Niles
17-01-2013, 17:21
Hallo mijn naam is Niels Wolting. Ben al een tijd op dit forum om vooral veel te lezen ben eigenlijk niet erg actief. Woon tussen slagharen en hoogeveen ongeveer. Op dit moment hebben we (mijn vriendin en ik) 4 vw's:
Polo 9N3 1.2 12v
Golf MKII 1.6 carbagerunner
Golf MKI Gele Plastic Emming uitbouw golfje (Wie kent hem nog?)
Jetta II TD waarvoor dit topic.
We hebben de 85er Jetta gekocht als onafgemaakt project. Het is eigenlijk een 1.8 GL automaat.
Toen we hem kochten was de motorruimte wit gespoten en hing de 1V TD er al in met zijn 3R 4-bak. Maar omdat we nog een aantal dingen willen aanpassen gaat de motor er weer uit.
De Jetta
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UVKGETER.jpg
De Carbagerunner voor onderdelen (word gesloopt)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3MRYI8XG.jpg
De motor van de runner gaat in de bingo :D (AEE 100 PK)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ENIUES3B.jpg
Planning:
Dieselpomp vervangen voor een JR pomp (ligt klaar)
Intercooler audi 2.0 TDI plaatsen (onderweg)
Grotere radiateur plaatsen
oliekoeler plaatsen
div meters plaatsen
Subframe vervangen
remmen vervangen voor geventileerd type
naar de RDW omkeuren
beetje opvoeren (meer druk
De verschillen van radiateurs
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZTYCT4RU.jpg
Waarom we het subframe willen vervangen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VGNENETX.jpg
Nou zouden we het subframe van het golfje willen pakken maar we weten niet of dit past omdat de motorsteunen achter verschillen. (zie foto's)
motorsteun Jetta
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OW4SR7PL.jpg
Motorsteun Golf (beetje onduidelijk)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SFPQB4ZK.jpg
EG oliekoeler + steun (alvast m12X1.5 in getapt voor de turbo)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EE6ZOVKZ.jpg
Nou vragen we ons af of de EG oliekoeler genoeg capaciteit heeft (voor als de motor iets gekieteld word) en of we enkel alleen deze plaatsen of ook de warmte wisselaar laten zitten. Heeft iemand hier ideeen over?
Nog een fotootje van het vieze blok:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HTJKKKCA.jpg
Groeten Niels
Polo 9N3 1.2 12v
Golf MKII 1.6 carbagerunner
Golf MKI Gele Plastic Emming uitbouw golfje (Wie kent hem nog?)
Jetta II TD waarvoor dit topic.
We hebben de 85er Jetta gekocht als onafgemaakt project. Het is eigenlijk een 1.8 GL automaat.
Toen we hem kochten was de motorruimte wit gespoten en hing de 1V TD er al in met zijn 3R 4-bak. Maar omdat we nog een aantal dingen willen aanpassen gaat de motor er weer uit.
De Jetta
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UVKGETER.jpg
De Carbagerunner voor onderdelen (word gesloopt)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3MRYI8XG.jpg
De motor van de runner gaat in de bingo :D (AEE 100 PK)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ENIUES3B.jpg
Planning:
Dieselpomp vervangen voor een JR pomp (ligt klaar)
Intercooler audi 2.0 TDI plaatsen (onderweg)
Grotere radiateur plaatsen
oliekoeler plaatsen
div meters plaatsen
Subframe vervangen
remmen vervangen voor geventileerd type
naar de RDW omkeuren
beetje opvoeren (meer druk
De verschillen van radiateurs
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZTYCT4RU.jpg
Waarom we het subframe willen vervangen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VGNENETX.jpg
Nou zouden we het subframe van het golfje willen pakken maar we weten niet of dit past omdat de motorsteunen achter verschillen. (zie foto's)
motorsteun Jetta
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OW4SR7PL.jpg
Motorsteun Golf (beetje onduidelijk)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SFPQB4ZK.jpg
EG oliekoeler + steun (alvast m12X1.5 in getapt voor de turbo)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EE6ZOVKZ.jpg
Nou vragen we ons af of de EG oliekoeler genoeg capaciteit heeft (voor als de motor iets gekieteld word) en of we enkel alleen deze plaatsen of ook de warmte wisselaar laten zitten. Heeft iemand hier ideeen over?
Nog een fotootje van het vieze blok:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HTJKKKCA.jpg
Groeten Niels