Log in

View Full Version : Toerenteller 1.3 Golf2

CAR-POOL
06-01-2013, 20:03
Mijn Golf 2 is een standaard 1.3 C HK motor uit 1984 standaard en geen toerenteller!

Nu heb ik een teller met toerenteller gevonden
(de aansluitingen zijn hetzelfde) dus de stekkers passen gewoon en de toerenteller werkt ook goed.

Alleen nu is mij verteld dat de kilometer-teller hiervan niet zijn goede waarde in kilometers zou aangeven? Klopt dit?

En ik zou graag de originele kilometerstand weer terug op de nieuwe teller willen zetten? Is dit makkelijk te doen?

En tevens zoek ik ook nog een lampje voor kachelpaneeltje (mijn lampje is stuk) maar dit is een niet een universeel lampje.

Alvast bedankt voor de reacties :thumbup:

tim_j
06-01-2013, 20:36
Kachelpaneeltje is een delicaat klusje. Een goeie andere is makkelijker.
Km teller incl kmstand kan je overzetten vanuit de oude tellerbak.

CAR-POOL
06-01-2013, 20:56
Het paneeltje met de stand? de wijzers? bedoel je dan? of de complete tellerklok.

De nieuwe teller heeft een dagteller , en de oude niet , en ik heb liefst een wel een dagteller.

tim_j
06-01-2013, 21:06
ja. het gehele klokje met naald, km-stand erin. Zit verstopt achter de printplaat.
dan zou je even moeten kijken of het doorzichtige paneel aan de voorkant overgezet kan worden vanwege het gaatje erin voor de dagteller reset-pin.

Maar, je oude teller gaat tot 200km en je nieuwe niet? als die tot 220 gaat of verder kan er verschil zitten. Zelf nog niet gezien eigenlijk.. even met een tomtom ernaast proberen.

CAR-POOL
06-01-2013, 22:26
Klopt dat is het probleem , en de oude heeft ook geen dagteller en is een teller die t/m 99.999 gaat

Maar waarom zou de de snelheid zover gaan afwijken? Weet iemand dit? Dit word toch alleen door de tellerkabel uitgevoerd?

Schijnt heel simpel te zijn te wijzers te draaien ik wil graag wel mijn originele kilometerstand houden , weet iemand wat hier makkelijke manier is?