Log in

View Full Version : Camberplates


Jetta MaNiA
21-12-2012, 07:28
Wie heeft er ervaring met camberplates op een mk2?

Via internet kom ik veel prijzen en kwaliteiten tegen.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/volkswagen-onderdelen/m601538581-set-camberplates-golf-3-2-corrado-vento-jetta.html

Spierings
21-12-2012, 18:51
Waarom zou je deze willen ?? Naar mijn idee alleen maar goed indien je je wagen zeer sportief gebruikt (circuit is en je deze wilt finetunen.

EnVeeZee
21-12-2012, 20:12
Geen ervaring maar vond deze wel blits striplot (http://www.ebay.de/itm/VW-Golf2-Golf3-Passat-35i-Corrado-Domlager-Motorsport-Uniball-TOP-Mount-/221168405558?pt=DE_Autoteile&hash=item337eaa0c36#ht_3076wt_1164)

gezien je link neem ik aan dat je ze voor de voorzijde zoekt? Kijk anders even in het topic van herm die heeft vw motorsport topmounts gemonteerd.

Jetta MaNiA
22-12-2012, 08:06
Nee ik zit bijv. met onze variant zo'n beetje aan de max qua afstellen in het uitlijnen.
Het wiel zit op slechts 1 a 2 mm van de schokbreker. Hij heeft eigenlijk nooit helemaal naar de zin gereden.

Vroeg me af of dit daaraan kan bijdragen.

EnVeeZee
22-12-2012, 13:43
Nogmaals, als ik het goed begrijp gaat het om je vooras?

Zo ja, die plates zijn bedoeld om camber te kunnen verstellen.
Normaliter wordt het wiel aan de bovenzijde juist naar binnen gehaald (negatief camber) en dat wil je niet als ik het goed begrijp.

Het klinkt alsof je velgen een te hoge et-waarde hebben ;)
Dat kan je makkelijker oplossen, met een spacer :thumbup:

Jetta MaNiA
23-12-2012, 08:53
Een negatief camber lijkt mij een must voor goed rijgedrag.

De et waarde is ok, ken meerdere mensen die rijden met deze setup.
Een spaces is geen optie, dat wordt te breed.

EnVeeZee
23-12-2012, 09:01
Als je hem meer negatief geeft komt hij toch dichter bij je veerpoot.

Spierings
23-12-2012, 09:12
Een negatief camber lijkt mij een must voor goed rijgedrag.

Voor op het circuit misschien, voor dagelijks of weg gebruik is het wat minder.
Het is ten nadeel van het de grip, banden slijtage en rechtuitstabiliteit.
Hij zal wel lekkerder in de bochten sturen.

Zet mijn golf als ik hem uitlijn tegen de negatieve kant van de voorgeschreven uitlijn waarde, dit is naar mijn mening extreem genoeg voor straat gebruik.