View Full Version : golf 2 gti of g60 ombouwen naar 2.3l v5 125 kw
golfrider26
02-01-2013, 16:49
goedemiddag, ik ben nieuw op dit forum dus zal mij even voorstellen. ik ben wesley 21jr en kom uit rozenburg. ik rijd dagelijks met een golf 4 1.6 highline uit 2001 en wil een project beginnen met een golf 2. ik wil namelijk een golf 2 gti of g60 ombouwen naar een 2.3l v5 125kw, de onderdelen komen van een golf 4 2,3l v5 uit 2001. ik heb alle onderdelen van een golf 4 behalve de radiateur :o . mijn vraag is, is dit al gedaan en of diegene mij dan een beetje informatie kan geven waar ik specifiek op moet letten en eventueel foto's ervan :E :D
mvg wesley :tu:
http://img819.imageshack.us/img819/1317/20121122094354.jpg
Mijn dagelijkse auto
Waarom een gti of g60, dit deel snap ik even niet.
En even de search gebruiken, dan vind je gewoon wat
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=29951
golfrider26
02-01-2013, 17:02
Waarom een gti of g60, dit deel snap ik even niet.
En even de search gebruiken, dan vind je gewoon wat
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=29951
vanwege de omkeuring bij de rdw
vento tdi
02-01-2013, 17:18
kan je ook een 1.3 voor gebruiken,kost maar 53 euro totaal
Hoef je geen gti of g60 voor
golfrider26
02-01-2013, 17:42
Hoef je geen gti of g60 voor
ow dat dacht ik, mij is van de week verteld dat de rdw moeilijk doet als er meer dan 40% extra pk wat op de papieren staan. en vanwege de abs
vento tdi
02-01-2013, 17:44
nee hoor 2 weken terug van 51kw naar wat meer gegaan zonder probleem...
Verdiep je er eens in. Staat genoeg info op t forum
jorg-maashees
02-01-2013, 17:51
Zolang jij kunt aantonen waar die motor die je ingebouwd hebt vandaan komt, en hoeveel vermogen e.d. die heeft, is er niets aan de hand. Wel zou ik zorgen als je een 1.3 of iets als basis gebruikt, je de remmerij ( in iedergeval op de voorras ) aanpast naar wat beters als die orginele cd'tjes die erop zitten :D
johanv22
02-01-2013, 17:53
De regels bij de rdw zijn aardig soepeler geworden.
Vroeger moest je ermee naar Lelystad.
Tegenwoordig even omkeuren en klaar.
Vr6'jes en 20vt's in een golf 1.3 zijn ook geen probleem meer.
Voordeel van gti en g60 is wel dat de benzinepomp er al onder hangt.
abs van een mk2 zou ik sowieso niet gebruiken.
corrado-usa
02-01-2013, 18:37
abs van een mk2 zou ik sowieso niet gebruiken.
nee idd is troep. ;)
svenvdbos
02-01-2013, 18:47
Enigste voordeel is wel dat je met een gti of g60 wel betere remmen hebt, het interieur ook vaak wat mooier/luxer is en de brandstof pomp goed is.
En wat betreft het omkeuren maakt het allemaal niet uit zoals hierboven al vermeld. Zolang jij alles maar in orde hebt en kan aantonen waar je het oude blok vandaan hebt.
Enige voordeel wat ikmze met een g60 is het plakraam.. Meer niet.. Abs zou ik niet van een mk2 pakken, stuurbekrachtiging ook niet, girling remmen van een g60 kost een knikker en een klosje konthaar.
Ik zou eerder naar een zeer nette 1984-1986 zoeken en de ombouw doen..
Enige voordeel wat ikmze met een g60 is het plakraam.. Meer niet.. Abs zou ik niet van een mk2 pakken, stuurbekrachtiging ook niet, girling remmen van een g60 kost een knikker en een klosje konthaar.
Ik zou eerder naar een zeer nette 1984-1986 zoeken en de ombouw doen..
:D:D
niet helemaal waar ries,een g60 is ook wat steviger.wel weer iets zwaarder,maargoed.
Steviger door het plakraam gerben..;)
johanv22
02-01-2013, 18:58
En doorgelaste carrosserie :thumbup:
nope,kom maar langs met een normale golf,en zet hem naast mijn g60.
opzet van de chassisbalken is helemaal anders :thumbup:
dat is 1 van de redenen waarom ik de g60 heb gekocht als basis ipv de 1.3.
bij ruurd scheurden de chassisbalken zo van de kas af met een vr voorin,daarom bestaat die f&i vr niet meer.
svenvdbos
02-01-2013, 19:07
Over de ABS en stuurbekrachtiging heb ik het ook niet gehad toch?
Ik heb zelf ook Wellis een ombouw gedaan met een 1.3 en later baalde ik dat ik geen g60 had genomen want ik was veel duurder uit omdat ik een ander interieurtje bumper etc wou. Tenzij je zoals sommige hier de hele schuur vol onderdelen hebt om uit te zoeken.
Maar dat is mijn mening en mijn ervaring
Herm Schreurs
02-01-2013, 19:07
bij ruurd scheurden de chassisbalken zo van de kas af met een vr voorin,daarom bestaat die f&i vr niet meer.
Precies!
Als ik het zou mogen zeggen zou ik ook voor de G60 carrosserie gaan, zeker ook ivm de chassisbalken, hoge tunnel voor kabelschakeling, zekeringenkast, interieur, dashbord, ophanging, remmerij en wielranden etc.
Leuke ombouw! Zie je niet zo vaak, maar het geluid is wel echt te gek!
Heb je de motor met bak al?
Volgens mij wel staat dat hij de 2.3l v5 125kw van de auto op de foto wilt gebruiken.
En dat dan in een G60 carrosserie lijkt me ook wel leuk is idd weer is iets anders.
EnVeeZee
02-01-2013, 20:45
Volgens mij heeft de originele mk2 g60 ook standaard verstevigings- c.q. dwarsbalken in de deuren. Bij mijn weten zijn deze ook optioneel op sommige latere mk2's geleverd. Nog een reden waarom ze zwaarder (en stijver) zijn? :thumbup:
Edit: ik zou alleen nooit een lader plaats laten maken voor 1 extra ongeblazen cylinder :D
ik zou alleen nooit een lader plaats laten maken voor 1 extra ongeblazen cylinder :D
ik wel nando,5 of 6cilinders klinken zoveel dikker :tongue: :tongue:
golfrider26
02-01-2013, 20:50
Precies!
Als ik het zou mogen zeggen zou ik ook voor de G60 carrosserie gaan, zeker ook ivm de chassisbalken, hoge tunnel voor kabelschakeling, zekeringenkast, interieur, dashbord, ophanging, remmerij en wielranden etc.
Leuke ombouw! Zie je niet zo vaak, maar het geluid is wel echt te gek!
Heb je de motor met bak al?
Ja heb ik al, me schoonvader had een golf 4 2.3 die is totall los gereden door dat hij een tikje heeft gehad van een vrachtwagen op de snel en de chassis balk was helemaal krom en geknikt dus ik heb hem helemaal uit elkaar gehaald dus heb alle onderdelen behalve de radiateur
golfrider26
02-01-2013, 20:51
Maar als ik de reacties zo lees dan word het een g60 :)
top,nog even een golf scoren en bouwen maar,ik ga hem volgen:thumbup:
de radiateur past sowieso niet van een mk4 dus dat is geen punt.
EnVeeZee
02-01-2013, 20:56
ik wel nando,5 of 6cilinders klinken zoveel dikker :tongue: :tongue:
http://rlv.zcache.es/mal_tarjeta-p137241372838443945en8bb_216.jpg :D :D
http://rlv.zcache.es/mal_tarjeta-p137241372838443945en8bb_216.jpg :D :D
blaaskaak :chair:
:cool:
EnVeeZee
02-01-2013, 21:02
blaaskaak :chair:
:cool:
hahahhaa kon het niet laten maar wist nog niet hoe ik je beter op de kast kreeg.... sorry voor de spam in je topic maarreee...
https://i.chzbgr.com/maxW500/6567153408/h86756582/
**trollstand uit** ;)
johanv22
02-01-2013, 21:03
Maar als ik de reacties zo lees dan word het een g60 :)
Af je pakt een gewoon casco, en last de chassisbalken door!
Gebeurt nooit weer wat mee, als je het goed doet :thumbup:
Maar er rijden ook genoeg vr6'en met gewone casco's, daar gebeurt ook echt niks mee.
Of te denken van de dikke diesels met hoge koppels die ze tegenwoordig inbouwen in de oldtimers? Dat gaat prima.
In Hallum rijden er een paar met genoeg koppel en vermogen.
Veerpootbruggen zijn niet onverstandig!
Als je geen g60 kan vinden zou ik gewoon een nette golf2 zoeken en daar je motor inbouwen :thumbup:
hahahhaa kon het niet laten maar wist nog niet hoe ik je beter op de kast kreeg.... sorry voor de spam in je topic maarreee...
https://i.chzbgr.com/maxW500/6567153408/h86756582/
**trollstand uit** ;)
;) :thumbup:
@johan,eensch,maar ik ben toch aan het twijfelen gegaan nadat ik de vr van ruurd zag[overigens in hallum gebouwd].wat herm ook zegt,een g60 body heeft zoveel voordelen.TS zou zelfs niet eens de remmerij e.d. aan hoeven passen,oftewel,al het werk beperkt zich tot onder de motorkap.dit rechtvaardigt imo de hogere aanschafprijs.
Die vr van ruurd is toch uit buitenpost, grs Maxim Brink
johanv22
02-01-2013, 21:21
;) :thumbup:
@johan,eensch,maar ik ben toch aan het twijfelen gegaan nadat ik de vr van ruurd zag[overigens in hallum gebouwd].wat herm ook zegt,een g60 body heeft zoveel voordelen.TS zou zelfs niet eens de remmerij e.d. aan hoeven passen,oftewel,al het werk beperkt zich tot onder de motorkap.dit rechtvaardigt imo de hogere aanschafprijs.
Je hebt gelijk Gerben, een g60 koets is ook zeker de mooiste en beste oplossing,daar ben ik het zeker met eens.
Je hebt er dan minder werk van.
Maar ik denk dat als je een gaaf casco pakt dat het erg meevalt.
Volgens mij was het casco van die f&i niet al fris voor de vr ombouw.
Ik heb zelf een edition waar een vr6 in komt, ik zie hier geen problemen in. :)
johanv22
02-01-2013, 21:24
Die vr van ruurd is toch uit buitenpost, grs Maxim Brink
Daar heeft ie wel te koop gestaan.
Het uiterlijk was aardig gepimd zal ik maar zeggen :screwy:
golfrider26
02-01-2013, 21:26
http://img803.imageshack.us/img803/9945/blaez.jpg
dit is de auto waarvan ik alle spullen hebt, helaas is deze auto niet meer
Die vr van ruurd is toch uit buitenpost, grs Maxim Brinkhet chassisnummer wel ja ;) is allemaal ook niet zo gek spannend,ik weet alleen dat hij toen een respray zou krijgen en bij het demonteren flikkerde de chassisbalk er zowat af,hing alleen nog aan een puntje binnenscherm en werd aan de onderkant door het subframe nog enigszins vastgehouden.
edit;ruurd wilde de F&I toen herbouwen op de g60 die ik nu heb,maar was er zo ziek van dat ie de g60 heeft doorgeschoven naar mij en een corrado SLC heeft gekocht.dat is in grote lijnen het verhaal ;)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.