View Full Version : Golf 1 GTI 1977
Ik ben sinds oudejaarsdag in het bezit gekomen van een '77er golf GTI. Na veel geregel en wachten is het me uiteindelijk toch gelukt om de de wagen te bemachtigen, en inmiddels ligt hij al weer een heel eind uit elkaar.
Het wordt een nogal groot project; de carrosserie valt 100% tegen. Ik wist van de overzet delen bij dorpels, achterklep (!! :screwy: ) en a-stijlen. En natuurlijk is bij een golfje van deze leeftijd de ophanging rot, maar dat alles praktisch helemaal verdwenen is had ik niet verwacht. Het is echt een wonder dat de golf nog op z'n eigen pootjes staat en de brug niet finaal de wagen in is gezakt, maar goed... Ik kan er wel allemaal mooie praatjes omheen gaan maken en de wagen de lucht in prijzen, maar veel zin heeft het niet, het ding is gewoon megaongelooflijkgigaknettersnotrot.
Is er ook nog goed nieuws? Jazeker, hij is helemaal compleet op wat kleine onbelangrijke dingen na en bijna alle onderdelen verkeren in goede staat. De wagen heeft 150503km gedraaid, en dat zie je aan het interieur en slijtdelen. Dan hebben er ook nog stoelhoezen over de zetels gezeten dus die zijn na een keertje goed stofzuigen weer heel netjes - op de instapschade aan de linker stoel na dan. Verder weinig speling op de gebruikelijke plekken zoals schakelstangen en deurscharnieren.
En dan nog een minpuntje; geen papieren. Ik heb wel het nodige om hem hier op kenteken te zetten volgens de mensen bij de RDW. Nu maar hopen dat ze die regeling niet gaan veranderen totdat ik de wagen klaar heb.
En dan voor alle fotogeilen en ongelovigen, wat foto's:
http://img826.imageshack.us/img826/6280/121209132141.jpg
http://img42.imageshack.us/img42/2033/121209132322.jpg
http://img26.imageshack.us/img26/3332/121209132301.jpg
http://img14.imageshack.us/img14/7749/bild1525p.jpg
http://img541.imageshack.us/img541/3244/bild1526g.jpg
Inmiddels ligt het interieur eruit om de schade eens goed te bekijken. Dorpels zijn ook aan de binnenkant goed rot.De vloer links voor is niet meer te redden, links achter gaat nog wel. De vloerdelen rechts zijn nog best aardig.
Dan maar verder gegaan met de schermen er af te peuteren. Wat daarachter vandaan kwam is echt ongelofelijk, gewoon bijna geen roest, maar een paar gaatjes! Het zijn nog zijn eerste schermen waaraan nauwelijks laswerk zit! Vind dat maar eens (op eenzelfde auto waarvan de ophanging nog juist niet inzakt)!
Hier een greep uit het ruime aanbod aan krokant:
http://img507.imageshack.us/img507/5053/bild1545.jpg
http://img694.imageshack.us/img694/2447/bild1544.jpg
http://img715.imageshack.us/img715/4305/bild1548.jpg
http://img823.imageshack.us/img823/4035/bild1588.jpg
http://img268.imageshack.us/img268/8978/bild1587o.jpg
http://img42.imageshack.us/img42/7974/bild1584g.jpg
Wat je hier nu allemaal in het bruin ziet, is vandaag bezweken tijdens de strijd tegen een schroevendraaier en nu zit er enkel nog een soort koker waar de brug direct op geschroefd zit, aan de andere kant hetzelfde verhaal...
http://img407.imageshack.us/img407/2459/bild1580.jpg
En de schermen
http://img845.imageshack.us/img845/4244/bild1539.jpg
http://img7.imageshack.us/img7/6548/bild1552.jpg
Inmiddels de linker overzet dorpel "gedemonteerd" en de plamuur rond de a-stijl overzet stukken weggestoken:
http://img21.imageshack.us/img21/6911/bild1556.jpg
http://img211.imageshack.us/img211/6407/bild1557.jpg
http://img688.imageshack.us/img688/5238/bild1625.jpg
Het plan is om er een donor kas bij te kopen [ik weet er eentje staan, is van mij geweest, maar dat is wel een '83er] en dan alle rotte delen precies over te lassen. Dus precies zoals het origineel was. Bij een '83er zal er wel wat aangepast moeten worden, maar dat moet dan maar. Als iemand nog een harde kas van voor '78 weet, ik hoor het graag!
Ik ga de wagen helemaal origineel herstellen, tot on detail. Daarvoor ga ik een "gebürtzsertifikat" bij vw aanvragen. Ik heb er allen gegevens voor a.d.h.v. alle type plaatjes en het motor nummer. Ik heb hiervan ook nog wat plaatjes:
http://img715.imageshack.us/img715/2429/130102171212.jpg
http://img197.imageshack.us/img197/8808/130102171229.jpg
http://img703.imageshack.us/img703/9597/130102170814.jpg
Nu kan ik alleen het motor nummer niet goed lezen, ik denk te weten wat er staat, maar ben er niet zeker van. Dus de vraag aan jullie; Wat kunnen jullie lezen als het motor nummer?
En natuurlijk, als iemand nog andere leuke of goede ideeën heeft, ze zijn allemaal meer dan welkom!
Jel Golf 2 GTI
02-01-2013, 20:07
soooow veel restauratieplezier :D
Als het om de onderste foto gaat staat er denk ik 031 001
Grtz Jel :thumbup:
dubster.be
02-01-2013, 20:47
pfoe, heel wat werk maar voor een '77 er gti mag het al wat meer zijn :thumbup:
blijf ik zeker volgen hoor
Hier een greep uit het ruime aanbod aan krokant:
:D:D
sodeju wat een rotte ketel.....maar idd een vroege gti is het wel waard om mee door te gaan.succes:thumbup:
renshoff
02-01-2013, 20:59
Jeutje :P dit geeft het begrip Krokant een totaal nieuwe betekenis :D
Succes alvast !! :thumbup:
Thanks allemaal voor de succes wensen, ik ga ze zeker nodig hebben! :tongue:
Ik zal proberen zo veel mogelijk vorderingen te posten.
Dit wordt een leuk project om te volgen.
Iedergeval succes met de restauratie.
EnVeeZee
02-01-2013, 21:10
Respect :thumbup:
ik heb je verhaal nog eens doorgelezen,is het niet beter om hem op te laden en eerst op kenteken te zetten,zodat je later niet met een prachtige gti zit zonder kenteken?
ik heb je verhaal nog eens doorgelezen,is het niet beter om hem op te laden en eerst op kenteken te zetten,zodat je later niet met een prachtige gti zit zonder kenteken?
Ja, dat was het idee, maar na twee keer geprobeerd te hebben bij rdw in de hoop dat ik iemand persoonlijk zou treffen die me kon helpen gaat dat dus niet. Hij moet "APK-waardig" aangevoerd worden... Dan pas krijg ik weer papieren. Bij invoer is dat niet zo, dan krijg je ook papieren als je wagen afgekeurd wordt. Maar omdat ik helemaal geen papieren heb, moet hij "APK-waardig" zijn. En het gaat minstens nog 5 jaar duren voordat ik zo ver ben, ben ik bang... :mad:
Dat denk ik dus ook. Of als je geen kenteken krijgt nu alvast laten zegelen zodat je later zo een kenteken krijgt.
Ding is wel erg slecht. Mijn 77er was er toch beter aan toe en dit vond ik al tegenvallen. Denk als je eenmaal begint je bijna niet wil zien wat er allemaal rot is. Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat je je verveelt. ;)
ik weet nog een spijkerharde 76er gti carrosserie te staan. is helemaal aangepakt met origineel vw plaatwerk. er zit nog een klein beetje werk aan om af te lassen, dan ben je in 2 uur klaar met lassen. interesse ?
gr. tim
ik zeg alles voor de A-stijlen afzagen en aan een andere kas zetten...
golf1-gtd
02-01-2013, 23:58
Lijkt mij ook de goedkoopste optie voor de A stijlen afzagen
Wouter42
03-01-2013, 00:09
Heb je geld toe gekregen om deze Golf mee te nemen? :D Man man man wat een werk! Houdt je nog wel een paar jaar van de straat denk ik. :thumbup:
sipkemk1rs2
03-01-2013, 00:38
Lijkt mij ook de goedkoopste optie voor de A stijlen afzagen
En dan een kont van een 83 er op zetten.Als hij echt wat wil zou ik maar voor het origineel casco gaan anders heeft hij staks niet zo heel veel waarde . Er zit veel werk in maar heb je ook wat en ben je ook van de straat :thumbup:
ik zeg alles voor de A-stijlen afzagen en aan een andere kas zetten...
Ik denk er nog niet aan! :shake: :mad: :shake: :mad: :shake: :mad:
Deze kas wordt helemaal gerenoveerd, koste wat het kost. Er zijn bijna geen GTI's meer uit '76 of '77 (Laat staan zilveren met groen getint glas ORIGINEEL), en ik ga er niet nog een kapot maken met er een nieuwe kas aan te lassen, een ander kenteken erin zagen, een dik blok erin hangen of weet ik wat ze allemaal verzinnen om die golfjes te verkrachten.
Heel simpel, het gebeurd gewoon niet!
vento tdi
03-01-2013, 09:48
Kijk eens aan een liefebber in hart en nieren!
Respect voor de durf !
Keep up the good work
Newskoolratz
03-01-2013, 10:19
krokantje :D
suc6
Wow, wat is dat ding rot zeg... Wel mooi om de originaliteit van de wagen te zien.
Vraagje: kun je lassen? ;)
Een vriend van me had zijn 914 al wel op kenteken voordat er apk op kwam, maar doordat jij met de papierenkwestie zit kan dat zeker niet?
gooigolf
03-01-2013, 10:51
leuke basis gti .
maar gaan de nodige uurtje .s in zitten om deze weer apk waardig te krijgen .
respekt, dat je zo.n auto nieuw leven gaat inblaazen succes . :thumbup:
gooigolf
03-01-2013, 11:00
vind het trouwens domme regel. apk waardig tonen . :screwy:
ze kunnen in mijn ogen gewoon indentificati uitvoeren op deze auto .
heb je de papieren maar , en kun je met gerust hard verder werken .
succes
jorg-maashees
03-01-2013, 11:16
Echt respect dat je nog aan deze wagen gaat beginnen, ik zelf zou dat nooit kunnen! Echt een prachtige basis zo'n 77'er gti. Heel veel succes, en ik ga deze zeker volgen :thumbup:
vind het trouwens domme regel. apk waardig tonen . :screwy:
ze kunnen in mijn ogen gewoon indentificati uitvoeren op deze auto .
heb je de papieren maar , en kun je met gerust hard verder werken .
succes
Zo werden in het verleden autowrakken binnengehaald puur voor omkatten..daar heeft men van geleerd
Pff wat een werk, respect!
suc6 met de restauratie Rik ;-)
gr Roy
@ Roy; ja dit is hem dan, zit wel een beetje meer werk aan dan de jouwe :D
@ Arnus 71; ja, ik kan lassen, maar ik ga toch even informeren bij een kennis van mij die een hele goede lasser is. Als ik er namelijk aan begin gaat het wel helemaal goed worden, maar dan gaat het ook nóg langer duren. Als ik het hem laat doen is hij misschien in een aantal maanden klaar en dan kan ik ondertussen de rest van de losse onderdelen op orde brengen. Zo maak ik meer kans op een kenteken en kan ik er eerder de weg weer mee op :thumbup: Gaat wel wat meer geld kosten, maar ja, het moet maar.
@ alle anderen; bedankt voor alle leuke reacties en succes wensen :thumbup: Ik vind het echt leuk om de reactie's van mede "vw-prutsers" :D te lezen! Dat houd de moed erin zullen we maar denken...
oh, heeft iemand nog naar dat motornummer gekeken? laatste foto van de eerste post. Ik denk zelf dat er 031 901 staat, maar het kan ook 031 001 of 031 801 of 031 601 zijn...
iemand nog goede ideeën?
gooigolf
03-01-2013, 20:09
oh, heeft iemand nog naar dat motornummer gekeken? laatste foto van de eerste post. Ik denk zelf dat er 031 901 staat, maar het kan ook 031 001 of 031 801 of 031 601 zijn...
iemand nog goede ideeën?
031 001 :)
turbojo2
03-01-2013, 21:00
Ben erg benieuwd hoe deze resto gaat verlopen. Heb zelf ook een zilveren 77er Gti ook met origineel getint glas van 03/77. Hij was alleen heel wat minder rot dan deze. Ik ben even je productieplaatje nagetrokken en de auto is van de band gelopen op vrijdag 23 April 1977 (175 op je plaatje, dit betekend dag 5 (vrijdag) van week 17 en het lopende productienr was 0135, de 135 ste golf die die dag van de band is gelopen) en op die dag stond de band Smokie op nr 1 in de Top 40 met Lay back in the arms of someone. Weet je meteen wat het personeel in de VW-fabriek die dag in de auto naar huis op de radio aan het luisteren was. Ik zelf ben al heel ver met de resto van mn Gti en hoop dat hij in Juni klaar is. Als je vragen hebt over hoe dingen te restaureren of waar onderdelen te kopen of te vinden hoor ik het wel. De Gti die je hebt is echt heel zeldzaam. Kun je iets meer vertellen waar die vandaan komt en hoelang die stil gestaan heeft en zo? En verder succes met de resto!
turbojo2
03-01-2013, 21:19
Heb nog wel een tip voor je nu je de auto aan het demonteren bent: gooi niks weg ook al is het in een nog zo slechte staat of denk je dat je het niet meer nodig hebt. Ik dacht bij mijn Gti bijv dat de witte plasticjes waarmee de flappen op je radiateurhuis zitten gemonteerd waren afgebroken en heb ze weggegooid, bleek achteraf dat dat zo hoort en dat ze heel anders zijn dan na 1977, veel moeite moeten doen weer andere te vinden. Gooi nu niks meer weg tot mn auto echt af is.
Ik ben even je productieplaatje nagetrokken en de auto is van de band gelopen op vrijdag 23 April 1977 (175 op je plaatje, dit betekend dag 5 (vrijdag) van week 17 en het lopende productienr was 0135, de 135 ste golf die die dag van de band is gelopen) en op die dag stond de band Smokie op nr 1 in de Top 40 met Lay back in the arms of someone. Weet je meteen wat het personeel in de VW-fabriek die dag in de auto naar huis op de radio aan het luisteren was.
leuk om te weten..echt te gek
ik zou wel willen weten wat er door de speakers klonk toen ,toen mijn 1 ste Marsrode 1,8 GTI naar het verdeelterrein werd gereden in D'ieteren...richting Garage Rietje..(Merksem)
zal laat 82 geweest zijn...A Flock of Seagulls ,photograph of you...of The Cure ..A Forrest...Simple minds ...someone somewhere in Summertime..
betere tijden dan die Nankang Style van nu..hahaha
Er is niemand die beter weet dan ik dat je geen spullen moet weggooien, geloof me maar. Er is ook niet veel weg te gooien want praktisch alle delen zijn nog goed, godzijdank...
En turbojo2, ik ga je nog even een mailtje sturen als je dat goed vind, want ik ga jou hulp wel kunnen gebruiken om dat je een praktisch identieke golf hebt.
Ik heb vandaag trouwens de rechter dorpel ook gedemonteerd, nog meer miserie, zoals te verwachten. Ik heb ook gebeld met een bevriende lasser, die komt morgen of anders volgende week kijken of het voor hem een leuke lasklus is. Ik hoop dat hij nog iets heil ziet in de klus, want als hij het niet gaat doen moet de wagen denk ik toch maar even aan de kant. Ik heb namelijk meer projecten staan waar ik al dan niet aan bezig ben en die moeten echt wel af. Als ik nu met de '77er verder ga komen van die andere projecten niks meer.
g-loudertje
03-01-2013, 23:21
Damn... Dat gaat een hels karwei worden!
Respect dat je er aan durft te beginnen :thumbup:
CAR-POOL
04-01-2013, 19:12
Leuk project altijd leuk een oer GTI , alleen die achterasophangingen zo slecht heb ik die nog nooit gezien :eek:
binnenschermen vind ik nog wel meevallen , die heb ik wel veel slechter gezien , altijd jammer dat overzetplaatwerk , waardoor de meeste auto's eigelijk verprutst zijn en het hieronder altijd verder doorgerot helaas. Zelf ook paar keer meegemaakt.
Ik denk helaas dat je nog wel meer tegenkomt.
mocht je A stijlen zoeken heb ik die nog wel voor je liggen. :thumbup:
CAR-POOL
04-01-2013, 19:26
En stapje voor stapje beginnen dan ga je er niet in verzuipen! ;) eerst dorpel 1 en later dorpel 2. heel nuchter bekijken!
Succes met restauratie
Hier ga je ontzettend veel werk mee hebben.
Ik ben momenteel met een 74er mk1 bezig die ongeveer net zo'n rotte carrosserie had.
Ik ben er inmiddels meer dan een jaar mee bezig.
En dan heb ik het alleen nog maar over het laswerk.
Het was bij mij alleen allemaal weg gesmeerd zodat je het haast niet zag.
Als ik het achteraf had geweten had ik me misschien nog wel even achter de oren gekrabd.
Het is niet dat het niet mogelijk is maar als je het laswerk al door een ander wil laten doen kan dat behoorlijk in de papieren gaan lopen.
Wens je veel succes (die zal je nodig hebben ;) ) met de restauratie en ben erg benieuwd wat je er van gaat maken.
SpeedieD
04-01-2013, 23:16
Top dat deze gered wordt! Gaat wel een hoop tijd en geld in zitten maar hij is het waard!
Tiefleger
04-01-2013, 23:27
Zo die best Rot. Inderdaad bewaar alles wat je hebt en gooi niets weg. Zoals het interieur, de eerste types hebben ook bovenaan op de zitting onder de hoofdsteunen leer/skai zitten. En de iets latere types niet, die hebben gewoon stof. Van welke maand is deze van jou?
dapper, mijn respect en veel succes gewenst, dat zul je nodig hebben !
Mijn GTI van 6/77 was ook heel slecht, maar bijna alle delen zijn te vervangen, ook de achterwielophanging heb ik laag voor laag weer opgebouwd. Een carrosserie van 83 heeft zoveel detaille verschillen, slotplaat/schutbord/scharnieren/gordelbevestiging/etc. ,de waarde zou dan een heel stuk minder zijn. veel succes.
succes ermee, ben benieuwd of deze ooit afkomt!!
Golf1979
14-01-2013, 00:44
Waauw hebbe ze deze op de zeebodem gevonden ofzo.. Alvast heeel veeel succes!
Knap dat je aan zo'n project begint!
The Skinnmeister
16-01-2013, 19:37
Wouw wat een project :eek:
Mooi dat deze gered gaat worden, success!! Blijf dit zeker volgen.
Respect voor je werk en ook respect als jij straks wel kunt zeggen ik heb een originele 77er GTI maar om anderen dan gelijk verkrachters te noemen ? Mijn style is ook niet origineel dus verkracht ik mijn golfjes ook ? Tis heel simpel het is jou mening en jouw smaak om dit casco weer op te lappen En daar heb ik respect voor maar omdat ik een vr6 motor ingebouwd heb etc en nu nog een TDI in de schuur heb staan compleet race rally style wil zeggen dat we ze verkrachten ? Zo moest er even uit :cool:
Oef heel veel succes. Ga je project zeker volgen
2sneaky bora
19-02-2013, 22:37
Wordt n echte lapjeskat
Succes met op lappen
GolfMania
19-02-2013, 23:07
ik denk dat "rot" een understatement is :eek:
ik heb ze nog niet vaak in zo'n slechte staat gezien, maar wel super dat je toch de redding aan durft :thumbup:
heeft wel 1 voordeel: ik heb de komende jaren wat te volgen :D
Allejezus wat rot. Wat een ellende.
Erg veel succes!
turbojo2
21-02-2013, 20:34
Achteraf had je beter niet kunnen beginnen met demonteren en de Gti zo moeten laten zoals je hem kocht. Vindt het ook wel wat hebben om een niet gerestaurerde Gti te hebben die wel helemaal compleet is kwa onderdelen. Je bent nu ergens aan begonnen en kunt eigenlijk niet meer terug. Effe terugbouwen zit er niet meer in. Ik ben ook begonnen aan iets waar ik niet van wist hoe het zou aflopen en mijn gti was heeel wat beter dan deze. Wil je het netjes doen ben je gewoon 15 k kwijt dat kan ik je nu al wel vertellen. En bij jou mag je dr nog wel wat bij optellen. Bij mij zijn de kosten ook de pan uitgerezen. Vorige week nog wat onderdelen bij de poedercoater opgehaald en had daar een prijs incl btw afgesproken. Bij het ophalen was het in eenen een prijs excl. btw weer 80 Euro pissen ( gratis tip 1). Volgende keer wil ik het zwart op wit hebben wat we hebben afgesproken. En je wordt steeds perfectionitischer alles moet nieuw worden en ja dan gaat het echt geld kosten. Zo heb ik vandaag nog maar weer en nieuwe oliekoeler gekocht bij Paruzzi voor 60 euro terwijl ik de oude toch best wel weer netjes had gemaakt (bij Werk34 kosten ze trouwens 80 Euro en bij VW clasicparts 90 (gratis tip 2 voor je kun je alvast paar tientjes besparen!))Maar ja ben nu ook al 2,5 jaar bezig en een ander zuipt het op in de kroeg of gaat er elk jaar van op de wintersport. Dus maak je geld maar op voor je het bejaarde huis ingaat anders moet je dat later ook nog zelf betalen.
:goodpost:
Het word een enorme kostenpost, als je die van mij ook hebt bekeken weet je wat je te wachten staat.
Je moet wel donders veel wil hebben om maar door te gaan met lassen en slijpen, de moed is mij al meerdere malen in de schoenen gezakt.
Die kostenpost zoals hierboven beschreven is erg realistisch want daar ben ik al over heen :rolleyes:
Maar toch als je hem klaar hebt zal ik een buiging voor je maken ;)
Ik zal weer even wat laten weten, want dat is al weer te lang geleden.
Ten eerste zit de golf weer helemaal in elkaar en staat hij voorlopig even aan de kant. Ik moet eerst mijn andere projecten afronden. Als ik nu namelijk begin met de resto van deze GTI zal dat ten koste gaan van de andere projecten, en dat is niet de bedoeling. Hij zal maar even geduldig moeten aansluiten in de rij...
Dan heb ik nu ook 7 weken geleden een geboorte formulier bij vw besteld waar een max levertijd van 6 weken opstaat. Maar hij is nog altijd niet binnen. Daar moet ik dus nog even achteraan. Ik hoop snel het ding hier te kunnen posten.
Ook heb ik inmiddels een donor kas gekocht [moet nog opgehaald worden]. Dus plaatwerk voorziening moet in orde zijn. :D
En ook kreeg ik het idee om hem op te knappen zoals hij nu is. Dus body volledig in orde maken, maar niet volledig spuiten. Ook omdat hij nog grotendeels in originele lak staat. Ik doel hier absoluut niet op een een of andere wannabe-rat-look, ik heb gewoon meer met ongerestaureerde wagens waaraan wat mankeert dan perfect gerestaureerde wagens.
Ik weet nog niet of ik dit wel moet doen, maar het is het overwegen waard.
@ turbojo2: hoe bedoel je precies dat ik hem beter niet uit elkaar gedraaid?? Hoe is dat niet terug-keerbaar?? Hij staat nu gewoon zoals hij gekomen is, maar dan zonder al het overzetplaatwerktroeprotzooi. En ik zeker wel dat het allemaal heel duur is, maar ik kan veel zelf en hecht geen extra waarde aan een nieuwe oliekoeler enzo. Dat mag van mij allemaal best gebruikt zijn. Liever zelfs nog. Als je het gewoon helemaal netjes schoonmaakt, is dat voor mij perfect. Tenzij het kapot is natuurlijk...
@ GTI-BOY: ik bedoel niet iedere golf fanaat die zijn golf aanpast een verkrachter te noemen, maar je hebt soms mensen die het zo erg verkloten, daar doelde ik op. Menen die een oud type GTI voor het oog ombouwen naar nieuw type, hem metallic blauw spuiten met een zonnedak en een golf 3 blok op LPG. Om maar een voorbeeld te noemen. En als je een wagen "tuned", mij allemaal best, maar doe het netjes, ga geen kabelboom aan elkaar knubbelen, isoleren met plakband en dan achteraf komen afzeiken hoe raar het is dat hun hele kabelboom is gesmolten en de golf bijna afgefikt was. Zoiets bedoelde ik.
En iedereen weer bedankt voor de succes-wensen!!
turbojo2
22-02-2013, 19:06
@Barn: Ik heb nog een zwarte 77er gti in de schuur staan en deze wil ik ooit nog een keertje gaan restaureren. Hij is daar wel aantoe en is ook niet even APK-waardig te maken. Al zou dat wel kunnen met wat laswerk. Ik kan er heel erg van genieten door af en toe in de auto te gaan zitten en even onder de motorkap te kijken. Ook al duurt het misschien nog wel enkele jaren voordat ik er aan ga beginnen, hij staat mij zo best in de schuur. Voormij hoef je een auto ook niet te restaureren. ik zie het als het verzamelen van modelauto's maar dan zijn die van mij in de schaal 1:1 ipv 1:18 of 1:43. Ik heb er nu 5 en daar wil ik het wel even bij houden voorlopig. Wel ben ik al bezig alle onderdelen te verzamelen om hem te restaureren, lekker op Marktplaats zoeken of hier op het forum en dan het halve land doorrijden om spullen te kopen, geeft mij ook veel plezier. De Gti gaat pas uit elkaar als ik alle onderdelen heb en ik zeker weet dat ik de restauratie ga volbrengen. Ik heb geen zin om jaren met een half gedemonteerde Golf te zitten en hem dan uiteindelijk te moeten verkopen voor een appel en een ei met een heleboel onderdelen die ondertussen zoek zijn geraakt etc. en als je eenmaal een rotte Golf uitelkaar hebt gehaald valt het niet mee om alles weer terug te monteren. Daarom zou ik hem nooit vantevoren gaan demonteren ookal jeuken je handen van ongeduld. Over 3 weken komt mijn zilveren 77er gti terug van de spuiter en dan kan ik gaan beginnen met opbouwen. Het is dan net een LEGO- bouwpakket want ik heb alle onderdelen al klaar zoals: achteras, voorwielophanging, motorblok, interieur, remleidingen, benzinetank etc.
Zo, vandaag hebben de Duitsertjes uit Wolfsburg mij dan eindelijk getrakteerd op het langverwachte "Zertifikat"!! :D :D :D :D
Duurt even, maar dan heb je ook wat. Ik had ze deze dinsdag (of misschien maandag, weet ik al niet meer...) ge-maild dat ik het ding nog altijd niet ontvangen had. Zijn ze toch erg snel geweest met het rechtzetten!
Hierbij het formulier:
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/zertifikat_zpsd98336aa.jpg
En het stukje uit de bijgesloten brief waarin staat dat de originele motor erin hangt. Het was uiteindelijk dus toch nummer 031901
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/zertifikatbrief_zpsbbc2b046.jpg
Ik zal ook even een fotootje zetten van hoe de wagen er nu bij staat, want jullie begrijpen geloof ik niet helemaal dat hij weer in elkaar zit. :P
matching numbers !
als het een US Musclecar was geweest (Roadrunner,Charger R/T,Firebird 400.bijv)
dan was tie zomaar 10.000 dollar meer waard
jammer dat Vw (en de rest)in de 70's nog niet echt veel aan roestpreventie deed..
ik kan me nog herrineren dat de meeste eerste Golfjes eind 80-begin 90 al bijna net zo slecht waren als de jouwe
als het enige troost is..kom je eigenlijk nog goed weg..
nu nog veel rollen koperdraad ,gasflessen,fiberschijven en heel heel veel tijd en geduld..
vwjohnny
28-03-2013, 17:30
whooh alvast heel veel succes.
men deed eerder niet aan roestpreventie omdat men dacht dat de auto niet ouder werd als een jaar of 10 a 15 jaar
zo, weer even een klein tussen-door-postje:
Inmiddels heb ik een setje rode biesjes gevonden voor de golf. Geen nieuw gespoten, maar in de originele lak vol met steenslag en afgepoetste lak. Ze zijn echt perfect voor bij de wagen:
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/130329_134826_zpsb5139e5c.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/130329_134837_zpse3b89e25.jpg
Wat foto's van toen de vloerbedekking (en de rest van het interieur natuurlijk ook) eruit lag:
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/BILD1658_zpsdae82cc6.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/BILD1649_zps88805824.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/BILD1650_zps6c5d75e0.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/BILD1652_zps4a73508c.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/BILD1647_zps527b01e7.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/BILD1642_zpsbc1313bf.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/BILD1645_zpsbea9c544.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/BILD1643_zpsdc51c5ed.jpg
En toen hij weer in elkaar ging:
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/BILD1663_zpsceda3e38.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/BILD1662_zps9812ccd2.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/BILD1664_zps40c0ce6b.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/BILD1660_zps4f91ae2b.jpg
En zo hobbyen we maar weer verder...
golf15015
10-04-2013, 09:58
hallo,
stond die wagen te koop in België?
er stond er een gelijkaardige te koop eind vorig jaar
ik raad u aan om geen carrosserie van 83 te gebruiken
zelfs de gaten waar de bedrading naar het motorcompartiment lopen zijn groter dan bij de oudere types
heeft u de originele oude oliekoeler erook bij?met het thermohuis ernaast
mvg
Die heeft er toch goed van, maar zelf had ik hem ook niet laten staan;)
Beetje met beetje en da komt wel hoe, hij is toch compleet??
Hij komt idd uit belgie, hij stond op 2dehands.be tegen een belachelijke prijs. Ik heb hem tegen een schappelijkere prijs gekocht, al was hij nog altijd niet goedkoop...
Ik weet dat een '83er heel veel detail verschillen heeft (je hoeft mij echt niet meer uit te leggen war de verschillen zitten, die weet ik wel, echt wel! ;)), maar wat moet ik anders? Ophanging e.d. zijn wel gelijk, net als de dorpels en wielranden. Bodemgroep is behoorlijk anders, maar wel redelijk makkelijk aan te passen zodat hij wel klopt. Binnenschermen zijn gelijk, schutbord heb ik niet nodig, net als de gordel ophanging die ook anders is en ik niet nodig heb. Zo zijn de belangrijkste delen die ik nodig heb toch goed bruikbaar, en de kwaliteit is veel beter dan dat van die imitatie meuk. Soms zelfs beter dan het nieuwe originele materiaal, omdat het veel meer conserveringsbehandelingen heeft gehad.
Oude oliekoeler is er helaas niet bij. Dat is een van de weinige dingen die moeten worden opgespoord, en ook meteen het lastigste deel. Verder is hij echt compleet, op een koffermat na en wat klein spul. Maar dat heb ik allemaal liggen, dus is absoluut geen probleem.
turbojo2
10-04-2013, 20:51
Ik heb nog wel een nette oude oliekoeler voor je.
Scirocco type 1
10-04-2013, 22:21
De oude oliekoeler met thermostaat ernaast is gemonteerd tot motornummer EG 015 152. Dus hier hoort origineel de nieuwe oliekoeler op.
Succes met opknappen!
golf15015
13-04-2013, 11:15
heeft er soms iemand een idee wat ik mag geven voor een gti met 1ste inschrijving 03/78? zilverkleurig, nog nooit opgelast en niet rot, onderkant wel roest maar geen laswerk, moet wel opnieuw gelakt worden, en interieur is ook aan vernieuwing toe, met 200 000 km op de teller
komt uit het zuiden van Frankrijk
is een 78 evenveel waard als een 77?
alvast bedankt
Als hij echt ongerestaureerd is en ongelast mag je best wel wat uitgeven. Maar let wel goed op, vooral in Frankrijk hebben ze nog wel een hand in het oplappen van oude hokken op een zo goedkoop mogelijke manier. Dat is dus vaak alles gewoon dichtsmeren met plamuur, of zoals bij mijn GTI, stukje plaatwerk eroverheen en daaronder alles verder laten rotten.
Voor mij is een '76/'77er veel meer waard, omdat er toch al tal van details anders zijn. Je hebt op een '78er bijvoorbeeld al kunststof grepen, nieuwe veerschotels, geen diagnose stekker meer, nieuwe type stuurhendel waardoor die grappige schakelaar voor de achteruitewisser/sproeier onder het dash verdwijnt, rembekrachtiger is wat anders, etc, etc (er zijn echt veel details die anders zijn, te veel om zo even op te noemen). Het zijn maar details, maar voor mij is het dan toch geen oer GTI meer. Het is ook daarom dat ik per se deze '77er (of '76er) wou. Als je zelf niet zo heel veel waarde aan die details hecht en het je eigenlijk alleen om de korte achterlichtjes en de stalen bumpers gaat, kun je net zo goed een '78er nemen.
turbojo2
13-04-2013, 21:48
Zelf heb ik ook een modeljaar 78 gti uit oktober 1977 en deze heeft heel erg veel typies modeljaar 78 details die je niet meer terugvind in een modeljaar 1979 en ook niet in een modeljaar 1977, dat ik een 78er gti ook een unieke uitvoering vind die eigenlijk bijna net zo zeldzaam is als een 77er gti. Mijn oliekoeler bijvoorbeeld is van een heel andere uitvoering dan van 1977 en van 1979. Ook is de kachelregelklep een heel ander uitvoering die ikzelf nog nooit eerder had gezien. Zo zijn er nog een aantal echt 1978 kenmerken die een 78er gti uniek maken. Hoe ouder een gti hoe zeldzamer. Van modeljaar 1979 en 1980 zijn er beduidend meer dan daarvoor dus ik vind een 78er net zo uniek en zeldzaam als een 77er. Alle gti's met stalen bumpers zijn echt uniek en ja ik zou zelf ook liever een 76er dan een 77er of 78er willen hebben.
Tiefleger
13-04-2013, 22:58
Een 76' gti dan moet je heel goed zoeken. Er zit er hier 1 op het forum die heeft er zelfs 2 of 3 geloof ik. Ik zit er aan de denken om mijn 2-77' ned. gti te verkopen. Iets waar ik lang naar gezocht heb en denk dat ik er spijt van krijg als ik hem kwijt ben.
turbojo2
14-04-2013, 21:02
Een 76' gti dan moet je heel goed zoeken. Er zit er hier 1 op het forum die heeft er zelfs 2 of 3 geloof ik. Ik zit er aan de denken om mijn 2-77' ned. gti te verkopen. Iets waar ik lang naar gezocht heb en denk dat ik er spijt van krijg als ik hem kwijt ben.
Dan zou ik hem niet verkopen als ik jou was. Ik zou eens een zilveren 1979 gti kunnen kopen en was via via getipt. Die eigenaar had geld nodig, wat ik gehoord had, want hij lag in scheiding en kon zn huis niet meer betalen. Heb hem opgebeld en hij vertelde mij zijn gti never nooit niet te verkopen. Dus doe geen dingen waar je later eventueel spijt van zou kunnen krijgen. Als je hem verkoopt kun je er ook niet meer over dromen hoe hij eruit zou zien als hij klaar is. En juist dat vind ik zo leuk als je een te restaureren auto hebt. Zijn je golf-gti gevoelens omgeslagen in bijv. een BMW 320 ofzo dan zou ik hem direct van de hand doen. Als je niet te veel vraagd heb ik misschien wel interesse. Ik heb nog wel een mooie zilveren golf cabrio uit 1984 in te ruilen alleen de carburateur is stuk denk ik verder top auto. Best lekker met de zomer in aantocht met open dak rijden!
sipkemk1rs2
14-04-2013, 23:32
Zijn nog maar 4 stuks originele Golf gti 1976 in nedeland
Daar heb ik twee van :thumbup: En de andere twee staan in Renkum ;)
67-NE-35 eerste Pon maar is gesloopt . Staat nog wel in een apart bestand bij de RDW.
En nog een
13-NF .maar ook alleen maar papieren dus geen gti meer :rolleyes:
13-NF-44 Cup GTI andere kenteken weet ik niet van Mark
13-NG-67 Pon geleverd Geen Cup :thumbup:
99-NT-23 Pon geleverd Geen Cup :thumbup:
Daar heb ik twee van
Jaloers!...
En niemand moet z'n golf verkopen als je al weet dat je er spijt van krijgt. Dat is al zo met onder delen (oliekoeler ook hoor turbojo2... :D). Houd je gezond verstand erbij. Iedereen kent de verhalen van anderen: "had ik hem maar niet weg gedaan". DOE HET DAN OOK NIET!
de clown
15-04-2013, 13:14
Knap van je dat je de moed en de zin hebt om hem op te knappen, ik was denk ik afgehaakt zoals ik de roest en rotte plekken zie
En oh ja, ik heb nu al een aantal keren de vraag gehad hoe en waar je dat certificaat kan halen. Dat is dus hier (http://automuseum.volkswagen.de/index.php?id=12&L=0). Gewoon doen wat ze zeggen, dan komt het goed. Is niet zo gemakkelijk als gewoon iets bestellen in een webwinkel o.i.d., maar is wel goed te doen! ;)
SjorsMK2
06-08-2013, 23:23
een echte diehard vw lover, als je nog een tijdje mooi door koetel dan heb je straks een supergave originele GTI succes
Vincent-Mk1
07-08-2013, 00:36
Ochjee,... nou zet de schouders er maar onder!!
suc6
turbojo2
07-08-2013, 20:54
Daar heb ik twee van :thumbup: En de andere twee staan in Renkum ;)
67-NE-35 eerste Pon maar is gesloopt . Staat nog wel in een apart bestand bij de RDW.
En nog een
13-NF .maar ook alleen maar papieren dus geen gti meer :rolleyes:
13-NF-44 Cup GTI andere kenteken weet ik niet van Mark
13-NG-67 Pon geleverd Geen Cup :thumbup:
99-NT-23 Pon geleverd Geen Cup :thumbup:
Heb nog en paar gti's van 1976 gevonden. Er zijn er meer dan je denkt. Ga er nog wel meer vinden. Zijn allemaal auto's die al vele jaren in de opslag staan om ooit eens gerestaureerd te worden. Hier de kentekens:
13-NF-63
13-NG-64
56-NS-99
64-NL-69
38-NU-81
Wie weet er meer van deze 1976er Gti's?
turbojo2
07-08-2013, 21:06
Denk zelf dat er nog zo'n 60 kentekens van mj 1976-1978 geregistreerd staan bij de RDW (oer gti met de stalen bumper dus). Heb een lijstje gemaakt met 60 kentekens en kon de mijne niet eens terugvinden. Kunnen er dus nog veel meer zijn. Hoeveel er nog echt als complete auto ergens in de schuur staan zou k echt niet weten.
turbojo2
07-08-2013, 21:13
Zie net dat 13-NG-64 van Sipke is dom van me.
Ik denk dat je ze altijd nog wel zult kunnen vinden. Naast die >60 zijn er ook nog een lel slapende kentekens, maar er zullen er ook wel een paar van zijn die omgekat of onherkenbaar vern**kt zijn.
OakgreenVR6
26-08-2013, 15:46
Die van Mark:
http://www.gticlub-holland.nl/00000096f70822510/000000a14b1175201/000000a14b117aa04/000000a14b117aa07/l026.jpg
http://www.gticlub-holland.nl/00000096f70822510/000000a14b1175201/000000a14b117aa04/000000a14b117aa07/l027.jpg
prachtige wagen!
WOW :wow: Tering, die ziet er echt GE-WEL-DIG uit!!! Zelfs de originele grill er nog in, die heb ik nog niet...
turbojo2
26-08-2013, 19:11
WOW :wow: Tering, die ziet er echt GE-WEL-DIG uit!!! Zelfs de originele grill er nog in, die heb ik nog niet...
Zal wel heel lastig worden om een originele 77er gti grill te vinden. Je zou het op Leboncoin kunnen proberen (de franse marktplaats). Hier staan nog wel eens zeldzame gti onderdelen te koop. Nu staan er remklauwen te koop zijn alleen een beetje te duur. Heb zelf een nieuwe gril gekocht voor op mn Gti. De originele is wat dof geworden en toch wat gebruikssporen erop. Past niet echt op een opnieuw gespoten auto. Hij gaat de zolder op zodat ik hem er altijd nog weer op kan zetten mocht k dat willen.
splituser
26-08-2013, 19:40
De Zilvergrijze Gti Met kenteken 79-UJ-37 is deze hier bekend ?
Volgens de Rdw leeft ie nog wel , had origineel 1700 motor .
Zal wel heel lastig worden om een originele 77er gti grill te vinden. Je zou het op Leboncoin kunnen proberen (de franse marktplaats). Hier staan nog wel eens zeldzame gti onderdelen te koop. Nu staan er remklauwen te koop zijn alleen een beetje te duur. Heb zelf een nieuwe gril gekocht voor op mn Gti. De originele is wat dof geworden en toch wat gebruikssporen erop. Past niet echt op een opnieuw gespoten auto. Hij gaat de zolder op zodat ik hem er altijd nog weer op kan zetten mocht k dat willen.
Ik ken de site, heb via daar ook een '74er rocco gevonden die tegen de pre-productie aan loopt. Auto's zijn nog wel te zoeken, maar waarop zoek jij als je onderdelen zoekt? Bij golf gti 1976 krijg je alleen maar ruk.
Trouwens even tussendoor tussen twee haakjes by the way, als het toch over die site gaat, moet je hier (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=1471625#post1471625) ff kijken.
turbojo2
27-08-2013, 22:44
Ik ken de site, heb via daar ook een '74er rocco gevonden die tegen de pre-productie aan loopt. Auto's zijn nog wel te zoeken, maar waarop zoek jij als je onderdelen zoekt? Bij golf gti 1976 krijg je alleen maar ruk.
Trouwens even tussendoor tussen twee haakjes by the way, als het toch over die site gaat, moet je hier (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=1471625#post1471625) ff kijken.
Zoek altijd op bijv golf 1977 of golf 1978 etc. Als je lang genoeg zoekt kom je wel tegen wat je zoekt. Kan wel een jaartje duren. Heb echt een 1976/77 grill zien staan maar dat is al wel een tijdje geleden. Als je een onderdeel hebt gevonden dan moet je nog geluk hebben dat de verkoper reageerd op je mail of dat hij engel kan praten. Ook heb ik een hoop onderdelen verkocht via Golf 1 IG. Hier staan soms ook nog wel onderdelen te koop voor een oude gti.
Bon, bedankt voor de tips. Kan de grill niet vinden, maar in de zoektocht wel weer van allerlei andere leuke stukken tegen gekomen. Wat ik ook inmiddels heb gevonden is een grill die wat dichter bij het origineel komt, een zonder de gaatjes van het diesel plaatje.
In ieder geval, van deze morgen zijn we een '77er donorkas gaan ophalen. Tamelijk rot ding dat ernstig verbeund is, maar wel nog met een harde bodem en nog wat andere bruikbare delen.
Wat plaatjes:
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG473_zps0b9f0e79.jpg
Zo gaat dat dan over de weg: :screwy: :D
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG477_zpsb5fd2ae7.jpg
Even afladen:
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG480_zps78ef8ead.jpg
En de laatste restjes demonteren. De benzine leidingen kan ik mooi gebruiken voor mijn scirocco. Helaas waren, net zoals zo veel andere delen van deze golf door de vorige eigenaar, de remleidingen vernield. Want ja, waarom zou je de wartels losdraaien als je ze ook gewoon tien centimeter verder kunt afknippen?? ARGGHHH :mad:
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG482_zps7d0dbdc6.jpg
Blik van op de bodem en wat andere bruikbare delen, is de originele kleur cliffgroen ook goed te zien, best een aardig kleurtje eigenlijk:
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG506_zpsee54293f.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG486_zpse7cc0e36.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG514_zps9e83e3d0.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG516_zpsdd159e60.jpg
Leuk om te zien:
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG512_zpsd58c3199.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG511_zps945c5291.jpg
Om de puristen gerust te stellen, de wagen was geen Hollander met een aftermarket zonnedak en slechts een simpele L-uitvoering waarvan het interieur en de bumpers al verdwenen waren (de deuren heb ik nog wel). Oh ja, en daarnaast nog dit... :
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/41c55f14-e6c9-46a1-89c2-707288544afb_zpse536e417.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG489_zps2092b5f2.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG492_zps9426ab46.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG520_zps159ece08.jpg
Vast een proefje gedaan op het dak. Heb dit allang eens willen testen omdat dit volgens mij dé manier is om een dak met een aftermarket dakje te vervangen door een ori zonder. Namelijk: de dakgoot afpellen. En het gaat! Vandaag maar gewoon lomp en snel gedaan want het gaat toch bij het oud-ijzer straks, maar toch goed om te weten!
Iemand nog een cabrio??
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG523_zpsa07d2f4b.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG526_zps17d69a86.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/b35b51e4-6345-4290-89f4-211bbcf82a04_zps86bc20e2.jpg
Nu moet ik nog wel verzinnen hoe ik hem ga kort slijpen zodat ik zoveel mogelijk bruikbare stukken overhoud. Voor de kop en kont is dat vrij gemakkelijk, de bodem is echter erg lastig. Iemand nog iedereen? Ik heb dit al afgetekend dat me slim lijkt:
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/136241de-cb7e-4ebd-ade3-42345ecb1404_zps5ef7a3c7.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/9dd94240-a38a-42e2-b2f4-71d86b342ac4_zps2995381f.jpg
Reciprozaag nemen, werkt perfect en jij hebt geen slijpspetters.
Dakplaat vervangen zal toch een ingewikkeld jobje, hoe groot is de kans dat je die omgerolde boord terug netjes kunt kloppen zoals hij zat op uw nieuwe dakplaat, ik denk dat het beter is om die boord mee weg te nemen want die zit gepuntlast aan de flank en kun je aan als je dat binnenplaatwerk eerst wegboord waar die dakhemel staafjes is zitten, ook loopt de dakplaat door tot vooraan aan de wissers, is zeker te doen maar niet in een dagje ;)
Inverband met uitslijpen zou ik gewoin de grote slijpmolen in planten
Trouwens even tussendoor tussen twee haakjes by the way, als het toch over die site gaat, moet je hier (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=1471625#post1471625) ff kijken.pfff druk mee!!!respect!!!!
golf1gti83
04-09-2013, 06:10
rem en benzine leiding kun je makkelijk zelf buigen
en de wartels er daarna aan laten zetten
leiding koop je gewoon per meter
heb het bij mijn golf ook gedaan.
leuk klusje heb je, vond het laswerk bij mjn golfje
echt heel mooi werk.
gr Peter
Bij restauratie komen er wel nieuwe leidingen onder, maar dat is nu bij de rocco niet aan de orde. Daar gaan de gebruikte onder.
U ziet hier: klikje (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=116378).
OMFG.. :screwy: dit is nogal een projectje.. ben heel benieuwd! ga het zeker volgen! :D
U dient voor dat volgen wel enig wat geduld op te brengen...
Het is geen projectje dat binnenkort afgerond zal zijn, er zal nog niet eens zo snel aan begonnen worden ben ik bang. Sorry mensen...
Respect . Wat een werk :screwy:
Klein updateje weer.
De kas is opgesneden. Was nog veel werk, maar ik ben content met hoe hij is uitgekomen.
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG700_zps9d5575b3.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG728_zps4380a499.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG729_zps2f6106d1.jpg
Wat bewaard wordt:
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG736_zps9edf145f.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG737_zps0276609e.jpg
Wat - onder meer - naar het oud ijzer gaat. Goodbye old friend :( :
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG738_zpsfea097ea.jpg
Ook een setje in vrijwel nieuwstaat verkerende hoedenplank dragers gevonden.
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG746_zpsccb39efd.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG747_zpsb1d9a298.jpg
Bij de rest van de "collectie", nu twee-en-een-halve goede set:
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG759_zpsd9f8346c.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG764_zps0c2a52da.jpg
Mijzelf ook nog op een leuk grilletje getrakteerd. Wederom lekker verweerd, maar nu wel compleet met logo en plaatje. In de alu lijsten is rond de lampen ruimte gemaakt voor deze lampen. Ideaal dus om een grilletje compleet te maken zoals die erin stak toen ik de wagen kocht. Deze lijsten moeten dus op een grill komen als die in de GTI stak toen ik hem kocht. Daarvoor had ik een hele gekocht, want om nu die eruit kwam terug te zetten vond ik wat erg. De beste man heeft mij echter goed afgezet, van de grill die hij mij als 100% goed had verkocht, waren alles ophang punten van de lampen verkracht. Helaas.
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG765_zps3a90ac48.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG766_zpse550c6d1.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG767_zps2802309c.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG769_zps4606f01f.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG771_zpsce1916ac.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG772_zps8b2b9219.jpg
Blijft niet veel van over hè..? :D
niet direct nee... haha
toch nog net wat veel voor op te slaan :tongue:
CAR-POOL
25-09-2013, 22:08
Jammer van t Golfje , maar mooi voor onderdelen.
Blauwe hoedenplankdragers heb ik ook in mijn Golfje , zijn in een LS en GLS uitvoering geleverd 19756 t/m 1978
En die D&W grille heb ik ook in goede staat , deze heeft alleen helaas geen verstralers meer eigelijk zou ik die nog wel willen , om deze weer compleet te maken.
Weet jij waar ik die vinden?
Tja, jammer van het golfje, ach, je kunt niet alles bewaren. Die grill heb ik wel interesse in als je hem weg doet, laat maar wat weten via pb.
Weer iets kleins, maar ik vond het toch de moeite om ff te posten:
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG934_zps5d323351.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG941_zps584d1f5a.jpg
Tja, en als aan dat kapje dan twee in perfecte staat verkerende deuren hangen van modeljaar '77, neem je die ook mee, daar doe ik dan ook weer niet moeilijk over.... :tongue:
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG944_zps6e99776e.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG946_zpsef4679b6.jpg
Naar wat de plannen zijn zullen ze voor de GTI dus nog niet gebruikt worden, maar voor een eventuele complete restauratie in de toekomst gaan ze lekker hoog en droog de zolder op. Eigenlijk zonde om ze te spuiten, ze staan nog in de originele cliffgrüne lak van '77 die echt niet vervangen hoeft te worden...
turbojo2
06-10-2013, 19:43
Op je foto's van 02-01-2012 zie ik toch duidelijk een rechter buitenspiegel, maar op je laatste foto's zie ik een afdek plaatje voor de rechter buiten spiegel.Wat zat er nou origineel op? Had zelf ook een afdekplaatje op m'n 77er gti rechterdeur maar heb er nu toch maar een buitenspiegel op gezet want ik kon er makkelijk aankomen en zonder rechter buitenspiegel is het toch maar een blotebillen-gezicht.
Haha, nee origineel zit er geen spiegel op, gewoon dat plaatje wat ik er hierboven in heb geduwd. (was lastig te vinden nog) Dus ja, zat het er origineel, dan wil ik dat kapje er ook weer op hebben. Als je ook goed kijkt op die oude foto's, zie je dat de rechter een andere spiegel is dan de linker. Ik weet zeker dat hij er origineel niet op zat omdat ze niet standaard waren, hij niet als optie op het vw-certificaat staat vermeld en de afdruk van het kapje stond nog in de lak. En ach, dat "blotebillen-gezicht" vind ik er wel bij passen. :tongue:
Kan ik ook prima mee leven ,moet wel zeggen dat ik nog nooit een originele dunne plastic spiegel links gezien heb die gelijk was aan rechts of anders om :D
oh, maar ze bestaan echt hoor! ;)
Oke ,mocht je nog een nette linkse hebben hoor ik het graag rechts heb ik niet nodig ik hou ook wel van een blote billen gezicht :D
Die heb ik wel hoor, pm maar!
Gister wat leuks gescoord op het keverdingensevenement in Maastricht, een origineel stereo radiootje:
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG402_zps2f97cd96.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG404_zpse655c5ee.jpg
Verlichting en zender zoeker werkten niet meer (maar bon, wat wil je voor drie hele euro's :tongue: ) dus moest m even open. Spijtig dat daarvoor de zegel gebroken moest worden; garantie is nu verlopen... haha :D :rolleyes:. Afijn, het werkt allemaal weer.
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG389_zps1c5ae00e.jpg
Nu nog een keer een setje van die bol speakers hebben voor op de hoedenplank dragers, de gaten zitten er toch al in en dat maakt het helemaal af. Die radio, de dakantenne en de speakers, allemaal uit het vw-foldertje. Dus mocht iemand nog iets hebben liggen...
Vandaag weer wat geschoven in de schuur omdat er een T3 bus bij moet (geschorst met de nieuwe mrb) en een golf eruit. In ieder geval, de GTI stond weer buiten, meteen maar even wat plaatjes gemaakt:
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG395_zps6db9b768.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG405_zps0f8eb0d0.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG411_zps18601228.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG412_zpsd6b49327.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG413_zps4050092c.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG419_zps61e8a36f.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG416_zpsed4eac05.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG396_zps3a3921ff.jpg
Scirocco_1600
05-01-2014, 16:35
ik heb ook nog een radio liggen in die genre :) mijn radio werkt wel maar ruist ... dit was de bedoeling voor in mijn scirocco 1 maar ik heb heb dus terug aan de kant gelegd :)
Ik heb nog ergens in mn schuur een inlasstuk liggen voor bij de tankdop
Interesse?????
Stuur dan ff een pbtje
Het is uit een sloper geslepen
Ik heb wel van die bol speakertjes liggen. Zoek je een speciaal merk?
road runner
05-01-2014, 17:41
Als we dan toch bezig zijn: ik heb nog in Nieuwstraat verkerende bekleding van een voorstoel in Schotse ruit motief
Bon, 3x pm verstuurd! :tongue: :thumbup:
turbojo2
05-01-2014, 19:14
Rick, ik zie dat je bij jou auto in de waterbak al niet meer de ronde afdrukken hebt in het plaatwerk tussen de motorruimte en het interieur en jou auto is van 29 april 1977. Bij mijn gti, die 18 maart 1977 de fabriek heeft verlaten, heb ik nog wel de ronde afdrukken. Nou is mijn vraag wanneer dit is veranderd. Weet jij dat of iemand anders misschien. Dacht zelf dat deze verandering met ingang van modeljaar 1978 in was gegaan.
golf fahrer
05-01-2014, 19:17
Mooie vondst die radio :thumbup:
Past bij het plaatje.
Nee, klopt ja, maar ik heb ook geen idee wanneer precies dat is veranderd. In ieder geval niet met een modeljaar, maar ergens rond maart/april. Kijk maar eens advertenties op mobile ofzo, dan is er rond die maanden een lijn te trekken.
turbojo2
05-01-2014, 19:41
Nee, klopt ja, maar ik heb ook geen idee wanneer precies dat is veranderd. In ieder geval niet met een modeljaar, maar ergens rond maart/april. Kijk maar eens advertenties op mobile ofzo, dan is er rond die maanden een lijn te trekken.
Denk dat je gelijk hebt heb al meer 77ers gezien van juni en juli 1977 ook zonder de ronde afdrukken, er wordt me steeds meer duidelijk. Zo leer je elke keer weer wat bij. Mooie plaatjes trouwens van je gti! Ik zou ook wel wat pics van me gti willen plaatsen maar is me nog niet gelukt.
moet je toch eens doen, als je geen eigen topic aan maakt, plant ze hier maar!
Black Devil
05-01-2014, 19:50
Respect dat je met deze zak Croky chips aan de gang gaat. Daar gaan nog wel wat kmers lasdraad in :)
turbojo2
05-01-2014, 20:01
moet je toch eens doen, als je geen eigen topic aan maakt, plant ze hier maar!
Heb al alles geprobeerd maar lukt me niet foto's hier te krijgen.
Ik heb nog ergens in mn schuur een inlasstuk liggen voor bij de tankdop
Interesse?????
Stuur dan ff een pbtje
Het is uit een sloper geslepen
Dat heb ik ook nog liggen
Respect dat je met deze zak Croky chips aan de gang gaat. Daar gaan nog wel wat kmers lasdraad in :)
Haha
Heb je daar al plannen voor gemaakt om het las werk te gaan doen? of ga je eerst die blauwe scirocco doen of die uit Frankrijk?
Plannen om het laswerk te gaan doen zijn er niet, hoe heb ik inmiddels wel al verzonnen. Het is inmiddels wel doorgedrongen dat alles steeds inlassen geen optie is, dan moet ik 200 worden. Wat ik dus ga doen, is de rotte delen op de puntlassen losmaken. Dus ik ga geen zesentwintig plaatjes in het originele vloerpaneel lassen, ik boor hem rondom uit (dat is in dit geval vanonder het schutbord t/m de aanhechting aan de kofferbodem.) Hij wordt dan vervangen met de donor plaat. Het enige wat ik uit de '77er donor ga gebruiken is de bodemplaat, de binnendorpels en de onderste deurscharnier van de linkerdeur. Alle rest komt van een nog altijd op te halen '83er GTI kas.
Binnenschermen worden bijvoorbeeld ook bovenaan los geboord en terug gelast. Dorpels helemaal los boren, bovenaan de GTI stryping uitsnijden en ook de wielrand wordt dan uit een stuk uitgesneden. Kan ik ook mooi onder de verbreder blijven.
Maar inderdaad, eerst gaat de scirocco af. De Franse schiet weer niet op: wacht al weer enkele weken op antwoord. Ik ga proberen hem te laten ophalen, zelf rijden wordt binnen redelijk korte termijn heel moeilijk à onmogelijk.
Respect voor dit project, hoe het ook afloopt. :thumbup:
Ik ga binnenkort mijn '83 GTI ook eens onder het stof uithalen. Staat al sinds 2001 in de schuur. :screwy:
Misschien voor sommige dan niet het spectaculairste model, maar de mk1 en mk2 zijn voor mij de oer GTI's. :D
iedere golf 1 gti is leuk ;), bij mij staan er naast deze ook nog vijf, gewoon, omdat ze zo tof zijn...
Beetje een kuuroord in Eindhoven dus! :thumbup:
Een middagje op een luie stoel zitten en naar gestalde auto's kijken, zou niet slecht zijn om te ontstressen. :cool: :D :D :D
ik ga er altijd inzitten haha :thumbup:
sipkemk1rs2
03-02-2014, 01:26
Heb nog en paar gti's van 1976 gevonden. Er zijn er meer dan je denkt. Ga er nog wel meer vinden. Zijn allemaal auto's die al vele jaren in de opslag staan om ooit eens gerestaureerd te worden. Hier de kentekens:
13-NF-63
13-NG-64
56-NS-99
64-NL-69
38-NU-81
De twee bovenste die ken ik ja :thumbup: maar die andere niet, En is dat nog met origineel casco . ik weet dat mark ook nog wat heeft staan maar ook niet meer kompleet :cool:
turbojo2
03-02-2014, 20:38
De twee bovenste die ken ik ja :thumbup: maar die andere niet, En is dat nog met origineel casco . ik weet dat mark ook nog wat heeft staan maar ook niet meer kompleet :cool:
Die gti met kenteken 38-NU-81 heb ik op een forum op een foto in een garage zien staan. Is een zilveren.
sipkemk1rs2
04-02-2014, 00:30
Die gti met kenteken 38-NU-81 heb ik op een forum op een foto in een garage zien staan. Is een zilveren.
Oke maar staat al meer dan 23 a 24 jaar stil das vreemd :rolleyes:
De papieren zijn allen nog over denk ik :rolleyes:
En die 13-nf-63 bestaat niet meer .die man heb ik wel mee gesproken :thumbup: En 13-nf-44 is van mark maar is ex cup :cool:
En hij heeft ook nog 67-NE-35 eerste Pon maar is gesloopt kenteken is er nog maar is slaper.Dus ook niet meer geldig :confused:
turbojo2
04-02-2014, 17:10
Oke maar staat al meer dan 23 a 24 jaar stil das vreemd :rolleyes:
De papieren zijn allen nog over denk ik :rolleyes:
En die 13-nf-63 bestaat niet meer .die man heb ik wel mee gesproken :thumbup: En 13-nf-44 is van mark maar is ex cup :cool:
En hij heeft ook nog 67-NE-35 eerste Pon maar is gesloopt kenteken is er nog maar is slaper.Dus ook niet meer geldig :confused:
Heb de gti met kenteken 38-NU-81 gezien op een foto van een paar jaar oud. Hij stond in en garage met nog een gti met kleine achterlichten en stalen bumpers er naast. Het ging over een 83er gti en deze stond op de voorgrond van de foto op de achtergrond de 2 gti's in een garage. Het is dus zeker nog een complete auto en hij zag er uit als nieuw gespoten. Als ik me nog goed herinner zat er nog geen zwarte sticker op het achterraam verder was hij af. Volgens mij staat hij op VWforum.
Blijft leuk om te proberen achterhalen waar al die oudjes heen zijn. Vooral met het idee dat je ze nooit allemaal zult kennen, altijd staat er nog wel ergens een in een schuurtje...
sipkemk1rs2
05-02-2014, 00:01
Heb de gti met kenteken 38-NU-81 gezien op een foto van een paar jaar oud. Hij stond in en garage met nog een gti met kleine achterlichten en stalen bumpers er naast. Het ging over een 83er gti en deze stond op de voorgrond van de foto op de achtergrond de 2 gti's in een garage. Het is dus zeker nog een complete auto en hij zag er uit als nieuw gespoten. Als ik me nog goed herinner zat er nog geen zwarte sticker op het achterraam verder was hij af. Volgens mij staat hij op VWforum.
Nou ik ben zeer benieuwt naar die foto dan :rolleyes:
Ik heb hier ook nog wel een foto van 77 gti kenteken bestaat nog wel maar auto is al 20 jaar weg :thumbup: zo ging dat vroeger je kon de auto gewoon slopen en de papieren houden :thumbup:
turbojo2
05-02-2014, 17:51
Nou ik ben zeer benieuwt naar die foto dan :rolleyes:
Ik heb hier ook nog wel een foto van 77 gti kenteken bestaat nog wel maar auto is al 20 jaar weg :thumbup: zo ging dat vroeger je kon de auto gewoon slopen en de papieren houden :thumbup:
PM me je adres maar dan stuur ik een kopie van de foto die ik heb naar je toe. Ik kan de foto niet meer terugvinden op het volksforum hier, want daar staat hij. Scannen en mailen kan ik ook niet. Dus kan een kopie toesturen. Ik heb een lijstje met 60 kentekens van gti's met 00-XX-00 kentekens , dus van modeljaar 76,77 en 78. Er zijn er nog meer dan je denkt. Mijn eigen 10-77er ben ik met zoeken niet eens tegengekomen, dus het zullen er nog wel veel meer zijn. De meeste staan al 10-15 jaar stil.
sipkemk1rs2
05-02-2014, 18:10
PM me je adres maar dan stuur ik een kopie van de foto die ik heb naar je toe. Ik kan de foto niet meer terugvinden op het volksforum hier, want daar staat hij. Scannen en mailen kan ik ook niet. Dus kan een kopie toesturen. Ik heb een lijstje met 60 kentekens van gti's met 00-XX-00 kentekens , dus van modeljaar 76,77 en 78. Er zijn er nog meer dan je denkt. Mijn eigen 10-77er ben ik met zoeken niet eens tegengekomen, dus het zullen er nog wel veel meer zijn. De meeste staan al 10-15 jaar stil.
ik heb je even een pm gestuurd hoor :thumbup:
sipkemk1rs2
05-02-2014, 19:19
ik heb je even een pm gestuurd hoor :thumbup:
hij is al op nieuw gestuurd :thumbup:
sipkemk1rs2
05-02-2014, 19:42
hij is al op nieuw gestuurd :thumbup:
Je kan een foto van een foto maken je heb wel een Webcam op je pc toch is niet zo moeilijk als je al zo veel 76 gti :D kan vinden lukt dat ook wel :thumbup:
turbojo2
05-02-2014, 19:44
Je kan een foto van een foto maken je heb wel een Webcam op je pc toch is niet zo moeilijk als je al zo veel 76 gti :D kan vinden lukt dat ook wel :thumbup:
Heb de foto gevonden en hem je gemaild.
sipkemk1rs2
05-02-2014, 20:04
hallo
ja ik zie hem .maar kan voor rest niks zien of hij nog orginaal casco is .meeste is om gelast bij deze type
Mark heeft destijd een kenteken inzage gedaan koste toen 15 duizen gulden of zo
Hij is bij die alle 76 gti langs geweest om ze op te kopen die ik nu heb wou die gene toen niet kwijt hij heeft mij later gevracht dat ik ze kwijt wou .En hij zij dat er nog maar een stuk of 4 a5 echte waren rest wat om gekakt.
Verkoop je toevallig ook een Kever kooi met beplanting ? :)
hallo
ja ik zie hem .maar kan voor rest niks zien of hij nog orginaal casco is .meeste is om gelast bij deze type
Hij is bij die alle 76 gti langs geweest om ze op te kopen die ik nu heb wou die gene toen niet kwijt hij heeft mij later gevracht dat ik ze kwijt wou .En hij zij dat er nog maar een stuk of 4 a5 echte waren rest wat om gekakt.
sipkemk1rs2
05-02-2014, 20:22
Verkoop je toevallig ook een Kever kooi met beplanting ? :)
Kever kooi hier is wel een jonge in het dorp is met een kever aan het bouwen
Ik niet vind kever zelf niks :thumbup:
turbojo2
05-02-2014, 20:40
hallo
Ik heb ook een lijst opgevraagd met alle kentekens van 1976, 77,78, 79 en 1980 van alle Gti's en Gli's(cabriolet met 1.6 gti motor en tittentacho). De lijst is 115 kentekens en van een deel heb ik ook de namen en adressen. Koste me 80 euro. Dit zijn alleen auto's die de laatste 2 jaar een APK hebben gehad, dus echte auto's en geen auto's die al jaren doorgerot in een garage staan of alleen maar papieren kenteken zijn.
sipkemk1rs2
05-02-2014, 20:42
Ik heb ook een lijst opgevraagd met alle kentekens van 1976, 77,78, 79 en 1980 van alle Gti's en Gli's(cabriolet met 1.6 gti motor en tittentacho). De lijst is 115 kentekens en van een deel heb ik ook de namen en adressen. Koste me 80 euro. Dit zijn alleen auto's die de laatste 2 jaar een APK hebben gehad, dus echte auto's en geen auto's die al jaren doorgerot in een garage staan of alleen maar papieren kenteken zijn.
Kan je hem even mailen dan staat die van mij er ook wel op :thumbup:
golf fahrer
05-02-2014, 21:25
Eigenlijk is dat beangstigend dat iemand gewoon de adressen kan opvragen voor bepaalde wagens :rolleyes:
Langs de andere kant, wel interessant. Zoveel oer-gti's bestaan er dan weer niet meer.
turbojo2
05-02-2014, 21:37
Kan je hem even mailen dan staat die van mij er ook wel op :thumbup:
Die van jou staat er niet op, want jou auto's hebben al jaren geen apk meer. Mail je wel een overzicht van alle gti's en gli's in Nederland. Gti is tot en met 1983 en gli tot en met 1986. Dus de gli's met quartetset zitten er niet bij. Heb het niet zo op met die plastic troep. Vroeger had je ook van die Ford Escort PMC (Plastic Mobiel Club). Iedereen die van mijn bouwjaar is ('72)weet wel hoe dat eruitziet. Van die escortjes zie je er ook niet veel meer rijden, ook niet van cabrio. Zal wel allemaal weggerot zijn.
turbojo2
05-02-2014, 21:49
Eigenlijk is dat beangstigend dat iemand gewoon de adressen kan opvragen voor bepaalde wagens :rolleyes:
Langs de andere kant, wel interessant. Zoveel oer-gti's bestaan er dan weer niet meer.
Alles is volgens de wet. Opzich kun je nu geen eigendoms gegevens en dus adressen opvragen. De wet is op een bepaald moment gewijzigd (1 jan 2006). Alle adressen die je opvraagd voor die wetswijziging kun je nog krijgen. Is je auto na die datum overgeschreven dan krijg je de info niet meer. Ik heb de info opgevraagd bij een bedrijf die ook de brieven rondstuurd voor als je auto de APK datum nadert voor garage bedrijven die graag willen dat je je APK bij hun komt doen.
turbojo2
05-02-2014, 21:54
Alles is volgens de wet. Opzich kun je nu geen eigendoms gegevens en dus adressen opvragen. De wet is op een bepaald moment gewijzigd (1 jan 2006). Alle adressen die je opvraagd voor die wetswijziging kun je nog krijgen. Is je auto na die datum overgeschreven dan krijg je de info niet meer. Ik heb de info opgevraagd bij een bedrijf die ook de brieven rondstuurd voor als je auto de APK datum nadert voor garage bedrijven die graag willen dat je je APK bij hun komt doen.
Die garage bedrijven vragen gewoon alle adresgegens op van alle auto's die binnen een straal van bijv. 10 km binnen een maand hun APK verliezen en dat bedrijf stuurd dan namens het garagebedrijf een zeurbrief of je aub bij hun je APK wil laten doen. Kost 0,16 per adres.
sipkemk1rs2
06-02-2014, 00:01
Die garage bedrijven vragen gewoon alle adresgegens op van alle auto's die binnen een straal van bijv. 10 km binnen een maand hun APK verliezen en dat bedrijf stuurd dan namens het garagebedrijf een zeurbrief of je aub bij hun je APK wil laten doen. Kost 0,16 per adres.
Ja dat zo kan het ook ja, Maar mark moest er wat meer geld voor betalen toen :wow: Maar ik zie niet dat het orginale nedelands zijn weet dat er ook paar 76 zijn ingevoerd :thumbup:
sipkemk1rs2
10-02-2014, 17:00
Blijft leuk om te proberen achterhalen waar al die oudjes heen zijn. Vooral met het idee dat je ze nooit allemaal zult kennen, altijd staat er nog wel ergens een in een schuurtje...
Zo weer even bij gepraat met Marco turbo jo2 :thumbup:
turbojo2
10-02-2014, 18:31
Zo weer even bij gepraat met Marco turbo jo2 :thumbup:
Ik heet geen Marco maar Johan.
turbojo2
10-02-2014, 18:43
@Barn171: Rik er staat een Golf gti uit 1976 op Mobile.de voor 40.000 Euro met 32000 km op de teller. Nu heb ik gisteren foto's bij de verkoper aangevraagd en gekregen. Het zijn er 10-15. Zou jij ze hier in je topic erbij kunnen zetten?. Mocht je dat willen doen, dan mail ik ze naar je toe. Ik heb je email adres al van dat berichtje wat je me een jaar geleden hebt gestuurd. Ik krijg het zelf niet voorelkaar.
Stuur maar door, wordt geregeld! (is het toevallig die Spanjaard?)
turbojo2
10-02-2014, 20:48
Stuur maar door, wordt geregeld! (is het toevallig die Spanjaard?)
Ja klopt. Stuur je de foto's zo even door. Bedankt alvast.
Hierbij dan:
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/_27_zps22edbeca.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/lafoto4_zps897352b9.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/lafoto1_zps2370f050.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/lafoto2_zpsbeaf60e5.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/lafoto3_zps42551171.jpg
http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/lafoto41_zps29caa421.jpg
Even mijn mening erover dan: bagger voor de prijs. Totaal geen aandacht aan de details. Deurbakken hangen nog aan de deurkaarten, goedkoop leren omtrekhoesje over het stuur, dash hangt vol schakelaars die er niet horen, rond het achterraampje bekleed, nieuw front, niet al te subtiele pedaal"hoezen", "shaggy" herbekleed. Slechte kwaliteit stof, veel te felle kleuren en ook nog de nieuwe '79er manier aangehouden. En zo door en zo door. Schande dat hij er dertig ruggen voor durft te vragen!
golf fahrer
10-02-2014, 22:05
Die heeft toch gewoon meer dan 32.000 km gelopen....
sipkemk1rs2
10-02-2014, 22:43
Ja klopt. Stuur je de foto's zo even door. Bedankt alvast.
hallo
wel mooie auto maar wel mee gesleutelt nieuwe voorfront deuk in voor scherm achter schade onder bumper
dashboard zit schakelaar in gezet stuur met leer :screwy:
ga maar door :D
sipkemk1rs2
11-02-2014, 23:52
Ik heet geen Marco maar Johan.
Haha bijna het zelfde Johan :D
turbojo2
17-02-2014, 21:38
Een mede oer golf gti liefhebber van Golf 1 IG is al jaren op zoek naar de vloerbekleding in velours van een 77er gti. Ik heb hem toegezegd hier in NL voor hem te zoeken. Hij heeft een 77er gti die werkelijk als nieuw is gerestaureerd. Zoek maar eens op Golf 1 IG op 77er gti of gti 1977 en je kijkt je ogen uit. Het enigste is de vloerbekleding die hij mist. Is er hier iemand die nog wat heeft liggen? Het gaat om de bekleding tot 08/78.
is dat die gozer die een '76er vipergrune helemaal heeft omgezet naar een '76er GTI?
Tiefleger
17-02-2014, 22:25
Barn, waar heb jij deze gti eigenlijk gekocht als ik vragen mag. In Nederland of zelf opgehaald uit Duitsland??
turbojo2
17-02-2014, 22:33
is dat die gozer die een '76er vipergrune helemaal heeft omgezet naar een '76er GTI?
Hij heet Jochen op Golf 1 IG. Kijk daar maar eens. Is een zilveren gti in nieuw staat. Die viperngrune naar 76er gti is van Mathias, maar die bedoel ik niet. Weet jij nog vloerbekleding dan Rik?
Nee god, wist ik er maar, zou ook graag van mijn laspitten af willen. :rolleyes:
sipkemk1rs2
19-02-2014, 23:19
Een mede oer golf gti liefhebber van Golf 1 IG is al jaren op zoek naar de vloerbekleding in velours van een 77er gti. Ik heb hem toegezegd hier in NL voor hem te zoeken. Hij heeft een 77er gti die werkelijk als nieuw is gerestaureerd. Zoek maar eens op Golf 1 IG op 77er gti of gti 1977 en je kijkt je ogen uit. Het enigste is de vloerbekleding die hij mist. Is er hier iemand die nog wat heeft liggen? Het gaat om de bekleding tot 08/78.
Oeps zou ik ook nog een of twee of nog drie hebben liggen wat wil ie er voor betalen ;)
turbojo2
20-02-2014, 17:22
Oeps zou ik ook nog een of twee of nog drie hebben liggen wat wil ie er voor betalen ;)
Ik kan hem je mail adres geven als je dat goed vind. Dan komen jullie daar samen wel uit denk.
sipkemk1rs2
20-02-2014, 23:50
Ik kan hem je mail adres geven als je dat goed vind. Dan komen jullie daar samen wel uit denk.
Dat mag wel .als hij maar duidelijk is welke hij wil want ik zag net alweer een verschil die mij zelf ook nog niet erder was op gevallen aan een casco :confused:
turbojo2
21-02-2014, 21:56
Dat mag wel .als hij maar duidelijk is welke hij wil want ik zag net alweer een verschil die mij zelf ook nog niet erder was op gevallen aan een casco :confused:
Ok ik zal hem je mail adres doormailen dit weekend. Dank je wel.
sipkemk1rs2
21-02-2014, 23:57
Ok ik zal hem je mail adres doormailen dit weekend. Dank je wel.oke is goed ;)
sipkemk1rs2
27-02-2014, 11:34
oke is goed ;)
Originally Posted by turbojo2
13-NF-63
13-NG-64
56-NS-99
64-NL-69
38-NU-81
Daar is er weer een 13-nf-76 :thumbup:
Hoe zoek je die op dan? Gewoon op de site van rdw alles invullen? Da's wel echt een pokke werk dan...
sipkemk1rs2
27-02-2014, 17:43
Hoe zoek je die op dan? Gewoon op de site van rdw alles invullen? Da's wel echt een pokke werk dan...
Die had ik als eens gevonden
13-NF-63
13-NG-64 mije
56-NS-99
64-NL-69
38-NU-81
Daar is er weer een 13-nf-76
Nog een van mij zelf 17-nv-10 3 jan 1977 wist ik niet meer dat die ook nog had :screwy:
Nog een van mij zelf 17-nv-10 3 jan 1977 wist ik niet meer dat die ook nog had :screwy:
juist ja.... :eek:
vwjohnny
27-02-2014, 18:05
Verval datum APK 10-08-1996 en opnaam sinds 25-05-2011
Projectje?
sipkemk1rs2
27-02-2014, 18:40
Verval datum APK 10-08-1996 en opnaam sinds 25-05-2011
Projectje?
ja staat al tijdje stil in verband met roest schade :rolleyes:
Al eens op www.nrplaat.nl gekeken? :thumbup:
haha, nee, nooit van gehoord, wel handig inderdaad.
turbojo2
27-02-2014, 19:49
Er is een side , weet even niet welke, en als je daar het kenteken van bijv. een 77er gti invult komen er kentekens uit van vergelijkbare auto's. Die vul je ook weer in en zo kom je steeds meer kentekens te weet.
Klopt, klik op de site die ik hierboven al aangaf maar eens op de modelnaam (pagina na je kentekencheck).
Is niet helemaal zuiver want auto´s die een iets andere modelnaam op kenteken hebben staan, matched ie niet. Je kan ook direct op modelnaam zoeken maar het aantal kentekens dat je ziet zit een max aan.
171 331 invullen, dat is de typebenaming, moet eigenlijk altijd wel overeen komen.
De JL38NF is wel vaag... t is een VW en een GTI en thats it!
Ben zelf ook aan resto van '78 GTI bezig, uit NL gehaald.. Moet de opvolger van de '84 GTI worden. Iemand enig idee waar je wel wat plaatwerk vind (plaat van benzinedop, A stijlen) zijn zowat de enige en belangrijke stukken die ik nodig heb..
Ben zelf ook aan resto van '78 GTI bezig, uit NL gehaald.. Moet de opvolger van de '84 GTI worden. Iemand enig idee waar je wel wat plaatwerk vind (plaat van benzinedop, A stijlen) zijn zowat de enige en belangrijke stukken die ik nodig heb..
Ik heb nog een stuk plaat van de benzinedop liggen. Uitgesneden uit een Golf 1, dus origineel VW.
turbojo2
27-02-2014, 21:58
Kun je wat meer vertellen over je auto?
sipkemk1rs2
28-02-2014, 00:32
Kun je wat meer vertellen over je auto?
ja is altijd mooi dit de eerdere gti,s :thumbup:
turbojo2
06-03-2014, 18:08
Heb je nu wel of geen vloerbekleding voor onze Duitse oer-gti-medeliefhebber Jochen? Hij wil het graag weten en ook wat je er voor wilt hebben. Heb begrepen dat hij je al heeft gemaild. Heb hem toegezegd het nog een keer aan je te vragen: bij deze dus.
sipkemk1rs2
07-03-2014, 10:23
Heb je nu wel of geen vloerbekleding voor onze Duitse oer-gti-medeliefhebber Jochen? Hij wil het graag weten en ook wat je er voor wilt hebben. Heb begrepen dat hij je al heeft gemaild. Heb hem toegezegd het nog een keer aan je te vragen: bij deze dus.
Ja klopt maar heb al tig keren gezegt dat hij een goed bod moet doen.
En anders moet hij ergis anders zoeken .Wil wel wat verkoop maar alleen voor goede prijs .Voor al een vloerkleed daar zijn niet zo veel deubele van gemaakt :thumbup:
turbojo2
07-03-2014, 19:52
Ja klopt maar heb al tig keren gezegt dat hij een goed bod moet doen.
En anders moet hij ergis anders zoeken .Wil wel wat verkoop maar alleen voor goede prijs .Voor al een vloerkleed daar zijn niet zo veel deubele van gemaakt :thumbup:
Wat is je prijs dan?
sipkemk1rs2
07-03-2014, 22:11
Wat is je prijs dan?
Hij moet gewoon een goed bod doen anders gaat het gewoon over :thumbup:
En ik ga hier geen bedrag noemen . ;)
Bas Wijnen
27-01-2015, 16:45
Barn, ben je hier al verder mee? :D
I wish I was... :rolleyes:
paulvanbrummel
15-05-2017, 13:22
Er is een side , weet even niet welke, en als je daar het kenteken van bijv. een 77er gti invult komen er kentekens uit van vergelijkbare auto's. Die vul je ook weer in en zo kom je steeds meer kentekens te weet.
Deze site vindt 315 GTI's op basis van 171331: http://www.voertuig-zoeker.nl/personenauto/volkswagen/171331-golf-gti/-/
Er komt er binnenkort 1 bij, een '79-er, door mij geïmporteerd uit België :)
NielsDub
17-05-2017, 21:31
Nz-955-l ?
paulvanbrummel
18-05-2017, 11:01
Nz-955-l ?
Klopt helemaal! Hoe ben je daar zo snel achter gekomen?
http://www.volksforum.com/albums/files/2/6/2/2/1/20170401_150949.jpg
Zoals jullie kunnen zien moet er nog wel het een en ander aan gebeuren...Auto is in 2002 en 2003 volledig uit elkaar geweest, daarna overgespoten in deze kleur. Die kleur had van mij niet gehoeven, evenals de uitlaat, mistachterlicht, paneel tussen achterlichten, bumpers en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar goed, daar was de prijs dan ook naar. Mooie is wel dat de golf nergens roest heeft en motorisch eigenlijk weer als nieuw. Ben er vorige week mee naar de RDW keuring in Amsterdam gereden, was echt genieten!
NielsDub
18-05-2017, 13:13
Klopt helemaal! Hoe ben je daar zo snel achter gekomen?
Gewoon, via de link die jij zelf gepost hebt... Er staan er inmiddels 316 ;)
paulvanbrummel
18-05-2017, 13:15
Gewoon, via de link die jij zelf gepost hebt... Er staan er inmiddels 316 ;)
Haha, logisch eigenlijk :)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.