PDA

View Full Version : golf 4 van 1.6 naar 2.3 v5


golfrider26
12-02-2013, 16:00
goededag,

ik rij d in een golf 4 1.6 16v uit 2001. ik ben van plan als het een niet te duur grappie is een 2.3 v5 125kw blok erin te hangen. ik heb haast alles liggen op de radiateur na. mijn plan was eerst om dit in een golf 2 te doen. maar kwa werk en koste ga ik dit niet doen. miijn vraag is kan dit zomaar. het blok komt uit een golf 4 uit hetzelfde bj en maand. zijn de ophangpunten,motorsteunen van het blok hetzelfde als het de 1.6 blok? loopt je uitlaat onder de auto hetzelfde? is er iemand die dit eerder heeft gedaan?

Pewi Vwteam
12-02-2013, 18:29
dit gaat bijna plug and play passen. steunen passen zo allemaal op je chasis. enkel ff beetje uitpluizen van je bedrading.

Richard
12-02-2013, 18:36
Rdw...

golfrider26
12-02-2013, 18:55
dit gaat bijna plug and play passen. steunen passen zo allemaal op je chasis. enkel ff beetje uitpluizen van je bedrading.

kijk dat is mooi om te horen (lezen) :D kabelboom heb ik gelukkig liggen. maar dat is inderdaad uitpluizen dan.

golfrider26
12-02-2013, 18:56
Rdw...

klopt, daar houd ik rekening mee, maar daar maak ik me geen zorgen om.

Sven-GTI
12-02-2013, 19:21
Gaat je wel een hoop geld kosten (omkeuren), aangezien je auto van na '98 is neem ik aan.

Tjaap
12-02-2013, 19:26
Nee want is origineel ook geleverd dus er is type goedkeuring

Sven-GTI
12-02-2013, 20:08
Owhja, dat is waar ook.

Maar dat moet je auto wel aan de permanente eisen voldoen. Volgens een RDW keurmeester dus exact als het type uitvoering waar het blok uit komt.

Dus ook je remmen, uitlaatsysteem, ophanging etc. moeten gelijk zijn aan die van een, in dit geval mk4, volgens die man.

golfrider26
12-02-2013, 21:11
Owhja, dat is waar ook.

Maar dat moet je auto wel aan de permanente eisen voldoen. Volgens een RDW keurmeester dus exact als het type uitvoering waar het blok uit komt.

Dus ook je remmen, uitlaatsysteem, ophanging etc. moeten gelijk zijn aan die van een, in dit geval mk4, volgens die man.

ik heb de originele remmen en onderstel er al onder.en de uitlaat heb ik ervan liggen van voor tot achter. weliswaar met remus einddemper maar daar staat een e keur merk op.

historie van de auto heb ik ook, aangezien de auto van me schoonvader is geweest. en door behulp van een tik tegen de vangrail is gekomen. dus papieren heb ik ervan

http://img593.imageshack.us/img593/3726/golfverlaagd.jpg
mijn auto

http://img20.imageshack.us/img20/1039/p7080005w.jpg

http://img28.imageshack.us/img28/4972/blavn.jpg
de ongelukkige. chassis krom en geknikt

de schade is niet goed te zien. het idee was om hem weer te maken en misschien een bora voorkant. maar het chassis was heel erg krom en geknikt. en uit veilig oogpunt en het niet volledige vertrouwen dan meer in het chassis heb ik hem uit elkaar gehaald

Audi1981
13-02-2013, 23:38
Jammer van die xenon units :rolleyes:

DHeitkonig
14-02-2013, 08:32
:shake: Wel jammer van meer neem ik aan Audi1981,

Neem aan dat Golfrider wel meer zonde vind als alleen die koplampen.

GerardMkIIVR6
14-02-2013, 09:27
Rdw kan een probleem opleveren ook al is er een type goedkeuring.
Dan de uitlaat gaat wel passen.
Motorsteun punten zijn gelijk.
Schakelpook gedeelte moet je omzetten als je nog geen kabelschakeling hebt.
Gaspedaal/box moet je omzetten als je nog geen electronisch gaspedaal hebt.
Kabelboom is geen plug&play moeten dingetjes anders.
En allemaal kleine dingen heb het gedaan dus ja :D

Roykee
14-02-2013, 12:44
Wat zijn dat voor velgen die er onder liggen?
Vind ze wel mooi staan

golfrider26
14-02-2013, 15:51
Wat zijn dat voor velgen die er onder liggen?
Vind ze wel mooi staan

zijn sportec mono 10 225/35- :thumbup: 19

golfrider26
14-02-2013, 15:53
:shake: Wel jammer van meer neem ik aan Audi1981,

Neem aan dat Golfrider wel meer zonde vind als alleen die koplampen.

ja idd. hij was dan wel van me schoonvader. maar echt een super mooi netjes onderhouden auto. hij was er zelf ook niet echt blij mee. maar hij rijd nu iets anders moois weer een VW golf maar dan een 5je :D

golfrider26
14-02-2013, 16:39
Rdw kan een probleem opleveren ook al is er een type goedkeuring.
Dan de uitlaat gaat wel passen.
Motorsteun punten zijn gelijk.
Schakelpook gedeelte moet je omzetten als je nog geen kabelschakeling hebt.
Gaspedaal/box moet je omzetten als je nog geen electronisch gaspedaal hebt.
Kabelboom is geen plug&play moeten dingetjes anders.
En allemaal kleine dingen heb het gedaan dus ja :D

ik heb eens zitten kijken en volgens mij heb ik kabelschakeling en elecktrisch gaspedaal. ik kan namelijk ook geen kabel vinden om gas te geven onder me motorkap. bij me gasklephuis loopt alleen elektro bedrading :rolleyes:

golfrider26
14-02-2013, 20:37
binnen nu en enkele weken beginnen met de motor verandering:D het gaat zowieso gebeuren. ben ook al een beetje aan het kijken voor R-line bumpers origineel. maar bij het begin beginnen eerst het blok. ik ben alleen aan het twijfelen of ik er een andere distributieketting opzet. blok heeft 169*** km gelopen en klonk perfect geen tikkie niets. wat zijn jullie ervaringen en meningen hierover. d-ketting doen of niet het blok zit er nog niet in dus dat scheelt alweer.

ik denk dat dit weer een project is waar ik veel meer mee gaat doen dan wat ik nu in gedachte hebt. :P

g-loudertje
14-02-2013, 23:16
binnen nu en enkele weken beginnen met de motor verandering:D het gaat zowieso gebeuren. ben ook al een beetje aan het kijken voor R-line bumpers origineel. maar bij het begin beginnen eerst het blok. ik ben alleen aan het twijfelen of ik er een andere distributieketting opzet. blok heeft 169*** km gelopen en klonk perfect geen tikkie niets. wat zijn jullie ervaringen en meningen hierover. d-ketting doen of niet het blok zit er nog niet in dus dat scheelt alweer.

ik denk dat dit weer een project is waar ik veel meer mee gaat doen dan wat ik nu in gedachte hebt. :P

Dat is een afweging wat je zelf moet maken. Heb bij mijn oude vr6 uit voorzorg de ketting laten vervangen. Liep 5dkm in elkaar :( (krukaslager uit er gelopen)
'Normaal' wordt het vervangen als je de ketting gaat horen. Weet niet of de spanner ook op oliedruk werkt bij een v5? Deze willen bij de 2.8 v6 nog weleens herrie gaan maken als er met vervuilde olie is gereden. (lang niet ververst)

Een wijs man zei mij ooit: als het niet kapot is, AFBLIJVEN :D

MK2-VRT
22-02-2013, 11:01
RDW gaat idd een 750 euro kosten..Ook al is er een typegoedkeuring voor, na '98 kost het geld..Beter verkoop je deze auto, samen met de motor en alles en koop je je een kant en klare V5

Als je het wel doet moet het wel goedkomen, je hebt al alles..Enkel even de sleutel inleren als alles erin zit.

golfrider26
22-02-2013, 13:59
RDW gaat idd een 750 euro kosten..Ook al is er een typegoedkeuring voor, na '98 kost het geld..Beter verkoop je deze auto, samen met de motor en alles en koop je je een kant en klare V5

Als je het wel doet moet het wel goedkomen, je hebt al alles..Enkel even de sleutel inleren als alles erin zit.

ik had de RDW even erover hebeld en ze zeiden inderdaad dat het geld kan kosten. maarrrrrrr, hij zei als ik een goedkeuring krijg dat ik dan niet op de testbaan hoefd. dus ik ga ff een e-mail sturen naar pon en kijken of ik die krijg, zo ja dan bel ik de RDW weer of ik dan nog de testbaan op moet. hoop van niet dan. maarja ik hoor het wel.

MK2-VRT
22-02-2013, 14:03
Eigenlijk zou jezelf ff langs een dichtst bijzijnde RDW station moeten rijden, dan kun je het daar persoonlijk aan iemand vragen, want als je 10x belt, dan heb je kans dat je 9x iets anders hoort, en dalijk denk je dan alsnog safe te zitten, maar kom je achteraf nog bedrogen uit.

golfrider26
22-02-2013, 18:08
Eigenlijk zou jezelf ff langs een dichtst bijzijnde RDW station moeten rijden, dan kun je het daar persoonlijk aan iemand vragen, want als je 10x belt, dan heb je kans dat je 9x iets anders hoort, en dalijk denk je dan alsnog safe te zitten, maar kom je achteraf nog bedrogen uit.

Ja inderdaad daar heb je wel gelijk in. Maar ze zitten toch in lelystad. Daar tijd ik niet even geen. Of is er ook iets in de buurt van zuid holland

Sven-GTI
22-02-2013, 18:17
Zitten om meer plekken in Nederland
http://www.rdw.nl/nl/over_de_rdw/contact/keuringsstations/Pages/default.aspx

Pewi Vwteam
22-02-2013, 23:03
als je alles netjes ombouwt, moet het geen probleem wezen denk ik gerard heeft zijn 1.6 nu ook als r32 op kenteken toch.

MK2-VRT
22-02-2013, 23:05
Ja maar hem had het ook geld gekost, en net ff wat meer dan de normale € 53,-

Pewi Vwteam
22-02-2013, 23:08
ja oke maar wie mooi wil zijn moet pijn lijden. geld kosten doet het toch maar het is niet onmogelijk dus.

MK2-VRT
22-02-2013, 23:17
Dat klopt..en wie laag rijd, moet omrijden :D

Polo1w
22-02-2013, 23:38
Wat een braverikken. Gewoon overzetten, en geen hond die t in de gaten heeft.
En dan weer blabla verzekering, ongeluk, blabla. Kent iemand voorbeelden daarvan dan?
Kan me echt niet druk maken om rdw.
Succes ermee man!

MK2-VRT
23-02-2013, 09:47
@polo1W

Tuurlijk jonge, daar zou je nog wel eens achter komen bij a) een ongeluk, of b) bij een controle..

Een kijken als ze je de auto in beslag nemen, dan zijn de meeste nog maar heel klein..En dan moet je hem wel om laten keuren wil je hem terug krijgen..

Als je meer vermogen of een andere motor wilt, moet je ook niet zielig doen bij de rdw.

Ook onverzekerde figuren, die zo rondrijden, moeten ze keihard naaien, andere zijn er meestal de dupe van.

Herm Schreurs
23-02-2013, 10:29
Dat klopt..en wie laag rijd, moet omrijden :D
LOL :D

Herm Schreurs
23-02-2013, 10:31
Wat een braverikken. Gewoon overzetten, en geen hond die t in de gaten heeft.
En dan weer blabla verzekering, ongeluk, blabla. Kent iemand voorbeelden daarvan dan?
Kan me echt niet druk maken om rdw.
Succes ermee man!
Jij ook succes als je een ongeluk veroorzaakt en je verzekering moet een groot bedrag uitkeren, die maken zich dan ook niet druk om jou als je het niet volgens de regels hebt gedaan.
:shake:

Sven-GTI
23-02-2013, 10:35
Wat een braverikken. Gewoon overzetten, en geen hond die t in de gaten heeft.
En dan weer blabla verzekering, ongeluk, blabla. Kent iemand voorbeelden daarvan dan?
Kan me echt niet druk maken om rdw.
Succes ermee man!

Ik ken toevallig wel voorbeelden, meerdere waarbij de auto in beslag genomen werd. Zo was er eentje die ipv de originele 55pk bijna 250pk in z'n auto had met de originele niet-geventileerde babyremschijven en trommelremmen.
Zulke mensen denken niet echt na denk ik dan :screwy:

En eentje die een ongeluk heeft veroorzaakt met een niet omgekeurde auto.

Die laatste had dus echt een groot probleem omdat de verzekering in zo'n situatie niet wil uitkeren. Komt op hetzelfde neer als onverzekerd rijden en je kunt de rest van je leven betalen.

Waarom zou je zo'n risico nemen? Ik neem aan dat mensen die er een andere motor ( 9/10 keer een veeeel snellere motor) inleggen dat niet doen omdat ze een zuinige/langzame/rustige rijder zijn..

GerardMkIIVR6
23-02-2013, 13:20
Wat een braverikken. Gewoon overzetten, en geen hond die t in de gaten heeft.
En dan weer blabla verzekering, ongeluk, blabla. Kent iemand voorbeelden daarvan dan?
Kan me echt niet druk maken om rdw.
Succes ermee man!


Slechte heel slechte manier van denken :screwy:
Erger me dood aan mensen die dik willen rijden maar er niks voor over hebben moeite enz.
Weet dat niet iedereen het geld ervoor heeft begrijp ik ook wel doe ook alles zelf en budget maar ik wil het wel goed hebben voor mijn eigen gemoedsrust en een ander die op de weg rijdt.
Heeeeel slechte gedachten kerel.

De Pul
23-02-2013, 13:24
daarbij raakt die opmerking kant noch wal omdat het aantal cilinders niet meer klopt>geen apk mogelijk.

ewcaddymk1
23-02-2013, 13:30
als je een complete ombouw kan doen dan kunnen die laatste paar honderd euro er vast ook nag wel vanaf voor een paar redelijke remmen en een ritje naar de rdw .
zoniet :screwy: ik wou het risico niet nemen ;)

golfrider26
23-02-2013, 16:36
ik neem geen risico en alles gaat gewoon volgens de.regels. Remmen heb ik al aangepast. Zitten nu geventileerd voor en achter. Als je zoiets wilt.doen moet het gewoon via de regels en anders niet. Wil graag met eren gerust gevoel achter het stuur zitten. Dit is ook de reden dat ik eerst mijn verzekering hebt gebeld en Rdw en volkswagen.

Pewi Vwteam
23-02-2013, 18:17
inderdaad gewoon netjes in bouwen om keuren, en dan ff bellen naar je verzekering, dat je een andere motor hebt gemonteerd. [vermogen ff doorgeven] dan kun je met een gerust hart rond rijden. als je dit niet doet kun je hem net ze goed schorsen en dan ombouwen en mee gaan rijden, overzekerd ben je dan toch, en zwaar de sjaak als je wat krijgt.

golfrider26
16-03-2013, 19:24
eindelijk begonnen met de uitbouw van het blok vandaag. even 8 uurtjes beunen :D maar hij is eruit. nu gauw die v5 erin knallen :thumbup: heeft wat langer geduurd dan ik wou, kwam doordat iemand tegen me aan reed terwijl ik voorrang had. maar kleine schade even nieuwe zijscherm. :shake: vandaag ook me CVO binnen gekregen van PON dus als goed is hoefd de auto nu de testbaan niet op. zou wel mooi zijn in iedergeval

http://img703.imageshack.us/img703/3517/20130316150529.jpg

golfrider26
20-03-2013, 18:46
Weet iemand hoe Het zit met de asr. De v5 had asr en mijn golf niet. Krijg ik nu een storing erin. En is het anders makkelijk aan te sluiten

Ron mk1
21-03-2013, 08:17
ABS regel apparaat overzetten , weet niet of de pin bezetting anders is maar dan zou het moeten werken.

Anti Slip Regeling werkt via de abs pomp en sensoren..

Mocht je dit niet willen is het ook gewoon uit te zetten .

Kijk wel even goed of de kleine stekker van jouw motorecu in de ecu past van de V5 . Hier wil nog wel eens wat verschil in zitten .

Gaspendaal kan je gewoon opnieuw inleren op het motorregelapp.

Chip van de sleutel uit de v5 halen , en in je eigensleutel doen.

En tellerhuis uit de v5 ook overzetten , dan gaat hij gewoon starten.

Even druk maken en hij rijd met een paar dagen weer.
Vergeet je brandstofpomp ook niet over te zetten ;)

MK2-VRT
21-03-2013, 09:22
Chip kun je eventueel ook laten zitten en enkel de ECU even matchen met de teller van de V5, en de sleutel inleren, is ook een kwestie van een minuut.

Of een deel oude inhoud van de teller kopieeren in de V5, dan hoef je niks in te leren en is het starten en lopen met de oude sleutel :D

Ron mk1
21-03-2013, 10:36
Als hij geen beschikking heeft tot vagcom dan lijkt mij dit toch de makkelijkste manier.

MK2-VRT
21-03-2013, 10:47
Dan wel voorzichtig zijn met de transponder uit de sleutel te halen, hij breekt nog wel eens graag, en dan heb je nog 'niks'

golfrider26
22-03-2013, 10:52
bedankt voor de info jongens. voor mij hoeft asr niet perse maar ik wil geen storingen. hoe minder erop zit hoe minder er kapot kan gaan haha. en van de tellerbak wist ik niet. maar gelukkig heb ik die nog. die nog even overzetten dus. brandstofpomp heb ik ook nog dus dat komt. die zatvolgens mij onder me achterbank het klepje waar de brandstofpomp onder zit. en de oude contact + sleutel heb ik ook nog. dus als ik dit zo lees moet het wel goedkomen.

voor mijn gevoel gaat het wel allemaal te simpel nog. er moet nog wat tegen zittten volgens mij, want de motorkabelboom van de v5 past gewoon. ik heb de ecu van de v5 er al inzitten met kabelboom. stekkers passen wel allemaal gewoon alleen enkele stekkers hebben een pinnetje meer of minder dan de 1.6. en daar denk ik toch dat ik daar problemen mee gaat krijgen. want ik heb eigenlijk niets onder me dashboard verandert. moet ik daar ook nog wat veranderen????

ik hoor het graag van jullie

golfrider26
02-04-2013, 11:36
blok ligt er inmiddels in alleen nog alles aansluiten en een paar kleine dingetjes halen. ik doe alles rustig aan dus gaat nog wel even duren haha. ik mis alleen een luchtmassameter. baal ik een beetje van aangezien die dingen redelijk duur zijn. dus als iemand er 1 heeft liggen hoor ik het graag

vwjohnny
02-04-2013, 16:10
Wat een braverikken. Gewoon overzetten, en geen hond die t in de gaten heeft.
En dan weer blabla verzekering, ongeluk, blabla. Kent iemand voorbeelden daarvan dan?
Kan me echt niet druk maken om rdw.
Succes ermee man!


Je komt dan niet eens door de apk keuring heen aangezien je een paar cilinders meer hebt...

golfrider26
20-04-2013, 00:12
nou blok ligt erin en de bedoeling was om hem vandaag te starten.... maar helaas het begon met de startblokkering waarvoor die een storing gaf, dit was gauw opgelost aangezien ik de sleutel ervoor had liggen en de transponder over hebt gezet. :) dus ik dacht :thumbup: . maar nee hoor.. als ik de auto wilt starten dan hoor je de startmotor wel maar dit blijft bij een tik. en als ik de gofl wil starten dan trekt hij het stroom simpel gezegt overal weg en zet hij me kofferbak opslot :confused: :eek: :confused:

wie o wie kan mij helpen en heeft dit eerder mee gemaakt :confused: :shake:

Ron mk1
20-04-2013, 11:41
klinkt als spanningsverlies, massa gebrek
als de accu goed is zou ik even startkabel van de - van je accu naar je motor zetten

golfrider26
20-04-2013, 18:05
klinkt als spanningsverlies, massa gebrek
als de accu goed is zou ik even startkabel van de - van je accu naar je motor zetten

Ik ga dat is even proberen. Bedankt voor de reactie :thumbup:

golfrider26
20-04-2013, 18:39
klinkt als spanningsverlies, massa gebrek
als de accu goed is zou ik even startkabel van de - van je accu naar je motor zetten

Ik ga dat is even proberen. Bedankt voor de reactie :thumbup:

Pewi Vwteam
20-04-2013, 20:05
heb je gewoon de stekker van je v5 kabelboom in je waterbak geplugd, bedoel de witte,oranje,groene,blauwe enzo zonder te controleren? erg riskant, vaak zitten er wel draden anders om. je kunt geluk hebben maar zou zonde zijn als je daardoor je ecu oprookt.

golfrider26
20-04-2013, 21:25
heb je gewoon de stekker van je v5 kabelboom in je waterbak geplugd, bedoel de witte,oranje,groene,blauwe enzo zonder te controleren? erg riskant, vaak zitten er wel draden anders om. je kunt geluk hebben maar zou zonde zijn als je daardoor je ecu oprookt.

Daar heb ik naar gekeken maar die van de v5 heeft juist minder contactpunten erin. Heb ook 2 monteurs gesproken van volkswagen en die zeggen dat er geen problemen zouden zijn bij het gebruiken van de kabelbinnen binnen van de 1.6. Contact aan lukt gewoon enzo. Alleen bij proberen te starten hoor je een slag van de startmotor ( 1 tik ). En me remlichten gaan uit enzo. Hij geeft geen storingen aan bij alleen contact

Pewi Vwteam
20-04-2013, 22:19
is ook geen probleem binne boom en v5 buitenboom kan zelfs perfect, alleen bedoel ik te zeggen weet je zeker dat 1.6 signalen op de zelfde plek zitten als de v5 kabelboom [zelfde functie] op die draad. dat je niet toevallig een + signaal op een massa gedrukt hebt, omdat je nu 2 kabelbomen matcht. om ff een voorbeeld te geven.

golfrider26
20-04-2013, 22:21
is ook geen probleem binne boom en v5 buitenboom kan zelfs perfect, alleen bedoel ik te zeggen weet je zeker dat 1.6 signalen op de zelfde plek zitten als de v5 kabelboom [zelfde functie] op die draad. dat je niet toevallig een + signaal op een massa gedrukt hebt, omdat je nu 2 kabelbomen matcht. om ff een voorbeeld te geven.

Zo heb ik er nog niet over nagedacht. Ik ga het is morgen even goed checken. Bedankt voor het meedenken :thumbup:

Pewi Vwteam
20-04-2013, 22:23
heb al vele motor swaps gedaan en 9 van de 10 keer klopt dit niet. vandaar dat ik je ook ff waarschuw.om schade te voorkomen.

golfrider26
20-04-2013, 23:47
heb al vele motor swaps gedaan en 9 van de 10 keer klopt dit niet. vandaar dat ik je ook ff waarschuw.om schade te voorkomen.

Ik heb hem nu paar keer geprobeerd te starten. Dus denk dat als het verkeerd is dat de computer dan al beschadigt is. Als de contact punten niet overeen komen. Hoe kan ik ditbhet beste aanpakke. Met stroom ben ik een leek.

Pewi Vwteam
21-04-2013, 08:18
schema van een 1.6 met de juiste motorcode en het schema van de v5 met de juiste motorcode en dan is het kijken en vergelijken[schema s lezen of alles klopt.

golfrider26
21-04-2013, 09:11
schema van een 1.6 met de juiste motorcode en het schema van de v5 met de juiste motorcode en dan is het kijken en vergelijken[schema s lezen of alles klopt.

Schema, s heb ik denk ik wel op elsawin staan. Maar ik zelf kan die schema, s niet lezen. Ik begrijp daar niets van

Fryslan
21-04-2013, 09:51
Wil je motor wel rond draaien als hij start? Of hoor je alleen maar klik?

Als jij alleen maar klik hoort zou ik eerst eens ervoor zorgen dat je startmotor normaal draait. Controleer Massakabel > Carresorie > MOtor. Controleer PLUS kabel.. Controleer eventueel even of je motor nog wel los zit (ga ik wel vanuit)

Je motor moet namelijk ten alle tijden starten, aanslaan is een 2e maar starten moet willen.

golfrider26
21-04-2013, 11:43
Wil je motor wel rond draaien als hij start? Of hoor je alleen maar klik?

Als jij alleen maar klik hoort zou ik eerst eens ervoor zorgen dat je startmotor normaal draait. Controleer Massakabel > Carresorie > MOtor. Controleer PLUS kabel.. Controleer eventueel even of je motor nog wel los zit (ga ik wel vanuit)

Je motor moet namelijk ten alle tijden starten, aanslaan is een 2e maar starten moet willen.

je echt alleen maar een klik. ik heb sterk de indruk dat ik een massa kabel mis. ik heb wel de kabel van me bak op de min zitten. maar moet er nog apart een min kabel naar carrosorie lopen? ik heb vandaag de contact punten gecheckt van de stekkers van de waterbak. maar die komen overeen. :confused:

ewcaddymk1
21-04-2013, 11:50
hoort er ook nog een massa kabel naar de startmotor te gaan , ander even een startkabel van de accu naar de 1 van de bouten van de startmotor.
accu wel genoeg spanning :D

golfrider26
21-04-2013, 11:58
hoort er ook nog een massa kabel naar de startmotor te gaan , ander even een startkabel van de accu naar de 1 van de bouten van de startmotor.
accu wel genoeg spanning :D

accu dacht ik eerst ook aan. daarna op startkabels op een andere auto gezet. zelfde probleem en ik weet wel dat de plus op me startmotor zit en de min op de bak zegmaar

golfrider26
21-04-2013, 12:09
ik zat ook zo is te denken. ik heb 3 punten onder de accu bak waar ik de aarde draden op moet schroeven. en op 1 punt zit er niets. ik denk dat ik daar naar het probleem moet gaan zoeken. ik heb helaas ook even geen andere golf v5 tot mijn beschikking om even te kunnen kijken

Pewi Vwteam
21-04-2013, 14:46
massa gaat van je bak naar je carosserie naar de min van je accu, als hij niet aan de carosserie zit, gaat hij ook niet starten, als dat allemaal oke is auto ff in de versnelling zetten beetje heen en weer doen, misschien staat je vliegwiel precies zo dat de startmotor hem niet pakt. kans is klein maar het kan.

ewcaddymk1
21-04-2013, 14:56
ik had dus met men tdi los in het hok starten het probleem dus wel met de massa deed de startmotor ook alleen maar tik en niet meer omdat de startmotor geen goede massa had met de bak toen heb ik even een massa kabel op 1 van de 2 bouten gezet die twee die dus door de bak heen gaan
en toen was bij mij het probleem opgelost
toen deed ie tik en tokkel tokkel tokkel :D

golfrider26
21-04-2013, 18:10
massa gaat van je bak naar je carosserie naar de min van je accu, als hij niet aan de carosserie zit, gaat hij ook niet starten, als dat allemaal oke is auto ff in de versnelling zetten beetje heen en weer doen, misschien staat je vliegwiel precies zo dat de startmotor hem niet pakt. kans is klein maar het kan.

de massa zit aan me bak naar de carroserie naar de accu. dat is gewoon goed. ik heb net nog gekeken. maar ik weet het even niet meer :(

had de startkabel van me bak naar de carosserie gedaan voor extra massa. maar nog steeds niets

golfrider26
21-04-2013, 18:11
ik had dus met men tdi los in het hok starten het probleem dus wel met de massa deed de startmotor ook alleen maar tik en niet meer omdat de startmotor geen goede massa had met de bak toen heb ik even een massa kabel op 1 van de 2 bouten gezet die twee die dus door de bak heen gaan
en toen was bij mij het probleem opgelost
toen deed ie tik en tokkel tokkel tokkel :D

het bljft nog steeds bij tik. de tokkel tokkel tokkel laat nog even op zich wachten haha :tongue:

golfrider26
22-04-2013, 05:43
ik heb gister nog de massa gecheckt. de kabels zijn allemaal bevestigt, ook onder me accu bak. heb toen van de bak naar carroserie een startkabel bevestigt maar dit deed helaas niets. ik begrijp er even niets meer van.

Spierings
22-04-2013, 07:16
Heb je al gewoon een simpele spannings meting gedaan.

Spanning op plus startmotor
Spanning op aanstuurdraad startmotor
Spanningsverlies gemeten tijdens starten over plus draad (gemeten tussen Plus pool en Plus startmotor)
Spanningsverlies massa (gemeten tussen Min pool en motorblok)

Is dit allemaal in orde ligt het gewoon aan de startmotor of is er iets anders aan motor/bak zelf

golfrider26
22-04-2013, 21:14
Heb je al gewoon een simpele spannings meting gedaan.

Spanning op plus startmotor
Spanning op aanstuurdraad startmotor
Spanningsverlies gemeten tijdens starten over plus draad (gemeten tussen Plus pool en Plus startmotor)
Spanningsverlies massa (gemeten tussen Min pool en motorblok)

Is dit allemaal in orde ligt het gewoon aan de startmotor of is er iets anders aan motor/bak zelf

ik heb dit nog niet gemeten. zal ik dan maar is doen.
ik ben er namelijk vanuit gegaan dat dit goed zou moeten zijn omdat de auto zelf is uitgezet na het ongeluk. draden zagen er ook gewoon goed uit. ik ga morgen nog maar is kijken en dan meten. ik begrijp er even helemaal niets meer van waarom dit probleem zich voordoet :(

De Pul
22-04-2013, 21:22
heeft ie na het ongeluk ook nog gelopen?misschien starter een tik meegehad?

Fryslan
22-04-2013, 21:51
Even stekker van de startmotor af, versnelling in de vrij en even met een losse draad van de + van de accu naar de stekkeraansluiting op je startmotor, doet hij dan nog steeds alleen maar TIK even controleren of je draad nog wel heel is van het startrelais naar je startmotor. ( Startrelais is dat kleine ronde ding wat boven op je startmotor gemonteerd zit)

ewcaddymk1
22-04-2013, 22:03
mischien domme opmerking maar is je startmotor van de 1.6 het zelfde zo ja zet die er een op

Pewi Vwteam
22-04-2013, 22:11
dat gaat nie passen. misschien kun je wel onderdelen van je 1.6 starter gebruiken.

Spierings
22-04-2013, 22:13
Waarschijnlijk is die 1.6 starter minder sterk,
Gewoon even meten, is in 5 minuten gedaan.

golfrider26
22-04-2013, 22:25
Bedankt voor de reacties. Ik ga morgen middag is even een draadje van de plus naar de stekker doen.ben benieuwd.

golfrider26
23-04-2013, 20:07
nou ik heb van alles geprobeerd maar helaas, het is een ander probleem waar ik niet blij mee bent. me blok staat muurvast. heel raar want voordat het blok erin ging (maand de geleden) heeft mijn broer via de krukas een paar slagen rondgedraaid met de klok mee. geen probleem liep soepel. blok heeft ook nog geen jaar stil gestaan dus ik verwachtte ook niet dat het blok vast zou staan. maar helaas is dit wel het geval. en ik begrijp er niets van aangezien,
- het blok altijd binnen heeft gestaan +10 graden
- bak is er niet af geweest
- bougies zijn er niet uitgeweest
- olie zat er in
- spruitstukken zijn er niet afgeweest etc etc

vandaag dus de startmotor eraf gehaald en die was goed, bougies eruit zodat ik geen compressie hebt. maar helaas helaas. ik vrees het ergste. nu maar een beetje kruipolie bij me zuigers gespoten en laat het maar een dagje weeken. heb uiteraard me bougies er weer ingedraaid en startmotor terug gezet.

HELP

ewcaddymk1
23-04-2013, 20:10
luchtsleutel op de krukas :D




grapje hoor niet doen dus ;)

golfrider26
23-04-2013, 20:31
luchtsleutel op de krukas :D
grapje hoor niet doen dus ;)

ik dacht eerst aan om dit anders te doen
http://www.youtube.com/watch?v=zlvYeH52Ozg
maar daar heb ik toch van afgezien

ewcaddymk1
23-04-2013, 20:55
ik dacht eerst aan om dit anders te doen
http://www.youtube.com/watch?v=zlvYeH52Ozg
maar daar heb ik toch van afgezien
idd zou zonde zijn van je multiriem :D

nu back on topic :thumbup:

golfrider26
09-05-2013, 16:04
en de auto doet het

Audi1981
09-05-2013, 16:55
En wat was er nog allemaal aan de hand?

Wel dikke :thumbup: :cool: :D voor je!

golfrider26
09-05-2013, 20:20
verkeerde bout in de bak. :screwy: :wow:
en hierbij een kort filmpje
5vd1mZqnLd0
auto moet nog wel even uitgelezen worden op mogelijke fouten. hij is nog niet helemaal 100%

Audi1981
09-05-2013, 21:33
verkeerde bout in de bak. :screwy: :wow:


Ah, vliegwiel ermee geblokkeerd?
Heb je de kettingen nu preventief nog vervangen?

golfrider26
09-05-2013, 22:03
Ah, vliegwiel ermee geblokkeerd?
Heb je de kettingen nu preventief nog vervangen?

Klopt vliegwiel was inderdaad geblokkeerd. Gelukkig merk ik er ben iets van bij het rijden. Dus ik vermoed geen schade in de bak. Maar ik haal hem er toch voor de zekerheid even vanaf.

Ikbheb niets vervangen aan dit blok

Audi1981
09-05-2013, 22:43
Als je de bak er toch nog af haalt, doe die ketting en spanner dan ook voor de zekerheid, kan gekte van mij zijn, maar volgensmij hoor ik em ff als je je motor start in het filmpje ;)

golfrider26
10-05-2013, 04:30
Als je de bak er toch nog af haalt, doe die ketting en spanner dan ook voor de zekerheid, kan gekte van mij zijn, maar volgensmij hoor ik em ff als je je motor start in het filmpje ;)

Hij start nog heel slecht. En de multiriem moet vervangen worden. Blok zelf klinkt perfect. Ketting is nog niet nodig. Maar ben wel van plan om dit te doen

Audi1981
13-05-2013, 09:37
De auto al een beetje gevorderd?

golfrider26
13-05-2013, 12:37
De auto al een beetje gevorderd?

nope, vanmorgen heb ik hem even uitgelezen, 12 fout codes. verstuiver 1,2,4,5 kortsluiting met massa. secundaire luchtpomp onjuiste werking, egr onjuiste werking, egr reiniging onjuiste werking. cilinder 1 inlaatklep onjuiste werking, cilinder 1 uitlaatklep onjuiste werking en nog een paar met kortsluiting met de massa terwijl alle elektra goed zit.

dus ben nu even aan het denken wat ik nu toch is zal doen. ik hoop dat de uitlaat meting goed is dalijk bij de rdw hij moet er 28 mei heen

Melvin
13-05-2013, 12:40
Zitten de stekkers wel goed? Klinkt als meerdere losse contacten...

golfrider26
13-05-2013, 12:48
alles net gecheckt alles zit vast, stekkers kunnen maar op 1 manier. dus ik zou het zo gauw even niet weten. ik heb de storingen gewist.

maar het rare is ook als ik de auto uitzet dan knipperen me lampjes van me dashboard mee met het toerental mee van de motor zeg maar. het lijkt net of de motor nog ergens stroom vandaag krijgt om aan te blijven. en starten gaat moeilijk. de startmotor draait de motor echt aan in plaats van dat de motor aanslaat

Audi1981
13-05-2013, 14:14
Zou toch de penbezetting van je ECU even nalopen, klinkt alsof je nog wat door elkaar hebt zitten...

golfrider26
13-05-2013, 20:33
Zou toch de penbezetting van je ECU even nalopen, klinkt alsof je nog wat door elkaar hebt zitten...

Ik zal dat is even nalopen. Maar voor de rest rijd de auto prima. Ik heb een test rondje gereden en de auto doet het voor de rest prima. :D

golfrider26
19-05-2013, 09:23
28 mei naar de rdw. Ben benieuwd.

Audi1981
19-05-2013, 14:23
Is alles op orde nu? :thumbup:

golfrider26
19-05-2013, 18:56
Is alles op orde nu? :thumbup:

Niet helemaal. Het starten en uitzetten gaan nog niet helemaal honderd. Als ik wil starten dan moet ik een beetje gas geven soms. En uitzetten wilt de auto aanblijven zegmaar en dan gaat relais 409 van de brandstof pomp zeer snel tikken ongeveer 5 keer achter elkaar.

golfrider26
26-05-2013, 12:02
na goedkeuring van de rdw is de auto te koop aangezien we onverwachts een grotere auto nodig hebben. de auto word zonder de sportec velgen verkocht maar tegen meerprijs mogen ze mee. maar info volgt nog bij eventuele interesse. kmstnd van motorblok 169400 staat ook op de teller chassis heeft 137000 km erop zitten

golfrider26
27-05-2013, 16:08
onze nieuwe aanwinst. een Passat uit 2008 met een 1.8 tfsi motortje die 161 pktjes levert.

http://www.volksforum.com/albums/files/3/1/2/9/9/95GJH1.jpeg

http://imageshack.us/a/img19/3273/95gjh16.jpg

Audi1981
27-05-2013, 19:35
Boem! Topic bij de Passats! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

golfrider26
28-05-2013, 09:30
auto is goedgekeurd bij de RDW, ze vonden het er keurig uitzien en hadden er niets op aan te merken. dus ik ook weer blij. binnen 5 werkdagen de nieuwe papieren binnen :giggle:
nou nog bedenken wat ik zal doen. verkopen of schorsen.

maar nu eerst ongeduldig wachten tot maandag om de passat op te halen :jacks:

golfrider26
02-06-2013, 16:22
weet iemand waarvoor zekering nr 31 voor dient. ik zelf kan hier niets over op vinden op google. de v5 heeft er een 15amp zekering inzitten en de 1.6 niet.

http://img835.imageshack.us/img835/5636/zekeringschemagolf4.gif

golfrider26
02-06-2013, 16:26
heb het al gevonden

http://web.mit.edu/dennis/www/vw/fuses.html

Dokter D
02-06-2013, 18:09
Zonde dattie weggaat....

golfrider26
03-06-2013, 05:32
Zonde dattie weggaat....

ja inderdaad, vind ik zelf ook. maarja twee auto's en nog een auto van de zaak is niet echt te betalen zeg maar :shake: