog wat custom buizenwerk enz enz en hopla 425 PK.
Van deze turbo setjes heb ik er meerdere gemaakt dus als er mensen zijn die interesse hebben een een mooie turbo set-up, tevens heb ik ook nog een set liggen voor de Leon supercopa 2.0TFSI
info@sennaproducts.nl
Hier wat foto's van de golf V set-up.
spruitstuk
http://imageshack.us/a/img856/721/klein7.jpg
op de auto
http://imageshack.us/a/img405/8571/klein3p.jpg
leidingen
http://imageshack.us/a/img842/313/klein5q.jpg
ic pipe
http://imageshack.us/a/img442/9356/klein4.jpg
air box
http://imageshack.us/a/img854/497/img0811er.jpg
Zeitronix en JD powercontroler
http://imageshack.us/a/img35/750/img0777bo.jpg
display in zonnenklep
http://imageshack.us/a/img651/5923/img0780ci.jpg
Billet turbo
http://imageshack.us/a/img832/4483/img1939mo.jpg
in de auto
http://imageshack.us/a/img836/940/img2067l.jpg
http://imageshack.us/a/img694/143/img2158u.jpg
http://imageshack.us/a/img856/1600/golf520tfsied3089jgp8jd.jpg
Ben nu bezig met een turbo set-up voor de Leon supercopa hier later meer over.
preview
http://imageshack.us/a/img203/6443/img2287td.jpg
http://imageshack.us/a/img541/8450/img2284w.jpg
hier nog een foto van de ED30 set-up op een motor.
grote turbo golf V
http://imageshack.us/a/img543/7531/img2222j.jpg
robertoal
02-03-2013, 08:56
Allereerst complimenten voor het werk! ziet er netjes uit :-)
Wat ik me afvroeg: in hoeverre heeft zo'n spaghetti spruitstuk nut icm turbo?
Enige wat ik me voor kan stellen is dat de pulsen in min of minder gelijke maten aankomen, maar dat voordeel lijkt me te verwaarlozen (t.o.v. werk/kosten/moeite)? Maar je hebt wel meer lag lijkt me?
Enige wat ik me kan bedenken om het zo te doen is dat de turbo anders niet past..
Aangezien jij mij een expert lijkt heb ik nog een vraagje: iemand vertelde mij dat je in principe maar 3 uitlaapoorten nodig hebt, de turbo zal dan net zo goed opspoelen (geen flauw idee meer waarom..) kan jij dit mij uitleggen hoe dit dan werkt?
Ziet er weer super uit Roy!
zijn weer erg mooie update's!
R-E-S-P-E-C-T!
Ik ga vaker vragen hoe het met je projecten staat! :D
Spijtig dat wij gaan vrienden zijn, zo'n mooi werk. Je mag mij altijd eens komen helpen :D
zeker een knap stukje werk!
keep going!
Roy.....hoe staat het met de projecten?
skywalker38
21-10-2013, 19:30
Allereerst complimenten voor het werk! ziet er netjes uit :-)
Wat ik me afvroeg: in hoeverre heeft zo'n spaghetti spruitstuk nut icm turbo?
Enige wat ik me voor kan stellen is dat de pulsen in min of minder gelijke maten aankomen, maar dat voordeel lijkt me te verwaarlozen (t.o.v. werk/kosten/moeite)? Maar je hebt wel meer lag lijkt me?
Enige wat ik me kan bedenken om het zo te doen is dat de turbo anders niet past..
Aangezien jij mij een expert lijkt heb ik nog een vraagje: iemand vertelde mij dat je in principe maar 3 uitlaapoorten nodig hebt, de turbo zal dan net zo goed opspoelen (geen flauw idee meer waarom..) kan jij dit mij uitleggen hoe dit dan werkt?
Interessante vraag hier ben ik ook wel benieuwd naar :thumbup:
Hoe lijkt `t met de projecten, Roy? :)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.