PDA

View Full Version : VW 412S projectje


Beetspeed
30-05-2005, 10:20
Lang leve het aparte type 4 forum, dus dan maak ik daar ook graag gebruik van :) !
Check out m 'n 'nieuwe' toekomstige daily ride (zodat de Variant eindelijk eens kaalgetrokken kan worden voor de hoognodige spuitbeurt):

http://www.keversite.com/fotoalbum/fotos/290520051830091.jpg

http://www.keversite.com/fotoalbum/fotos/290520051830092.jpg

Vreemd toch dat velen de type 4 echt lelijk vinden en een T2 bus of 181 wel mooi vinden (?).
Ik ben er iig helemaal happy mee en type 4 motor standaard :D . 'Echte' foto's volgen tzt nog.

Greets,
Walter

Big_Mac_Mark
30-05-2005, 10:22
Ik vin een type 4 ook mooi man! Ziet er ok zekers leuk uit! Ben benieuwd wat je met de variant gaat doen...Dit is ieder geval een hele gave daily!

Bussie komt zo
30-05-2005, 10:53
Vreemd toch dat velen de type 4 echt lelijk vinden en een T2 bus of 181 wel mooi vinden (?).
Greets,
Walter

Sorry walter, ook ik ben er zo 1.. :redface:

Echt oerlelijk zo'n ding terwijl ik een kubel super vind.

Maar toch veel succes met je project.

Jasper Ovaal
30-05-2005, 11:07
ik dnek dat je er ff aan moet wennen, heb je af en toe wel met weer wagens, succes alvast,

Beetspeed
30-05-2005, 11:11
ik dnek dat je er ff aan moet wennen, heb je af en toe wel met weer wagens, succes alvast,
Ik denk ook dat je daarmee de spijker op z'n kop slaat. Zo is dat met bussen ook gegaan.
Ach, ik zie mezelf in deze graag als trendsetter. Jullie volgen later wel :p Mwhahahaha

Kruk@b had al reeds een foto van een verlaagde 412 coupe met Cup I's gepost en die is echt superGeil. Wielen en 'stance'doen heel erg veel voor een auto zoals we allemaal weten ;)

Thanks,
Walter

flat 4 freak
30-05-2005, 11:14
ha ziet er goed uit hoor

er zijn er inderdaad weinig hier echte type 4 fans

en wat zeg je nou een type 4 moter standaard???????????????
dat veranderd zeker snel bij jou :D

arnus71
30-05-2005, 11:48
Ik vind het hele gave auto's, zeker deze 2 deurs en die kleur, super!

Airtime
30-05-2005, 12:31
Lache, man! Veel plezier ermee!

Die foto van krukkie heb ik ook wel eens gezien. Is ook wel een erg strak ding. Goed zeg, als het ook die kant op gaat!

Berserker
30-05-2005, 14:16
We hebben er thuis ook 1 is een rood/oranje 412 automaat....('73)


Toen ik net me rijbewijs had was dit mijn dagelijkse auto, en reed er iedere dag mee naar de middelbare school, pff he niet echt veel positieve reacties gekregen van andere mensen, een paar konden het wel waarderen, achja schijt aan hebben enige minpunten zijn:
-harde zijwinden op autoweg....
-hoog verbruik....

maja al met al een superleuke auto om mee te rijden :wink:

Brazen
30-05-2005, 14:21
Ik vind ze wel gaaf hoor :cool: !!!! suck6!

412 le
30-05-2005, 19:17
Eindelijk wat meer erkenning voor de type 4 :)

Ik voelde me al zo alleen op deze site :redface:

Als die van mij weer rijdend is gaat ie van voor in ieder geval omlaag.

Succes Beetspeed!

Jasper Ovaal
30-05-2005, 19:25
Ik denk ook dat je daarmee de spijker op z'n kop slaat. Zo is dat met bussen ook gegaan.
Ach, ik zie mezelf in deze graag als trendsetter. Jullie volgen later wel :p Mwhahahaha


Thanks,
Walter
inderdaad, kijk maar naar de fridolin, wou ook nooit iemand dood in worden gevonden, werden als oud vuil behandeld, en nou is iedereen er helemaal gek van, dus wie weet walter, er is nog hoop voor deze :D ;)

Beetspeed
31-05-2005, 07:09
Dank voor de leuke reacties guys!



Als die van mij weer rijdend is gaat ie van voor in ieder geval omlaag.


Daar moeten we het tzt dan maar eens over hebben (hier of zo?) want ik zou zo even niet weten welke veren zouden passen die een 412 voor wat lager leggen. Ik het 'ergste' geval moet de veerschotel eraan geloven, maar dat probeer ik liever eerst even met een andere set veerpoten (kan ik meteen zien welke (gas)dempers er passen. Ze schijnen standaard idd nogal wat makkelijk over te hangen en dat ondanks het feit dat een achterstabilisator (ook) standaard is op deze auto's (!).

Ik moet zeggen, nu ik eronder heb gelegen verbaas ik me steeds meer over het voor die tijd toch wel vrij vooruitstrevende ontwerp in de wielophanging en andere techniek.

Motortje blijft voorlopig heel erg standaard hoor! Ik weet dat ze heel erg mooi kunen lopen en dezelfde motor in m'n type 3 Variant loopt 1:11/11,5 gemiddeld op benzine en 1 op 10 a 11 op gas, dus echt onzuinig zou ik ze niet willen noemen, maar dan staan ze bij mij ook wel erg goed afgesteld natuurlijk :wink:
Op wat meer lange stukken moet een 1,7 injectie overigens makkelijk 1 op 14 kunnen lopen!

Nou ja, eerst maar even wat eraan werken en door de apk komen :rolleyes:

Greets,
Walter

Berserker
31-05-2005, 08:33
Ohwja nu weet ik weer wrm ie zoveel verbruikte......


was een lek bij een benzineleiding.... :mad:


is alweer gemaakt en nu valt het mee.....

Beetspeed
07-07-2005, 12:52
Nieuw fototje van de neus, die ik zo wel lekker aggressief eruit vind zien:
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/07072005134219.jpg

De restauratie van het linker binnenscherm is inmiddels begonnen. Wel redelijk wat werk, maar het meer dan ward (vind ik).
Op de beide kachelpotten, de uitlaat en beide voorschermen zitten de originele bestelstickers van de dealer nog...: die zijn dus alle een jaar of wat geleden door de originele VW stukken vervangen :biggrin: Die onderdelen zijn dan ook nog in een heel erg goede staat!
Achterkleppie en beide voorschermen worden binnenkort opnieuw gespoten (voorschermen hadden ze gerold...; wel nieuwe kopen, maar niet in de kleur laten spuiten...snap je dat nou :confused: ).
Remklauwen zijn inmiddels gereviseerd en de hoofdremcylinder heb ik ook schoongemaakt, want die heeft iets gelekt volgens mij. Gezien de aanslag op de afdichtrubbers in de hrc, snap ik denk ik wat het geweest is. Maar ff afwachten als-ie weer rijdt of het nu wel dicht blijft.

Greets,
Walter

Beetspeed
04-08-2005, 10:07
Kleine update: zoals gebruikelijk was het weer eens geplande tijd x 2, maar beide binnenschermen zijn weer helemaal keihard en minimaal zo stevig als origineel :biggrin:

De APK keuring was weer leuk natuurlijk: een VW 4watte?
Enige opmerking was een niet vastzittende brandstoftank overloopslang en een achterste remtrommel die ik te strak had afgesteld (gewoon vergeten terug te stellen na het ontluchten). Niet slecht voor een auto die 7 jaar niet gekeurd meer was!

Heel misschien heb ik een paar leuke originele (als in 'een origineel idee') en dus redelijk aparte velgen gescoord, maar dat is nog ff afwachten tot as zaterdag.
Alleen moet ik nog op zoek naar de sierstrippen van voorspatborden en deuren zoals op de foto te zien is en er steken wat veren van de originele stoelen in m'n rug, dus daar zal ook iets anders voor moeten komen (met hoofdsteunen)

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/02082005220855.jpg

Greets,
Walter

chrisjuh
04-08-2005, 11:05
Wowowoo eindelijk iets anders! Mooie vette auto met ditto kleur! :)

Airtime
04-08-2005, 11:33
Hahaha, ja en dan heb je de 'koosnaam' op keversite nog niet gehoord:

Das Boot! :cool:

krukab
04-08-2005, 11:59
Heel misschien heb ik een paar leuke originele (als in 'een origineel idee')
en dus redelijk aparte velgen gescoord, maar dat is nog ff afwachten tot as zaterdag.

Dit wordt een erg gave auto, hoewel ik me afvraag of je gekozen wiel(tjes)en misschien wat
klein gaan overkomen onder "Das Boot" :tongue:

Maar goed, zoals ik al zei;die 4x130 velgen ben je hier dadelijk ook zo weer kwijt, mochten ze
inderdaad te klein overkomen ;)

JeeWee
04-08-2005, 18:06
Dit vind ik nou stijl walter, ik probeer dat type 4 gebeuren ook maar wat te ondersteunen... Dus allemaal weer even thumbs up voor Walter (en de rest van de type 4 rijders), nu ikke ook nogges een... wie weet.

Kruk@b had al reeds een foto van een verlaagde 412 coupe met Cup I's gepost en die is echt superGeil. Wielen en 'stance'doen heel erg veel voor een auto zoals we allemaal weten ;)

Welke foto bedoel je, ff posten!

Gert
04-08-2005, 18:14
Walter : wat is het typenummer van de voiture ?
Ik kan dan eventueel kijken wat ik nog aan NOS sierstrips heb liggen .
Er liggen er wel een stuk of honderd nog in de verpakking voor allerlei oude modellen VW en Audi ..
je weet het nooit .
Voor de rest een underrated retecool ding :D

Beetspeed
04-08-2005, 21:15
Jeez, thanks guys; ik bloos er haast van :redface:
@JW: die foto die ik bedoelde staat een aantal topics lager in het 'het grote 411/412 foto topic oid'.. Ik weet niet waarvandaan die gelinkt is.

@ Gert: type, dus modelnummer van deze auto (limousine, zweiturig, linkslenkung) is 415. Of bedoel je het onderdeelnummer? Die zou ik mss ook nog kunnen opzoeken (ik heb die originele oude blauwe VW onderdeelboeken nl nog...).
De lengte van de voorschermstrip is ongeveer 122 cm en die van de deuren 115 cm.
Alvast erg bedankt natuurlijk voor het kijken!

Greets,
Walter

Airtime
05-08-2005, 11:28
Welke foto bedoel je, ff posten!

Volgens mij ben ik ook al eens een complete website over deze auto tegengekomen, moet ik nog ff naar zoeken.

Edit: Gefunden! :D
http://www.tunacan.net/t4corner/custom/raceday412/pic6.jpg

http://www.tunacan.net/t4corner/custom/raceday412/pic8.jpg

En dit is de website... (http://www.tunacan.net/t4corner/custom/raceday412.shtml)

aartjan
05-08-2005, 11:31
http://www.tunacan.net/t4corner/custom/raceday412.shtml

http://www.tunacan.net/t4corner/custom/neal01/


Te laat :( :)

Airtime
05-08-2005, 11:51
Te laat :( :)


Nee hoor, tegelijkertijd! :cool: Kijk maar naar mijn edit-tijd. :)

Beetspeed
05-08-2005, 13:06
Ah! ja, dat was/is het! Supergaaf hoor om zo te rijden op het Goodwood circuit.
Tnx voor de links.

Bijzonder dat de auto alleen wat verlaagd is en porsche wielen heeft en volia: het is meteen een supergave bak geworden. Dan moet het (en wat mij betreft vooral het 2-deurs model) toch wel een goede basis zijn! :biggrin:

Als alles goed gaat (ik heb sinds kort ook een digitale camera), zal ik van 't weekend de andere velgen er wel even om leggen en evnt. de neus nog wat verzwaren voor de 'verlaagde look' en een foto nemen en posten. Ben zeer benieuwd hoe dat staat.

ploon
05-08-2005, 13:55
stukkie lager en een setje steiners er onder:
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5231&stc=1

Beetspeed
05-08-2005, 15:27
Haha, lache Ploon! Dat lager vind ik helemaal goed, maar die 5x205 wordt lastig te realiseren ;) en die Steiners vind ik wat teveel naar callook rieken :tongue:
Wel super netjes gemaakt die foto! Erg leuk om het effect van verlagen zo alvast te kunnen zien!
Na, kan het wel alvast verklappen: ik heb deze wielen ervoor gekocht:
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/05082005162444.jpg
Ik denk dat ze met die zwart/donkergrijze ondergrond heel goed moeten staan onder een gele auto :D

molenari
05-08-2005, 21:52
Vreemd toch dat velen de type 4 echt lelijk vinden en een T2 bus of 181 wel mooi vinden (?).

Inderdaad wel wat raar ja. Als je er op gaat letten dan lijkt het alsof de Type 4 de enige luchtgekoelde is die structureel wordt genegeerd! Ik heb hier zo'n plastic tasje van Volksrepairs liggen met een reeks luchtgekoelde VW's er op. Type 1, Type 2, Type 3, 181, Karmann....maar geen Type 4!!! :confused:

En zelfs de Volksforum-shop doet aan het negeren van de Type 4: ;)

http://www.volksforum.com/shop/AT05.gif



Ik moet zeggen, nu ik eronder heb gelegen verbaas ik me steeds meer over het voor die tijd toch wel vrij vooruitstrevende ontwerp in de wielophanging en andere techniek.

Ik denk dat het voor VW wel vooruitstrevend was ja, maar voor de rest van de wereld gesneden koek. De pers was niet echt positief over deze auto destijds. Ze vonden dat VW te veel vasthield aan zijn oude principes van luchtgekoeld en motor achterin. En daarnaast viel er nog wat te klagen over het uiterlijk natuurlijk :D

Anyways, als ik die foto van die gele van jou zie dan moet ik zeggen dat ik het een fantastisch design vind. De Variant vind ik wat minder. Die lijkt net wat te kort, en je krijgt het idee dat de ontwerpers na het maken van de neus plots geen inspiratie meer over hadden en de rest maar wat afraffelden (die achterkant van die wagen ziet er gewoon niet uit).

Djoek
05-08-2005, 23:13
En zelfs de Volksforum-shop doet aan het negeren van de Type 4: ;)

http://www.volksforum.com/shop/AT05.gif




zie hier ook geen 181 op staan hoor ;)

Mister Cool
06-08-2005, 00:25
Paar jaar terug had me broeâh zo'n apparaat in Variant :biggrin:

molenari
06-08-2005, 10:23
Paar jaar terug had me broeâh zo'n apparaat in Variant :biggrin:

Dat kan ik mij nog herinneren ja. ik heb dat ding nooit in real-life gezien helaas.

Maar eh, mister cool, dou bist n Rangeldude I presume? Geen JeeWee maar wel "broer van"...dan blijft er maar 1-tje over :)

molenari
06-08-2005, 10:27
zie hier ook geen 181 op staan hoor ;)

ok, ok...maar de 181 is een type 1, dus dat zien ik door de vingers, de 147 staat er ook niet bij, een wat exotische auto, dus dat vergeef ik de shop ook. Maar de Type 4 is wel een echte luchtgekoelde VW die gewoon naast zijn vriendjes de Type 1, 2, en 3 in de showroom stond. Een normale auto voor de brave burger of doorsnee ondernemer, net als de type 1, 2 en 3.
OK, de wagen ging maar 6 modeljaren mee, maar toch. Het zal wel om zijn uiterlijk gaan denk ik.

ploon
06-08-2005, 13:57
ziet er niet verkeerd uit!
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5247&stc=1

airy
06-08-2005, 15:05
coole wagen nog effe wat laten zakken en dan een paar vuchsjes eronder en klaar. Je ziet ze niet zoveel daarom is het ook een leuke wagen

airy
06-08-2005, 15:07
Met die steiners eronder is ie ook superrrrrrrrrrrr gaaf

wouter76
06-08-2005, 19:18
Leuke wagen! Enne over de lelijkheid van een 181: dat was juist voor mij de reden om er 1 aan te schaffen :) "zo lelijk dat ik em mooi vind!"

Tommy
06-08-2005, 19:36
Ik zou er gewoon ook 17 inch cups onder gooien... helemaal goed!!! andere wielen maken em té fout vind ik... gewoon die saaie cups eronder, zilvergrijs, en niet al te extreem laag...

lache ding, nog nooit gezien!

Beetspeed
06-08-2005, 19:57
Gaaf Ploon! Thanks!

Ik zou er gewoon ook 17 inch cups onder gooien... helemaal goed!!! andere wielen maken em té fout vind ik... gewoon die saaie cups eronder, zilvergrijs, en niet al te extreem laag...

lache ding, nog nooit gezien!
Haha, ja ik ben het ten dele wel met je eens, maar 5-gats maak je niet zo makkelijk hieronder als onder een kever of type 3 helaas. Tenminste als je een beetje goed wil doen.
En er zijn waarschijnlijke vele leuke combinaties met velgen en deze auto te maken ;)

Over de MAG wielen, zie ook Micks happy wheel shack voor een setje:
http://www.kinkymickshappywheelshack.com/wheelsvin4.html
Die wielen hebben dus zeker history en zijn niet erg 'common' en net als de redelijk onbekende auto zal ook daar aan gewend moeten worden wellicht. Misschien juist een leuke combo om die reden? Ik vind ze iig erg fraai.
Ook apart is dat mijn set 6Jx15 is en de sets van 'Kinky Mick' alleen 5,5x15 sets heeft :D Gelukkig heb ik ook de originele wielboutset erbij, want in deze wielen zit geen kommetje, waar normaal de standaard kever of Audi bout op aanligt.

Ik heb ze nu hier iig en de pics volgen snel hoor ;)

Bedankt voor je inhoudelijke reactie Molenari! Spread the word zou ik zeggen :)

JeeWee
08-08-2005, 21:21
Ok die mag wielen zijn wel lekker anders als anders en helemaal goed! Zijn ze echt licht bdw, en 4x130? Je gaat straks dus daily in dat ding rijden, bekijks gegarandeerd. Ga ze maar eens tellen de 411 en 412 op meetings, meestal maak ik er wel een foto van, zeker als ze nog wat zijn opgeleukt, maar 't is veelal schaars. Heb nog een trekhaak liggen als het goed is, interesse (mag je hebben)

Beetspeed
08-08-2005, 21:36
Ok die mag wielen zijn wel lekker anders als anders en helemaal goed! Zijn ze echt licht bdw, en 4x130? Je gaat straks dus daily in dat ding rijden, bekijks gegarandeerd. Ga ze maar eens tellen de 411 en 412 op meetings, meestal maak ik er wel een foto van, zeker als ze nog wat zijn opgeleukt, maar 't is veelal schaars. Heb nog een trekhaak liggen als het goed is, interesse (mag je hebben)
Leuke reactie JW ;)
Ja, ze blijken idd erg licht, zeker toen we de banden eraf hadden (don't ask :redface: ): 7.576,8 gram op mijn digitale weegschaal :biggrin: , dus er zal idd een vrij hoog percentage magnesium in zitten hiep hoi. Ik vind ze daardoor nu nog leuker haha!
Bevestiging is met een set aparte tapeinden die je eerst in je schijf of trommel draait met een inbusboutje. De moer is een pasmoer, die op die manier de centrering verzorgt. Heel apart iig.
Foto van 412 met velgen eronder duurt dus nog even een paar dagen...
(ik PM je nog wel ff morgen over de trekhaak :) )

molenari
08-08-2005, 22:53
:eek:

Sinds wanneer is die uit de type 4 lijst gehaald? :confused:

Vrees niet, de 181 zit nog steeds in de type 4 lijst. Maar de 181 wordt niet een type 4 omdat ie op dit deel van het Forum staat.

Djoek
09-08-2005, 00:50
gevaarlijk terrein hoor :mad:

wij horen nergens bij!!!

:D :D

molenari
09-08-2005, 20:32
gevaarlijk terrein hoor :mad:

wij horen nergens bij!!!

:D :D

Jawel hoor: bij de type 1's, dus wegwezen hier!

Neill_s
09-08-2005, 22:45
[QUOTE=Beetspeed]Bevestiging is met een set aparte tapeinden die je eerst in je schijf of trommel draait met een inbusboutje. De moer is een pasmoer, die op die manier de centrering verzorgt. Heel apart iig.QUOTE]

Hmm klinkt een beetje zoals de bouten/moeren van Revolution wielen, die kun je ook met zo'n pasbout/moer krijgen

Djoek
09-08-2005, 23:17
Jawel hoor: bij de type 1's, dus wegwezen hier!

ben al weg en zwijg al... :redface:

Beetspeed
10-08-2005, 06:46
[QUOTE=Beetspeed]Bevestiging is met een set aparte tapeinden die je eerst in je schijf of trommel draait met een inbusboutje. De moer is een pasmoer, die op die manier de centrering verzorgt. Heel apart iig.QUOTE]

Hmm klinkt een beetje zoals de bouten/moeren van Revolution wielen, die kun je ook met zo'n pasbout/moer krijgen
Grappig! Zijn dat soms ook engelse velgen? De tapeinden hebben namelijk aan 1 zijde engelse schroefdraad. In de schijf/trommel schroef je (uiteraard) de M14x1,5 kant, maar daarna gaat het over in een iets smallere, engelse draad, waar weer de (pas)moerdop op komt, die je (uiteraard) met een engelse sleutelwijdte moet aandraaien. Gelukkig zit op de meeste kruis-wielmoer-sleutels deze 13/16" maat standaard erbij :)
Velgen zitten er eindelijk op: het staat echt supergoed, nog beter dan ik vooraf dacht. Vanavond zal ik wel ff fototje maken. Schijnt dat in de Volksworld van een poos geleden eens een SP2 met deze velgen heeft gestaan... Heeft iemand deze uitgave mss nog?

Tnx,
Walter

Beetspeed
10-08-2005, 20:13
As promised, foto's van de 412 nu met de MAG product velgen en 195/50 (vooraan) en 195/65 banden achter (en 3 zakken grind voorin... :D ):

http://www.kodakgallery.eu.com/PhotoView.jsp?&localeid=en_GB_EURO&collid=64158162933&photoid=44158162933

Greets,
Walter

Neill_s
10-08-2005, 20:53
Revolution is inderdaad ook engels. Die maken deze bout of moer bevestiging nogsteeds, alleen zijn ze dan met de normale draad. Als je er ooit 1 mist, misschien eens kijken voor Revo bouten...

volksfahrer.nl
10-08-2005, 21:04
Die wagen ziet er gelijk héél anders uit!
De belijning van de velg past erg goed bij de lijnen van
de auto, goeie keus!

Don
10-08-2005, 21:22
Type 4 rijdt geweldig.
Ik heb 2 weken gelden ook een 412 verzekerd.
Ben er niet meer uit weg te meppen.

Zeker nu mijn Notch een hartaanval heeft gekregen kwam dit perfect uit.

Rijdt perfect.

Enne walter, die chrome strips vooraan de wielkassen heb ik nog wel voor je.
GRATUIT

Beetspeed
10-08-2005, 21:33
Die wagen ziet er gelijk héél anders uit!
De belijning van de velg past erg goed bij de lijnen van
de auto, goeie keus!
Ja he, ik had er al zo'n gevoel bij dat deze het moesten zijn :)

Die SP2 met deze velgen schijnt trouwens in Ultra VW (niet Volksworld) gestaan te hebben :redface: . Het is toevallig de auto die ook de koplampen met de 412 deelt :rolleyes:

Zoals iemand anders eens zei: "wheels maketh the car" :D

Don
10-08-2005, 21:43
Walter heeft geen chroomringen meer nodig :wink:

JeeWee
10-08-2005, 21:53
Staat idd nog beter dan ik van te voren dacht! Gefeliciteerd!

a.busser
10-08-2005, 22:25
Wielen zijn echt goed!

Neill_s
10-08-2005, 22:58
Ow ja, hij ziet er dik uit met die wielen....!

Airtime
11-08-2005, 07:21
Helemaal goed, Walter! :cool:

412 le
11-08-2005, 08:13
:eek:

die willik ook!

krukab
11-08-2005, 08:23
Staat inderdaad beter dan (ook) ik had gedacht !!

Beetje Cosmic & Gasburner stijl ... veel zwart, weinig gepolijst oppervlak

Peppie
11-08-2005, 09:45
Lekker hoor, die kleur met die zwarte wielen..... :tongue:

Beetspeed
11-08-2005, 11:47
Thanks voor het enthousiastme guys!
Na een leven lang een ongewild kindje te zijn geweest, doet dat de miskende type 4 vast goed ;)

Vandaag voor het eerst meegenomen naar het werk: Ik had wel eens gelezen over overdreven overhellen in bochten en zo, maar dat zullen de eerste 411's gedaan hebben, maar deze dus nie. Zal ook te maken hebben met de standaard achterstabilisator die de 412 niet-variant modellen hadden en de betere (iets progressievere) veren van het laatste model.
En DAMN, wat trekt deze motor door zeg!! :eek: Tsja, 85 pk heeft nu eenmaal niet zo'n moeite met ff 1000 kg (gelukkig) :D

Ik denk alleen dat ik een achterwiellager hoor en ik wordt wat onprettig geprikt door 2 stoelveren...maar dat zal ook nog wel goedkomen ;)

bugdaddy
19-08-2005, 10:29
Hey Walty,

Je gele "bootje"ziet er goed uit man :)
Ik zag dat je ook op het engelse forum druk bezig bent om info te vergaren, good busy!
Ben jij er al achter hoe je de voorkant (en eventueel achter ook) goed kant laten zakken? mijn technisch engels is niet denderend vandaar dat ik jou er ook mee lastig val. Lang leve het engels technisch woordenboekje!!
Als ik mijn zin krijg komt er op mijn oprit binnen afzienbare tijd een 412 variant te staan en zijn arrogante neus mag best een beetje zakken.

Voorzover ik het nu begreep zijn de veren niet echt het "probleem" maar zijn de dempers de echte uitdaging.
Weet jij meer over de optie van vroege 1302 voorpoten??

Beetspeed
19-08-2005, 11:21
Hey Walty,

Je gele "bootje"ziet er goed uit man :)

Thanks dude! :D

Leuk dat je het ook overweegt er eentje te gaan rijden :)

verlagen: tsja, er is eigenlijk maar 1 iemand die zegt dat het zeer kritisch is; helaas is die persoon ook zeer ervaren in 411/412's...
Zelfs de volkswagen fabriek heeft er eens eentje uitgebracht met verlaagd onderstel en 6J (x 14) velgen. De fabriek bracht iig de onderste veerschotels iets lager aan. Dat kunnen wij dus volgens mij ook relatief makkelijk doen, zolang je veer nog iets van voorspanning heeft bij vol uitveren. 5 cm schijn je daarmee al te halen; meer is niet aan te raden omdat de onderste veerschotel dan je de bovenkant van je band gaat raken, eea natuurlijk afhankelijk van de gebruikte velgdiameter en bandcombinatie.

Verder heb ik eens een duitse 411 gezien die de voorkant verlaagd had met BMW E30 (3-serie ca. 1980...) veren...(?) Ik vraag me af of dat de voorveren zijn geweest, want die lijken mij erg stug vanweeg de motor voorin bij de bmw...maar van de set bmw E30 veren die ik eens gezien heb, zagen de windingen er niet erg dik uit, alhoewel dat niet veel zegt natuurlijk.
De voorveren van de 412 (de blauwe) zijn schijnbaar de stugste en de beste. Ik heb nu 75 kg voorin liggen en ik rij nog steeds fluitend met 40-50 km/h over verkeersdrempels zonder gevoelsmatig op de aanslag te komen. Zelfs met mij erbij in de kofferbak, veerde-ie nog niet veel meer meer in. lekkerprogressief dus. Daarom hou ik ook liever de origineel veren: stug zat. Een upgrade van de dempers zou idd zeer welkom zijn. De uitveerdemping is ook volgens mij te slap. Liefst had ik een gasdemper voor voor en achter. Achter is dat standaard bij een Variant dacht ik. Echter vervangingsdempers zijn voor zover ik weet, onvindbaar, ook niet bij de club. Unobtainium noem ik dat dan... :tongue: Laat staan gasdempers: kansloos :(
De club schijnt peugeot 406 dempers aan te passen aan de bovenkant, dus dat is nog een mogelijkheid (iets van 230 euro dacht ik). Aangezien zo'n demperstang knoerthard is, is bewerken (lees afdraaien oid) zeeer moeilijk, dus de prijs mogelijk zonder meer waard.
Voor forsere verlaging zou je echter liefst een lagere aanslag hebben om iets van veerweg te behouden (a la Golf 1 dempers gebruiken bij een late 1303 veerpoot, wat ik gedaan heb op de 03), maar of dan je peugeot demper nog past...I dunno. De standaard demper zeker niet meer.
Kortom, er zijn wat mogelijke oplossingen en nog meer vragen. Vrijwel niemand heeft dusdanig veel ervaring met de verschillende manieren van verlagen van een 412 dat er een pasklare oplossing voor is. Er zijn echter wel 1 of 2 andere verlaagde 412's in de 412 club, maar die heb ik nog niet ontmoet...

Achter verlagen is nauwelijks nodig want daar zijn ze vaak al doorgezakt. verder heb ik daar helemaal nog nooit iets van gezien of over gelezen.

Tot zover maar weer. laat je 412 Vari straks maar uitgebreid zien :)
Groetjes,
Walter

bugdaddy
19-08-2005, 21:29
tsja, er is eigenlijk maar 1 iemand die zegt dat het zeer kritisch is;

Klopt, Ray is ook degene die iedereen als eerste aanraadt vrijwel de hele voorwiel ophanging uit elkaar te trekken en alle slijtende delen en rubbers te vervangen als zijnde levens bedreigend.
Enigzins opvallend, dat wel en hij weet het leuk te brengen ook.

5cm zeg je met verlagen van de schotels?, ik heb helaas geen voorbeeld voor de deur staan, maar hoeveel ruimte heb jij nog over met jouw 15inch en redelijk platte voorband? heb je daar genoeg ruimte voor?
het aanpassen van de 406 dempers kende ik nog niet (niet zo gek, tot voor kort zag ik de type4 vrijwel niet staan) ben benieuwd naar de verschillen, een 406 heeft volgens mij toch ook gewoon het blok voorin zitten??
zou dus mogelijk ook wat fanatieker dempen als de originele jongens.
Interessante optie voor een leuke prijs hoor.

Wel opvallen dat niemand zich druk lijkt te maken om die achterkant omdat die toch al ingezakt is.....gevoelsmatig klinkt ingezakt niet als verbetering voor je wegligging :confused:
Vond de dubbele stabilisator (2x standaard met keverklemmen aan elkaar) ipv gewoon een dikkere monteren weer wel logisch, lijkt erop dat er toch wensen aan de achterkant overblijven.

Als hij hier op de oprit komt te staan, laat ik het weten :biggrin:

Tommy
20-08-2005, 13:34
leuke wagen geworden... wielen staan goed!

teveel werk om de laatste 2 postverhalen te lezen... ik hoop niet dat ik wat heb gemist.. :p

JeeWee
22-08-2005, 10:37
Heu Walter, flink bezig dus, dit zag en fotograveerde ik op Spa afgelopen weekend:

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5505&stc=1

Geen id verder hoe deze verlaagd was... helaas, maar misschien dat je via via er achter kunt komen, 't is dus een belg!

Beetspeed
22-08-2005, 13:10
Geen id verder hoe deze verlaagd was... helaas, maar misschien dat je via via er achter kunt komen, 't is dus een belg!
Ja, die is wel errug laag zeg :eek: Maar zou idd ook wel benieuwd zijn hoe en zo.
Gezien aan al die stickers, komt-ie wel overal...

Hier dezelfde foto die AJ gemaakt heeft:
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/22082005131137.jpg

Wel zeer cool zo van voren gezien met die dubbele koplampen :rolleyes:

tnx,
Walter

Das-looker
26-08-2005, 13:17
Meen je dat? Ik vindt het zo net een Saab 96 :o
Greets,
Sander

Mister Cool
26-08-2005, 13:23
Dat kan ik mij nog herinneren ja. ik heb dat ding nooit in real-life gezien helaas.

Maar eh, mister cool, dou bist n Rangeldude I presume? Geen JeeWee maar wel "broer van"...dan blijft er maar 1-tje over :)

Dat hest goed sien seun :wink: Weest alweer zat fansels :biggrin:

arnus71
26-08-2005, 13:33
En nog eentje...
http://www.volksforum.com/albums/files/7/5/HPIM2143.JPG

En deze, weet alleen niet of het een 411 of 412 is, is wel een 'wagon'
http://www.volksforum.com/albums/files/7/5/HPIM2177.JPG

Beetspeed
26-08-2005, 13:34
Weet jij meer over de optie van vroege 1302 voorpoten??
Hmm, nee, dit is volgens mij geen optie. Lijkt erop dat iemand dat verzonnen heeft die er van een afstandje naar gekeken heeft en dacht: 'hey, dat lijkt wel wat op de vroeg model 02/03 veerpoot....'
Hoe kom je eraan? en wat was dan de 'optie'?

Greets,
Walter

Beetspeed
26-08-2005, 13:37
[En deze, weet alleen niet of het een 411 of 412 is, is wel een 'wagon'

Leuk! Thanks.
Maar het verschil in 411 en 412 moet nu toch wel herkenbaar zijn? :o
Vooral het verschil in de koplampen is errug duidelijk toch?
Daarbij de neus van de 412 een stukje lager in zijn geheel dan die van de 411 :wink:

Beetspeed
26-08-2005, 13:39
Meen je dat? Ik vindt het zo net een Saab 96 :o
Greets,
Sander
Mja, maar ik vond de type 34 altijd net een skoda; smaak moet rijpen zeg maar hahaha!

arnus71
26-08-2005, 13:41
Leuk! Thanks.
Maar het verschil in 411 en 412 moet nu toch wel herkenbaar zijn? :o
Vooral het verschil in de koplampen is errug duidelijk toch?
Daarbij de neus van de 412 een stukje lager in zijn geheel dan die van de 411 :wink:

De verschillen zijn duidelijk ja, wist alleen even niet welke een 411 en welke een 412 is, Sorry!! :redface:

Vind ze wel erg gave auto's - die van jou ziet er top uit, met die velgen zeker! Nu slammen die handel...

vwfreaks.nl
26-08-2005, 13:45
Je hebt toch ook nog van die 411's met een soort van ovaalvormige patrijspoort als koplampen... :confused: (zo ken ik em tenminste)
Of zijn die bij de 411 op de foto gewoon weggelaten...


K70'jes zijn ook wel lache... :D
Standaard 100pk uit een 1700cc'tje dacht ik... :D
(is wel een waterkoker helaas)

En de SP2 is trouwens ook echt SUPER!!!
Jammer dat ie alleen in Brazilië geleverd is... :(

vwfreaks.nl
26-08-2005, 14:02
Hier ff wat foto's van de SP2.. ;)

http://www.vwsp2.com.br/seusp2/ha1b.jpg
http://www.vwsp2.com.br/seusp2/ha2b.jpg
http://www.vwsp2.com.br/seusp2/ha3b.jpg
http://www.vwsp2.com.br/seusp2/ha4b.jpg
http://www.vwsp2.com.br/seusp2/ha5b.jpg
http://www.vwsp2.com.br/seusp2/ha6b.jpg
http://www.vwsp2.com.br/seusp2/ha7b.jpg
http://www.vwsp2.com.br/seusp2/ha8b.jpg
http://www.vwsp2.com.br/seusp2/ha9b.jpg
http://www.vwsp2.com.br/seusp2/ha4b.jpg

Beetspeed
26-08-2005, 14:09
Je hebt toch ook nog van die 411's met een soort van ovaalvormige patrijspoort als koplampen... :confused: (zo ken ik em tenminste)
Of zijn die bij de 411 op de foto gewoon weggelaten...


K70'jes zijn ook wel lache... :D
Standaard 100pk uit een 1700cc'tje dacht ik... :D
(is wel een waterkoker helaas)

(
Het eerste modeljaar (1969) had inderdaad de ovale koplampen. Daar zit een enkele duplex lamp in net als bij de kever. Vanaf modeljaar 1970 had de nog steeds 411 hetende type 4 dubbele koplampen waarbij dus dimlicht en grootlicht aparte koplampen waren, maar beide zijn nog 411.
Vanaf modeljaar 1973 is er de 412 met geheel andere, plattere neus en hoger geplaatste voorknipperlichten en hoger geplaatste achterlichten op de 2 en 4-deurs modellen en juist weer smallere achterlichten op de variant.
Ook in de ophanging werd de 412 nog wat verbeterd en er zijn nog wat kleine verschillen. Juli 1974 was het eind van de productie.

De K70 had standaard 70 pk (vandaar de naam: Kolbenmotor 70 ps en de Ro80: Rotatiemotor met 80 pk, beiden van NSU); de motor was een 1800 en in de laatste versies had-ie 90 pk dacht ik. De 100pk versie was een bijzondere met Fuchsvelgen en 2 dubbele liggende carburateurs.
Leuk detail: (Kruk, let je op :) ): alle K70's hebben de 5x130 porsche wielsteek...

Ken uw klassiekers :biggrin:

Beetspeed
26-08-2005, 14:11
Hier ff wat foto's van de SP2.. ;)


Komen die koplampen je niet bekend voor? :rolleyes:

vwfreaks.nl
26-08-2005, 14:34
Nee... totaal niet... :rolleyes: Opel Manta ofzo... :p :D

Ken uw klassiekers :biggrin:

Jaja... ik doe m'n best he.. ;)
Helaas gaat er nogal wat foutieve informatie rond in boeken en op internetsites... :(

Das-looker
26-08-2005, 14:36
Mja, maar ik vond de type 34 altijd net een skoda; smaak moet rijpen zeg maar hahaha!

Haha, wie weet.. ooit misschien..
Ik kom binnenkort wel weer eens langs, ik heb nog een foto van een SP2 die ook MAG velgen eronder heeft, kun je gelijk zien wat voor naafkapjes hij heeft.

Greets,
Sander

Beetspeed
26-08-2005, 15:02
Haha, wie weet.. ooit misschien..
Ik kom binnenkort wel weer eens langs, ik heb nog een foto van een SP2 die ook MAG velgen eronder heeft, kun je gelijk zien wat voor naafkapjes hij heeft.

Greets,
Sander
Ja, die heb ik nu ook gezien: stond in een uitgave van VW Ultra: ik werd erop geattendeerd door een volkszone-lid. Die heeft speciaal gemaakte kapjes geloof ik, maar er schijnen sprintstar kapjes op te passen; alleen heb ik 2 verschillende gatmaten zoals je wellicht weet...
Ik zie je wel weer eens :wink:


Helaas gaat er nogal wat foutieve informatie rond in boeken en op internetsites...

Ja, dat is het gevaar van iedereen die 'internetwijsheid' heeft vergaard (hoor ik zelf ook deels bij hoor :redface: ) Er zijn er maar weinig op het internet die zelf first-hand hun langjarige ervaring delen, want dan ben je al snel een 'oude man' en die moeten meestal niet zoveel van internet hebben (en gelijk hebben ze ergens wel :p )

Groetjes van een oude man hahaha :rolleyes:

krukab
26-08-2005, 15:15
Leuk detail: (Kruk, let je op :) ): alle K70's hebben de 5x130 porsche wielsteek...

Ken uw klassiekers :biggrin:

Ha, dat wist ik .. lekker puh !! :p

Net zoals ik weet dat een bepaald type Mercedes (gatver, nu eerst mun b*k spoelen met een slokkie Cola)
bestelbus ook 5x130 heeft ... nu jij weer :D

DeNB3rt
26-08-2005, 15:30
machtige bak! had ik hier 1tje,zou ik er zeker mee rondrijden :p zeker als daily, zo'n karren moeten een daily zijn :p

Beetspeed
26-08-2005, 15:35
Uhh..... hahaha!
Ja, dat moest je ook wel weten vanwege de Fuchsen die daarop voorkomen :biggrin:

vwfreaks.nl
26-08-2005, 15:40
Net zoals ik weet dat een bepaald type Mercedes (gatver, nu eerst mun b*k spoelen met een slokkie Cola)
bestelbus ook 5x130 heeft ... nu jij weer :D

De G-klasse...

http://www2.mercedes-benz.be/content/media_library/hq/hq_mpc_reference_site/passenger_cars/products/new_cars/g-class_cross-country/impressions/gallery/1_im8_560x160_02_1.object-Single-MEDIA.jpg

bugdaddy
26-08-2005, 21:46
Hmm, nee, dit is volgens mij geen optie. Lijkt erop dat iemand dat verzonnen heeft die er van een afstandje naar gekeken heeft en dacht: 'hey, dat lijkt wel wat op de vroeg model 02/03 veerpoot....'
Hoe kom je eraan? en wat was dan de 'optie'?

las een stukkie op tuna can web productions, in tom's type4 corner

Beetles(1302s) are strikingly similar to the one used on the 411/412 series. It may just be possible to fit an adjustable strut housing, shortened sturt insert, and lowered springs from Topline to the Type 4. I have no confirmation but this may be possible. Can anyone confirm/deny it?

klinkt wel leuk want hier is natuurlijk wel erg makkelijk aan te komen :rolleyes:
maar is voorlopig niet voor mij, want de verkoper heeft besloten toch niet te willen verkopen....helaas

ploon
30-08-2005, 14:29
alle K70's hebben de 5x130 porsche wielsteek...

http://www.kinkymickshappywheelshack.com/images/Roll%2056%20-%205_jpeg.jpg

Beetspeed
28-01-2006, 22:39
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/24233.jpg

:D :D

vwfreaks.nl
29-01-2006, 01:10
WOW! :cool:

Mooi dat je er nu wat dikkere velgen onder hebt gezet!!! Staan echt véél beter dan die MAGjes, want een 412 op die kleine wieltjes is net een olifant op balletschoentjes... 't Ziet er niet uit...

Melvin
29-01-2006, 10:41
zo'n typ4 is echt stoer idd!!!

vond die station uit die film 'bende van venlo' ook echt stoer!

lwin
29-01-2006, 10:42
hele coole wagen
model zie je ook nie zo vaak
top ding

Area51
29-01-2006, 23:51
@ Walter, het staat hem goed !!

Was ook een erg gaaf gezicht om de auto (na montage van de adapters en wielen)
de straat uit te zien rijden.. die 225/50x17 op 8,5x17 -achter- kan hij best hebben.

Beetlefreak
30-01-2006, 00:06
Oei! Hier is helemaal nix mis mee! Erg gaaf hoor.
Komen de wintersloffen ook weer goed van pas :)

Beetspeed
30-01-2006, 08:03
@ Walter, het staat hem goed !!

Was ook een erg gaaf gezicht om de auto (na montage van de adapters en wielen)
de straat uit te zien rijden.. die 225/50x17 op 8,5x17 -achter- kan hij best hebben.

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/24231.jpg

Yeah, nog erg bedankt voor de kwalitatief byzonder goede adapters (en bouten :redface: ) die je hebt laten maken :D Vooral ook het kunnen monteren met tapeinden is wel ff een stuk makkelijker zo en door de centreernaaf ook geheel geen last van stuurtrillingen!
De wielen zitten nu voor én achter met tapeinden en wielmoeren :D .

Ik heb gisteren nog ff geprobeerd onderstuur op te wekken op het klaverblad, maar mijn grens van de auto in deze setting lag blijkbaar verder dan wat ik durfde, want het lukte niet...

BTW (en off-topic): de 944 achterschijf (289x20mm!) van de Vari past voor ook perfect over het asflensje en ik zie wel mogelijkheid om het boxster klauwtje tussen de stuurarm en de fusee te bevestigen :D Ben zeer benieuwd hoe de rembalans dan wordt met de C2 achterklauwtjes.

Area51
31-01-2006, 18:03
om het boxster klauwtje

Heb Brian er nog ff over gebeld, maar het klauwtje wat je zaterdag bij je had,
was inderdaad een 2.5 liter (eerste serie) Boxster achterremklauw voor een
remschijfdikte van 20,5mm.
Ik heb bij Brian ook zo'n setje besteld, omdat ze een erg mooi alternatief zijn
voor de 5x205 (bus)schijfremset, want de 944 NA schijven die we op de 5x205
wielnaven gaan gebruiken zijn zo'n beetje dezelfde maat, nl 282x20,5mm :)

Beetspeed
31-01-2006, 22:04
Heb Brian er nog ff over gebeld, maar het klauwtje wat je zaterdag bij je had,
was inderdaad een 2.5 liter (eerste serie) Boxster achterremklauw voor een
remschijfdikte van 20,5mm.
Ik heb bij Brian ook zo'n setje besteld, omdat ze een erg mooi alternatief zijn
voor de 5x205 (bus)schijfremset, want de 944 NA schijven die we op de 5x205
wielnaven gaan gebruiken zijn zo'n beetje dezelfde maat, nl 282x20,5mm :)
Thanks voor de info!
Let bij de schijven die je wil gebruiken ook op de breedte van het aanligvlak van de schijf. De 944 N/A achterschijf heeft een breedte van zo'n 45mm. De 944T achterschijf heeft een breedte voor het blokje van 51mm en het boxsterklauwtje heeft 48mm nodig...(uiteraard, het zal ook nooit eens exact passen in één keer :redface: )
Nu zullen die paar mm niks uitmaken in de praktijk..., maar ik ga toch eens kijken wat voor afmetingen die boxsterschijf exact heeft denk ik.

Greets,
Walter

JeeWee
01-02-2006, 19:05
hee lache, heb ook nog een setje boxter schijven liggen voor een gewone 2.5, het viel me op dat de voorste schijven dikker zijn dan achter... nu nog klauwen, kan daar ook 944 remmerij op? Maatverschil tussen voor en achter in diameter is nihil.

Beetspeed
01-02-2006, 19:41
hee lache, heb ook nog een setje boxter schijven liggen voor een gewone 2.5,..

Hmm, zou je wat maten van de boster achterschijf voor me kunnen opnemen?
Ik zou graag de afstand weten van het vlak waar de velg tegenaan komt tot aan de schijf..?
Ben ook benieuwd naar de diameter vlak onder het aanligvlak van de velg, dus aan de binnenkant, omdat daar het asstuk tegenaan rust (zoals ik het op de type 3 gemaakt heb iig), maar dat is lastig te meten realiseer ik me ook.


kan daar ook 944 remmerij op? Maatverschil tussen voor en achter in diameter is nihil.
De diameter van de schijf is eigenlijk het minst bepalend of het past of niet. De dikte en breedte van het aanligvlak (en dus ook van je blokjes) is belangrijker...
Maar het kan waarschijnlijk wel (zoals alles pas te maken is), maar de blokjes passen niet exact (zie hierboven) en de klauwen van een boxster zitten radiaal bevestigd en die van een 944 (gewoon) axiaal... :(

Zó makkelijk is het dus allemaal ook weer niet :rolleyes:

Greets,
Walter

Volkswouter
01-02-2006, 21:02
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/24233.jpg

:D :D


Zo dan "Sieht gut aus!!"

Gert
01-02-2006, 21:45
:iamwithst

Staat goed als mix tussen oud en nieuw :D

Airtime
02-02-2006, 08:10
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/24231.jpg

Wicked! :woowoo: :hitit:

Beetspeed
30-03-2006, 12:42
Update:

Met als aanleiding het schoon willen maken van een haperende koppelings-hulp-cylinder, moest om het netjes te doen (probeer maar eens zo'n nieuw cylindertje te vinden :( ) de motor eruit.

Meteen maar nu de Webers erop gezet :D :

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/27676.jpg

Rijdt nu al merkbaar beter moet ik zeggen en de herrie valt enorm mee (hoera)!. Nu dus even afwachten hoe-die zich houdt met de eerste lange-afstandsrace door duitsland (Gumball)...

JeeWee
30-03-2006, 22:17
Hmm, zou je wat maten van de boster achterschijf voor me kunnen opnemen?
Ik zou graag de afstand weten van het vlak waar de velg tegenaan komt tot aan de schijf..?

49mm is dat!

Ben ook benieuwd naar de diameter vlak onder het aanligvlak van de velg, dus aan de binnenkant, omdat daar het asstuk tegenaan rust (zoals ik het op de type 3 gemaakt heb iig), maar dat is lastig te meten realiseer ik me ook.

inderdaad iets lastiger te meten maar 16cm dat komt goed in de buurt! Schijf zelf is 290x22mm.


De diameter van de schijf is eigenlijk het minst bepalend of het past of niet. De dikte en breedte van het aanligvlak (en dus ook van je blokjes) is belangrijker...
Maar het kan waarschijnlijk wel (zoals alles pas te maken is), maar de blokjes passen niet exact (zie hierboven) en de klauwen van een boxster zitten radiaal bevestigd en die van een 944 (gewoon) axiaal... :(

Wil zelf een probeersel maken tussen de combinatie van een 944 achteras en boxter remmerij, eens kijken hoe dit gaat lukken! Want inderdaad, zó makkelijk is het dus allemaal ook weer niet :rolleyes:

BDW, gister nog ff meegereden in je oude type 3 variant! Rijdt best leuk!

Vonkr
31-03-2006, 07:37
(probeer maar eens zo'n nieuw cylindertje te vinden )

Af en toe komen er revisie setjes voorbij op ebay.com (en trouwens ook hele cilinders). Zit er zelf ook over te denken om dat alvast eens aan te schaffen.....

Beetspeed
07-04-2006, 10:56
Af en toe komen er revisie setjes voorbij op ebay.com (en trouwens ook hele cilinders).
Als je zoiets (revisieset of hele cylinder) nog eens tegen komt en je hem zelf niet wilt hebben, laat het dan svp ff weten, want ik wil er toch zeker wel eentje op voorraad hebebn liggen (rij er nu vrij veel mee).

Nog een shot tijdens de Gumball race genomen op de terugweg:

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/28262.jpg

We zijn 4e geworden! :D met maar telkens een minuut verschil tussen de nummers 2 t/m 5 :woowoo:

Berserker
07-04-2006, 11:32
Ik heb gisteren nog ff geprobeerd onderstuur op te wekken op het klaverblad, maar mijn grens van de auto in deze setting lag blijkbaar verder dan wat ik durfde, want het lukte niet...
ik neem aan dat je overstuur bedoelt???

Trouwens ff een vraag heb je nu alleen zakken grind voorin liggen en voor de rest niks verlaagd?????? ziet er echt stukken beter uit zo, maja haal je wel het verbruik weer mee omhoog :redface:

welke steek heeft een 412 nu? 4x130? laat me toch denken om andere wielen op dat ding van ons te zetten...

Beetspeed
07-04-2006, 11:55
ik neem aan dat je overstuur bedoelt???

Nee, ik bedoelde echt onderstuur! Als je langzaamaan steeds harder de bocht probeert te maken, zal bij de meeste luchtgekoelden - zeker die met IRS achterwielophanging, zoals ook de 412 die heeft - onderstuur optreden. De voorkant wil rechtdoor en harder sturen helpt niet meer.
Overstuur treedt bij ons meestal pas op bij wilde stuurbewegingen, te hard remmen in een bocht :redface: of als je echt veel vermogen hebt: 'power oversteer'.

Trouwens ff een vraag heb je nu alleen zakken grind voorin liggen en voor de rest niks verlaagd?????? ziet er echt stukken beter uit zo, maja haal je wel het verbruik weer mee omhoog :redface:

Geen grind meer, hij is nu echt verlaagd met andere veren en iets aangepaste schokbrekers :D

welke steek heeft een 412 nu? 4x130? laat me toch denken om andere wielen op dat ding van ons te zetten...
Ja, gewoon kevermaat 4x130.
Voor heb ik een set adapters uit de area 51 gebruikt om de steek naar 5x130 te brengen. Achter zijn de asflenzen verboord, wat daar goed kan omdat de type 4 flens overal dezelfde dikte heeft ;)

Tnx,
Walter

Melvin
07-04-2006, 12:28
huh? meegedaan aan gumball :| vertel eens iets meer!!! vind dat geweldig, kan je daar zo aan meedoen dan ?

Beetspeed
07-04-2006, 13:04
huh? meegedaan aan gumball :| vertel eens iets meer!!! vind dat geweldig, kan je daar zo aan meedoen dan ?
Nee, niet zomaar; alleen met luchtgekoelde vw's :tongue:
(www.bug-power.nl)

Beetspeed
27-04-2006, 20:40
Ontdek de 7 verschillen :tongue: :

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/29648.jpg

Brothersinbeetles
01-05-2006, 08:14
Ontdek de 7 verschillen

Leuke line-up :D . Is dat bij Henny (Stuurman ..) soms?

Beetspeed
08-05-2006, 15:27
Nope, dat was bij de porsche (originele, nieuwe) onderdelen leverancier :D

De 911 van Henny heb ik ook gezien op m'n tripje South, maar die is veel mooier dan die 3 die hier staan hoor ;)

Beetspeed
08-05-2006, 21:12
Uiteraard :D