PDA

View Full Version : Vragen m.b.t koelsysteem Golf 2 16v

ar1g3
22-02-2013, 23:22
Ik ga binnenkort het koelsysteem in orde brengen van mijn golf, zodat de motor weer kan draaien. Nu vroeg ik mij een aantal dingetjes af.

Het darmpje dat van het kleine teutje boven op het expansievat naar het kleine teutje op de radiator loopt, staat dit onder vacuum of druk? Naar wat moet ik vragen als ik er eentje ga halen in de auto onderdelen winkel? Moet ik specifiek naar een darmpje voor de koeling (zoja welk?) vragen of gewoon een rubber darmpje met bepaalde diameter?

Zelfde voor de thermostaatschakelaar, moet dit speciaal 1 zijn voor een GTI of is die voor alle golfjes hetzelfde? En kan je die in die auto-onderdelen winkels zo kopen of is dat iets dat niet meer gemaakt wordt?

en als ik de radiatorventilator koop (heb ik niet), dan veronderstel ik dat deze verschillend is aangezien het een GTI is. Op wat moet ik letten opdat ik zou weten dat ik de juiste koop?

En hoe zet ik de slangetjes van de koeling best vast? Met zo een spanbandje uit metaal zoals universeel wordt gebruikt (met schroefje) of zo een klem die er origineel op wordt gebruikt?

alvast bedankt! :thumbup:

MK2-VRT
23-02-2013, 09:55
Op je koelsysteem staat nooit vacuum, altijd een beetje druk.

Thermoschakelaar moet je gewoon op je kenteken bestellen, passen wel allemaal, maar de schakel temp kan een aantal graden verschillen..Ook heb je 2 en 3 poligi ( 1 stand of lage en hoge stand )

Zelfde voor de fan, die heb je ook in 2 en 3 polige stekker, je hebt de laatste nodig.

Slang van de koeling zit je vast met een daarvoor bestemde slangklem, dus in de juiste diameter, niet met tyrap's liggen klooien.

;)

ar1g3
23-02-2013, 13:25
Op je koelsysteem staat nooit vacuum, altijd een beetje druk.

Thermoschakelaar moet je gewoon op je kenteken bestellen, passen wel allemaal, maar de schakel temp kan een aantal graden verschillen..Ook heb je 2 en 3 poligi ( 1 stand of lage en hoge stand )

Zelfde voor de fan, die heb je ook in 2 en 3 polige stekker, je hebt de laatste nodig.

Slang van de koeling zit je vast met een daarvoor bestemde slangklem, dus in de juiste diameter, niet met tyrap's liggen klooien.

;)
Zit geen kenteken op de auto, maar ik veronderstel dat je bedoelt dat ik die moet bestellen voor het soort motor dat er in zit? In mijne zit een 16v PL, is dat dan de drie polige?

En de fan + kap, zijn daar ook verschillende breedtes enz of zijn die met 3 polige stekker altijd dezelfde breedte?

En ik bedoelde niet met zo'n soort spanbandjes, maar met deze:
http://eshop.supplimax.eu/media/2512-01-0003_Foto1.jpg

ar1g3
27-02-2013, 22:45
Voor een GTI 16v PL, heb je daarvoor een 3 polige thermostaatschakelaar en een 3 polige ventilator voor nodig?
Zou graag de koeling in orde brengen van mijn auto.

golf2 abuh
04-03-2013, 20:27
de 16v kr zoals ik heb, is 3 polig, dus ik denk de pl ook!

ar1g3
04-03-2013, 22:06
de 16v kr zoals ik heb, is 3 polig, dus ik denk de pl ook!
Ok bedankt voor de informatie! :thumbup:
Nu nog zo'n ventilator met kap vinden en dan kan mijn motor weer draaien!

Heb ook gen thermostaatschakelaar maar ik heb horen zeggen dat je die gewoon bij een autoonderdelen winkel kan kopen.

SjorsMK2
09-03-2013, 21:22
zoown ventilator kap heb ik nogwel voor jeliggen alleen de ventilator zit al in mijn eigen auto

ar1g3
10-03-2013, 20:04
zoown ventilator kap heb ik nogwel voor jeliggen alleen de ventilator zit al in mijn eigen auto
Waar woon je?

SjorsMK2
10-03-2013, 20:09
avenhorn noord holland,
voor een pakkie Benson & hedges zwart mag je hem zo meenemen :thumbup:

ar1g3
10-03-2013, 20:12
avenhorn noord holland,
voor een pakkie Benson & hedges zwart mag je hem zo meenemen :thumbup:
Das 250km rijden, daar begin ik niet aan :D toch bedankt voor het voorstel!

SjorsMK2
10-03-2013, 20:43
hahaha limburg zeker?

ar1g3
14-04-2013, 00:03
hahaha limburg zeker?
Midden-Belgiƫ :)

Ik heb op de sloop een radiator met fan en schakelaar gevonden.
Heeft dezelfde afmetingen als de radiator die in mn GTI zit, alleen weet ik niet of daar wel de juiste in zat. De fan en thermoschakelaar zijn driepolig.

Ik ben dus op zoek naar iemand die ook een 16v heeft en de radiator eens zou willen opmeten (de blokmaat, het ijzeren gedeelte dus) en die me het onderdeelnummer van die themorschakelaar zou kunnen geven.

De radiator en fan en schakelaar zaten in een gewone Golf 2, maar ben vergeten wat voor 1.

Dan ben ik ook nog op zoek naar zo'n terugvloeileiding van het expansievat naar de radiator, vind ze niet meer op de sloop en heb ze ook nog niet online gevonden. Iemand een idee hoe ik daar aan zou kunnen geraken? Momenteel is het dat leidinginkje dat er voor zorgt dat ik mijn motor nog niet kan starten :mad:

Spierings
14-04-2013, 09:58
Dan ben ik ook nog op zoek naar zo'n terugvloeileiding van het expansievat naar de radiator, vind ze niet meer op de sloop en heb ze ook nog niet online gevonden. Iemand een idee hoe ik daar aan zou kunnen geraken? Momenteel is het dat leidinginkje dat er voor zorgt dat ik mijn motor nog niet kan starten :mad:
Dat is gewoon een simpele slang, te vinden bij iedere materialenzaak.

Meen dat het 8mm slang is.

golf2 abuh
15-04-2013, 16:29
inderdaad, slangetje van expansievat gewoon bij een automaterialenzaak vragenn. binne maat 8mm, en +- 1 meter lang.

mijn radiator 16v KR: is 77 cm x 32,3 cm ongeveer.(uiterste buiten maat)

ik zou gewoon even naar winparts.nl of mister-auto.nl gaan, daar kun je ook gewoon op voertuig zoeken, dus gewoon merk , type, en motoruitvoering kiezen;)