View Full Version : Revisie Pierburg 2E2 015G (EZ)
DragonGr Dragon
02-01-2013, 23:59
Vanavond kwam Oskar langsrijden met zijn prachtige Flair. Ik kon niet wachten om aan dit projectje te beginnen dus nog diezelfde avond lag de carburateur al los in de garage.
Deze carburateur is niet overdreven vies, maar heeft er toch al wat jaren roet, olie en benzineaanslag opzitten, wat waarschijnlijk het niet 100% lopen veroorzaakt en af en toe wegvallen.
Ik ben maar begonnen met alle stekkers en slangen loshalen en de drie bouten losdraaien. Daarna pakte ik de carb er zo af en kwam hij in de garage te liggen:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/6/5/8/DSC_0153.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/3/6/5/8/DSC_0154_691176.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/3/6/5/8/DSC_0155.JPG
De kanalen zitten onder de aanslag van roet en benzine en overal zit olie op.
Ik ben maar begonnen om alles wat los kan los te halen en goed weg te leggen:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/6/5/8/DSC_0156_524655.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/3/6/5/8/DSC_0158.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/3/6/5/8/DSC_0159.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/3/6/5/8/DSC_0160.JPG
Zoals Oskar al aangaf, liep er benzine uit de acceleratiepomp. Ik kon zien dat er een heel klein gaatje in het membraan zat. Deze zal dus vervangen moeten worden.
Ook kwam ik erachter dat de choke in ieder geval losgeschoten was waardoor de chokeklep altijd een een losse positie bleef staan. Ik kan hem eenvoudig weer terugzetten na openen, maar moet wel testen of dit het probleem oplost. Starten zal misschien wat beter gaan straks.
Later maar verder met de schoonmaak en zodra de pakkingen binnen zijn kan hij weer in elkaar en kan het afstellen beginnen. Dit is van de 2E2 wat meer werk dan een 2EE. Ook moet ik nog controleren of alle componenten nog juist werken binnen spec.
Dag2: Vandaag weer verder gegaan en alle onderdelen gereinigd en deels gecontroleerd. Eerst het ergste eraf met diesel en daarna de ultrasoon reiniger in voor de rest. Het meeste werd erg schoon op wat oxidatie na, maar dit was voor mij te weinig om het ook nog door een zuurbadje te halen.
http://www.volksforum.com/albums/files/3/6/5/8/DSC_0162.JPGhttp://www.volksforum.com/albums/files/3/6/5/8/DSC_0163.JPGhttp://www.volksforum.com/albums/files/3/6/5/8/DSC_0164.JPG
Het vertrager ventieltje op de choke is defect. Wanneer ik deze verwarm sluit hij de luchtweg niet af en dat zorgt ervoor dat de tweede trap altijd verminderd opent ook bij warme motor. Deze zal ik moeten vervangen of weglaten. Als ik hem weglaat kan je ook bij hele koude motor de tweede trap openen. Geen doodzonde en heel veel carbs hebben dat ding niet eens.
Veel onderdelen zijn al getest en goed bevonden, zoals de onderdrukdoos op de chokeklep. Deze is dicht en sluit mooi in twee stappen. Straks alleen nog afstellen. De warmloopregelaar lijkt ook wat te doen bij verwarmen. De onderdrukdoos van de tweede trap doet ook zijn werk.
Zodra de pakkingen binnen zijn, kan hij in elkaar en helemaal gecontroleerd en afgesteld worden!
Dag 3: Vandaag dan eindelijk de pakkingset binnen. Ik heb meteen de carb afgebouwd (had al een hoop in elkaar gezet waar geen pakking voor nodig was).
http://www.volksforum.com/albums/files/3/6/5/8/10012013037.jpg
De carburateur is weer terug op de auto gegaan en toen kon het afstellen beginnen. Als eerste heb ik de ontsteking goed gezet, deze was netjes constant. Daarna CO, stationair en verhoogd stationair afgesteld. Na alle werkzaamheden liep de motor weer netjes op 800 1/min. Het warmlopen verliep heel netjes en geleidelijk en ook de proefrit gaf geen problemen. De auto valt niet uit bij koppelen en alle overgangen waren netjes.
Weer een project afgerond, next... wie biedt? :D
Super dat je er meteen mee bent begonnen!
Ik benieuwd naar het resultaat straks.
DragonGr Dragon
03-01-2013, 18:15
Update dag 2...
VwGolfMK2VW
04-01-2013, 18:30
Cool:)
Sorry voor de topicvervuiling.. Maar jij weet waar je over praat:)
Heb ook een 2e2 prut carburateur:).. Mijne valt erg ver terug in de toeren wanneer ik de koppeling in trap.. Soms slaat die zelfs af..
stationair trilt de auto erg door de lage toeren.. (600 toeren..)
Stationair schommelen de toeren ook tussen de 600 en 900 toeren, het lijkt alsof de toeren ergens door geregeld worden..
tijdens het rijden geen problemen..
Alleen wel een verbruik van 1:9.5 met rustig rijgedrag:(
Zou dit makkelijk te repareren zijn of gewoon een weber erop knallen?:)
DragonGr Dragon
04-01-2013, 18:51
Geen probleem! ik stuur je een PM
DragonGr Dragon
10-01-2013, 22:18
Update: auto afgerond en klaar voor ophalen...
Kun je me een PM sturen wat een revisie bij jou kost? En waar je vandaan komt?
DragonGr Dragon
12-01-2013, 22:20
Dat kan ik... en dat doe ik... *nomineert zichzelf voor je meest nietszeggende post van 2013*
20harmen20
13-01-2013, 19:08
Ik heb van de week een auto gekocht met een 1.6. Er zit een 2EE carburateur op! Nu is er alleen wel een probleem.
Als ik de auto start en even laat lopen begint hij te pruttelen. Wanneer ik dan een beetje gas geef om meer toeren te maken valt hij uit. Volgens de verkoper ligt het aan de carburateur! Wanneer ik de koppeling in trap verandert er niks zover ik weet..
Kun je me helpen? Gr Harmen
M'n auto is weer klaar en rijdt absoluut geweldig!
Ik kan iedereen met een Pierburg probleem aanraden om contact op te nemen met Igor.
Michiel.
23-01-2013, 00:19
@ oskar is je verbruik nu ook wat gunstiger?
@ oskar is je verbruik nu ook wat gunstiger?
Het verbruik is zeker gunstiger geworden .
Dat hij geen benzine meer lekt, helpt daar ook enorm bij.
VwGolfMK2VW
26-01-2013, 20:48
Wat is een normaal verbruik voor zo'n pierburg dan?
Ik zit zelf nog erg te twijvelen tussen een weber vervanging of een revisie..
Wat kost het bij jou dragon?? En waar woon je?
Want zou dan ook graag willen dat de carburateur gemonteerd en afgesteld wordt..
Mvg justin
Overigens mijn motor:
1600 8v
Bouwjaar : 1991
Motorcode: PN
carburateur: volgens mij een 2e2 met geregelde kat..
Edit:
Na het zien van je andere topic denk ik toch dat ik een 2ee heb.. Uiterlijk lijkt er veel meer op..
Michiel.
26-01-2013, 23:52
Mijn golf liep als een ziekenhuis,contackt met igor gezocht over hoe en wat. Wat bleek igor woont 10min rijden bij me vandaan,ideaal en de prijs viel me alles mee. :thumbup:
Donderdagavond de auto gebracht met een carburateur voor onderdelen erbij. Igor hield me tussendoor netjes op de hoogte,hij liet me vrijdagmorgen weten dat er een onderdeel kapot was en op de reserve carburateur ook. Zodoende vrijdagmiddag nog een carburateur gebracht voor onderdelen. Vrijdagavond liet igor me weten dat hij de carburateur weer op de auto had maar er nog het een en ander mis was en dus wat meer tijd nodig had. Voor mij geen probleem.
Vandaag mijn auto weer opgehaald bij igor. Auto rijd weer heerlijk, loopt netjes. Alles werkt weer naar behoren.
Kan iedereen die ellende met een pierburg heeft Igor aanbevelen. :thumbup:
DragonGr Dragon
27-01-2013, 02:13
@Michiel: dank je en graag gedaan! hij liep inderdaad weer netjes daarna en doorliep alle stadia zoals het hoorde. Net ff wat anders dan het prutswerk van de vorige beunhaas... vervang ff snel je voorpijp (ik krijg die uitlaatlucht niet uit mn neus :p) dan rijdt hij helemaal soepel.
@VwGolfMK2VW: verbruik, ja dat verschilt heel erg per gebruiker, maar ik haal 1 op 15 (16 als ik echt mn billen samenknijp en het zomer is). Uiteraard raad ik een weber vervanging af. Is nog best prijzig ook en persoonlijk val ik steeds weer voor origineel. Die 2EE kan je juist heel netjes krijgen, omdat alles geregeld is, maar vaak gaan de gasklepregelaars stuk. Is allemaal wel te reviseren. Zie PM
Igor, bedankt nog dat we zaterdag al terecht konden, als m'n broer de thermostaat vervangen heeft laat ik je nog weten hoe die loopt en hoe het zit met het verbruik! :thumbup:
Archiebald
06-02-2013, 17:56
@Dragon.. Ik heb een 1.6 Jetta met zo'n Carb (weet niet precies het type hoor), wel weet ik dat ie veel te hoog stationair loopt en dat m'n verbruik een ramp is!
1:9 tot 1:10,5 als ik m'n best doe. Is wel een 3-traps automaat, maar toch. Kun je mij ook informeren over kosten en locatie e.d!?
DragonGr Dragon
06-02-2013, 22:10
@m20vt: graag gedaan! ik hoor graag hoe hij straks loopt.
@Archiebald: je hebt pm
VierkanteBanden
15-04-2013, 13:51
@DragonGr
Niets dan positieve verhalen over jou zo te zien!
Ik bezit een GOLF II MEMPHIS 1.6 53 kw ongeregelde kat. Het probleem is dat de Pierburg 2e2 carburateur ( 027 129 016 H) stationair vanaf koude start véél te veel toeren draait. Dit duurt gemiddeld ca. 20 minuten voordat het weer over vloeit in 'normaal' toerental, maar kan ook eerder of juist niet verdwijnen.
De vacuumslangen zijn al vervangen en verschillende 'semi-automonteurs' hebben al aan de afstelling geprutst. Dit heeft naar mijn vermoeden eerder kwaad dan goed gebracht.
Ik hoop dat je me een berichtje wil doen over mogelijkheden/locatie etc. Alvast bedankt!
Af gelopen week ook een pakketje van Igor ontvangen, een nette carbarateur compleet gereviseerd
Na plaatsen loopt de Jetta weer helemaal perfect .
Langs deze weg ook nog bedankt Igor top werk
DragonGr Dragon
17-04-2013, 00:59
@Alberto: graag gedaan, goed te horen dat hij netjes loopt!
@VierkanteBanden: je hebt pm. (semi)automonteurs weten zich er zelden raad mee en maken het idd vaak erger. Hun focus ligt toch bij de modernere modellen.
josdavids
21-04-2013, 19:35
Nou heb ik dit allemaal even gelezen en het lijkt mij dat DragonGr weet waar hij over praat ;)
Mijn golf 1 cabrio met 2e2, motorcode RE start wat lastig, voornamelijk als hij koud is. Maar als hij dan loopt dan rijd hij ok. Alleen als ik dan rond de 80 rijd is het ok, maar ga ik harder, bijvoorbeeld 100 dan kan dat wel een momentje goed gaan maar naar verloop van tijd gaat hij dan uit zichzelf langzamer. Op het moment dat het gebeurd kan ik plankgas geven, hij loopt terug tot rond die 80 weer en dan pakt het gas ook weer op.
Nu heb ik al eens de voetpakking vervangen, vacuümslangetjes, rotor+kap bougies en bougiekabels en toen liep hij al wat beter, maar dat snelheidsprobleem is gebleven.
Dus om 1 en ander uit te sluiten, lijkt reiniging van de carburateur mij een volgende optie. Ik weet niet of het bijvoorbeeld ook aan de ontstekingsmodule kan liggen.
Zou u, DragonGr, mij een pb willen doen mbt tot reiniging + vervangen van de pakkingen van de carburateur, en de kosten hiervan ?
Als ik al die onderdelen zie kom ik er liever niet aan.
DragonGr Dragon
21-04-2013, 19:42
@josdavids: je hebt PM
TijnOnlijn
29-04-2013, 07:06
Ik sluit ook maar in het rijtje aan :)
M'n auto rijdt wel goed maar de bougies blijven maar totaal kleurloos en als ik het goed begrepen heb zit er geen draaischroefje aan om hem rijker te krijgen. Dan zal er dus wel iets van een verstopping in zitten.
Wil je een pm sturen Dragon?
DragonGr Dragon
29-04-2013, 08:58
@TijnOnlijn: gedaan...
VierkanteBanden
06-05-2013, 10:01
Bevinding na bezoek aan Dragon t.b.v. revisie carburateur 2e2 (16H);
Hij rijdt echt weer perfect. Het toerental is helemaal perfect (dat is het belangrijkste), hij blaast en stottert niet meer en hij remt weer op de motor!
daarnaast heb ik 'm even vol open gedraaid op het laatste stukje door Duitsland en hij gaat nog 10 km harder ook dan voorheen. Volgens de navigatie zat ik op 171 maximaal (de wijzer gaf 180 aan) terwijl ie volgens fabrieksopgaaf een topsnelheid heeft van 164 km/h. Opmerkelijk niet!
Tevens acceleert ie ook beter in alle verzetten.
Heel erg bedankt voor al je ondersteuning in deze! (en de eerlijke prijs)
Ik kan iedereen die met z'n carb loopt te sukkelen echt alleen maar adviseren om ff met Dragon contact op te nemen! Ik had al van allerlei kanten gehoord dat die carburateur zo goed als afgeschreven was.
Echter nu ziet ie er niet alleen weer uit als nieuw, maar functioneert ie ook 'af- fabriek'
MVG
josdavids
06-05-2013, 18:47
Ik kan mij ook hier ook alleen maar bij aansluiten. De carburateur ziet er inderdaad weer uit als nieuw en zo rijd de auto ook. Direct overstappen naar een Weber hoeft dus helemaal niet. Gewoon reinigen en als je het zelf niet aandurft ff een pm naar dragon en dan komt het helemaal goed. En zoals gezegd eerlijke prijzen en top service.
Ik kan weer met een gerust hart rijden zonder dat hij weer begint te stotteren etc. :thumbup:
VWenthousiast
06-05-2013, 19:09
Hey DragonGr,
Ik heb een golf 1600 automaat motorcode EZ
Als ik hem start dan loopt ie ongeveer 15 seconden goed waarna die heel slecht gaat lopen en soms wel stilvallen, als je hem in Drive zet en niet meteen vertrekt valt die gewoon uit.
Weet jij hier raad mee mss een revisie aanbevelen?
Zou graag gebruik maken van je diensten stuur je een PB met verdere info?
Grtz
Gisteren 09-05-2013 bij Dragon geweest met men jetta daar neergezet
Auto liep niet stationair en haperde enorm als je van niks vol gas gaf..
Nu na revisie loopt de auto weer perfect super service snel en nette prijs!
Nogmaals bedankt Igor!
DragonGr Dragon
10-05-2013, 10:01
Swankie, graag gedaan! het verschil was wel heel goed te merken bij jou. De motor bleef nauwelijks stationair lopen en bokte en pruttelde aan alle kanten. De carburateur zat onder de olie en rotzooi. Na de schoonmaak en vervangen van de pakkingen en slechte slangen en het nalopen van de gasklepregelaar liep hij weer heel zuiver en zoals het hoort.
Klein detail: het is een 2EE ipv 2E2 (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=108512&highlight=2ee)
@ Dragon
Veel tevrede mensen hier......
Kun je dit ook met een 1.3?
Motorcode MH
Heb ook wel interesse,,,misschien ook via een PM?
DragonGr Dragon
25-05-2013, 09:10
1.3 doe ik niet zo vaak, maar is geen enkel probleem. De basis is hetzelfde, er zitten alleen niet zoveel toeters en bellen op...
Zie PM
ritsma1982
06-06-2013, 20:25
hi ben net nieuwe hier. wil ook mijn piereburg 2e2 carburateur revisie gaan doe
tip hoe en wat en schoon makken afstellen. heb net de pakkingen bestelt dus ben nog even aan het kijken hoe en waar op te letten. maar meer zo als ie klaar is met af stellen en zo. en hoe je bepaalde dingen kan testen of ze niet lek zijn. hoor graag van jullie
mvg thomas :thumbup:
DragonGr Dragon
06-06-2013, 23:03
Thomas, zoals ik in de PM al meldde is je vraag wat algemeen en mij niet helemaal duidelijk waar je precies problemen mee hebt en wat je wil gaan doen... wil je zelf een revisie gaan doen?
hoelang ben je nou met zoiets bezig?
DragonGr Dragon
09-06-2013, 07:59
@Ellen: ik moet zeggen dat het door ervaring steeds sneller gaat. Als er niets tegenzit moet ik binnen 2-3 uur wel klaar kunnen zijn. Had jij nog interesse of heb je het probleem al op kunnen lossen?
DragonGr Dragon
09-06-2013, 11:40
Wat ik zeg... veel oefenen. Nog even en ik doe het met ogen dicht. Op deze manier is het wel wat aangenamer voor mensen om erop te blijven wachten.
Ook mijn golf is bij igor geweest voor een carburateur revisie . Het ging om een 2e3 carburateur op de 1,3 hk motor met de bekende problemen . Alles is gereinigd en er is het een en ander vervangen . Het resultaat is geweldig en rijdt weer perfect .
Nogmaals Bedankt .
Hallo fooks :shake: :shake:
Heb een pierburg 2e2 cab die op 1700 toeren loopt en nu weet ik niet hoe we het toeren tal naar onder kunnen krijgen .Heb al via verschillende sites het een en ander wat beschreven stond geprobeerd waar onder: wasvloeistof element oke, starterdeksel oke ,alle,slangetjes gecontroleerd op vacuum lekken oke.
Stionair sproeier oke.
Wie kan me verder helpen.
Groet Swaam
BartClassic
27-09-2013, 10:29
Heb je al naar je thermotijdcontact gekeken,(dat zwarte potje links achteraan waarnaar een stekker en 2 vacuums gaan) ik had net hetzelfde voor en toen bleek dat er 1 electrisch kabeltje was doorgesleten, waardoor het klepje niet meer functioneerde en hij de eerste minuten tegen 1600 toeren bleef draaien. Ook kan je eens de vacuumslangetjes daarrond checken en zonodig vervangen.
Grtn Bart
Je inbox is vol :(
Wou je even een pm versturen met wat info over een revisie,
Kosten, woonplaats e.d.
DragonGr Dragon
04-10-2013, 17:14
Weet ik, dank je... Mijn hoofd en agenda ook!! :(
Haha ja er zijn dan ook niet veel mensen die kunnen wat jij kan.
Ik wacht mn beurt wel netjes af tot je wat meer tijd hebt
Bahn Fuhrer
06-10-2013, 17:19
Hey man
Ik rij zelf met een jetta mk2 1.3 met een pierburg 2e3 als ik mij niet vergis.
Nu wat kost die om mij carbu te reviseren?
Hoelang ben ik hem kwijt? Of is dit op ruil basis?
Oja vanwaar bent u? Ik ben zelf van antwerpen
Ik doe het op deze manier want je inbox zit vol.
Hoor het wel van je via pm
vintrist
09-10-2013, 18:21
Hey man
Ik rij zelf met een jetta mk2 1.3 met een pierburg 2e3 als ik mij niet vergis.
Nu wat kost die om mij carbu te reviseren?
Hoelang ben ik hem kwijt? Of is dit op ruil basis?
Oja vanwaar bent u? Ik ben zelf van antwerpen
Ik doe het op deze manier want je inbox zit vol.
Hoor het wel van je via pm
Ik heb exact hetzelfde als "Bahn Fuhrer" ! Ook van antwerpen.. pm me! :)
Auto heeft 118000 km gelopen, en heeft 15 jaar in een garage gestaan.. draait rilanti koud perfect.. vanaf hij warm loopt blijft hij enkel nog draaien als ik aardig wat op het gas ga staan :screwy:
mwouters91
13-10-2013, 18:05
hey ook een pierburg 2e2 die revisie moet. Is dit nog mogelijk?
gr
Michael
DragonGr Dragon
13-10-2013, 19:45
Inbox weer leeg...
mwouters91
17-10-2013, 21:26
Je hebt pm
Mijn 2E2 kan ook wel een afstelling/revisie gebruiken. Het betreft een DT-motor in een Audi 80 B2, die vooral stationair slecht loopt. Kun je mij een prijsopgaaf en woonplaats PM-en?
Heb je mail gestuurd
alvast bedankt voor je reactie
betreft mk2 1984 1600 ez
2e2e volgens mij
markhietbrink
30-04-2014, 21:56
Doe je nog steeds revisies van de pierburg carbs? Heb een 2e op mijn golf mk2 84'er met 1.6EZ 3-traps automaat!
@dragon
doe je nog steeds aan revisies ?
Ik heb een golf 1 cabrio motorcode EX wat zou revisie,afstellen en plaatsen van een pierburg 2e2 mogen kosten ?
Zou je mij een prijsopgaaf en woonplaats kunnen pm ?
DragonGr Dragon
23-08-2014, 07:28
Ik doe nog wel revisies idd, zie pm
markhietbrink
23-08-2014, 19:40
Ik doe nog wel revisies idd, zie pm
Zelfde hier voor een 1.6 EZ Automaat, onsteking wil je dan meteen afstellen of?
Zie graag een prijsje voorbij komen?
markhietbrink
16-11-2014, 17:55
Tot op heden nog niks gehoord, vervangen van alle vacuumslangen, benzineleiding en luchtfilter deed al veel goed. Van de week olie, oliefilter en bougies vervangen, nieuwe benzinefilter heb ik er nu ook al tussen. Maar vind hem nog steeds niet mooi lopen, verder krijgen ik de carb niet mooi aangesloten (nieuwe voetpakking sluit niet mooi af).
markhietbrink
16-11-2014, 17:55
Tot op heden nog niks gehoord, vervangen van alle vacuumslangen, benzineleiding en luchtfilter deed al veel goed. Van de week olie, oliefilter en bougies vervangen, nieuwe benzinefilter heb ik er nu ook al tussen. Maar vind hem nog steeds niet mooi lopen, verder krijgen ik de carb niet mooi aangesloten (nieuwe voetpakking sluit niet mooi af).
Helaas reageert Igor niet meer. Ik heb hier een Pierburg 2E die het heel slecht doet. Stationair is helemaal niks en bij een flinke dot gas wil het wel eens gebeuren dat de motor helemaal afslaat. Na een paar minuten start deze dan pas weer.
markhietbrink
25-11-2014, 20:00
Helaas reageert Igor niet meer. Ik heb hier een Pierburg 2E die het heel slecht doet. Stationair is helemaal niks en bij een flinke dot gas wil het wel eens gebeuren dat de motor helemaal afslaat. Na een paar minuten start deze dan pas weer.
Ook een 1.6 automaat? Helaas nooit antwoord gehad nee, zowel op email, pb en hier niet!
Heb je de vacuum slangen rondom de carburateur eens gecontroleerd? Gasklep schoongemaakt, Aan de zijkant zit als het goed is een witte ronde doos, met een veer er achter, zie je deze wel bewegen? Deze duwt ook de gasklep een beetje open als je de motor af zet. Soort van choke.
Er zit ook nog een gasklep positie sensor aan de zijkant op, kan zijn dat deze stuk is, of vast hangt.
Als die voetpakking niet goed aansluit, kan dit al de oorzaak zijn. Dan krijg je valse lucht. Heb je er eens met rem reiniger langs gespoten? Gaat de motor dan ook hoger lopen?
markhietbrink
25-11-2014, 23:04
Als die voetpakking niet goed aansluit, kan dit al de oorzaak zijn. Dan krijg je valse lucht. Heb je er eens met rem reiniger langs gespoten? Gaat de motor dan ook hoger lopen?
Daardoor weet ik dat die nog valse lucht trekt ;) ! Geen flauw idee hoe die nu het best gaat afsluiten, beetje vloeibare pakking er extra bij omheen?
Heb je alles goed schoongemaakt? Als Igor je Carburateur reviseert en hij lekt via de voetpakking heeft de revisie ook weinig zin?
Je zou het idd kunnen doen met vloeibare pakking. wel goed schoon maken. In principe moet het eigenlijk zo al goed afsluiten.
markhietbrink
26-11-2014, 22:21
Zoek iemand die daar x naar wil kijken
Heb je de vacuum slangen rondom de carburateur eens gecontroleerd? Gasklep schoongemaakt, Aan de zijkant zit als het goed is een witte ronde doos, met een veer er achter, zie je deze wel bewegen? Deze duwt ook de gasklep een beetje open als je de motor af zet. Soort van choke.
Er zit ook nog een gasklep positie sensor aan de zijkant op, kan zijn dat deze stuk is, of vast hangt.
Bedankt voor je reactie, ik heb mijn (handgeschakelde) auto nu ook onderaan mijn bericht staan.
Een stukje vacuumslang direct van het inlaatspruitstuk dat naar de rembekrachtiger loopt en aftakkingen heeft naar oa de carburateur is gescheurd, deze ga ik iig vervangen. Daarna zal ik de slangen van de Pierburg doorlopen.
De automatische choke is zoiezo defect, de klep staat altijd open. Eerst maar eens zien dat 'm weer stationair loopt, dan kan ik testen op lekkages met remmenreiniger.
Igor heeft gereageerd :D. Hij is helaas te druk nu voor onbepaalde tijd.
Bedankt voor je reactie, ik heb mijn (handgeschakelde) auto nu ook onderaan mijn bericht staan.
Een stukje vacuumslang direct van het inlaatspruitstuk dat naar de rembekrachtiger loopt en aftakkingen heeft naar oa de carburateur is gescheurd, deze ga ik iig vervangen. Daarna zal ik de slangen van de Pierburg doorlopen.
De automatische choke is zoiezo defect, de klep staat altijd open. Eerst maar eens zien dat 'm weer stationair loopt, dan kan ik testen op lekkages met remmenreiniger.
Door zon kleine dingen al te vervangen, kom je meestal al een heel stuk in de richting. Het is ook niet goed dat de choke niet werkt, ik weet niet precies wat voor type carburateur jij er op hebt zitten, maar dat kan er al voor zorgen dat de auto niet stationair loopt. Die gas klep blijft dan namelijk open staan.
Iemand een idee of er nog revisies gedaan worden door Igor? Zijn PB inbox zit vol helaas dus kan geen bericht sturen.
markhietbrink
05-02-2015, 11:05
Iemand een idee of er nog revisies gedaan worden door Igor? Zijn PB inbox zit vol helaas dus kan geen bericht sturen.
Heb het afgelopen jaren meerdere berichten gestuurd, allemaal zonder gehoor. En zijn inbox zit idd al langere tijd vol, maar wie weet als je jouw probleem hier uitlegd dat er tips zijn.
Zo ben ik ook een heel eind in de goede richting gekomen.
PsstPeet
07-03-2015, 01:36
Probleem met de Pierburg 2E. Bij mij blijft de "Drosselklappe anlager" of zoiets, veel te veruit staan waardoor toerental op 2800 blijft. Waar kan dit aan kan liggen?
Zou het een verkeerd aangesloten retourleiding kunnen zijn (ik hoor flink gesis in de carburateur) of de electronica die de carburateur bestuurt of het membraan?
markhietbrink
07-03-2015, 14:46
https://b-a.d-cd.net/613d914s-960.jpg
Dit plaatje was een voorbeeld hoe ik alles heb aangesloten, het enige slangetje dat nergens aan zit komt die van je luchtfilter op. Dan is je vacuum oké, heb je aan de achter nog een verstelschroef voor de hoeveelheid lucht etc
PsstPeet
07-03-2015, 21:58
Hoi Mark, bedankt voor je post. Ik heb vandaag het probleem op gelost. Allereerst via de website http://herlent.daniel.free.fr/reparation/pierburg_2e2_joints/ een goed beeld gekregen van de retourleidingen en van de elektronica. Eerst van het relais de condensator vervangen, soldeerpunten nagelopen, weer gemonteerd maar geen resultaat. Op de draad naar de carb staat geen enkele spanning. Dus toen met een extra draadje rechtstreeks op de accu aangesloten en toen hoorde je meteen klepjes bewegen, het toerental werd weer normaal en dus een draadje vanaf de zekeringen naar de carb getrokken, wel een waar alleen bij ingeschakeld contact 12 V op staat en probleem opgelost.Wat er in het normale circuit fout zat weet ik niet maar dit werkt weer. Hopelijk heeft iemand hier nog wat aan om zo een zelfde probleem op te lossen, het komt wel meer voor.
markhietbrink
08-03-2015, 12:57
Hoi Mark, bedankt voor je post. Ik heb vandaag het probleem op gelost. Allereerst via de website http://herlent.daniel.free.fr/reparation/pierburg_2e2_joints/ een goed beeld gekregen van de retourleidingen en van de elektronica. Eerst van het relais de condensator vervangen, soldeerpunten nagelopen, weer gemonteerd maar geen resultaat. Op de draad naar de carb staat geen enkele spanning. Dus toen met een extra draadje rechtstreeks op de accu aangesloten en toen hoorde je meteen klepjes bewegen, het toerental werd weer normaal en dus een draadje vanaf de zekeringen naar de carb getrokken, wel een waar alleen bij ingeschakeld contact 12 V op staat en probleem opgelost.Wat er in het normale circuit fout zat weet ik niet maar dit werkt weer. Hopelijk heeft iemand hier nog wat aan om zo een zelfde probleem op te lossen, het komt wel meer voor.
Misschien een foto'tje van welke draad het is? Ga ik het ook eens nakijken, wie weet dat ik dan van alle kleine dingen af ben.
PsstPeet
24-04-2015, 21:31
Het draadje bleek toch niet de boosdoener, vooral 's ochtends met koude motor toch weer elke keer het zelfde euvel. nu heb ik, een jaar of 3 geleden eens alle retourslangetjes vervangen. Daarna een weber gemonteerd, vorig jaar toch weer de Pierburg erop gezet. Ik hoorde nogal een gesis en nu dus gemerkt dat die nieuwe slangetjes toch al behoorlijk vergaan / barsterig en gescheurd zijn. enkele van de slechtste vervangen en nu dus minder sissen. Nog wel even met een Tie rip de dusselklappe in bedwang houden want even geen tijd en de auto nodig. Misschien dus de oplossing, dan kan ik die extra draadjes ook meteen verwijderen.
Ik heb recent contact met Igor opgenomen ivm revisie van mijn Pierburg 2E2
Vlotte communicatie en heb besloten om mijn carburator op te sturen om op te knappen
Igor is dus terug bereikbaar en heeft terug tijd om deze service verder te zetten
Bert
Begin van deze maand heb ik contact opgenomen met Igor, want mijn golf wilde niet meer starten. De Pierburg los naar Igor meegenomen en laten reviseren terwijl ik toe keek. Het was ontzettend leerzaam om de Pierburg in stukjes te zien en Igor heeft antwoord op elke vraag die je maar kan bedenken.
Met de Pierburg terug op de motor rijdt de golf weer als een zonnetje. Gereden naar Igor om de motor en de carburateur af te stellen. Igor is erg behulpzaam en weet alles van de golf. Hij doet het met passie en voor niet veel geld ;). Kortom, Top!
Wat kost een revisie van de Pierburg 2E2 ? Waar kan ik dat laten doen ? Ben nieuw hier op dit forum.Ik loop al een tijdje tegen het probleem aan dat mijn cabrio erg slecht loopt en nu stationair niets meer doet en telkens afslaat. ( golf 1 cabrio 1.6 motor bouwjaar 1984 )
DragonGr Dragon
15-05-2016, 10:30
Freerk, zie PM...
Wat kost een revisie van de Pierburg 2E2 ? Waar kan ik dat laten doen ? Ben nieuw hier op dit forum.Ik loop al een tijdje tegen het probleem aan dat mijn cabrio erg slecht loopt en nu stationair niets meer doet en telkens afslaat. ( golf 1 cabrio 1.6 motor bouwjaar 1984 )
Beste DragonGr Dragon, Ik heb een Pierburg 2e2 die gereviseerd dient te worden. Kun je mij van onderdelen voorzien of een richtprijs geven van wat een revisie bij jou kost? Ik hoor graag van je. Groet, H-J
DragonGr Dragon
22-09-2016, 20:20
Zie PM / e-mail
tom_1988
02-10-2016, 14:08
Hallo
Ik heb een jetta 1.3 van 1986.
Deze heeft een pierberg 2E carburateur.
Kan er mij iemand soms uitleggen hoe de afstelling hiervan gebeurd?
Alvast heel erg bedankt.
Mvg. Tom
tom_1988
02-10-2016, 19:28
Is er soms een handboek te verkrijgen van de pierburg carburateurs?
kijk hier eens http://vwa1.dadoghouse.com/wp-content/uploads/2006/02/2E2%20service%20instruction.pdf is wel in het engels.
kaneelschep
30-11-2016, 18:21
Hoi!
Ik was dragon al aan het pmmen, maar de inbox is vol.
Je zal wel omkomen in de mensen met pierburg problemen. Heb je er nog wel zin in uberhaupt? ;)
Mijn zus heeft al jaren een leuke roestvrije origineel Nederlandse 1.6 passat 32b met DT motor en 2e2 pierburg. Die van af het begin al slecht loopt. We hebben al geprobeerd er een andere op te zetten. En toen van de 2, een te maken. En het door onze dhz garage schoon te laten maken en af te laten stellen. Maar hij blijft maar slecht lopen en veel benzine verbruiken. En nu met de kou helemaal drama.
aangezien ik naast broer ook haar monteur ben, ben ik het ding wel een beetje zat onderhand. En vroeg me al af of er niet iets van een andere auto op past. Maar toen kreeg ik een tip dat Dragon deze pierburgs heel goed terug tot leven kan wekken!
En zo te lezen zijn er een hele hoop mensen heel erg tevreden geworden door hem.
Ik zou je dan ook willen vragen of je dit ook voor mijn zus zou kunnen doen??
Groetjes.
DragonGr Dragon
02-12-2016, 20:50
Tuurlijk, je krijgt een PM (nadat ik weer wat mails heb werggewerkt :) )
@DragonGr.
Zou je mij ook een pm willen sturen met wat het ongeveer zou kosten voor een revisie van een pierburg 2e van op een jetta 1.3 met motorcode 2g?
Alvast bedankt!
@DragonGR
Heb begrepen dat jij wel zo'n beetje de pierburg specialisr bent. Ik heb een Golf 1 1.8 met de bekende pierburg probleempjes. Zou graag weten of je deze kunt reviceren en eat dit zoal gaat kosten.
Hoor het graag.
Gr. Ben
Hooi
Ik heb een 1.6 motor met een 2e2 carburateur
Ik heb de motor niet lopend gekocht en er missen wat delen aan de carburateur
Ik heb er ook nog een pierburg 1b bij maar die past niet op mijn spruitstuk
De 2e2 momenteel ook niet want ik mis het pas stuk
Kunt u mij hierbij helpen?
Groetjes Joey
Ik wou je dat in een pb sturen maar je mailbox is vol
DragonGr Dragon
26-04-2017, 21:49
Hooi
Ik heb een 1.6 motor met een 2e2 carburateur
Ik heb de motor niet lopend gekocht en er missen wat delen aan de carburateur
Ik heb er ook nog een pierburg 1b bij maar die past niet op mijn spruitstuk
De 2e2 momenteel ook niet want ik mis het pas stuk
Kunt u mij hierbij helpen?
Groetjes Joey
Ik wou je dat in een pb sturen maar je mailbox is vol
PM
bakri0416
12-09-2017, 23:15
hallo ik heb een golf 1.6 1988 loopt koud hoog stattionair en duurt ongeveer 10 minuten zo maar af en toe met koude start pruttelt t op paar cilinder maar loopt t normaal stattionair toeren en later hoog stattionair.
en vriend van mij golf 1.6 1991 met een pierburg met veel elektronica dan bij mij
loopt de auto niet stattionair valt elke keer uit tijdens t schakelen.
DragonGr Dragon
13-09-2017, 03:37
Ok... wat is de vraag?? wat kan ik voor je betekenen?
bakri0416
13-09-2017, 07:34
Ok... wat is de vraag?? wat kan ik voor je betekenen?
Of t bij mij ook iets Wa niet goed is of defect?
En bij Mn maat ook
3 dagen geleden de Pierburg 2E3 carburateur van mijn VW Polo Derby weggebracht bij Dragon hij was er slecht aan toe, er was namelijk al door iemand anders aan geprutst en er ontbrak zelfs het e.e.a het choke klepje zat vast al met al ellende dus !
Dragon wist er raad mee en ik kon hem vandaag alweer ophalen. Het contact verliep prima en de carburateur tsjaa die ziet er weer als nieuw uit ! Schoon, chokeklepje is weer soepel, nieuwe pakkingen en zelfs het ontbrekende onderdeeltje zit er weer op kortom aanrader !
Dragon nogmaals dank en als ik nog wat heb met de auto zal ik zeker weer contact met je opnemen Groetjes Derby01
DragonGr Dragon
04-02-2019, 13:32
3 dagen geleden de Pierburg 2E3 carburateur van mijn VW Polo Derby weggebracht bij Dragon hij was er slecht aan toe, er was namelijk al door iemand anders aan geprutst en er ontbrak zelfs het e.e.a het choke klepje zat vast al met al ellende dus !
Dragon wist er raad mee en ik kon hem vandaag alweer ophalen. Het contact verliep prima en de carburateur tsjaa die ziet er weer als nieuw uit ! Schoon, chokeklepje is weer soepel, nieuwe pakkingen en zelfs het ontbrekende onderdeeltje zit er weer op kortom aanrader !
Dragon nogmaals dank en als ik nog wat heb met de auto zal ik zeker weer contact met je opnemen Groetjes Derby01
Derby, graag gedaan hoor, hij gig blinkend de deur uit... veel onbezorgd rijplezier ermee!!
Smoothsailing
27-03-2019, 16:36
Mijn Golf2 uit 1986 met een pierburg 2e3 liep stationair steeds moeilijker, tot die op enig moment op de snelweg helemaal af sloeg en ik alleen nog hortend en stotend thuis kon komen.
Na veel rondjes met garagisten te hebben gebeld die allemaal zeiden dat de carburateur vervangen moest worden, kwam ik na vele omzwervingen op het internet bij Dragon terecht. Die leek gezien de vele positieve commentaren wel degelijk te weten waar de achilleshiel van de Pierburg carburateurs zit en hoe problemen er mee kunnen worden verholpen.
De carburateur is gereviseerd, en het resultaat mag er zijn. Het golfje loopt weer als een zonnetje. Voor een ieder met een Pierburg probleem kan ik Dragon van harte aanbevelen. Een vriendelijke en kundige liefhebber van Golfjes die voor een eerlijke prijs vakwerk levert. Mijn dank is groot!
Na het schoonmaken van mijn carb deze nog even door Dragon laten fijn afstellen en verdelerkap laten vervangen en nog wat slangen. Auto rijdt nu echt perfect ! en zelfs pittig te noemen wederom Dragon bedankt. kon weer snel bij je terecht en de kosten helemaal top ! gr Derby01
speedygonzalex
15-12-2020, 20:33
@DragonGr
Ik zou graag met je in contact komen, want ik kan wel wat hulp gebruiken bij de 2e2 carb van mijn audi 80.
Deze loopt soms slecht op de choke, bij warme motor geen probleem.
Ik hoor graag van je
Groet, Alex
DragonGr Dragon
15-12-2020, 22:44
Alex,
daar hebben ze hier de PM voor ;-) daar zit nu iets voor je in...
GTI4Life
28-09-2021, 12:20
@DragonGR Dragon: Doe je dit soort werkzaamheden nog?
Heb je een pb gestuurd ;-)
DragonGr Dragon
29-09-2021, 08:40
@DragonGR Dragon: Doe je dit soort werkzaamheden nog?
Heb je een pb gestuurd ;-)
Jazeker, maar check niet dagelijks mn mail... :D
GTI4Life
03-10-2021, 18:46
Haha, ik snap het.
Btw, Je inbox zit vol (krijg ik als melding wanneer ik je wil replyen)
DragonGr Dragon
04-10-2021, 06:15
Haha, ik snap het.
Btw, Je inbox zit vol (krijg ik als melding wanneer ik je wil replyen)
I know, die zitten snel vol... er is weer ruimte voor een paar PMs :D :screwy:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.