PDA

View Full Version : T5 ophanging/stuurhuis vermoed probleem

ar1g3
06-02-2013, 21:09
De laatste tijd merk ik aan onze t5 kleine probleempjes met de ophanging, of toch waarvan ik denk dat het een probleem is.

- Als je bijvoorbeeld in de auto zit als die stilstaat op een vlak stuk en je beweegt heel heftig dan hoor je de achterste veren serieus knarsen. Heb je wel niet als je rijdt.

- als je in een rechte lijn rijdt dan staat het stuur eigenlijk een heel klein beetje naar rechts gedraaid. Is zichtbaar door de bovenlijn van de airbag te vergelijken met de lijn van het instrumentenpaneel. Dus het is niet iets dat je enkel voelt.

- Als je je contact aanzet, en dan het stuur naar links draait is het stuur heel zwaar, wat meer dan normaal is, maar op ene moment komt er een soort knak en dan heb je even een klein dood punt waar het stuur iets lichter is en de wielen niet of nauwelijks bewegen. Naar rechts is dit er niet.

- ik heb ook soms in de bochten het gevoel dat er iets niet juist zit, bij het afslaan in een straat bijv dan hoor je precies zo een zacht gesleep/geknars.

- en als je in een rechte lijn rijdt moet je voortdurend correcties maken, maar dat kan iets zijn dat gewoon eigen is aan de auto aangezien ik bijv al een review over de touareg heb gezien van Jeremy Clarkson waarin hij het zelfde minpunt beschrijft. Dus dat is waarschijnlijk normaal.

Ik heb dus het gevoel dat de auto eens bij de garagist langs moet, ben ik daarin juist?