PDA

View Full Version : Steenslag folie


Dennis-Mash
21-02-2013, 22:58
Aangezien nieuwe verlichting delen van een Corrado schaars worden wil ik mijn nieuwe delen straks voor montage beplakken met steenslag folie. Heeft iemand hier ervaring mee in hoeverre dit onzichtbaar aan te brengen is en of het bijvoorbeeld niet verkleurd?

Tips en recensies over bepaalde merken steenslag folie zijn ook zeer welkom.

Sven-GTI
22-02-2013, 10:49
Ik weet niet of het werkt, maar bij motorzaken kun je ook van die doorzichtige folie kopen.

Die heb ik zelf ook voor tegen m'n tank en zijkuipen omdat die anders snel krassen door het pak / kneepads.

Werkt bij mij heel erg mooi en goed aan te brengen. Is nog redelijk dik ook. Over een lamp ofzo is het nagenoeg onzichtbaar.


Hoe de folie er na langere tijd uitziet weet ik niet, bij mij is deze namelijk behoorlijk gekrast door m'n kneepads. Maar dat was ook de bedoeling, anders zou m'n lak helemaal stuk gaan :D

De Pul
22-02-2013, 13:19
het beste is denk ik van dat folie waar ze ook een complete neus mee beplakken tegen steenslag.
dit bijv.
http://www.bruxsafol.nl/paint-protection-films.html?SID=7b933d82564ee644dc6ddfbc4fa893b8

MILV-mobiel
22-02-2013, 17:26
Heb ooit steenslag folie gehad, deze verkleurde niet.. enige wat wel belangrijk is, is dat je het fatsoenlijk plakt, willen nog wel eens vouwen in komen.

Heb deze toen besteld:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/853617/Steenslagfolie

Dennis-Mash
23-02-2013, 18:02
Oke, werken zal het dus wel doen. Verkleuren waarschijnlijk ook niet. Ik ga die bij de Conrad eens bestellen. Eens kijken hoe dat dan gaat.

Eventuele andere tips of opmerkingen mogen natuurlijk nog geplaatst worden. :thumbup:

Dennis-Mash
27-02-2013, 20:06
Eén ding wat ik over het hoofd heb gezien. Net namelijk zelf ervaren. De lettertjes en dergelijke op de plastic verlichtings delen zoals knipperlichten. Dit krijg je natuurlijk nooit strak overtrokken met steenslag folie. Of is dit iemand wel al eens gelukt?

velden9
27-02-2013, 20:10
Wat warm maken met een verf brander misschien?

Dennis-Mash
28-02-2013, 12:37
Nee, werkt helaas niet. De lijm van de folie gaat dan reageren en slaat blauw achtig uit.

Jan-Jelle
28-02-2013, 13:22
Blanke plastidip eroverheen?

Ik zou er persoonlijk gewoon steenslagfolie overheenplakken en als t dan een keer loslaat opnieuw erop doen.

Dennis-Mash
07-03-2013, 09:56
Folie komt sowieso over de andere verlichtings delen maar het liefst heb ik de knipperlichten ook nog beschermt. Blanke plasti dip is ook wel een goede, maar bestaat zoiets?

Ik zat er ook al aan te denken om het kleine stukje bij de embleempjes uit te snijden zodat alleen die stukjes niet beschermd zijn maar de rest dus wel.

PuttenMKII
07-03-2013, 10:45
Denk dat je dat niet netjes krijgt, daarnaast komt er dan makkelijk lucht en troep bij waardoor het sneller zal loslaten.

Gewoon proberen denk ik ..

2H-2H
07-03-2013, 18:03
3M heeft steenslag folie en is op rol te krijgen.
Deze is wel erg dik, en zit meestal op de achterste wielkuiprand onderaan