Log in

View Full Version : Jetta II TD ombouw


Niles
17-01-2013, 17:21
Hallo mijn naam is Niels Wolting. Ben al een tijd op dit forum om vooral veel te lezen ben eigenlijk niet erg actief. Woon tussen slagharen en hoogeveen ongeveer. Op dit moment hebben we (mijn vriendin en ik) 4 vw's:

Polo 9N3 1.2 12v
Golf MKII 1.6 carbagerunner
Golf MKI Gele Plastic Emming uitbouw golfje (Wie kent hem nog?)
Jetta II TD waarvoor dit topic.

We hebben de 85er Jetta gekocht als onafgemaakt project. Het is eigenlijk een 1.8 GL automaat.
Toen we hem kochten was de motorruimte wit gespoten en hing de 1V TD er al in met zijn 3R 4-bak. Maar omdat we nog een aantal dingen willen aanpassen gaat de motor er weer uit.

De Jetta

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UVKGETER.jpg

De Carbagerunner voor onderdelen (word gesloopt)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3MRYI8XG.jpg

De motor van de runner gaat in de bingo :D (AEE 100 PK)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ENIUES3B.jpg



Planning:


Dieselpomp vervangen voor een JR pomp (ligt klaar)
Intercooler audi 2.0 TDI plaatsen (onderweg)
Grotere radiateur plaatsen
oliekoeler plaatsen
div meters plaatsen
Subframe vervangen
remmen vervangen voor geventileerd type
naar de RDW omkeuren
beetje opvoeren (meer druk


De verschillen van radiateurs

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZTYCT4RU.jpg

Waarom we het subframe willen vervangen:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VGNENETX.jpg

Nou zouden we het subframe van het golfje willen pakken maar we weten niet of dit past omdat de motorsteunen achter verschillen. (zie foto's)

motorsteun Jetta

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OW4SR7PL.jpg

Motorsteun Golf (beetje onduidelijk)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SFPQB4ZK.jpg

EG oliekoeler + steun (alvast m12X1.5 in getapt voor de turbo)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EE6ZOVKZ.jpg

Nou vragen we ons af of de EG oliekoeler genoeg capaciteit heeft (voor als de motor iets gekieteld word) en of we enkel alleen deze plaatsen of ook de warmte wisselaar laten zitten. Heeft iemand hier ideeen over?

Nog een fotootje van het vieze blok:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HTJKKKCA.jpg

Groeten Niels

ewcaddymk1
17-01-2013, 18:51
ik heb alleen een zo'n eg oliekoeler op mijn jr td en dat scheelt mij ongeveer 15 graden op de snelweg met een gangetje van 130 , bij niet heter dan 105 graden en wastegate dicht en pomp omhoog draai op 1 bar

Niles
17-01-2013, 19:38
ik heb alleen een zo'n eg oliekoeler op mijn jr td en dat scheelt mij ongeveer 15 graden op de snelweg met een gangetje van 130 , bij niet heter dan 105 graden en wastegate dicht en pomp omhoog draai op 1 bar
Oke dat klinkt goed! dan gaat de warmte wisselaar er maar af denk ik.

GTI-BOY
18-01-2013, 12:39
I want to see pics of the yellow Mk1 das zon vet aparaat !!

Niles
18-01-2013, 16:59
Heb zo geen fotos hij is nog niet zo lang in mijn bezit. Hij staat nu al een tijdje bij de spuitert. Als hij terug komt zal ik ff fotootje maken.

Vandaag is de intercooler binnen gekomen: audi a4 2.0 tdi
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IFW4Q7MD.jpg

zo moet het ongeveer worden
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EKTJSP46.jpg

De motor ligt inmiddels ook op de grond:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XNXAG6QS.jpg

De oude 3R bak (te koop)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TGEQICK4.jpg

Groeten niels

Niles
21-01-2013, 19:07
Vandaag het blokje even opnieuw zwart gemaakt. En een G60 kleppendekseltje gepast. Lijkt wel netjes vind ik zelf.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3PN8D8CD.jpg

Heb de turbo uit elkaar gedraaid krijg alleen de wastegate er nog niet af. snap niet helemaal hoe deze eruit kan.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-QFREYUKD.jpg

Verder als dit lukt niet omdat hij dan blijft 'hangen'

ewcaddymk1
21-01-2013, 22:26
beetje geweld gebruiken dan wil het wel (net ook ook even gereageerd op de vraag in het algemene topic)

vw105
22-01-2013, 19:02
Wat wil je voor dat blokje uit de blauwen golf ?
alvast bedankt :thumbup:

DÁ-BRT
22-01-2013, 20:41
De TD motor lijkt op een ECO TD met minder vermogen. Als je er een pomp (deksel) van een echte TD opzet gaat je vermogen omhoog.

Niles
22-01-2013, 21:09
De TD motor lijkt op een ECO TD met minder vermogen. Als je er een pomp (deksel) van een echte TD opzet gaat je vermogen omhoog.

Ja klopt is een 60 pk eco dieseltje. Heb al een JR pomp liggen :thumbup: . Laatst de carterpan er onderuit gehaald om te kijken naar de lagerschaaltjes. Zag dat er ook oliesproeiers onder de zuigers zitten. Ik hoop straks op een 90 pk :D na wat aanpassingen.
Heb nog een afgedraaid vliegwiel liggen maar ik weet niet of dit verstandig is op een diesel :screwy: Iemand theorieen hier over? Groeten niels

DÁ-BRT
22-01-2013, 21:22
Das mooi dat er zuigerbodem koeling in zit. Een 90pk met een originele pomp is te doen.

Afgedraaid vliegwiel kan, als hij maar niet te licht is. Vergeet niet dat diesels geen hoog toeren motoren zijn.

KennyH
22-01-2013, 22:14
aub geen afgedraaide vliegwielen op een diesel gaan plaatsen ;)

heb je totaal niets aan