Log in

View Full Version : turbo expert gezocht mk4 20vt agu

frankvr6
25-12-2012, 09:10
voor mijn golf4 gti 20vt agu blok
zoek ik iemand die eens mee wil kijken
auto is gechipt en volgens jd is die goed gedaan
alleen heeft de auto niet het vermogen wat ie zou moeten hebben voor mijn gevoel

vacuum klepje was lek en is vervangen onderdruk slangetje was lek ook vervangen
dumpvalve hks lim edition zit er op deze er afgehad en originele nieuwe van een tt er op gehad maar merk geen verschil
er zit een 3 inch down pipe inder met de rest in rvs

dus ik zoek dus nu iemand die eens mee wil kijken naar evt lekkages of andere dingen turbo k03 komen geen rare geluiden uit en verbruikt ook geen olie
auto heeft ondanks stevig doorrijden een verbruik van 1-12 dus dat is ook super netjes

graag in de buurt van apeldoorn maar wil ook best een stuk rijden wie helpt me en hoeft ook niet voor niks als er dan maar wat uit komt zo dat ik nog meer schik van me auto krijg
bel evt 06-46047890

bedankt

Bluepower
25-12-2012, 22:12
Wil je meer weten, hang hem aan de computer en lees hem uit, en log hem TIJDENS het rijden.
Komt daar niets uit, zet hem dan op de bank voor een vermogensrun..

Wat voor ervaring heb je, aangezien je zegt dat je het GEVOEL hebt dat ie niet het volle vermogen heeft? Als ik uit mijn Golf stap, en dan in de Audi plaatsneem, heb ik ook het idee alsof ik weer moet uitstappen en mee moet duwen.. Maar dat komt ook omdat er bijna 200pk verschil tussen zit...

frankvr6
25-12-2012, 22:33
uitlezen geeft niks aan
heb v5 170 pk gehad v6 4m 204 pk en voelde beide sneller
en op zich voelt ie niet als 200 pk monteur jd heeft er mee gereden en volgens hem en jeroen die de log na gekeken heeft was ie goed gechipt maar wel zaten er dipjes in de auto waarschijnlijk een lek ergens en paar hebben we er gevonden samen met niels en stefan van vwteam
wat ik mis is de schop in de rug die je niet krijgt als je rijd wel iets maar niet bijzonder
voor mijn gevoel maar 150pk en geen 200

Ruud
25-12-2012, 22:35
Luchtmassa meter misschien al gekontroleerd?

frankvr6
25-12-2012, 23:00
zal die eens uit wissellen met een ander kijken wat ie dan doet

René
26-12-2012, 00:57
Al op de vermogenbank getest dan? JD staat er wel bekend om dat het vermogen zo geleidelijk mogelijk wordt afgegeven..wat ook weer beter is voor de motor.

Zo had ik een gechipte Golf 4 (90 ->120) en een collega van me een door iemand anders gechipte Caddy (90->120), maar beide reden compleet verschillend. Bij de Caddy voelde je echt een duw in je rug, maar bij mijn Golfje niet echt. Toch kon de Caddy het tegen de Golf niet redden...terwijl hij wel sneller voelde dus!

Dus wat ik zou doen is een run laten doen bij JD op de vermogensbank...weet je meteen hoeveel paarden je er nog hebt zitten :)