PDA

View Full Version : Nieuw stuurhuis?

brittjan
11-01-2013, 17:51
Hallo allemaal,

Ik heb pas mijn dempers, veren en toplagers aan de voorzijden vervangen.
Hierna trok de wagen op sommige wegen naar rechts, en andere wegen naar links. Wagen moest nog uitgelijnd worden.

Juist even naar de uitlijner geweest maar helaas heeft hij hetzelfde probleem nu nog. Toen ik terug naar de uitlijner terug ging hebben we even gekeken wat het probleem kon zijn. Helaas blijkt het stuurhuis aan de rechter kant speling te hebben. (in het stuurhuis zelf)

Is dit met een of ander onderdeel op te lossen?
Of moet ik een volledig nieuw stuurhuis plaatsen?
Zit er verschil in kwaliteit in stuurhuizen? Op volkswarenhaus kost eentje 230 euro en op ATP liggen de prijzen tussen de 50 en 60 euro..

bedankt!

ewcaddymk1
11-01-2013, 18:09
pul even vragen die had laatst ook een nieuwe hoe en wat weet ik zo niet maar staat wel wat van in zijn topic

dubster.be
11-01-2013, 18:18
ATP heeft me al vaak geholpen met onderdelen, nooit iets op aan te merken

over stuurhuis kan ik je helaas niets zeggen.

ook al veel de vergelijking gemaakt en prijzen zijn op zen zachtst gezegd laag tov de rest

brittjan
11-01-2013, 18:22
ATP heeft me al vaak geholpen met onderdelen, nooit iets op aan te merken

over stuurhuis kan ik je helaas niets zeggen.

ook al veel de vergelijking gemaakt en prijzen zijn op zen zachtst gezegd laag tov de rest

Ja inderdaad, goedkoop zijn ze wel! Tot nu toe ook nog niets slechts van gehad, maar zo een stuurhuis vervangen lijkt me toch niet zo makkelijk dus wil in een keer het juist doen.

Herm Schreurs
11-01-2013, 18:27
Misschien handig om je merk/model auto even erbij te vermelden.

Bij een mk2/corrado/passat etc is in het stuurhuis niets los te vervangen. Kun je ori geen delen voor bestellen.
Nieuw kost een onbekrachtigdrond de 200 met inruil oude..

brittjan
11-01-2013, 18:31
Misschien handig om je merk/model auto even erbij te vermelden.

Bij een mk2/corrado/passat etc is in het stuurhuis niets los te vervangen. Kun je ori geen delen voor bestellen.
Nieuw kost een onbekrachtigdrond de 200 met inruil oude..

Ik heb een Caddy 1600D van 1988.
ik post het hier in het Golf 1 gedeelte van het forum omdat dat de stuurinrichting bij deze 2 hetzelfde is denk ik en omdat hier nu eenmaal meer volk komt dan in het Caddy gedeelte:)

Herm Schreurs
11-01-2013, 18:41
Ik heb een Caddy 1600D van 1988.
ik post het hier in het Golf 1 gedeelte van het forum omdat dat de stuurinrichting bij deze 2 hetzelfde is denk ik en omdat hier nu eenmaal meer volk komt dan in het Caddy gedeelte:)
Ok, heb ik niet naar gekeken excuse me :D

Daar weet ik helaas te weinig van, sorry.

De Pul
11-01-2013, 18:51
ik had laatst hetzelfde,nieuw Spidan stuurhuis gehaald bij de brezan.oude inruilen als je klaar bent,dan krijg je 50€ terug,het ding kost zelf 220€.

tip;ga niet met 2ehandse meuk klooien,zijn allemaal gaar.je kent je auto niet meer terug als je alles goed voor elkaar hebt.

brittjan
11-01-2013, 19:28
ik had laatst hetzelfde,nieuw Spidan stuurhuis gehaald bij de brezan.oude inruilen als je klaar bent,dan krijg je 50€ terug,het ding kost zelf 220€.

tip;ga niet met 2ehandse meuk klooien,zijn allemaal gaar.je kent je auto niet meer terug als je alles goed voor elkaar hebt.

Was dat eentje met servo of zonder servo?

Ik moet eentje hebben zonder servo. Ik denk dat ik inderdaad beter iets nieuw haal. Maar iets van 220 of iets van 60 van ATP op internet?

ATP biedt ze trouwens aan van JP Group en een van hun huismerk.

Edit: wat ze aanbieden van JP Group is blijkbaar voor rechts gestuurde wagens. Niet wat ik moet hebben dus:D

Deze zou wel moeten passen normaal:
https://www.atp-autoteile.eu/KFZTeile/Lenkgetriebe_manuell_4820_0_20729.htm?TN=100199

De Pul
11-01-2013, 19:55
was zonder servo.60€ is idd niet veel,maar een merk zie ik ook niet.
je kunt het proberen zeg ik dan maar;)

brittjan
13-01-2013, 18:37
was zonder servo.60€ is idd niet veel,maar een merk zie ik ook niet.
je kunt het proberen zeg ik dan maar;)

Ik denk dat ik toch maar voor eentje ga via de brezan zoals jij hebt gedaan.
60euro is inderdaad heel wat minder, maar wil de kans niet lopen dat ik achteraf het nog eens moet gaan vervangen.

Die 220 die jij betaald hebt, was daar die 50 euro 'statiegeld' al vanaf?

Wat kan ik het beste nog mee vervangen? Beide stuurkogels inclusief stangen en rubbers? Is het nodig om de rubbers die het stuurhuis vasthouden mee te vervangen?

Bedankt!

De Pul
13-01-2013, 18:40
Ik denk dat ik toch maar voor eentje ga via de brezan zoals jij hebt gedaan.
60euro is inderdaad heel wat minder, maar wil de kans niet lopen dat ik achteraf het nog eens moet gaan vervangen.

Die 220 die jij betaald hebt, was daar die 50 euro 'statiegeld' al vanaf?

Wat kan ik het beste nog mee vervangen? Beide stuurkogels inclusief stangen en rubbers? Is het nodig om de rubbers die het stuurhuis vasthouden mee te vervangen?

Bedankt!
nee,kwam dus op 170.
ik heb de stuurkogels en draagrubbers wel mee vervangen,maar meer omdat ik er niet van houd iets halfgebakken terug te zetten.zagen er een beetje verdroogd uit......

Style
13-01-2013, 18:41

Bedankt!

Als het er toch van af ligt waarom niet zijn de kosten nou ook weer niet vergeleken met het stuurhuis :D
Maar als alles nog goed is is het niet nodig :thumbup: