View Full Version : Injectie op1.6 EZ motor
Ik ben die drama carburateur van de 1.6 EZ motor helemaal zat.
Is het mogelijk om een complete injectie van een 1.8 RP op een 1.6 EZ motor te plaatsen? Ik heb ooit een polo 1.3 NZ injectie op een 1.0 motor gezet wat echt prima liep.
Of missen er op een EZ motor belangrijke delen?
je moet een drukpomp hebben onder de auto.. voor de rest, klinkt goed succes :D
Geen sensoren op het blok nodig zoals een klopsensor? Brandstofpompen snap ik.
Ranchdude
08-01-2013, 21:42
1.8 op een 1.6 ? zul je problemen met inspuithoeveelheid krijgen,krijg je weer andere ellende,als je systeem gaat toepassen,pak dan alles wat er bij hoort,anders een andere motor erin,1.8. digifant bijv.heb je gelijk meer porrie
Met die 1.3 had ik ook geen problemen. Ik heb geen zin in een complete motorombouw. En geen zin in nig meer kosten aan dat ding. Moet gewoon lopen en klaar. Vandaar ik dacht om er misschien injectie op te zetten.
ja dat kan,heb al eens gedaan,lambdasonde ook monteren,die zorgt dat het mengsel bijgeregeld word,geen enkel probleem.
Prima, dat dacht ik ook idd.
jorg-maashees
09-01-2013, 10:00
Ik wilde dat toen ook doen met mijn 1.6 in mijn golf 2, aangezien de carburateur nogal wat problemen gaf. Heb toen alle spullen verzameld, maar voordat ik er aan begonnen ben de auto alweer verkocht.
Als je nog een complete set nodig hebt moet je even pb sturen. Kan ik misschien wel regelen met de huidige eigenaar want hij gebruikt het toch niet. :thumbup:
Ik denk dat ik nodig heb:
Brandstofpomp met leidingen golf 2 onder de auto (opvoerpomp in tank had ik nog liggen).
Inlaat, injectie en luchtfilter/buizen.
Draadboom en comuter.
Sensoren incl de bijbehorende huizen.
Ik denk dat ik er dan al ben.
ja. en downpipe met lambda.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.