Function
19-12-2012, 00:34
Hallo,
Mijn geliefde Golfje CL Function 1.3 NZ uit 1992 heeft wat problemen.
Na een koude start (zonder problemen) en ongeveer 1 km rijden begint het.
De motor bokt, houdt in, klinkt als een trekker, gaat stationair laag in de toeren en valt dan soms uit. Dit wordt steeds erger.
Als de motor op bedrijfstemperatuur komt gaat het over.
Als de motor dezelfde dag afkoelt en weer start zijn er geen problemen. Pas na een nacht staan zijn de problemen er weer.
De problemen zijn begonnen toen het kouder werd tijdens de herfst.
Na lang zoeken lijkt het of de lambdasonde het veroorzaakt.
Als de Lambdasonde-stekker losgekoppeld is rijdt de golf zoals het hoort.
De Lambdasonde heb ik los gedraaid en was niet erg smerig.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/8/3/3/HPIM6435.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/8/3/3/HPIM6413.jpg
Waar ik nu mee zit is de stroomdraden uit de contrastekker (4 polig) naar de elektronische-regelaar (computer).
Uit de Lambdasonde komen 3 draden: 2 x wit, 1x zwart.
Deze 3 draden gaan naar de stekker (4 polig) die op het spruitstuk is geschoven. Uit deze stekker komt nog een 4de bruine draad die op het spruitstuk is geschroefd.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/8/3/3/HPIM6421.jpg
Op de bovenstaande stekker zit een contra-stekker met 4 draden:
Geel en bruin/wit gaan naar de elektronische regelaar.
Zwart en paars zijn afgeknipt/gebroken.
Stekker > contra-stekker
Wit > geel (naar regelaar)
Wit > bruin/wit (naar regelaar)
Bruin > zwart (afgeknipt)
Zwart > paars (afgeknipt)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/8/3/3/HPIM6423.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/8/3/3/HPIM6439.jpg
Is dit een normale aansluiting van de stroomdraden?
Heeft iemand nog een Lambdasonde liggen voor een eventuele test?
Mijn geliefde Golfje CL Function 1.3 NZ uit 1992 heeft wat problemen.
Na een koude start (zonder problemen) en ongeveer 1 km rijden begint het.
De motor bokt, houdt in, klinkt als een trekker, gaat stationair laag in de toeren en valt dan soms uit. Dit wordt steeds erger.
Als de motor op bedrijfstemperatuur komt gaat het over.
Als de motor dezelfde dag afkoelt en weer start zijn er geen problemen. Pas na een nacht staan zijn de problemen er weer.
De problemen zijn begonnen toen het kouder werd tijdens de herfst.
Na lang zoeken lijkt het of de lambdasonde het veroorzaakt.
Als de Lambdasonde-stekker losgekoppeld is rijdt de golf zoals het hoort.
De Lambdasonde heb ik los gedraaid en was niet erg smerig.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/8/3/3/HPIM6435.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/8/3/3/HPIM6413.jpg
Waar ik nu mee zit is de stroomdraden uit de contrastekker (4 polig) naar de elektronische-regelaar (computer).
Uit de Lambdasonde komen 3 draden: 2 x wit, 1x zwart.
Deze 3 draden gaan naar de stekker (4 polig) die op het spruitstuk is geschoven. Uit deze stekker komt nog een 4de bruine draad die op het spruitstuk is geschroefd.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/8/3/3/HPIM6421.jpg
Op de bovenstaande stekker zit een contra-stekker met 4 draden:
Geel en bruin/wit gaan naar de elektronische regelaar.
Zwart en paars zijn afgeknipt/gebroken.
Stekker > contra-stekker
Wit > geel (naar regelaar)
Wit > bruin/wit (naar regelaar)
Bruin > zwart (afgeknipt)
Zwart > paars (afgeknipt)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/8/3/3/HPIM6423.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/8/3/3/HPIM6439.jpg
Is dit een normale aansluiting van de stroomdraden?
Heeft iemand nog een Lambdasonde liggen voor een eventuele test?