Log in

View Full Version : Diesel & oud model zekeringkast

Zollie
11-02-2013, 15:29
Ha,

Vanwege het sloopwaardig worden van mijn harlekijn is een andere auto aangeschaft. Deze heeft nog de oude zekeringkast met staafzekeringen. Omdat wel de dieselmotor overgezet gaat worden, en ik geen zin heb de complete draadboom te vervangen wil ik de bedrading gewoon ombouwen.

Nu weet ik uit mn hoofd waar het gloeirelais zit bij een 'gewone' zekeringkast, en waar de dikke draad voor de gloeiers aansluit. Maar ik heb geen idee hoe dat zit bij de oude zekeringkastjes.

Wie heeft een omschrijving, evt met plaatje, waar het gloeirelais zit en waar de voeding voor de gloeipluggen wordt aangesloten?
En het gloeirelais heeft natuurlijk de temperatuursensor aangesloten, zit deze tweede sensor ook in een benzineboom? Of moet ik die ook los aansluiten aan het gloeirelais??

:thumbup:

the puritan
24-03-2014, 21:49
Ik heb toevallig vandaag het gloeirelais ingebouwd in mijn benzine naar diesel ombouw. Daar had de vorige eigenaar geen zin meer in gehad en hij had een drukknop gemonteerd voor het gloeien. Maar ik ben niks tegengekomen wat betreft extra bedrading voor de temperatuursensor, dus ik heb het er zelf bijgelegd.