PDA

View Full Version : Sleutels kwijt, wat nu!?

SpiderClass
30-05-2005, 10:08
Jongens en meisjes,

Wat kan je doen als je je sleutels verloren bent van je golf, en ze zijn niet terecht gekomen. Er zijn ook geen reserve sleutels aanwezig. Is het mogelijk een nummer van het slot door te geven en zo dezelfde sleutel te laten maken? of een soort klei sleutel die je in je slot kan steken waardoor je weer de goede vorm hebt en zo een sleutel kan laten bij maken. of zijn er nog andere oplossingen!? Of wordt het toch gewoon overal nieuwe sloten in zetten... :confused:

b.v.d.

Big_Mac_Mark
30-05-2005, 10:11
Zal wel sloten vervangen worden! Heb met de jetta ook maar 1 sleutel en das een slechte...Wou hem bij laten maken op nummer, maar kan niet! (ligt volgens mij ook aan het bouwjaar van de auto...)

steven16v
30-05-2005, 10:22
Zal wel sloten vervangen worden! Heb met de jetta ook maar 1 sleutel en das een slechte...Wou hem bij laten maken op nummer, maar kan niet! (ligt volgens mij ook aan het bouwjaar van de auto...)

Volgens mij als je naar een slotenmaker heen gaat. Dan kan ie zo de sleutel na maken. Tenminste dat heb ik met mijn golf 3 wel gedaan. Maar mijn sleutel was nog wel in goede staat.

Big_Mac_Mark
30-05-2005, 10:29
Tja, das die van mij dus niet meer! Anders kon ik hem ook wel gewoon na laten maken (met zo'n geleider...) maar mijn sleutel is helemaal af...Nou ja, ik zit dus ook maar eens tegen een setje nieuwe sloten aan te hikken!

René
30-05-2005, 10:43
wrom geen centrale deurvergrendeling....:)
kan je meteen deurgrepen van achterportieren monteren...

Melvin
30-05-2005, 10:47
@bmm: een slotenmaker kan een exacte kopie maken van je sleutel... ook van jouw rotte sleutel die nu nog wel werkt, dus zal die kopie daarvan het ook doen... m.a.w. naar de sleutelboer jij ipv posthoeren!

Big_Mac_Mark
30-05-2005, 10:54
Ja maar melvin...dan schiet ik er ja niks mee op...Als ik nog een verotte sleutel heb heb ik daar nog niks aan...(en ik ben niet aan het posthoeren....Die dames proberen ook gewoon een eerlijke boterham te verdienen! :D)

Fred
30-05-2005, 11:01
Hij is zijn sleutel kwijt............dan kun je errug slecht er één bij laten maken...

ingrob
30-05-2005, 11:29
volgens mij kan je met het slot naar sommige sleutelmakers(kunnen het niet allemaal dacht ik) en maken dan een nw.sleutel via je bestaande sloten.

Dennis@polo86c.nl
30-05-2005, 11:34
Ga eerst maar eens bij de dealer vragen of die mbv een nummer de sleutels nog kan laten aanmaken.
Auto open krijgen om het nummer te zoeken zal het probleem wel niet zijn.

SpiderClass
30-05-2005, 14:45
Ga eerst maar eens bij de dealer vragen of die mbv een nummer de sleutels nog kan laten aanmaken.
Auto open krijgen om het nummer te zoeken zal het probleem wel niet zijn.

nou breek niet dagelijks een golf open hoor, dus zal nog lastig worden zonder de golf te beschadigen :cool: maar weet dat het met een ijzerdraadje in 10 min. kan :p

sjampoo
30-05-2005, 14:57
Nou.. 10 minuten later....

Maar goed: met kentekenpapieren eerst eens langs de dealer.

D'r staat bij oudere type 'vw's' een sleutelnummer aan de binnenkant van de greep: greep uitbouwen, en zoeken naar t nummer :) (bij Polo 1 staat t op de pal die naar buitenkomt als je de greep inknijpt)

Voor de T4 (1992/3) van hier op t werk was gewoon opvraagbaar via de dealert

Cabby 82 TDi
30-05-2005, 17:30
Let op : bij de nieuwe V kan ook het opvragen bij de dealer niet meer.
VW wil ze niet meer vrij geven :(

Jurgen Santana
30-05-2005, 17:47
Tja, das die van mij dus niet meer! Anders kon ik hem ook wel gewoon na laten maken (met zo'n geleider...) maar mijn sleutel is helemaal af...Nou ja, ik zit dus ook maar eens tegen een setje nieuwe sloten aan te hikken!

Zelfs de sleutel van mijn oud model tankklep kon ik nog via de dealer krijgen. Denk dat het magzijnpersoneel bij jou dealer een beetje lui is. Met een goede kopie van zelfs je "verrotte" sleutel kunnen ze bij de sleutelmakerij van Pon je sleutelnummer achterhalen. Ze maken dan op nummer een nieuwe sleutel voor je. Je dealer moet wel even de moeite nemen om een kopie te maken en met de post op te sturen. Per fax gaat niet want dat word te onduidelijk.

En het gemakkelijkste is inderdaad een greep uit te bouwen en daar het sleutel nummer vanaf te lezen.

@Sjampoo, je bent weer verdraaid goed op de hoogte!

Big_Mac_Mark
30-05-2005, 18:26
Werkt dat dan ook bij mijn sletta? Zo maar eens even kijken dan!

vwmenneke
30-05-2005, 18:53
Ik kon bij mijn golf 3 gewoon op chassisnummer sleutels bij bestellen maar dat kan dus blijkbaar niet met oudere vw's?
Probeer het anders eens bij sleutelprof "Loek" 074-2772611 bgg 06-53462278 fax 074-2776046.
Die man kan sleutels maken aan de hand van het slot, hij staat (bijna) altijd met een kleine advertentie in het blad "auto,motor klassiek" succes!

SpiderClass
01-06-2005, 11:40
Nou.. 10 minuten later....

Euh ik sta gewoon nog te trille op me benen dat het zo snel ging, ik had binne 5 seconde (!!!!!!!!!) het slot open met een ijzerdraad, ging fucking nog sneller als met een sleutel!! Echt je auto is niet meer veilig man, wist dat het niet moeilijk was maar dat het zo snel ging.. :tongue:

Melvin
01-06-2005, 11:57
werkt in het slot met een ijzerdraad ook al? zullen we deze tekst maar weglaten? voor evt. ongepaste doeleinden?

Dennis@polo86c.nl
01-06-2005, 12:07
Denk langs het raamrubber het palletje omhoog trekken?

SpiderClass
01-06-2005, 12:30
werkt in het slot met een ijzerdraad ook al? zullen we deze tekst maar weglaten? voor evt. ongepaste doeleinden?

daarom zeg ik ook niet precies hoe ik het deed, maar goed: be ware :biggrin:
.. niet voor mij hoor, ik ben zo niet!snap zowiezo niet dat iemand zoiets doet, iemand werkt er misschien een paar jaar voor en de ander heeft het in 5 sec. :tongue:

TimMK1
01-06-2005, 19:43
Hej maar guus, kanje hem ook starten met ijzerdraad

SpiderClass
01-06-2005, 21:47
Hej maar guus, kanje hem ook starten met ijzerdraad

Dat zu wel leuk wezen :tongue: maar met de draden kan je veel doen, de rode en zwarte :rolleyes: maar goed om nou een ijzerdraad aan je sleutelbos te hangen en elke keer als je hem wil starte met draden gaat klote, lijkt me niet super timmie :D
Trouwens.. Ga je golf maken joh :p