View Full Version : Hoe fix ik dit het beste...
Ik was vandaag weer eens bezig wat roest te verwijderen en netjes te maken en begon met het netjes maken van mijn voorkant (van mijn bus wel te verstaan :P )
Nu had ik al gezien dat er lichtelijk wat roest op het onderste lipje zat, maar na het machinaal wegborstelen bleef er niet veel moois over. (ook bij mijn bus is de plamuurkabouter langs geweest (Rico ;) ) Nu ben ik even hard aan het nadenken hoe ik dit het beste kan maken/lassen... Hebben jullie tips voor me? Een groot deel van de onderkant is losjes... en 2 stukken zijn vrij groot doorgerot...
http://www.coollision.nl/afbeeldingen/rotterij.jpg
vwcrewcab
08-06-2005, 12:01
Ik was vandaag weer eens bezig wat roest te verwijderen en netjes te maken en begon met het netjes maken van mijn voorkant (van mijn bus wel te verstaan :P )
Nu had ik al gezien dat er lichtelijk wat roest op het onderste lipje zat, maar na het machinaal wegborstelen bleef er niet veel moois over. (ook bij mijn bus is de plamuurkabouter langs geweest (Rico ;) ) Nu ben ik even hard aan het nadenken hoe ik dit het beste kan maken/lassen... Hebben jullie tips voor me? Een groot deel van de onderkant is losjes... en 2 stukken zijn vrij groot doorgerot...
http://www.coollision.nl/afbeeldingen/rotterij.jpg
Wat bedoel je precies???
Is dat randje weggerot, of iets anders??
Rallye-VR6t
08-06-2005, 12:21
Roest kun je alleen goed wegkrijgen door vervangen van het plaatwerk of stralen.
Borstelen helpt niet, er blijft te veel roest in de porieen van het metaal achter.
Een roestomvormer helpt ook nog enigszinds.
Frieser, probeer een paar andere foto's te maken zodat het wat duidelijker wordt.
mijn advies is om als er een stuk is weggerot, het echt weg te halen en er een nieuw stuk voor in de plaats te lassen. Dit voorkomt dat je over een paar maanden/jaar weer aan de slag kan.
is het alleen oppervlakkige roest, behandel het dan goed met bijvoorbeeld Fertan. werkt perfect (mijn mening).
succes verder, ik weet hoe het is! :)
primer-look
08-06-2005, 13:16
en netjes alle lasnaden vertinnen (kan alleen op echt schoon metaal) ipv plamuur.
Je zal inderdaad (als het over de ondernaad gaat en dat zal wel) de gehele felsnaad open moeten maken en het onderste stuk neus vervangen (aardig wat werk).
Suc6
dennis
Ha, het gaat inderdaad over die onderste rand. Ik zag dat die nogal Kadett-styl gemaakt is... het probleem is (kan je ook zien op de foto) dat het onderste randje in de knik over vrij grote stukken los gerot is van de bovenkant. (het grote bovenste plaatdeel begint los te raken van het randje)
Ik moet zowieso hier een nieuw stuk in lassen maar vroeg me even af hoe jullie dit zouden doen (ik las niet dagelijks meer, en heb dit nooit in plaatwerk van auto's gedaan, vandaar)... ik dacht dat er een reparatiedeel voor die onderkant te krijgen is maar in principe heb ik maar een klein randje nodig...
(oppervlakkige roest borstel ik volledig weg voor zover mogelijk, behandel ik met fertan, zinkspray, en dan afwerken met plamuur, lak etc.)
Ha, het gaat inderdaad over die onderste rand. Ik zag dat die nogal Kadett-styl gemaakt is... het probleem is (kan je ook zien op de foto) dat het onderste randje in de knik over vrij grote stukken los gerot is van de bovenkant. (het grote bovenste plaatdeel begint los te raken van het randje)
Ik moet zowieso hier een nieuw stuk in lassen maar vroeg me even af hoe jullie dit zouden doen (ik las niet dagelijks meer, en heb dit nooit in plaatwerk van auto's gedaan, vandaar)... ik dacht dat er een reparatiedeel voor die onderkant te krijgen is maar in principe heb ik maar een klein randje nodig...
(oppervlakkige roest borstel ik volledig weg voor zover mogelijk, behandel ik met fertan, zinkspray, en dan afwerken met plamuur, lak etc.)
goed bezig, mare... maak er eens wat meer foto's van :)
Zal ik doen, zodra ik thuis ben gooi ik er even wat foto's bij!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.