View Full Version : Us koplampen corrado
Heeft er iemand een idee of us koplampen zonder al te veel aanpassingen past op de corrado ?
Ruud 16V-G60
19-02-2013, 18:51
past 1 op 1.Je mag alleen niet met US lampen rijden in Nederland,omdat het lichtbeeld de andere kant op gericht is
Dennis-Mash
19-02-2013, 19:09
Nu vraag ik mij toch wel even af waarom dat dan de andere kant op gericht zou zijn. Ze rijden in Amerika ook gewoon in aan de rechter kant van de weg.
Of is er een andere reden voor dat dit zo gedaan is?
SpeedBusterGTI
19-02-2013, 22:10
Het lichtbeeld is anders, maar niet de andere kant op gericht. Europese koplampen zijn meer naar de berm gericht. Ik heb wel vaker gelezen dat Amerikaanse koplampen problemen geven bij de APK.
pfff in belgie is da allemaal geen probleem denk :D
Newskoolratz
20-02-2013, 08:53
pfff in belgie is da allemaal geen probleem denk :D
da denk ik van wel!
hier geraak je maar amper door de keuring met orginele lampen!
zitte altijd te zeike dat ze oftwel te hoog of te laag staan!
stelletje zeikers hiero :screwy:
als je ze goed afsteld heb je daar geen probleem mee! ik stel mijn koplampen zelf af dan ben ik zeker
Dennis-Mash
20-02-2013, 12:50
Het lichtbeeld is anders, maar niet de andere kant op gericht. Europese koplampen zijn meer naar de berm gericht. Ik heb wel vaker gelezen dat Amerikaanse koplampen problemen geven bij de APK.
Dat dacht ik dus ook. In mijn Golf 3 US heb ik ook nog gewoon de US koplampen gemonteerd zitten. Verblinden niet, hebben alleen niet die hoek in het lichtbeeld. Voor de APK dus geen goedkeur. ;)
Maar wat is het wezenlijke verschil tussen euro en us koplampen eigenlijk ?
road runner
20-02-2013, 13:54
Het verschil zit zoals gemeld in het lichtbeeld. Ze zijn hier wel toegestaa maar het moet dan bij bijzonderheden op het kenteken staan. "Afwijkend lichtbeeld"
Waarom zou je ze dan monteren ? Zet er dan europese in dan zit je ook niet met dat lichtbeeld verhaal !
Dennis-Mash
20-02-2013, 17:22
De reden lijkt mij in vele gevallen erg simpel. Wat dacht je van de originaliteit? Dat was de reden waarom ik ze liet zitten in mijn Golf 3 US. En anders is het wel voor de US look.
Verdere verschillen zijn trouwens ook nog de zogenoemde 'tepeltjes' op de koplampen die bij dragen aan de complete breedte verlichting/contour verlichting.
normale Corrado lampen geven al amper licht... ik wil niet weten hoe die amerikaanse dingen zijn. Als ik het verschil vergelijk tussen US Jetta en EU Jetta voorspeld het weinig goeds.
Dennis-Mash
20-02-2013, 22:50
Mijn us lampen in de Golf zijn in ieder geval net waxine lichtjes. Haha
ik doe het idd voor de us look en originaliteit! de corrado komt s"avonds toch niet of weinig buiten dus voor het licht moet ik het ni doen ;) voor de rest rij ik altijd rond met mijn bedrijfswagen is veel goedkoper als met de corrado :D
Mijn us lampen in de Golf zijn in ieder geval net waxine lichtjes. Haha
denis wat zijn waxine lichten ? nooit van gehoord :screwy:
http://www.oogtv.nl/wp-content/uploads/2011/04/KaarsenKaarsjesWaxinelicht-490x367.jpg
Dennis-Mash
21-02-2013, 12:31
Sfeer verlichting. :tongue:
Alé, kent u da nie daar in da mooie belgie he Amai
bij ons zeggen ze gewoon "sfeer verlichting" das minder moeilijk :D
en de us koplampen zijn betaald kan ni wachten tot ze hier thuis aankomen :rolleyes:
ksaandor
21-02-2013, 13:15
De amerikanen zijn juist weer happig op de euro lampen, omdat daar het lichtbeeld een stuk beter van is als de amerikaanse... De lichtopbrengst van die amerikaanse lampen schijnt diep triest te zijn.
Nu speelt de lange bedrading van de corrado ook een rol (stroom loopt via de lichtschakelaar namelijk). Als je US lampen gaat gebruiken, zou ik wel een relais ertussen zetten. :thumbup:
De amerikanen zijn juist weer happig op de euro lampen, omdat daar het lichtbeeld een stuk beter van is als de amerikaanse... De lichtopbrengst van die amerikaanse lampen schijnt diep triest te zijn.
Nu speelt de lange bedrading van de corrado ook een rol (stroom loopt via de lichtschakelaar namelijk). Als je US lampen gaat gebruiken, zou ik wel een relais ertussen zetten. :thumbup:
mja miss wel, een relais van hoeveel zou jij er tussen zetten ?
Dennis-Mash
21-02-2013, 14:23
En heb je er aan gedacht dat de stekker waarschijnlijk ook anders zal zijn?
De reden lijkt mij in vele gevallen erg simpel. Wat dacht je van de originaliteit? Dat was de reden waarom ik ze liet zitten in mijn Golf 3 US. En anders is het wel voor de US look.
Oh, excuus. Ik zie nu pas dat Piens Corrado een US. Dan kan ik er wel inkomen inderdaad. :thumbup:
En heb je er aan gedacht dat de stekker waarschijnlijk ook anders zal zijn?
heb ik aan gedacht maar dat kunnen we wel fixen :thumbup:
ik ben electrieker dus zo moeilijk zal da wrs ni zijn ?
de stekker aansluiting is ook anders. ik ben er ooit eens adapters voor tegen gekomen, maar dat was al een tijd terug. Ebay misschien?
US
http://i169.photobucket.com/albums/u203/vwsnaps/horsecorrado/IMG_0368.jpg
Euro
http://img.photobucket.com/albums/v489/corrado16flippers/PICT0547.jpg
Zoals je kan zien is de lens anders, dus zo ook het lichtbeeld. Het schijnt echt amper licht te geven en er word dan ook grof geld neergelegd voor een setje e codes op vortex, maar dat doen wij hier ook voor US bumpers :D
idd
ik wist niet dat er stekkers voor bestaan ? toevallig foto van ?
kwam vandaag thuis en mijn pakje stond op tafel :P
http://s13.postimage.org/fpzee6a47/IMG_0780.jpg
Us headlights :P
Dennis-Mash
03-03-2013, 20:58
Kijk kijk, ben benieuwd naar je bevindingen.
Kijk kijk, ben benieuwd naar je bevindingen.
we zien wel ,anders gaan ze de zolder op :tongue:
maar ik denk dat ze erop blijven vermits de corrado toch niet buiten komt in de donker ;)
ksaandor
10-04-2013, 15:29
Mooie lampen hoor...
Ik zou dr alleen niet aan moeten denken in mijn auto, nog minder lichtopbrengst met mijn koplampen en ik rijdt vooral 's nachts/in het donker.
Mijne zijn gefolied en ik heb gele kapjes over de lampen heen. T zijn net waxinelichtjes, maar wie mooi wil zijn....
Is het overigens een idee om er gelijk een soort french spec lampen van te maken? Geel plaatje plexiglas ertussen, of heb je ze d'r al in zitten?
nee ze zitten er nog niet in
ik denk dat ze volgend sesoein erin komen
een french spec wil ik niet omdat ik ful us wil gaan :)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.