View Full Version : Reviseren Hoofdremcilinder
DragonGr Dragon
21-12-2012, 17:17
Heeft hier iemand al eens een standaard hoofdremcilinder gereviseerd voor een Golf 2 (20,64)??
Ik zoek uitleg erover en revisiesetjes...
Bij voorbaat dank!
denk dat je dan beter af bent met gewoon een nieuwe ,kost nmlk geen fortuin
DragonGr Dragon
21-12-2012, 18:37
Weet ik, ik wil alleen geen nieuwe (imitatie). Ik wil mn huidige reviseren.
Spierings
21-12-2012, 18:44
denk dat je dan beter af bent met gewoon een nieuwe ,kost nmlk geen fortuin
:iamwithst
Zou zelf ook een goed "a" merk hoofdcilinder monteren. In mijn ogen beter als een orginele met nieuwe cups erin.
en bij een oude is de remcilinder al ingesleten in het huis en als deze te ver is ingesleten komt er snel lekkage na revisie.
oldskool6572
14-01-2013, 22:01
zoals eerder aangegeven gewoon een nieuwe erop
DragonGr Dragon
15-01-2013, 07:17
Inmiddels zit er alweer een nieuwe (Ate) op, maar ik merk nog niet zoveel verschil. Ik trap het pedaal nog best wel ver in voordat ik echt tegendruk krijg.
Misschien zit er toch nog ergens een klein belletje verstopt...
Zijn de remslangen nog goed, die je hebt? Niet dat je de slangen als het ware op pompt. Komt vaker voor bij oude rem slangen.
Rem klauwen zelf niet lek ofzo?
DragonGr Dragon
15-01-2013, 20:00
Ik verlies niet opmerkelijk vloeistof. De slangen... geen idee hoe ik dat zou kunnen zien!?
Ranchdude
16-01-2013, 10:50
Remcilinders achter gekontroleerd?
DragonGr Dragon
16-01-2013, 11:06
Remcilinders achter gekontroleerd?
Hoe bedoel je dat? op lekkage? ik verlies niet duidelijk vloeistof
Ranchdude
16-01-2013, 16:17
Kan wel degelijk "vochtig" zijn en lucht aanzuigen waneer remcup terug gaat,maar heb vaak meegemaakt dat deze vastzitten(cup) door corrosie,hetzij 1 of allebei,ontluchten met pedaaldruk doen en flink spoelen tot het schoon is,en zoals eerder aangegeven remslangen kontr. met druk op de slang en kijken of er een bult te zien is,ik adviseer ieder 6 jaar nieuwe remslangen,gezien de kosten hiervan lijkt me dat goed te doen .
:thumbup:
DragonGr Dragon
16-01-2013, 16:29
Wat bedoel je met remcup / cup? de schoenen of de remilinder?
Ranchdude
16-01-2013, 16:51
Rem"cilinder" zitten 2 cups met afdichtrubber in die naar buiten bewegen tijdens remmen en zodoende de remschoenen naar buiten drukken tegen de remtrommel aan,remvertraging als gevolg,indien alles correct werkt
DragonGr Dragon
16-01-2013, 19:02
Ok, nooit van de term cups gehoord. Ik noem dat zuigers, maar dank voor de uitleg.
Ranchdude
17-01-2013, 10:31
ze zuigen niet ,maar drukken ;) hier zijn de afdichtingen ook op ontwikkeld,remcup is een normale benaming hiervoor,suc6
Ja, met die remslangen zie je idd als je hard het pedaal in trapt. Dat deze zich als het ware opblazen. Dan gaat de meeste kracht in de slangen zitten. En dan hou je niet meer zo veel over voor de zuiger zelf. Je kunt ze ook zelf vast pakken en iemand anders laten remmen. Dan voel je dat ze uitzetten. En is dit te veel dan zijn ze meestal versleten.
golf mkII 16v
20-01-2013, 22:15
Had onderlaats een [renault] met slechte achterremmen
Alles nieuw erop en ook dat probleem ,dat het pedaal diep ging voor er iets gebeurde
Bleek dat het stelmechanisme achter niet werkte,merkbaar door dat die voor harder remt[remmentestbank]
Controler dat eens of dat dat goed werkt
DragonGr Dragon
21-01-2013, 10:36
golf mkII 16v: bedoel je met het stelmechanisme achter bij de schoenen?
Dit weekend heb ik opnieuw achter ontlucht en daar kwam toch per kant nog een belletje uit... nu grijpt hij al iets eerder aan, maar als ik weerstand krijg is het toch nog een klein beetje sponzig...
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.