Log in

View Full Version : Achterruitverwarming golf 2 vraag (vrij dringend)

ar1g3
14-02-2013, 17:37
Hoi, ben bezig met de achterklep van mijn golf 2 te halen, alles lukt tot nu toe buiten het verwijderen van de kabel voor de achterruitverwarming. Ik krijg die niet uit de auto getrokken en uit de klep trekken is ook al geen optie. Ik zat dus te denken, als ik deze gewoon over knip dan bespaar me dat een hele hoop aan gepruts. Dan dacht ik als ik de klep weer installeer de kabel gewoon aan elkaar te solderen met een krimpkous erover.
Goede oplossing of kan die voor problemen zorgen?

Makrolon
14-02-2013, 17:42
Redelijk goede oplossing maar ik kan me haast niet voorstellen dat daar niet ergens een stekker verbinding zit. Ik zou er nog eens goed naar gaan kijken voor je begint te knippen.

ar1g3
14-02-2013, 17:48
Redelijk goede oplossing maar ik kan me haast niet voorstellen dat daar niet ergens een stekker verbinding zit. Ik zou er nog eens goed naar gaan kijken voor je begint te knippen.
Je kan de draad wel loskoppelen van de achterruit maar verder niets. Heb al zitten zoeken mar vind echt niks. En de stekker die op de achterruit gaat past niet door het gat in de achterklep.
Toch bedankt

Djinn_4fun
14-02-2013, 18:53
Stekkerverbinding zit volgens mij binnen in de auto achter de C stijl

ar1g3
14-02-2013, 21:03
Heb eens zitten voelen maar vind daar weinig. Voor zover ik er al achter kon, is echt een moeilijke plaats. Ik heb uiteindelijk de kabel doorgeknipt en zal dus moeten solderen en mooi afwerken.

bugs
14-02-2013, 21:54
Je kunt het plastic kapje wat over de stekker zit er af schuiven, dan kun je hem in de klep duwen en er uit trekken, als je de kabel er weer in wilt hebben, doe vanaf boven een stevig draad er door en tape de stekker er aan, en je trekt het zo weer door het gaatje!

Dokter D
14-02-2013, 22:52
Stekkertje past makkelijk door de klep, alleen als gezegd het plastic kapje van het stekkertje halen.

ar1g3
15-02-2013, 00:34
Je kunt het plastic kapje wat over de stekker zit er af schuiven, dan kun je hem in de klep duwen en er uit trekken, als je de kabel er weer in wilt hebben, doe vanaf boven een stevig draad er door en tape de stekker er aan, en je trekt het zo weer door het gaatje!
Zoiets had ik al in de mot, wan je ziet dat het draadje dat het plastiek kapje ingaat ook een ijzeren iets rond zich heeft, als je in het kapje kijkt. Dus ik dacht dat je dat er wel uit zou kunnen trekken maar hoe hard ik ook trok, het kwam niet los. Maar wel goed dat jet het zegt zo hebben andere mensen er ook wat aan! :thumbup:

Heb de achterklep er nu helemaal afgekregen :)

bugs
15-02-2013, 14:59
Mooi, daar doen we het voor!