PDA

View Full Version : Kent iemand dit lasapparaat?


arnus71
30-05-2005, 12:57
Het betreft een MIG 150 (http://lassen.eigensite.nl/WTOtempl/oud/product.asp?paid=19055).

Te koop op http://lassen.eigensite.nl voor 260 euro, nieuw.

Kenmerken:
Geschikt voor het lassen van plaatwerk en lichte konstrukties tot 3 mm materiaaldikte.
220 Volt 16 Ampere
Vaste toorts aansluiting
Maximaal 150 ampere
4 Lastanden
Gas test stand
Inschakel duur 60 % bij 60 Ampere
Traploos instelbare draadtoevoer 1 t/m 12 mtr p/min.
Geschikt voor lasdraad van 0,6 en 0,8 mm, 1 en 5 kg spoel.
Ventilator
Inclusief reduceerventiel zonder meters MET CO2 AANSLUITING
Gewicht 28 kg
Afmetingen l. 60 x b. 25 x h. 45 cm


Iemand ervaringen hiermee?

Griffin
30-05-2005, 13:27
Ja, handig voor normaal plaatwerk aan je wagen, werkt fijn. Maar dat staat er ook al wel eigenlijk...
Alleen wel zorgen dat je ook n MIG laskap hebt, maar das wrsch overbodige opmerking.

arnus71
30-05-2005, 14:30
Kun je er ook een grotere gasfles aan hangen (dus 2 of 10 liter)?

arnus71
30-05-2005, 15:26
Kun je er ook een grotere gasfles aan hangen (dus 2 of 10 liter)?

Ja, dat kan! :D (zelf effe uitgezocht).

Kost € 125 bij rustbuster voor een 2l fles.

Griffin
30-05-2005, 15:29
haha, als je tegen jezelf aan gaat lullen hoef je t niet te posten hoor... :D
ik kan me idd alleen n 2l fles herinneren, groter weet ik niet. Maar je gaat dus toch maar zelf lassen?

arnus71
31-05-2005, 07:02
haha, als je tegen jezelf aan gaat lullen hoef je t niet te posten hoor... :D
ik kan me idd alleen n 2l fles herinneren, groter weet ik niet. Maar je gaat dus toch maar zelf lassen?

Ik ben aan het uitzoeken wat het zou kosten om een goeie lasapparaat te kopen... ik kan dus of iemand 400 euro betalen om wat aan mijn auto te lassen, of voor 400 euro een apparaat kopen en zelf gaan pielen. Ben er nog niet uit! :rolleyes:

Mark1
31-05-2005, 09:45
Ik zou een Lasapparaat kopen.

Als je iemand inhuurt ben je zowiezo 400,- eur kwijt.

Lasapparaat kun je naderhand evt. verkopen ( is altijd vraag naar ).


..of als je klaar bent met je project kun je jezelf laten inhuren voor 400,- eur :biggrin:

Griffin
31-05-2005, 13:11
Ik ben aan het uitzoeken wat het zou kosten om een goeie lasapparaat te kopen... ik kan dus of iemand 400 euro betalen om wat aan mijn auto te lassen, of voor 400 euro een apparaat kopen en zelf gaan pielen. Ben er nog niet uit! :rolleyes:

Tja, je kan nog kijken of je n lasapparaat kan lenen om te kijken of je t wel ziet zitten om zelf te lassen... Maar je kan n lasapparaat idd altijd wel weer verkopen.

arnus71
31-05-2005, 13:39
Tja, je kan nog kijken of je n lasapparaat kan lenen om te kijken of je t wel ziet zitten om zelf te lassen... Maar je kan n lasapparaat idd altijd wel weer verkopen.

Ik ga de lascursus bij Rustbuster volgen over 2 weken, daarna moet ik wel kunnen zeggen of ik het zelf wil/kan of dat ik het iemand anders laat doen. Maar ik ga ervan uit dat ik het zelf ga doen!

Rico
31-05-2005, 15:05
Ik ga de lascursus bij Rustbuster volgen over 2 weken, daarna moet ik wel kunnen zeggen of ik het zelf wil/kan of dat ik het iemand anders laat doen. Maar ik ga ervan uit dat ik het zelf ga doen!

ik heb nu aardig wat met mijn apparaatje gelast, maar ik denk er soms toch over na om even een opfriscursus bij de jongens van Rustbuster te volgen. is nooit weg, leer je weer meer, wordt mijn laswerk nog mooier.

succes, over een paar weken heb ik eerst een taxatieexamen (bedrijfspanden) dus heb nu ff geen tijd voor rustb.

Pedaalemmer
16-03-2006, 15:37
mijn oog is gevallen op deze (http://www.rubenco.nl/winkel/displayimage.php?album=9&pos=0)

wil hem eigenlijk zo snel mogelijk halen...maar heeft iemand ervaringen met dit apparaat?

Marco
16-03-2006, 22:40
Prima apparaatje voor plaatwerk, is het instapmodel van Cebora. Als je wat dikker amteriaal wilt gaan lassen zou ik n stapje hoger gaan (155) en bij rustbuster gaan halen want daar is ie VEEL goedkoper. 395 incl 2 liter gasfles, reduceerventiel en een pakket met toebehoren, geloof 2 extra gasmonden en 3 contacttips