PDA

View Full Version : Demonteren voorstoelen mk4

Misha
10-02-2013, 20:24
Ik heb een brandende vraag voor jullie :tongue:

Vandaag wilde ik mijn Recaro interieur monteren in mijn Golf 4, ik heb dit al ooit eerder gedaan bij m'n oude Golf dus dat leek me zo'n punt niet. Nu heb ik de plastic kappen netjes losgehaald en voor de 2 moeren. Echter.. als ik nu de stoel naar achter, uit de rails, wil schuiven, blijft bij zowel bij de linkse als de rechtse stoel net voor het eind van de rails hangen. Ook met vrij veel kracht schieten de stoelen niet uit de rails, het lijkt me dat er dus nog gewoon iets niet los is, maar ik heb toch echt alles los gehaald wat in alle how-to's staat.

Iemand dit ooit eerder gehad of een idee hoe de stoelen alsnog gedemonteerd kunnen worden?

BVD!

Sven-GTI
10-02-2013, 20:29
Is het niet dat je bij golf 4 ook dat pinnetje/borging ding aan de voorkant moet weghalen?

Waar als het ware je hendel zit om hem mee naar voor/ achter te schuiven.

http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/DSC00049.jpg dit ding dus?

Of zit het bij een mk4 anders?

Misha
10-02-2013, 20:33
Zo is het bij mk4, die 2 moeren die je ziet draai je los en dan zou hij gewoon naar achter moeten schuiven tot hij uit de rails is:

http://www.xius.be/images/stories/HowTo/Interieur/Stoelen/voorste_3.jpg

Jelle-Mk1G60
10-02-2013, 20:49
Zit er in de binnekant van de rails ook geen vijs?
Dit was bij mijn mk4 wel zo, heb ik ook achter liggen zoeken toen ik mijn leren stoelen er wou inzetten!

Bluepower
10-02-2013, 20:55
http://forums.kilometermagazine.com/showthread.php?4515002-MKIV-Jetta-Golf-Front-Seat-Removal&p=77712357

Zitten idd nog borgschroefjes in de geleiders aan de zijkant!

Misha
10-02-2013, 21:04
De 2 rails waar de plastic kappen overheen vallen bedoelen jullie, die aan de carrosserie zitten?
Heb net even gecheckt maar daar zit verder niks meer in/voor wat de stoel tegen kan houden.

golfrider26
10-02-2013, 21:24
heb vandaag nog een interieur gedaan. , klap tegen de stoel aan en hij is uit ze'n rails. gewoon ff een flinke tik geven. is zo los.
doordat je de stoel duwt naar achter kan ook je schroefdraad waarop je moeren gemonteerd zit blijven hangen achter het stalen plaatje waar je bouten van je stoel doorheen steken doordat het er tegen aanklemt simpel gezegt.

Misha
10-02-2013, 21:27
Dat kegeltje klopt idd, heb die geprobeerd erdoor te duwen, niet echt met een tangetje ofzo ingeknepen dus wellicht is dat nog het proberen waard. Zal waarschijnlijk pas weer zaterdag worden voor ik ermee bezig kan maar ik hou 'm even als optie, thanks!

Mochten er nog meer mensen zijn met ideeën of tips, schroom niet!

golfrider26
10-02-2013, 21:29
ja ik weet niet zeker of het dat kegeltje is hoor. maar volgens mij moest je die inknijpen heb ik wel gedaan. maar ik gaf een flinke klap tegen me stoel. niet op de rugleuning maar aan de voorkant boven het plastic gedeelte. toen kwam de stoel meteeen los ook de passagiersstoel

Misha
10-02-2013, 21:33
Ja vorige keer was het bij mij ook niet zo'n heisa, daarom vind ik het zo raar.

De stoel stopt ook heel abrupt, het lijkt alsof hij alsnog wordt tegen gehouden door een bout oid. Het is hetzelfde effect als dat je de stoel van voor naar de achterste positie schuift, dan knalt hij als het waren tegen het eind aan. Dat is wat nu ook het geval is maar de 2 moeren vooraan en de railskappen/boutjes zijn allemaal gedemonteerd.

golfrider26
10-02-2013, 21:35
dat had ik dus idd ook. bij m ijn eigen golf zo het leer erin gezet. en vandaag bij me broer hetzelfde wat jij zegt. ik zat ook ff te zoeken of ik wat was vergeten. maar wat ik al net zei ff een klap. beetje grof geweld met beleid kan geen kwaad

Misha
10-02-2013, 21:42
Ja ben zelf vaak meer van even checken voor ik aan het raggen ga, maar we nemen 't mee voor zaterdag.

Spierings
10-02-2013, 22:08
Zouden er zo gewoon uit moeten, gaat soms wat lastiger.
Maar ga er eens gewoon op zitten en schuif de stoel naar achter toe zoals je het normaal ook doet.
Alleen dan op het eind iets harder door drukken, dan zou deze los schieten.

Richard
10-02-2013, 22:42
Gaat er met een beetje geweld gewoon uit..

henkwassenaar
10-02-2013, 23:36
Idd iets meer geweld, en moet dan zo uit de geleide rails schuiven. Bij de ene stoel gaat het iets makkelijker dan de andere stoel.

Misha
11-02-2013, 08:30
Ja erin zitten heb ik ook geprobeerd, maar nogmaals hij stopt zo abrupt zoals hij ook tegen wordt gehouden als ze gemonteerd zitten. Normaal met een beetje jutteren en doen komen ze inderdaad wel los maar 't lijkt echt alsof ze gewoon nog vast blijven hangen/zitten.

ronaroot
11-02-2013, 14:17
Niet de kabel van de stoelairbag die nog vast zit ?

Misha
11-02-2013, 15:36
Nee dan zou hij wel wat 'rek' hebben .. het is echt net alsof hij gewoon tegen het eind aan botst.

RedBora
11-02-2013, 21:03
normaal gaat ie zo eruit
was bij mij toen toch het geval en idd opt laatste ff een extra zetje geven

Misha
16-02-2013, 17:03
Ik heb ze eruit hoor .. met behulp van een degelijke hamer en wat meer dan ferme tikken kwamen ze los :)