PDA

View Full Version : golf 1 16v+50 mm webers

DUB
19-12-2012, 19:09
ik heb een golf 1 met een 16v kr met dubbele webers
ik heb sinds 1 december een loods gehuurd en wil de auto nu gaan aanpakken.

maar voordat ik aan het blok begin..
ik hoor veel verhalen dat de 50 mm eigenlijk te groot zijn, en dat het blok nooit lekker zal lopen op deze manier.. en ik beter op zoek kan gaan naar 45 mm webers.

ik heb vorige zomer enkele korte stukken gereden met de auto en opzich rijd hij erg goed.. loopt enorm rijk en geeft enorme klappen en vlammen.. maar dat heeft ook wel wat..
als hij warm is begint hij rustiger te lopen en op hogere toeren rijd hij erg goed

wat is nou wijsheid?

(het doel voor de auto is enkel mooi weer/meetings/toeren/goed geluid/snel optrekken/en toch lekker betrouwbaar)

(eventuele reacties graag onderbouwen, :thumbup: )

Audi1981
19-12-2012, 19:14
Pak dan CV carbs of ITB's veel mooier af te stellen in mijn ogen ;)
Hoewel een kuurtje op de rollenbank bij BCCP je huidige setup ook wel goed zou doen als ik het zo hoor ;)

steven16v
20-12-2012, 12:06
ik heb vorige zomer enkele korte stukken gereden met de auto en opzich rijd hij erg goed.. loopt enorm rijk en geeft enorme klappen en vlammen.. maar dat heeft ook wel wat..
als hij warm is begint hij rustiger te lopen en op hogere toeren rijd hij erg goed

Volgens mij geef je al antwoord op je eigen vraag.

Als hij goed rijdt laat je het toch zo?

Larsv5
20-12-2012, 12:10
Ik heb zelf met 40 MM webers gereden op een 16V KR en dat was prima af te stellen, vwleusden rijdt met ITB's en dat loopt nog veel mooier...

50 MM is naar mijn mening iets wat groot maar ik weet niet het motor ook bewerkt is...?

De Pul
20-12-2012, 15:47
maak even een afspraak bij speedcentre geldermalsen bas,dan komt het spatzuiver.bccp kan ook,maar daar zijn ze niet makkelijk.

picasso_16v
20-12-2012, 21:18
met venturies spelen scheelt een hoop, gas snelheid moet ook op snelheid blijven. op 45mm met 38mm venturies is 200pk haalbaar. Als de kr compleet std is, dan is het zeer overdreven

Audi1981
20-12-2012, 21:48
bccp kan ook,maar daar zijn ze niet makkelijk.

Klopt, zijn wat puristisch ingesteld, maar heb er meerdere klanten naar toe gestuurd vroeger, van Capri met Webers tot Mustang Cobra en was altijd goed achteraf ;)

De Pul
20-12-2012, 23:33
Klopt, zijn wat puristisch ingesteld, maar heb er meerdere klanten naar toe gestuurd vroeger, van Capri met Webers tot Mustang Cobra en was altijd goed achteraf ;)
en ze willen mij te graag van alles vervangen/veranderen.jaap van speedcentre is een rustig mannetje,die niet te beroerd is alles na te lopen,maar aan het eind van de rit zal die je niet het vel over de neus trekken.

DUB
23-12-2012, 12:30
Allemaal erg bedankt voor de info! Ik ga de 50ers gewoon gebruiken!
Binnenkort eerst aan de bak beginnen of ik die eronder vandaan kan halen.