PDA

View Full Version : achterklep in 1 keer open????


markg60
08-01-2013, 22:28
Weet iemand of je de achterklep schokdempers kan vervangen van een touran?

Zodat hij gewoon in 1 keer open kan!!

swinz
10-01-2013, 22:13
Ben ik ook wel benieuwd naar, vrij irritand! Stoot vaak mijn hoofd..

Black Devil
11-01-2013, 12:43
Let wel op, vooral met weer onder de 8/6gr is dit een bekende van de Touran, vaak helpt het vervangen vd dempers niet. Als je een 'oudere' Touran hebt kan het wel helpen.

markg60
11-01-2013, 20:37
Let wel op, vooral met weer onder de 8/6gr is dit een bekende van de Touran, vaak helpt het vervangen vd dempers niet. Als je een 'oudere' Touran hebt kan het wel helpen.Nou vervangen heeft geen zin, het is een optie op de touran :mad: :(
Daar zou ik graag van af willen ik snap deze onzin echt niet.

Black Devil
11-01-2013, 21:56
Nou vervangen heeft geen zin, het is een optie op de touran :mad: :(
Daar zou ik graag van af willen ik snap deze onzin echt niet.


Onzin? Ik geef je alleen een tip uit ervaring, doe ermee wat je wilt maar gewoon zomaar vervangen zou zonde kunnen zijn van je centen als je het vooraf niet controleert.

markg60
11-01-2013, 22:11
Onzin? Ik geef je alleen een tip uit ervaring, doe ermee wat je wilt maar gewoon zomaar vervangen zou zonde kunnen zijn van je centen als je het vooraf niet controleert.Dan snap ik niet wat je bedoelt kun je me het misschien uitleggen?

Black Devil
12-01-2013, 06:57
Dan snap ik niet wat je bedoelt kun je me het misschien uitleggen?


Wat is het bouwjaar van jou Touran? Die dempers gaan niet snel kapot alleen door het koudere weer wordt de werking minder. Als je een Touran hebt van bijvoorbeeld 2006 ofzo dan kun je ze wel eens vervangen, na 6 jaar kunnen ze wel minder worden maar afhankelijk van hoe ze nu werken.

De knop op de sleutel om de klep te ontgrendelen doet niet meer dan dat, het is niet zo dat hij daarna de klep vanzelf openduwd zoals bij de 3C passat sedan (2006 tot heden). Als dat jou idee is zal vervangen geen nut hebben.

markg60
12-01-2013, 10:55
Wat is het bouwjaar van jou Touran? Die dempers gaan niet snel kapot alleen door het koudere weer wordt de werking minder. Als je een Touran hebt van bijvoorbeeld 2006 ofzo dan kun je ze wel eens vervangen, na 6 jaar kunnen ze wel minder worden maar afhankelijk van hoe ze nu werken.

De knop op de sleutel om de klep te ontgrendelen doet niet meer dan dat, het is niet zo dat hij daarna de klep vanzelf openduwd zoals bij de 3C passat sedan (2006 tot heden). Als dat jou idee is zal vervangen geen nut hebben.
Dan ga ik het nog 1 keer proberen uit te leggen, op de touran (2006) zit als OPTIE dat de achterklep tot een standaart hoogte gaat en dat je hem met de hand een stand verder MOET duwen.

Kijk maar even hier http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_306.PDF
Op pagina 14.

Volkswagen heeft deze stopstand dus gemaakt speciaal voor lage plafonds :mad: :confused:

Ik hoop dus dat iemand weet of er ook dempers zijn voor een toutan zonder die rare stopstand!

Black Devil
12-01-2013, 17:19
Op die fiets, mijn Pa heeft een 08 touran, dit is mij nooit opgevallen. ding gaat gewoon open zonder mijn hoofd te stoten. misschien hebben de nieuwere bouwjaren 'normale' andere dempers? Ik zal maandag op mn werk eens kijken of er verschil zit in achterklepdempers en het hier posten.

markg60
12-01-2013, 18:30
Op die fiets, mijn Pa heeft een 08 touran, dit is mij nooit opgevallen. ding gaat gewoon open zonder mijn hoofd te stoten. misschien hebben de nieuwere bouwjaren 'normale' andere dempers? Ik zal maandag op mn werk eens kijken of er verschil zit in achterklepdempers en het hier posten. Dat zou top zijn! Hoe lang ben je?

Mk1-Addict
12-01-2013, 19:17
Vooral die laatste vraag is in de roos! Volgens mij hebben ze het allemaal en is deze optie ervoor dat minder lange mensen nog steeds de klep dichtkrijgen. Volgens mij zit de weerstand in de scharnieren, niet in de zuigers.

Black Devil
14-01-2013, 12:29
Ik ben 1.87.

Ik heb het nagekeken en vanaf 2007 is het onderdeelnummer van de klepdemper gewijzigd. Ik kan niet zeggen wat de wijziging inhoud maar het is een ander onderdeelnummer dus.

Ik vermoed dat de passing/lengte wel gelijk is, ik kan het nameten als je wilt. Dan kun je klepdemper monteren van het 'nieuwere' type.

markg60
14-01-2013, 17:26
Ik ben 1.87.

Ik heb het nagekeken en vanaf 2007 is het onderdeelnummer van de klepdemper gewijzigd. Ik kan niet zeggen wat de wijziging inhoud maar het is een ander onderdeelnummer dus.

Ik vermoed dat de passing/lengte wel gelijk is, ik kan het nameten als je wilt. Dan kun je klepdemper monteren van het 'nieuwere' type.Lijkt me prima!

Wat zijn de kosten?

Gr mark

markg60
14-01-2013, 17:27
Ik ben 1.87.

Ik heb het nagekeken en vanaf 2007 is het onderdeelnummer van de klepdemper gewijzigd. Ik kan niet zeggen wat de wijziging inhoud maar het is een ander onderdeelnummer dus.

Ik vermoed dat de passing/lengte wel gelijk is, ik kan het nameten als je wilt. Dan kun je klepdemper monteren van het 'nieuwere' type.Kan iemand met een touran van na 2007 kijken of deze rare optie er ook op zit?

Black Devil
14-01-2013, 18:33
Wij hebben dus een 2008er van mei staan, woensdag zal ik even kijken. Passing id trouwens allemaal gelijk.

markg60
14-01-2013, 19:23
Wij hebben dus een 2008er van mei staan, woensdag zal ik even kijken. Passing id trouwens allemaal gelijk.Top!! :thumbup:

markg60
19-01-2013, 16:52
Wij hebben dus een 2008er van mei staan, woensdag zal ik even kijken. Passing id trouwens allemaal gelijk.En???

Black Devil
19-01-2013, 17:43
Oja, ik merk er niks aan hoor, ding gaat gewoon helemaal open....

markg60
19-01-2013, 21:11
Oja, ik merk er niks aan hoor, ding gaat gewoon helemaal open....zit er ook geen stikker op de klep zelf?, bij ons zit er een stikker die geeft aan dat je hem met de hand verder omhoog moet doen.

Black Devil
19-01-2013, 21:47
Nee zit er 100% zeker niet op!

markg60
19-01-2013, 23:44
Nee zit er 100% zeker niet op!dan moet ik de nieuwere hebben!

Mk1-Addict
08-02-2013, 14:16
Hoi Mark, klopt idd, op onze 2010 Touran zit deze optie ook niet meer, gewoon in een keer open tot max!

Zestienkleppen
04-09-2013, 11:56
Ik ben wel benieuwd of het uitwisselen van de dempers het gewenste effect heeft bereikt. Wat kost nou zo'n set dempers? Iemand onderdeelnummers?

Wij hebben nl. ook zo'n sticker en zo'n lage achterklep...

markg60
14-09-2013, 16:22
Ik ben wel benieuwd of het uitwisselen van de dempers het gewenste effect heeft bereikt. Wat kost nou zo'n set dempers? Iemand onderdeelnummers?

Wij hebben nl. ook zo'n sticker en zo'n lage achterklep...Ik ben er nog niet aan toegekomen maar ik wil het ook wel graag weten!