Log in

View Full Version : Oliedruk en temperatuur meters

VwGolfMK2VW
11-02-2013, 20:14
Hallo,

Ik heb sinds kort een votex console in mijn jetta,

Nu heb ik de radio naar onder verplaatst en heb ik in het andere dinslot een houder geplaatst voor 3 meters.

De 1e, een voltmeter is al geplaatst en werkt al..
Hiervoor zoek ik alleen nog een groen lampje (klein steeklampje)

Maar nu wil ik in de andere 2 slots een olietemperatuur en een oliedrukmeter plaatsen..
Waar kan ik de oliedruk het beste meten? Moet dit met zo'n ring tussen oliefilter en huis?
Of kan dit ook met een schroefsensor (zo ja welke draad en spoed moet ik dan hebben?)

En waar kan ik de olietemp meten? Ook boven op het filterhuis of boven op de kop (versnellingsbak kant)
En heb hier hiervoor dan zo'n "potje" nodig? Zoja wel met 2 aansluitingen neem ik aan.. (een voor de meter en 1 voor de originele)

Het gaat overigens over een 1600 pn motor uit 1991

Graag een duidelijke omschrijving en eventuele sites waar ik toebehorend materiaal kan bestellen..

Meters zijn overigen van JOM omdat deze naar mijn mening genoeg op de VDO klokken lijken..

Mvg justin

Style
11-02-2013, 20:41
Als je de search had gebruikt had je al je vragen al beantwoord gehad ;)

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=109396&highlight=VDO

Hier staat het meeste wel beschreven kijk ook evt op de links die Dubster BE gegeven heeft :thumbup:

VwGolfMK2VW
11-02-2013, 21:24
Dit topic had ik idd al gevonde. En doorgespit..
Maar kan dus niks vinden over welke sensor waar geplaatst moet worsen en met welke draad deze bevestigd worden..

Vandaar mijn vragen:)