PDA

View Full Version : Back!!

Wouter
27-01-2013, 10:32
Hee iedereen,

Na wat jaren weggeweest te zijn van t forum wil ik mij even opnieuw voorstellen..

Wouter, 25jaartjes en gek op alles van volkswagen :D

Heb hiervoor al golf 1 83 beige en een jetta 1 81 goudbruin gereden,

en nu heb ik weer een nieuw hok opgehaald,

Een T3 Dubbelcabine, pickup. ex leger wagen uit duitseland!!
Er zit nog geen kenteken op en er moet zeker nog t 1 en ander aan gedaan worden!!

Foto's zeggen meer dan woorden :D

http://www.wal-tuinen.nl/forum/bus1klein.jpg

http://www.wal-tuinen.nl/forum/bus2klein.jpg

http://www.wal-tuinen.nl/forum/bus3klein.jpg

http://www.wal-tuinen.nl/forum/bus4klein.jpg

http://www.wal-tuinen.nl/forum/bus5klein.jpg

evilnyntje
27-01-2013, 15:32
Welkom terug! Gaaf ding!

Yellowbug
27-01-2013, 16:09
Leuk Hok :D :thumbup:

Jettameister
30-01-2013, 10:34
Stoer hok !! Wat zijn de plannen??

Wat meer specs vd doka aub. 5-6 zitter? 4 of 5 bak? Bj?

Interesseerd me gewoon :D Enneuh, ik vind die kleur echt mega voor een doka

LRR
30-01-2013, 10:57
Welkom terug Wouter !

T3 is super !!!

Matheo
30-01-2013, 11:12
Welkom terug! Toffe doka.

huinkroese
30-01-2013, 16:35
Mooie DoKa hoor! Op Mobile.de ook al een paar keer op het punt gestaan voor iets vergelijkbaars. Ik vind zo'n Jagdwagen setup altijd wel fraai.
Ja, zo'n dubbelcabine komt er wel een keer :D

Wat ben je ermee van plan?

http://i49.photobucket.com/albums/f273/gorge-man/jagdwagen_b.jpg

Wouter
30-01-2013, 20:06
Hij is uit 86, 5persoons. Er zit een td 1600 in uit een passat. En t is nog een vierbak....

Plannen: morgen eerst is naar de Rdw voor een kenteken, hopelijk kloppen alle papieren!
Vandaag heb ik het huiffie er opgezet, zal morgen ff foto's maken!

En morgen opzoek naar een storing, als ik de verlichting aanzet gaat ook mijn mistlamp aan. En als mijn verlichting uitstaat, en ik rem gaan de koplampen aan en weer uit...
waarschijnlijk ergens een massaa probleempje

Maartenmk1
30-01-2013, 20:30
Gave bak zeg...

dubster.be
31-01-2013, 09:40
mooi wagentje hoor :rolleyes:

huinkroese, dat 'uitschuifding' aan de tresorklappe op de geposte foto's rechts onder is echt super

huinkroese
31-01-2013, 15:01
@dubster: Geniale optie inderdaad. Ik heb vorig jaar met het idee gespeeld een camper-doka te maken, dan wilde ik de keuken in zo'n uitschuiflade plaatsen.
Helaas geen tijd voor gehad maar wie weet in de toekomst.

Die lades zijn trouwens soms nog wel te vinden op eBay.de.

Johan1982MK1
31-01-2013, 15:31
Hij is uit 86, 5persoons. Er zit een td 1600 in uit een passat. En t is nog een vierbak....

Huh? ik zie toch echt een 1.9 td :D
Mooie bak verder :thumbup:

dubster.be
31-01-2013, 16:15
@dubster: Geniale optie inderdaad. Ik heb vorig jaar met het idee gespeeld een camper-doka te maken, dan wilde ik de keuken in zo'n uitschuiflade plaatsen.
Helaas geen tijd voor gehad maar wie weet in de toekomst.

Die lades zijn trouwens soms nog wel te vinden op eBay.de.

hou ik in de gaten, ebay.de!

moest je meer info hebben hoor ik het graag, zelf maken is een van mijn favoriete zaken :)

back on topic zou ik zeggen, veel succes er mee wouter

houden die kleur hehe :thumbup:

Wouter
31-01-2013, 17:08
Huh? ik zie toch echt een 1.9 td :D
Mooie bak verder :thumbup:

Ik heb nog niet gekeken naar de motorcode,
Maar zo te horen had de verkoper t niet juist??

Wel bij de rdw geweest vandaag, en die hebben mijn dag aardig verpest. bij de laatste tennaamstelling is er een typ fout gemaakt in het chasicnummer. Dus nu kan ik terug naar de duitse rdw om een nieuw kenteken aan te vragen, hopelijk willen ze dat verstrekken

Het chasisnummer: Let op ZGH

http://www.wal-tuinen.nl/forum/id.jpg

Hier klopt het Id nummer nog met de oude eigenaren:

http://www.wal-tuinen.nl/forum/oud.jpg

En toen was het kenteken deel 2 vol en maakte ze een nieuwe aan, alleen hebben ze waarschijnlijk een typ fout gemaakt met ZGG ipv ZGH zit ook naast elkaar op je toetsenbord... foutje moet kunnen?

http://www.wal-tuinen.nl/forum/nieuw.jpg

huinkroese
01-02-2013, 10:14
Dat is echt balen! Ja zou zeggen dat je aan onze oosterburen vrij makkelijk kan aantonen dat het wel klopt en dus een typfout is maar dat kunnen ze bij de RWD eigenlijk ook zien...

Nou, succes ermee!

feffe
01-02-2013, 12:38
doka én ex leger :wuv:

Wouter
06-02-2013, 18:45
Even foto update met huif

http://www.wal-tuinen.nl/forum/bus6.jpg

http://www.wal-tuinen.nl/forum/bus7.jpg

Jettameister
07-02-2013, 18:05
Stoer !

Wouter
13-02-2013, 23:14
Volgende week vrijdag opstap naar Duitseland, als alles goed is kunnen ze de papieren terplekke wijzigen. Dat betekent dat ik dan eindelijk terug kan naar de RDW om opnieuw te kijken voor een kenteken!

Jettameister
13-02-2013, 23:22
Ik hoop voor je dat alles snel in orde is zodat je naar de RDW kan gaan.

Gertjan
19-02-2013, 10:15
Toen ik de foto van de motor zag dacht ik ook meteen hee, daar zit een AAZ in :D
Is wel degelijk een 1.9 td.

Wouter
19-02-2013, 15:43
Ik kan nergens me motorcode vinden... Alleen 23k91 . Vrijdag naar duitseland om t kenteken te regelen en wil daarna graag een beurtje geven maar heb nu totaal geen idee wat voor onderdelen ik moet halen:/

keesf
20-02-2013, 00:07
kijk ff goed naar de motorcode. als t toch een 1900 is ipv een 1600 dan is die omgebouwd en staat dat ook niet juist op de duitse papieren. misschien dat ze dat mee kunnen veranderen. anders kan de rdw lastig gaan doen. (als ze bij t rdw t uberhaupt zien.)

maar als er dan een 1900 in zit. dan ook graag op kenteken :)

Wouter
20-02-2013, 17:02
Op de onderkant van t blok staat in ieder geval 1.9td, maar de motorcode blijft voor mij een raadsel,.. Dit is wat ik tot nu heb kunnen vinden:
028103021 ae
23k91
Wwo2
028 103 373

Kan iemand hier wat van breien?
Alvast bedankt!!

Jettameister
20-02-2013, 20:42
[QUOTE=Wouter]Op de onderkant van t blok staat in ieder geval [1.9td/QUOTE]

Zoals Gertjan ook al schreef, AAZ daar denk ik ook aan. Mijn 1.9TD is ook een AAZ.

Wouter
20-02-2013, 20:58
Ok, maar zit er dan nog verschil in met bouwjaar ofzo? Of kan ik zo alle onderdelen bestellen met deze code?

Nog 1 vraagje, de motor ligt er schuin in... Naar mijn oliepeilstok hoef ik niet te kijken denk ik??

Jimm.
21-02-2013, 14:07
wat een vette bak!!:D dat zou mij ook wel kunnen bevallen...
Hoe is de onderdelen voorziening eigenlijk?

En veel succes met de RDW, hoop dat alles goed komt!!

Jettameister
22-02-2013, 23:44
Volgens mij kan je de onderdelen zo bestellen.
Ik heb een buspeilstok er in gestoken, zo weet je altijd of je oliepeil goed is.

Wouter
23-02-2013, 20:02
Gister in duitseland geweest, binnen 10 minuten stond ik weer buiten! Ze zagen direct dat de fout bij hun lag, en begonnen gelijk met alle papieren aan te passen!

Ik heb nou nog 2 probleempies waar ik hulp bij nodig heb:
Hij start heel slecht, accu is 100% goed.. Zoals jullie nu weten zit er dan een aaz motor in, ik vermoed dat er of een verkeerde of een half gare startmotor op zit. Wie weet wat ik er voor 1 moet hebben en waar te krijgen?

2de probleem... Ik vermoed een massaprobleem..
Als me verlichting uit staat en ik rem gaan mijn koplampen met mij remlichtenmee.. Ook gaat mijn mistlamp dan aan. Als ik mijn verlichting aanzet blijft ook mijn mistlamp contineu branden, weet iemand wat er hier precies aan de hand is?!
Dank u!!

ar1g3
23-02-2013, 21:01
Zalige t3! Dit zijn de mooiste T3's, de doka's met een huif. Alleen zou ik de huif er persoonlijk niet opzetten maar alleen het geraamte met de houten latjes laten, vind dat persoonlijk het mooist :)
Kan spijtig genoeg niet helpen met je vragen.

Erik Baas
23-02-2013, 23:21
Als me verlichting uit staat en ik rem gaan mijn koplampen met mij remlichtenmee..
Inderdaad een massaprobleem, en wel bij de remlichten. Dat de mistlamp tegelijk met de koplampen aan gaat zal een andere oorzaak hebben, denk ik.

Wouter
24-02-2013, 16:48
Ik heb het massa probleem opgelost, er zat een fout bij de aanhanger stekker.
Kan iemand mij nog helpen met de startmotor? Alvast bedankt! Wouter

ar1g3
24-02-2013, 17:10
Ik heb het massa probleem opgelost, er zat een fout bij de aanhanger stekker.
Kan iemand mij nog helpen met de startmotor? Alvast bedankt! Wouter
Ik heb wat zitten googelen en heb gevonden dat een AAZ onderandere geleverd werd in de golf 3, en op winparts.nl is dit de startmotor die ze verkopen voor een Golf 3 met AAZ 1.9 TD:
http://www.winparts.nl/834/motor/starten-en-laden/startmotor/0139117/startmotor

Weet wel niet of dit exact is wat je nodig hebt.

bartman
24-02-2013, 19:12
Ik heb wat zitten googelen en heb gevonden dat een AAZ onderandere geleverd werd in de golf 3, en op winparts.nl is dit de startmotor die ze verkopen voor een Golf 3 met AAZ 1.9 TD:
http://www.winparts.nl/834/motor/starten-en-laden/startmotor/0139117/startmotor

Weet wel niet of dit exact is wat je nodig hebt.

Startmotor zal van bus zijn denk ik, anders past die niet op versnellingsbak. Weet dit wel niet met zekerheid

Mooie bus wel,kleur zou ik ook zo houden :thumbup:

Wouter
24-02-2013, 19:54
En daarom misschien te zwak om de 1.9 aan te slingeren... Of heeft dat er niks mee te maken?! Ik weet gewoon niet zeker wat het probleem is... Me accu laten doormeten en deze is gewoon goed. Als die aanslaat heeft mijn accu maar vanaf mijn dynamo 12 volt. Me startmotor lijkt heel onregelmatig te draaien wanneer ik hem start. Daarom ga ik eigenlijk uit van mijn startmotor. Maar miss heeft deze gewoon moeite met 12 volt? Kan ik op een of andere manier dit testen/uitsluiten?

Bv met startkabels met een andere auto?

koendd
26-02-2013, 23:00
startmotor van een T3 is voldoende hoor (die van een golf past niet eens denk ik).
ik rij zelf met een 1.9D blok in mn t3 en nog heb daar nog nooit probleem mee gehad (orgineel was mn bus een 1.6TD)

Mn vriendin haar golf 3 heeft dan wel weer een rare startmotor, die draait soms door.
Maar ondertussen al bijna 3 jaar verder en hij heeft het nog altijd niet opgegeven dus rijden we voorlopig zo verder (start wel behoorlijk vlot hoor, soms gewoon wat aarzelend...)

Dus ik zou gewoon op zoek gaan naar een nieuwe (of goeie 2dehands) startmotor. Gewoon de nr bekijken die op de huidige staat en dan die terug bestellend.

Ligt het ook niet aan je motor zelf trouwens? Misschien toch eerst de startmotor proberen, dan kan je dat iig uitsluiten, wel wat werk maargoed..

Polo1w
26-02-2013, 23:28
Je kan de starter ook gewoon bij een revisieboer laten checken/repareren.
Zij kunnen op de testbank prima zien of ie nog goed werkt. Zorg er trouwens wel voor dat de massakabels vanaf accu>carosserie>blok wel goed zijn, daar gaat t bij oudere auto's vaak fout nl.
Verders... Toffe bak!

Wouter
28-02-2013, 09:47
Ik ben gister nog even aan het stoeien geweest, accu van mijn andere hobby auto overgezet. Start nu zonder problemen, ook het voorgloeien ging sneller dan normaal. Nu blijkt mijn dynamo maar 12,2volt te geven. Dus waarschijnlijk gewoon een te lage spanning. Nu opzoek naar een nieuwe dynamo, en vd week op naar de rdw!

Jettameister
28-02-2013, 14:37
...en vd week op naar de rdw!

Succes ! Kan je er eindelijk mee op NL wegen :thumbup:

Wouter
28-02-2013, 18:35
Vandaag even langs geweest bij een aantal winkels opzoek naar een goede dynamo.
Ik schrok van die prijzen.. Tussen de 230 en 340 euro in!
Nu even opzoek naar een goedkoper adresje, misschien 2de hands..

Jettameister
01-03-2013, 22:27
Laat die van u reviseren. Kan nooit zoveel kosten en dan heb je ook een "nieuwe" :D :thumbup:

Vandaag even langs geweest bij een aantal winkels opzoek naar een goede dynamo.
Ik schrok van die prijzen.. Tussen de 230 en 340 euro in!
Nu even opzoek naar een goedkoper adresje, misschien 2de hands..

Wouter
02-03-2013, 18:50
Vandaag spanningsregelaartje besteld voor de dynamo.. Eff kijken of het daarmee verholpen is. Vind ik wel leuk om ff zelf te proberen!

Wouter
06-03-2013, 07:39
Gister heb ik het spanningsregelaartje vervangen, en laad nu als nieuw! 13,9volt lijkt mij niet verkeerd. Ook heb ik mijn kabelboom aangepast en alles netjes gemaakt. Vrijdag heb ik een dag vrij genomen kan ik dus mooi langs de rdw!

Ik heb nu nog 1probleempje.. De radio.
omdat er zoveel gekloot was met de bedrading wil ik graag de radio bedrading geheel nieuw trekken en aansluiten op de juiste zekeringgroep.
Weet iemand welke dit is en welk schakeldraad ik moet pakken vanaf mijn contactslot voor het schakeldraad. Ik heb op internet gezocht maar lees overal wat anders

Greeeetzzz

Wouter
13-03-2013, 11:23
Bij de Rdw was nu alles goed. Ook heb ik bij hun een apk laten uitvoeren. Alles was perfekt, zelfs de roetmeting was goed. Er waren 2 afkeurpuntjes: 1 rubber gescheurd van mijn fushekogel. Deze heb ik helaas helemaal moeten vervangen. Ook een heel klein stukje remleiding was een klein beetje aangetast, en word nu gemaakt. Dit stukje remleiding zit rechts achter. Ik heb hier nog nooit wat mee gedaan. Hierbij dus mijn vraag:

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit nu moet ontluchten, en waar moet ik dit bijvullen? Ontluchten moet met een draaiende motor lijkt mij en er zit ergens een ontluchtingsventiel neem ik aan??