View Full Version : Speling versn.pook Jetta mk2.
tiefflieger
14-01-2013, 10:15
Mijn Jetta mk2 (1.6PN, 1991) heeft het volgende "probleem".
Op de pook zit wat speling, nou is dat wel vaker natuurlijk maar tot nu toe heb ik het bekende roeren altijd gehad naar links en rechts.
Deze doet dat bijna niet maar doet het wel van voor naar achter...
Op zich prima mee te rijden maar ik zou dit toch graag goed willen hebben.
Nu zie ik dat er verschillende reparatiesetjes worden aangeboden op boelm onder andere.
Kan iemand mij vertellen of ik in dit geval genoeg heb aan de pook reparatieset (2 delig puur voor onder de pook) of moet er een compleet schakel revisieset gemonteerd worden met al die busjes, stangetjes enz ?
Ranchdude
14-01-2013, 13:45
Mijn Jetta mk2 (1.6PN, 1991) heeft het volgende "probleem".
Op de pook zit wat speling, nou is dat wel vaker natuurlijk maar tot nu toe heb ik het bekende roeren altijd gehad naar links en rechts.
Deze doet dat bijna niet maar doet het wel van voor naar achter...
Op zich prima mee te rijden maar ik zou dit toch graag goed willen hebben.
Nu zie ik dat er verschillende reparatiesetjes worden aangeboden op boelm onder andere.
Kan iemand mij vertellen of ik in dit geval genoeg heb aan de pook reparatieset (2 delig puur voor onder de pook) of moet er een compleet schakel revisieset gemonteerd worden met al die busjes, stangetjes enz ?
Wat je zelf wil,ik heb destijds alles gedaan ne dan merk je het verschil goed,rijdt zo lekker zonder overmatige speling,ik zeg doe alles in 1x keer,iets meer werk maar dan is het ook tippietoppie,er zijn ook plaatjes in de handel om versn.pook in basisstand te zetten tijdens afstellen,suc6
doe eerst de shakel bol op je omkeer as maar eens vervangen Jan , dat scheeld ook al stukken
Indd pak eerst die bol ff aan.. die zit buiten kun je redelijk makkelijk bij en mischien als je iemand in de auto even je pook laat rammelen zul je van voor precies zien welke bol dit is..
Heb zelfde probleem gehad bol koste bij vw 67,-
Mis ff internet zoek voor wat goedkoper
tiefflieger
14-01-2013, 17:10
Ok thanx, nu heb ik me hier nog nooit eerder mee bezig gehouden dus waar vind ik die bol ? Te zien vanuit de motorruimte of moet ik onder de auto ?
Vanaf de motor ruimte.. als je aan de bestuurders kant langs je auto sta zul je hem denk ik het beste zien.. en als je iemand even rustig de pook heen en weer laat bewegen kun jij precies zien waar die speling zit en mis even makkelijk www.google.nl afbeelding aan klikken en dan omkeeras.. zo heet die namelijks als je bij vw wil bestellen.. en als je de plaatjes bekijkt zie je die bol zitten en die bol is van plastic of rubber.. en denk bij jou is die bol niet meer zo groot als je op de foto zal zien
tiefflieger
14-01-2013, 17:18
OK super, mocht dit idd het probleem zijn dan is het onderdeel in elk geval gevonden !
http://boelm.nl/omkeeras-191711173b.html
Haha maak me maar jaloers ja.. ik heb die in het rvs gekregen bij de vw voor echt 65 euro ofzo:p
Succes he!
VwGolfMK2VW
14-01-2013, 18:53
Setje bij boelm kost maar 39 euro.. En echt de moeite waard!..
Daar zit alles in wat je nodig hebt..
Groeten van een mede jetta 1600 pn rijder:)
Ik zelf had ook setje maar was eigenlijk alleen die bol die echt nodig was
Spierings
14-01-2013, 19:41
Heb eventueel wel een compleet schakelmechanisme liggen waar recent alles aan vervangen is ;)
(5 bak met schakelverkorting )
tiefflieger
14-01-2013, 19:47
Bedankt allen, onderdeel is al besteld en ik ga er van uit dat het daarmee opgelost is !
tiefflieger
17-01-2013, 20:35
Was het nog gelukt?
Nog niet aan begonnen, waarschijnlijk zondag ff kijken ;)
Onderdeel is al wel binnen in elk geval !
Haha maak me maar jaloers ja.. ik heb die in het rvs gekregen bij de vw voor echt 65 euro ofzo:p
Succes he!
:confused: Mij vertelden ze onlangs nog bij de dealer dat dit vervallen was, ook classic parts had het niet meer ... Heb toen een (meranti) houten bal gedraaid ervoor werkt ook perfect :thumbup:
Ja zal indd wel maar je kunt ze nog wel krijgen hoor!
tiefflieger
12-02-2013, 22:18
Probleem opgelost, omkeeras vervangen en hij schakelt weer heerlijk strak !
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.