View Full Version : Gezocht: Audi 80 Competition
DutchWilco
27-01-2013, 02:17
Hallo,
Ik ben op zoek naar een schadevrije Nederland geleverde Audi 80 Competition.
Er mag technisch of aan de lak wel wat aan mankeren, maar het is het meest belangrijk dat het een schadevrij chassis is zodat ik in elk geval een hele goede basis heb.
Ik ben vandaag wezen kijken in Friesland voor een Competition die nu op Marktplaats staat, maar heeft aan de achterzijde in elkaar gezeten en heb ik dan ook laten staan. Technisch is een auto altijd wel weer goed te krijgen maar van oude schades word een chassis echt slechter van.
Auto's die op dit moment te koop staan waarvan ik weet dat ze schade etc hebben gehad en het niet gaan worden:
67-PT-LZ
LN-DD-91
Van deze auto moesten er 3 deuren worden vervangen en een deuk in het scherm worden gerestyled. Misschien dat dit wat is, maar ben er nog niet zo zeker van.
HT-JV-01
Linker achterschade. Er is aan gelast, maar is wel netjes klaargemaakt, maar is niet wat ik wil als basis ivm de verzinkte koets.
HT-SX-90
Is goedkoop, maar heeft een scheur in de achterbumper, ziten grotere gaten in de hoedenplang gezaagd voor grotere speaker, 1 scherm is slecht gespoten wat door oude schade komt en heeft 2 antenne-gaten in het dak geboord.
Ik hoop dat iemand mij hier aan helpen kan,
Wilco Schimmel
T: 0629066190
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/audi/m638689445-audi-80-2-0-quattro-16v-103kw-e2-1994-zwart.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
DutchWilco
27-01-2013, 11:09
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/audi/m638689445-audi-80-2-0-quattro-16v-103kw-e2-1994-zwart.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
Ik ben hier gisteren wezen kijken en heeft links achter in elkaar gezeten.
Dit is ook 1 van de 2 kentekens die ik er bij heb gezet waarvan ik nu weet dat ze het niet gaan worden. Technisch is alles te vervangen, maar een schade koets is voor mij niks mee te beginnen omdat ze hier heel veel slechter van zijn geworden.
Toch bedankt voor het opzoeken :)
Ik ben hier gisteren wezen kijken en heeft links achter in elkaar gezeten.
Dit is ook 1 van de 2 kentekens die ik er bij heb gezet waarvan ik nu weet dat ze het niet gaan worden. Technisch is alles te vervangen, maar een schade koets is voor mij niks mee te beginnen omdat ze hier heel veel slechter van zijn geworden.
Toch bedankt voor het opzoeken :)
Ik heb me voor de zekerheid eens héél goed in m'n ogen gewreven, 3 leesbrillen opgezet en de advertentie op de muur geprojecteerd, maar ik lees toch écht een ander kenteken?
DutchWilco
27-01-2013, 15:28
Ik heb me voor de zekerheid eens héél goed in m'n ogen gewreven, 3 leesbrillen opgezet en de advertentie op de muur geprojecteerd, maar ik lees toch écht een ander kenteken?
Sorry kerel je hebt helemaal gelijk, mijn excuses hier voor :shame:
Ik waardeer je hulp zeker en ben blij dat er mensen zijn zoals jij die helpen willen, waardoor een forum als deze veel meerwaarde heeft :thumbup:
Dit is wel de auto waar ik gisteren ben wezen kijken en is dan ook de gene met de linker achterschade. Ik zal deze aan het lijstje toevoegen bij de gene die hem niet gaan worden ;)
DutchWilco
27-01-2013, 15:55
Rs2 sedan wilco?
Niks nieuwsgierig :)
Nee geen RS2 al vind ik dit wel een super idee, maar wil hem begin jaren 90 BTCC-style klaar maken :rolleyes:
Omdat ik mijn Porsche 964 heb verkocht, mijn blauwe mk2 aan het klaarmaken ben om straks misschien te kunnen gaan verkopen en mijn Seat pas over 2 jaar klaar zal zijn en niet geschikt is voor op de weg, en 3 kinderen heb waar ik graag een rondje mee wil rijden deze zomer, ben ik bezig om iets klaar te maken om plezier mee te hebben op bv de zondagen, ijsje kopen en een keer vrij-rijden op het circuit, time-atack, meeting etc :D
Even kort gezegd, wil ik nu graag een auto waar ik niet aan hoef te lassen, erg mooi vind en veel leuke dingen mee kan doen en betaalbaar blijft.
Het is de bedoeling dat ik deze ga klaarmaken met een admosferische 2.0 20V motor met een setje throttle bodies etc en zo rond de 250 pk zal hebben wat meer dan genoeg is voor veel plezier. Dit past er makkelijk in, heb er nog heel veel voor liggen wat ik kan gebruiken. Verder nog een paar mooie kuipjes, race-stuurtje, wielophanging aanpassen, dikke remmen en een setje dikke 18 inch old-scool-race -BTCC-style wielen (Heb deze al besteld, maar houd dit nog even voor me ;)
Wil hiermee naar de meetings deze zomer en gaan gebruiken om wat leuke dingen te gaan doen om zo wat meer actief te zijn op meetings en evenementen enz waar ik mijzelf te weinig laat zien en ook echt zin in heb :)
Ik heb gewoon geen tijd om van alles te maken voor mijzelf want heb inmiddels ook de Porsche 944 V8 verkocht omdat ik er niet aan toe kom en veel te veel tijd in gaat zitten waarmee ik niks kan voor het bedrijf als ontwikkeling of reclame, want het is niet de bedoeling dat ik mij wil gaan bezig houden met Porsches omdat er al veel te veel bedrijven zijn die hier mee bezig zijn en ik het VAG erg leuk vind en niet van alles wat wil doen.
Ok.. Naja alle goede competitions zijn helaas allemaal gebruikt als basis voor rs2 sedans.. Aangezien een s2 sedan zo zeldzaam als een limited is
Audi1981
27-01-2013, 16:17
Stonden een paar maanden geleden 3 stuks op mp te koop, waren allemaal weg voordat ik er naar kon gaan kijken...
Hier (http://www.2dehands.be/autos/autos/audi/audi-quattro-competition-138903128.html) staat er nog een, maar da's een belg...
DutchWilco
27-01-2013, 16:18
Ok.. Naja alle goede competitions zijn helaas allemaal gebruikt als basis voor rs2 sedans.. Aangezien een s2 sedan zo zeldzaam als een limited is
S2 sedan zijn er 306 van gemaakt en een limited 71,
Een RS2 sedan is er ooit maar 1 van gemaakt en staat in het Audi Museum.
Ik wil geen 5cilinder turbo omdat dit zijn wegligging zeer slecht beinvloed en ik echt niet fijn vind rijden, hoe mooi deze motor ook is en klinkt.
De Audi 80 STW is dan ook mijn grote voorbeeld. De Competition ook gemaakt als homelegatie-auto voor deze STW waarvoor ik deze dan ook erg waardeer en deze style wil handhaven en hem ten alle tijden weer terug wil kunnen bouwen naar origineel :)
Er zijn er maar 2500 van gemaakt tov een rallye waar er 2x zoveel van zijn gemaakt en is lastig om een nette te vinden.
Ik heb een zwak voor deze begin 90's auto's die dan ook in het rijtje hoort van de E30 M3, Mercedes 190 Evo enz, maar word nog erg ondergewaardeerd.
Zo was ik ook ooit in het bezit van een Mercedes 190 EVO 2, maar heb ik uiteindelijk verkocht omdat ik er te zuinig op was en omdat ik er nooit mee reed. De onderdelen van deze EVO waren echt onbetaalbaar voor iemand zoals ik en staat nu bij een verzamelaar in Engeland.
Omdat deze Audi wel bijzonder is, maar niet duur en de onderdelen ook goed betaalbaar en niet zo bijzonder zijn, hoop ik hier lekker me te kunnen gaan rondrijden en plezier te hebben :)
Ik ken t verhaal van de competions...Heb er ooit eentje gekocht voor mijn neefje..
DutchWilco
27-01-2013, 16:48
Ik ken t verhaal van de competions...Heb er ooit eentje gekocht voor mijn neefje..
Perfect, want er zijn niet veel mensen die dit weten. Ik kan ook goed begrijpen dat er mensen zijn die deze auto niet helemaal snappen, want 140pk in een auto van 1300kg en oude techniek als KE-tronic maakt hem nu niet echt een racemonster of bijzonder.
Voor het mooie had ik hier zo'n 5 jaar geleden naar op zoek moeten gaan want er zijn er al veel gestript in tussentijd.
Mocht je een nette weten of tegen komen hoor ik dat graag :)
Sorry kerel je hebt helemaal gelijk, mijn excuses hier voor :shame:
Ik waardeer je hulp zeker en ben blij dat er mensen zijn zoals jij die helpen willen, waardoor een forum als deze veel meerwaarde heeft :thumbup:
Dit is wel de auto waar ik gisteren ben wezen kijken en is dan ook de gene met de linker achterschade. Ik zal deze aan het lijstje toevoegen bij de gene die hem niet gaan worden ;)
Haha, no problem :thumbup:
Heb je die LN-DD-91 ook in Friesland bekeken? Ik weet er hier (=Friesland) nog eentje in de buurt, maar weet dat het kenteken sowieso begint met LN-DD. De auto in kwestie is een zwarte Competition. Ik weet niet of die auto ook te koop is, maar zou dat morgen met een telefoontje wel te weten kunnen komen.
DutchWilco
27-01-2013, 19:46
Haha, no problem :thumbup:
Heb je die LN-DD-91 ook in Friesland bekeken? Ik weet er hier (=Friesland) nog eentje in de buurt, maar weet dat het kenteken sowieso begint met LN-DD. De auto in kwestie is een zwarte Competition. Ik weet niet of die auto ook te koop is, maar zou dat morgen met een telefoontje wel te weten kunnen komen.
Ik heb meerdere keren contact gehad met deze man. Hij staat nog te koop op een Friese advertentie-site voor 2750 Euro. Probleem is dat er 3 deuren moesten worden vervangen en een deuk in het achterscherm moest worden gerestyled waar ik niet zo'n fan van ben. Techniek wat minder ok, maar deze staat van de koets zegt ook wel wat en heb ik niet zo'n goed gevoel bij.
Ik heb meerdere keren contact gehad met deze man. Hij staat nog te koop op een Friese advertentie-site voor 2750 Euro. Probleem is dat er 3 deuren moesten worden vervangen en een deuk in het achterscherm moest worden gerestyled waar ik niet zo'n fan van ben. Techniek wat minder ok, maar deze staat van de koets zegt ook wel wat en heb ik niet zo'n goed gevoel bij.
We hebben het in dat geval over dezelfde. Als het goed is, is het restylewerk en het vervangen van de deuren nu gedaan. Als ik me niet vergis zat die deuk trouwens in het linker voorscherm.
Heb je de Competition tussen 'Audi-onderdelen' op MP ook al gevonden?
DutchWilco
27-01-2013, 19:57
We hebben het in dat geval over dezelfde. Als het goed is, is het restylewerk en het vervangen van de deuren nu gedaan. Als ik me niet vergis zat die deuk trouwens in het linker voorscherm.
Heb je de Competition tussen 'Audi-onderdelen' op MP ook al gevonden?
Heb ik gevonden en heb ook contact gehad met hun. Ik heb er wel aan zitten te denken om een wat mindere te kopen en om deze in zijn geheel over te laten spuiten, maar ik heb de tijd hier niet voor, want wil er mee gaan rijden binnen een paar maanden. Zou wel een leuk project zijn voor iemand, dat wel.
DutchWilco
27-01-2013, 21:09
Gebroerders alkema?
Ken ik niet, zou je daar wat meer over kunnen vertellen?
Oh die slopen altijd wel een competition of 2 per jaar uit buitenpost..http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/audi-onderdelen/m636785511-audi-80-sedan-coupe-b4-voor-schermen-en-motorkap.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr
DutchWilco
27-01-2013, 21:32
Oh die slopen altijd wel een competition of 2 per jaar uit buitenpost..http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/audi-onderdelen/m636785511-audi-80-sedan-coupe-b4-voor-schermen-en-motorkap.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr
Perfect, Ik heb ze meteen een mailtje gestuurd, Bedankt :thumbup:
Ht sx 90 (http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/audi-onderdelen/m634833986-audi-80-2-0l-16v-quattro-competition-voor-loop.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr)
http://nl.kapaza.be/west-vlaanderen/audi-quattro-competition-69392762.htm
DutchWilco
27-01-2013, 22:26
Ht sx 90 (http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/audi-onderdelen/m634833986-audi-80-2-0l-16v-quattro-competition-voor-loop.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr)
Deze ben ik mee bezig geweest. Heeft een scheur in de bumper, zitten andere velgen onder, grote gaten in de hoedenplank gezaagd voor grotere speakers en een voorscherm heeft schade gehad en is slecht gespoten. Ik weet nog niet of ik dit zie zitten, maar misschien als er niks anders te vinden is.
DutchWilco
27-01-2013, 22:28
http://nl.kapaza.be/west-vlaanderen/audi-quattro-competition-69392762.htm
Lijkt mij een eerlijke originele auto, maar is zilver grijs waar ik even aan moet wennen misschien en moet ik invoeren. Eerst nog even wat geduld hebben denk ik. Ze zullen allemaal wel wat mankeren en zal daar een keuze uit moeten maken. Ben nog maar kort op zoek waardoor ik nog even zal wachten in de hoop dat er nog wat beters te koop komt, maar toch voelt deze wel goed :rolleyes:
Was de netste die ik kon vinden
Audi1981
27-01-2013, 23:05
En ik had hem ook al gepost... ;)
DutchWilco
27-01-2013, 23:45
En ik had hem ook al gepost... ;)
Oja idd, Ik denk dat ik deze auto in antraciet toch wel het mooist vind al is dit de meest voorkomende kleur. Delen zoals de achterlichten komen hier wel het mooiste uit vind ik.
Bij autobedrijf van varik in woerden staat er ook 1.Een rode met lx nummer.Ze adverteren er niet mee,maar staat er al heel lang op hun terrein.En dat is een mooie auto.Auto reed altijd bij ons in de omgeving.Volgens mij hebben hun hem gekocht met diefstalschade.En grote klapper heeft die volgens mij niet gehad.misschien is dat wat voor je?
DutchWilco
28-01-2013, 13:32
Bij autobedrijf van varik in woerden staat er ook 1.Een rode met lx nummer.Ze adverteren er niet mee,maar staat er al heel lang op hun terrein.En dat is een mooie auto.Auto reed altijd bij ons in de omgeving.Volgens mij hebben hun hem gekocht met diefstalschade.En grote klapper heeft die volgens mij niet gehad.misschien is dat wat voor je?
Daar heb ik wat aan, thanks :thumbup:
Ik heb met hun gebeld en zij hebben deze auto nog staan.
De man die hier alles vanaf weet zou mij over een uurtje terug bellen.
Ik weet niet of rood mijn favoriete kleur is, maar dit schijnt een mooie metalic rood te zijn.
Wat vinden jullie van een auto als deze in het rood ?
hij is gewoon uni kleur rood,en geen metallic.
Hier een rode competition voor het idee... Hij heeft op de foto's wel een rare metallic glans terwijl ze normaal uni rood zijn
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/audi-80-quattro-competition-2-hand-obersulm-willsbach/139407055.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=5&makeModelVariant1.modelDescription=competition&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&makeModelVariantExclusion1.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT
DutchWilco
28-01-2013, 14:31
hij is gewoon uni kleur rood,en geen metallic.
Goed om te weten dat deze gewoon uni-rood is want ik ken de rode kleur ook van het opgegeven linkje waar hij echt metallic lijkt te zijn.
Ik ben er al wel achter dat ik dit beter zo'n 5 jaar geleden kon bedenken, want het valt mij erg tegen om nog een eerlijke en nette Competition te vinden, maar ik heb nog wel wat geduld gelukkig.
Ik ben helemaal wild van de beginjaren 90 toering-cars, maar heb nooit echt in de gaten gehad dat er naast de M3 en 190 Evo enz ook deze Audi werd gebruikt.
Ik denk dat dit komt doordat deze voornamelijk in Italie heeft gereden en nooit heeft meegedaan in de BTCC.
In de BTCC kwam Audi pas voor het eerst met de A4 STW
DutchWilco
28-01-2013, 14:34
Hier een rode competition voor het idee... Hij heeft op de foto's wel een rare metallic glans terwijl ze normaal uni rood zijn
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/audi-80-quattro-competition-2-hand-obersulm-willsbach/139407055.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=5&makeModelVariant1.modelDescription=competition&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&makeModelVariantExclusion1.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT
Deze rode Competition blijkt een Originele Nederlandse te zijn en heeft een lange tijd te koop gestaan voor nog geen 4000 Euro. Ik denk dat hier iemand wat probeert te verdienen. Hij lijkt wel erg netjes te zijn en heeft weinig gelopen, dat wel :rolleyes:
Goed om te weten dat deze gewoon uni-rood is want ik ken de rode kleur ook van het opgegeven linkje waar hij echt metallic lijkt te zijn.
Ik ben er al wel achter dat ik dit beter zo'n 5 jaar geleden kon bedenken, want het valt mij erg tegen om nog een eerlijke en nette Competition te vinden, maar ik heb nog wel wat geduld gelukkig.
Ik ben helemaal wild van de beginjaren 90 toering-cars, maar heb nooit echt in de gaten gehad dat er naast de M3 en 190 Evo enz ook deze Audi werd gebruikt.
Ik denk dat dit komt doordat deze voornamelijk in Italie heeft gereden en nooit heeft meegedaan in de BTCC.
Een goede competition is inderdaad moeilijk te vinden...
Misschien eens kijken voor een V8? Ook een echte 90er touring car :)
Ik denk dat dit wel een nette competion is,misschien goed om te weten dat hij een keer overgespoten is onder garantie van audi ivm verkrijten van de lak.
Bedrijf die hem nu te koop heeft staan staan hier in de omgeving goed bekent.
DutchWilco
28-01-2013, 15:10
Een goede competition is inderdaad moeilijk te vinden...
Misschien eens kijken voor een V8? Ook een echte 90er touring car :)
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik hier ook al stiekem naar gekeken heb :)
Het enige nadeel is dat ik hem best wel groot vind en ik bang ben dat het sportief rijden wat ver te zoeken is. Een Audi 80 geeft mij nog wel het GTI-gevoel. Ook de voorwielophang is erg twijfelachtig van een V8, want is niet echt stijf te noemen en zou niet weten hoe dit te kunnen verbeteren.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik hier ook al stiekem naar gekeken heb :)
Het enige nadeel is dat ik hem best wel groot vind en ik bang ben dat het sportief rijden wat ver te zoeken is. Een Audi 80 geeft mij nog wel het GTI-gevoel. Ook de voorwielophang is erg twijfelachtig van een V8, want is niet echt stijf te noemen en zou niet weten hoe dit te kunnen verbeteren.
Er zijn verschillende mensen die een V8 gepakt hebben voor circuitgebruik.
Ik denk dat je met een goede KW schroefset en HP2 remmen een heel eind komt. Ze zijn niet voor niks weltmeister geweest met een V8 :)
Ik weet dat een V8 DTM destijds goed was voor meer dan 300 km/u en een flinke acceleratie.. Moet ik wel zeggen dat ze er een paar honderd kg vanaf gestript hadden :tongue:
Maar een leuke V8 is een stuk makkelijker te vinden voor weinig geld, er worden er ook genoeg gesloopt voor onderdelen. En het geluid is zoooo lekker :D
Alleen een handgeschakelde is wat moeilijker te vinden...
DutchWilco
28-01-2013, 17:18
Ik denk dat dit wel een nette competion is,misschien goed om te weten dat hij een keer overgespoten is onder garantie van audi ivm verkrijten van de lak.
Bedrijf die hem nu te koop heeft staan staan hier in de omgeving goed bekent.
Ik heb met deze man gesproken en deze auto is wel een verhaal apart.
Het is een originele Hollandse auto en is pas in 97 op kenteken gezet.
Hij heeft wat vandalisme schade gehad wat bestond uit een paar ramen stuk en wat krassen over de auto. Zij hebben hem in zijn geheel overgespoten in een 2-laags systeem waardoor de kleur niet meer verschiet zoals deze origineel deden.
Hij heeft maar 87.000km gelopen wat natuurlijk uniek is.
Ook is deze voorzien van een fabrieks-schuifdak wat ik wat vreemd vind aangezien dit de eerste is waarvan ik dit weet. Ik weet niet of ik dit als positief of negatief moet zien omdat een racer dit niet hoort te hebben en van mij ook niet hoef. Ik had voor een paar jaar terug een Mercedes 190E EVO2 en deze hadden bijna allemaal een schuifdak en vond ik niet hinderlijk.
Hij heeft nergens in elkaar gezeten en is overgespoten omdat hij bekrast was wat in mijn ogen geen negatieve gevolgen heeft op het chassis en als voordeel nu beter goed gespoten is in de originele lak.
Ik ga hier woendag-avond bij kijken en ben benieuwd of ik deze 80 in het rood wel mooi ga vinden.
Ik ga nog wel verder met zoeken, maar dit ziet er op zich wel positief uit ;)
Vraagprijs is 6000 Euro, maar heb ik er wel voor over als hij echt zo netjes is, maar weet niet of het em gaat worden ivm de rode kleur.
Hij heeft wat vandalisme schade gehad wat bestond uit een paar ramen stuk en wat krassen over de auto. Zij hebben hem in zijn geheel overgespoten in een 2-laags systeem waardoor de kleur niet meer verschiet zoals deze origineel deden.
Ook is deze voorzien van een fabrieks-schuifdak wat ik wat vreemd vind aangezien dit de eerste is waarvan ik dit weet. Ik weet niet of ik dit als positief of negatief moet zien omdat een racer dit niet hoort te hebben en van mij ook niet hoef. Ik had voor een paar jaar terug een Mercedes 190E EVO2 en deze hadden bijna allemaal een schuifdak en vond ik niet hinderlijk.
Hij heeft nergens in elkaar gezeten en is overgespoten omdat hij bekrast was wat in mijn ogen geen negatieve gevolgen heeft op het chassis en als voordeel nu beter goed gespoten is in de originele lak.
Ik ga hier woendag-avond bij kijken en ben benieuwd of ik deze 80 in het rood wel mooi ga vinden.
Vraagprijs is 6000 Euro, maar heb ik er wel voor over als hij echt zo netjes is, maar weet niet of het em gaat worden ivm de rode kleur.
Rood is het nieuwe wit,de kleur van 2013 ;) Ik weet nog dat die auto afgeleverd is en daarna vaak bij mij in de straat stond.ik werkte toen bij een schadebedrijf die de schades verzorgde van de lokale vw dealer.Zodoende kregen we ook de auto om hem over te spuiten.Als hij van 1 eigenaar is geweest zal de complete historie ook wel aanwezig zijn.Ben benieuwd,succes :thumbup:
oude van mijn neefje had ook schuifdak..
* Geen competition, wel quattro (http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/audi/m630434891-audi-80-quattro-1988-in-prijs-verlaagd.html)
* Ook geen competition, wel 80 sport met 2.0 16V!! (http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/audi/m634760611-audi-80-2-0i-16v-dohc-speciale-motor-stuurbekrachteging-orginele-auto.html)
DutchWilco
29-01-2013, 16:17
* Geen competition, wel quattro (http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/audi/m630434891-audi-80-quattro-1988-in-prijs-verlaagd.html)
* Ook geen competition, wel 80 sport met 2.0 16V!! (http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/audi/m634760611-audi-80-2-0i-16v-dohc-speciale-motor-stuurbekrachteging-orginele-auto.html)
Grootste verschil tussen een competition en een gewone Quattro, is dat de competition verbrede wielkasten heeft en voorzien is van andere bumpers wat deze auto veel mooier maakt.
Gek genoeg zag ik wel een 80 Quattro met de bredere wielkasten wat ik wat vreemd vind of het moet gezichtsbedrog zijn, maar lijkt echt zo te zijn.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/audi/m637505140-audi-80-2-0-quattro-85kw-4wd-e2-1995-blauw.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
Audi1981
29-01-2013, 19:25
Zou voor die rooie gaan :D
jansiebe
30-01-2013, 07:32
een audi 80 b4 2.0 quattro niks?
thefugitive
31-01-2013, 00:05
mail met de jongens van briljantcarcenter.
deze hebben youngtimers en hebben van mij een jajaa 1996 (winkeldochter) competition gekocht. 54000km op de teller. altijd dealer onderhouden en van ELK jaar apk papieren erbij. nwe distributie erop.
2maanden geleden verkocht aan ze. vanbinnen en ook onder echt nieuw! :thumbup:
ze hebben hem nog niet geadverteerd. dus je kan het proberen?
skywalker38
31-01-2013, 07:43
mail met de jongens van briljantcarcenter.
deze hebben youngtimers en hebben van mij een jajaa 1996 (winkeldochter) competition gekocht. 54000km op de teller. altijd dealer onderhouden en van ELK jaar apk papieren erbij. nwe distributie erop.
2maanden geleden verkocht aan ze. vanbinnen en ook onder echt nieuw! :thumbup:
ze hebben hem nog niet geadverteerd. dus je kan het proberen?
op hun site staat hij als recent verkocht helaas,zijn blijkbaar toch wel populair
DutchWilco
31-01-2013, 14:00
Balen zeg, Was echt wat voor mij geweest, maar helaas :(
We zijn bij de rode Competition in Woerden wezen kijken en viel erg tegen.
Aan de linker zijde heeft hij schade gehad, want bijde deuren zijn bijgesteld en was de lak van de boueten af. Het linker voorscherm zat scheef gemonteerd, er zit een bobbel op de achterbumper en rechterzijde is slecht overgespoten met lelijke afplakranden en is zelfs nog grondverf zichtbaar. Onder de kap en technische staat is slecht helaas. Van een afstandje echt wel mooi, maar bij een betere blik, nee helaas :(
Ik ga nu even achter de zilvergrijze aan om te kijken of dit wat is. Hij ziet er zo op de foto's uit alsof hij al een poos stil staat, maar lijkt mij wel een eerlijke auto met wat leuke opties als airco en en elektrische ramen.
Ik ben erg blij met jullie hulp, want ik was anders allang vast gelopen.
Ik heb de hoop nog niet opgegeven, want elke keer als ik een Competition zie, word ik daar erg vrolijk van :)
DutchWilco
31-01-2013, 14:32
Het geluk is helaas niet aan mijn zijde :mad:
Heb net de eigenaar van de Grijze Competition die in Belgie staat gesproken.
Deze auto heeft achterschade gehad waarbij de trekhaak het plaatwerk naar binnen gedrukt heeft. Deze man heeft deze auto weer helemaal over laten spuiten, maar er zaten nog wel een paar deuken in de achterklep die hij wel wilde repareren.
Dit is gewoon niet wat ik zoek en wil. Ik ben op zoek naar een auto die gewoon klopt en waar ik nog heel lang plezier van kan hebben, maar mijn geduld word behoorlijk op de proef gesteld :stick: :)
bobby-digital
31-01-2013, 15:20
is dit iets?
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/audi-80-quattro-competition-kinding/173503056.html?lang=en&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=5&makeModelVariant1.modelDescription=competition&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&makeModelVariantExclusion1.searchInFreetext=false&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT
skywalker38
31-01-2013, 21:48
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/audi-80-quattro-competition-ebern/170855581.html?lang=de&pageNumber=8&__lp=10&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=5&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&makeModelVariantExclusion1.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=95&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=147&maxPowerAsArray=KW&fuels=PETROL&negativeFeatures=EXPORT
DutchWilco
01-02-2013, 08:34
Ik had ze gezien, maar het is niet echt wat als je kijkt waar ze staan (ver weg), wat ze kosten en de staat waar ze in verkeren. Ik heb er over nagedacht en wil wachten tot er weer 1 in Nederland opduikt. Ik heb er geen haast mee en ik hoop dat geduld wel zal lonen dit keer.
gerritvonk
01-02-2013, 10:47
de ln -dd-91 is nu inderdaad de deuk uitgehaald en 3 deuren vervangen en helemaal laten polijsten en poetsen , leuk om die zoektocht hier zo te volgen en zie zo ineens mn eigen kenteken er tussen staan succes met je zoektocht
DutchWilco
06-02-2013, 09:07
Ik heb een afspraak deze middag om toch even bij deze Competition van Gerrit te kijken.
Ik weet dat deze in zijn geheel overgespoten moet worden omdat er 3 deuren zijn vervangen met een lichte kleurverschil ondanks dat deze de zelfde kleurcode hebben. Als ik hem zelf over laat spuiten weet ik wel wat er onder zit en een Audi uit 94 met een nog nette eerste lak is niet vindbaar en zo heb ik hem straks wel weer helemaal netjes naar mijn zin. Deze man heeft alles nagekeken voor mij of eventuele oude schades etc, maar kan niks vinden waardoor dit een prima auto kan zijn voor wat ik er mee wil. Hij is ook nog eens origineel Nederlands wat ook wel wat waard is voor mij.
Ik snap alleen niet waarom ik voor elk bezoek weer helemaal naar achterin Friesland moet, maar ik laat het wel even weten als ik weer terug ben vanavond :)
Black Devil
07-02-2013, 13:44
En?
DutchWilco
07-02-2013, 16:48
En?
Heb em van Gerrit gekocht :D
Toen ik daar kwam had ik er wel mijn twijfels over omdat hij best wel het 1 en ander aan schoonheidsfoutjes heeft zoals een voorbumper die stuk is, achterbumper zat ook een raar gaatje in, maar moest toch vervangen worden omdat de trekhaak er onder uit gaat, linker voorscherm heeft een deuk in gezeten, maar moet echt vervangen worden enz.
Na er wat beter naar te hebben gekeken is hij hier onder wel in hele goede staat en met de opties of het ontbreken hier van :) zoals ik hem graag wil hebben.
Dit is wel de eerste die ik heb gezien waar geen antenne-gat in is geboord. Hij is origineel NL zonder duplicaatcode maar er zitten helaas geen boekjes meer bij. Hij heeft nooit echte grote klappers gemaakt, maar heeft wel rondom van alles wat.
Ik ga de delen vervangen zoals de bumpers en voorschermen om hem dan vervolgens helemaal over te laten spuiten.
Ik ga de motor vervangen, maar ik twijfel alleen erg over wat ik er nu in wil hebben. Ik bouw hem in de oude BTCC-style met 18 inch velgen etc. Ik denk dat ik voor een admosferische 2.0L 20V motor ga met een setje throttle bodies enz.
Fijn dat jouw zoektocht geslaagd is :thumbup:
fearless
07-02-2013, 19:43
Wat mag een 20. 16v competition quatro dan opleveren?
Mn buurjongen heeft een zwarte.
Ook een hele nette in originele staat nog.
leuke zoektocht, jammer dat je er zo gauw 1 hebt gevonden. :D
had deze topic graag wat langer gehad. :tongue:
maar goed.... goed dat je er 1 hebt gevonden. :thumbup:
DutchWilco
07-02-2013, 23:45
Wat mag een 20. 16v competition quatro dan opleveren?
Mn buurjongen heeft een zwarte.
Ook een hele nette in originele staat nog.
Op zich zijn ze niet zo veel waard helaas omdat de meeste zich helemaal blind staren op de 5-cilinder :rolleyes:
Het is een hele bijzondere auto voor wie hem ziet waarvoor hij bedoeld is, racen :D
Er zijn er maar 2500 van gemaakt wat de helft minder is dan bijvoorbeeld een Golf Rallye, maar erg ondergewaardeerd wordt door zijn gewicht/vermogen verhouding en de 4 ipv de 5-cilinder die iedereen wil. Mooi geluid zo'n 5-cilinder, maar de 4-cil is gewoon sneller op het circuit. Er zijn mensen die dan zeggen dat deze klassens maar t/m 2.0L was en dat ze daarom voor de 4-cil hebben gekozen, maar is niet waar. Ook Audi had gewoon met een 2.0L 5-cil kunnen rijden net als wat Volvo deed in deze zelfde tijd, maar het extra gewicht van de 5-cilinder heeft een slechte invloed op de wegliggen en weegt niet op tegen de 1e extra cilinder. Als je een kijkje neemt op de snelste rondentijden die op Zandvoort zijn gereden staat de Audi 80 Competition nog steeds op de 16e plaats met een 285pk sterke 4-cilinder met een tijd van 1.45259 en dat te vergelijken dat de snelste time-attack auto's met 700+pk in de 1.50 rijden. Dit zegt wel wat over de bochtensnelheid etc van deze auto's die maar liefst 400.000DM koste in 92, reken het maar eens om naar deze tijd :eek:
http://cms.cpz.nl/autosport/lap_records/
Het is zo dat de verkopers er niet vanaf komen tenzij hij maar extreem weinig heeft gelopen enz. Ik heb de mijne nu gekocht voor 2500 en de prijzen liggen nu tussen de 1500 en de 4000 voor een nette auto. Er staan er voor meer geld, maar komen er niet vanaf. Alleen een liefhebber zal voor deze auto kiezen omdat je voor dit geld al beter een A4 kan kopen waarbij je veel meer waar krijgt voor je geld en met een sterkere en zuinigere motor enz.
Heeft jouw buurjongen deze te koop toevallig ?
DutchWilco
07-02-2013, 23:48
leuke zoektocht, jammer dat je er zo gauw 1 hebt gevonden. :D
had deze topic graag wat langer gehad. :tongue:
maar goed.... goed dat je er 1 hebt gevonden. :thumbup:
Zier er naar uit dat ik de gene die op Marktplaats staat in Collum er ook bij heb gekocht voor de onderdelen :)
Topic gaat gewoon door in het projecten hoofdstuk omdat ik deze compleet laat over spuiten, veel onderdelen ga vervangen en een andere motor in komt enz ;)
Beetje dit idee qua uiterlijk?
http://img.photobucket.com/albums/v377/dimarco/S2POWER_13.jpg
Melchior had nog een STW motor te koop, is dat niks voor je?
Die looks zijn heerlijk !!! Dit blijft gewoon een gaaf model.
DutchWilco
08-02-2013, 15:13
Beetje dit idee qua uiterlijk?
http://img.photobucket.com/albums/v377/dimarco/S2POWER_13.jpg
Er komen geen verbredingsranden aan, maar ik heb de Audi 80 STW als voorbeeld zoals je hier onder kan zien:
http://img20.imageshack.us/img20/6076/80dtm34avant1.jpg
http://img194.imageshack.us/img194/8809/dsc02143fd9.jpg
http://img530.imageshack.us/img530/7394/80supertourismo.jpg
http://img186.imageshack.us/img186/2655/dtc13.jpg
http://img186.imageshack.us/img186/541/audi801.jpg
Ik zal er zo spoedig mogelijk een project topic voor openen, want lijkt mij wat beter dan alles in de te koop gevraagd verder te gaan :)
DutchWilco
08-02-2013, 15:17
Melchior had nog een STW motor te koop, is dat niks voor je?
Ik heb hier nog wel over nagedacht, maar is veel geld voor een motor die nog opnieuw opgebouwd moet worden. Als ik genoeg geld had, wist ik het wel, maar dit gaat wat te ver voor mij helaas.
Ik ga nu voor een wat modernere motor waar wat makkelijker meer vermogen uit te halen is en minder snel stuk gaat of aan revisie toe is.
Mijn bedoeling is om hier zo'n 250 pk uit te halen zonder turbo met een max van zo'n 8500 tpm. Kom ik op 240pk vind ik het ook prima, want hoef er niks mee te winnen, maar bouw hem echt puur voor het rijplezier.
http://img20.imageshack.us/img20/6076/80dtm34avant1.jpg
Staat ook wat lekkers naast zo te zien :)
Ik vind de competition zoals op deze foto veel mooier dan die versie met die brede spatborden :thumbup:
Vind ik ook. Al ziet zo`n brede 80 er ook erg gaaf uit:
http://fourtitude.com/emAlbum/albums/Features/On%20Location/2012/07-10%20Audi%20Forum%20Neckarsulm/2012-on-location-audi-forum-neckarsulm-072.jpg
Die ik had geplaatst was volgens iemand van clubgti een prototype DTM auto...
Maar qua uiterlijk zit je dan veel extremer dan zo`n STW. Die is wat ingetogener....maar ik vind het ook mooier. Van mij hoeft dat extreme bodywork niet perse....een goed stuk techniek en een goeie rijder is veel belangrijker :D
Maar nog een dik project erbij dus. Heb je ook een idee wanneer je deze klaar hebt?
fearless
08-02-2013, 19:24
Nee hij staat niet te koop. Hij heeft hem niet zo heel lang geleden gekocht bij een handelaar. Hij is dr helemaal weg van
Ondertussen heeft ie al heel wat achterstallig onderhoud laten repareren. Kost allemaal genoeg. Veel dingen wat gewoon ouderdom is, maar ook dingen wat niet op tijd vervangen is.
Vind ik sneu, want de wagen koste hem al zoveel. En nu betaald ie ook nog zoveel elke keer aan onkosten.
En ik vind de motor niet snel. Er zit wel gang in, maar om hem echt snel te noemen is ook weer zoiets. Ik ben alleen niet bekend met de vag motoren, dus mischien is er nog iets aan af te stellen.
Ding heeft al wel meer dan 200dkm gedraaid, maar de auto zelf is top.
DutchWilco
08-02-2013, 21:59
Vind ik ook. Al ziet zo`n brede 80 er ook erg gaaf uit:
http://fourtitude.com/emAlbum/albums/Features/On%20Location/2012/07-10%20Audi%20Forum%20Neckarsulm/2012-on-location-audi-forum-neckarsulm-072.jpg
Die ik had geplaatst was volgens iemand van clubgti een prototype DTM auto...
Maar qua uiterlijk zit je dan veel extremer dan zo`n STW. Die is wat ingetogener....maar ik vind het ook mooier. Van mij hoeft dat extreme bodywork niet perse....een goed stuk techniek en een goeie rijder is veel belangrijker :D
Maar nog een dik project erbij dus. Heb je ook een idee wanneer je deze klaar hebt?
Deze Audi hebben wij in het echt gezien en de man die bij deze auto stond op de stand, heeft voor ons nog even de motorkap en de deuren open gemaakt zodat we even goed konden kijken :wow:
Deze man kon ons vertellen dat deze is ontwikkeld voor een nieuwe race-klasse, maar die is er nooit gekomen helaas :confused:
Hier zit dan ook een V6 in en geen 4-cilinder zoals in de Competition.
http://i1220.photobucket.com/albums/dd443/skywalker38/classic%20essen%202011/SDC12487.jpg
http://i1220.photobucket.com/albums/dd443/skywalker38/classic%20essen%202011/SDC12491.jpg
http://i1220.photobucket.com/albums/dd443/skywalker38/classic%20essen%202011/SDC12506.jpg
http://i1220.photobucket.com/albums/dd443/skywalker38/classic%20essen%202011/SDC12504.jpg
http://i1220.photobucket.com/albums/dd443/skywalker38/classic%20essen%202011/SDC12505.jpg
http://i1220.photobucket.com/albums/dd443/skywalker38/classic%20essen%202011/SDC12502.jpg
Ik heb momenteel zelf niet veel aan auto's of projecten. Mijn Blauwe Golf is al weer nagenoeg klaar voor dit seizoen en de Seat Leon zal pas over 1,5 jaar klaar zijn. Omdat mijn Golf wel wat verandert is, maar niks nieuws is en hem wil gaan verkopen als dat lukt, wil ik deze Audi gaan klaar maken. Ik houd het simpel en er gaat niet aan gelast worden. Ik maak hem in een korte tijd klaar zodat ik er deze zomer mee kan gaan rijden. Niet alles zal af komen, maar ik wil er stap voor stap wat moois van maken in het BTCC-style, maar wordt geen die-hard racer. Ik wil deze meenemen naar de Meeting in Limburg en zal dan wel zo ver klaar moeten zijn dat hij er weer mooi uit ziet. Ik hoop dat ik de motor op tijd af kan krijgen en zal het anders nog even met de originele moeten doen.
Ik heb 3 kinderen, en kunnen nu ook mee met deze auto wat niet mogelijk is met mijn Golf waardoor ik hem nooit mee pak.
DutchWilco
08-02-2013, 22:08
Nee hij staat niet te koop. Hij heeft hem niet zo heel lang geleden gekocht bij een handelaar. Hij is dr helemaal weg van
Ondertussen heeft ie al heel wat achterstallig onderhoud laten repareren. Kost allemaal genoeg. Veel dingen wat gewoon ouderdom is, maar ook dingen wat niet op tijd vervangen is.
Vind ik sneu, want de wagen koste hem al zoveel. En nu betaald ie ook nog zoveel elke keer aan onkosten.
En ik vind de motor niet snel. Er zit wel gang in, maar om hem echt snel te noemen is ook weer zoiets. Ik ben alleen niet bekend met de vag motoren, dus mischien is er nog iets aan af te stellen.
Ding heeft al wel meer dan 200dkm gedraaid, maar de auto zelf is top.
Als je een tweede hands auto koopt weet je gewoon dat er onkosten aan komen, want in 90% van de gevallen ruilt iemand zijn auto in omdat er te veel kosten aan komen. De Audi 80 onderdelen zijn, of niet meer leverbaar of behoorlijk aan de prijs en is geen goedkope auto om te onderhouden. Wel is het een duurzame auto als je er normaal mee om gaat en is 200.000+ echt geen enkel probleem. Straks zal hij door de grotere kosten heen zijn en heeft dan een auto die echt wel weer een hele poos mee kan. De koets en wielophanging is goed, heel erg goed zelfs, maar motorisch ben ik nooit een fan geweest van deze motoren met het KE-tronic en gaat er dan ook zo snel mogelijk uit om plaats te maken voor wat anders :D
De motor is erg taai en verbruikt te veel. Wel haalde ze hier 285pk uit zonder turbo etc :)
Bij mij gaan de motor en bak er uit om plaats te maken voor wat vlotter en jongere motor, maar ik moet je zeggen dat dit echt een auto naar mijn zin is en in het rijtje van de BMW E30 M3, Mercedes 190E 16V en de Golf Rallye hoort te staan, maar veel te ver is ondergewaardeerd :) Deze 3 bovenstaande modellen, kan je nagenoeg niet meer vinden zonder roest, maar een Audi Competition is een heel ander verhaal en steekt hier met kop en schouders boven uit als het om de kwaliteit van de koets gaat. Jouw buurjongen heeft een hele goede smaak en moet zuinig zijn op zijn auto, want ze zijn er nog maar weinig en het is echt een dijk van een auto :)
Zier er naar uit dat ik de gene die op Marktplaats staat in Collum er ook bij heb gekocht voor de onderdelen :)
Topic gaat gewoon door in het projecten hoofdstuk omdat ik deze compleet laat over spuiten, veel onderdelen ga vervangen en een andere motor in komt enz ;)
goed bezig, want dan zal ik hem eens blijven volgen! :thumbup:
ben benieuwd, want ook dit type Audi's vindt ik super! :cool:
DutchWilco
25-02-2013, 00:27
Ik heb een hele grote lijst met nieuwe delen besteld bij de Dealer en kreeg daar een leuk verhaal te horen, want zij kende deze auto al en heeft deze voor lange tijd in onderhoud gehad voor iemand uit Lunteren, waar ik dus ook woon :D
Als ik een jaartje eerder was geweest had ik deze niet helemaal in Friesland op hoeven halen.
Al veel onderdelen zijn al niet meer leverbaar, maar gelukkig de belangrijkste voor mij nog wel zoals de bumpers, voor-schermen, sierlijsten onder aan, deurrubbers enz.
Ik zal 1 dezer dagen een project-topic openen, maar ik doe rustig aan met dit project omdat ik nu ook haast moet maken met mijn daily omdat mijn vrouw haar auto vd zaak moet gaan inleveren :(
Ik ben echt super gelukkig met deze keuze, maar de motor-ombouw is nog een erg lastig klusje en ga ik eerst pas maken in een oude koets waarvan ik alleen de neus gebruik voor het pas maken van de motor zodat ik hem later alleen hoef over te bouwen. Ik ga voor een admosferische 2.5 5-cilinder motor uit 2012 en is eigenlijk niet bedoeld om over de lengte in te bouwen.
Weer een extreem project dus :D
Ik ben heel erg benieuwd naar het bouwtopic :thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.