View Full Version : Versnellingsbak flens welke bout mis ik
Vandaag me versnellings bak schoon gemaakt (020 7G) en geschuurd.
En terwijl ik bezig was kwam ik dit tegen,de flens aan de motor zijde zit netjes dicht.
Maar de flens aan de andere zijde mist op zeker een bout en misschien wel meer :screwy: kan me niet herinneren dat ik hem verwijderd heb.
Wat voor soort bout mis ik nu is dit een speciale bout of gewoon een m10 met kraag ?
http://s10.postimage.org/okpcqj7wp/DSC_9956.jpg (http://postimage.org/image/w0omcbvlx/full/)
http://s21.postimage.org/x3mbfmwbb/DSC_9958.jpg (http://postimage.org/image/8n45l5vkj/full/)
Je Mist geen bout dat gat zit er om met een speciaal stukje gereedschap de flens te monteren.
Het deksel is kapot,aan de andere kant zit de goede,het best is 2 nieuwe monteren.
En de binnenste homokineet van de korte as moet je nieuw vet in doen.
En ook het olie pijl van je bak nakijken,het zal zuur zijn dat na veel werk je bak in de soep loopt door te weinig olie.
Succes
Thanx,
Heb je toevallig een onderdeel nr van die deksels ?
Ik heb de olie er vanochtend volledig uit gehaald deze wordt weer ververst al hij weer in de Golf gehangen gaat worden.
golfcabriolet
02-03-2013, 17:58
vw nummer : 020.409.289B
vw nummer : 020.409.289B
Thanx,
Wip je de oude er gewoon uit en druk je de nieuwe er dan gewoon in ?
Ik heb ze net gelijk bestelt samen met een nieuwe drukstang voor 5 versnellingsbak 020141741B :thumbup:
Nu nog bij de dealer kijken of ze die groenen dop hebben waar je de timer light in schijnt om de boel op tijd te zetten.
020301129B
020301132
Jep
Gingen er idd gemakkelijk uit :thumbup:
Jep
Jij weet ook vast wel of het drukpen keerringetje toevallig de 020 311 108 A is :D en wat ik evt nog meer kan vervangen nu we toch bezig zijn :cool:
Het bronzen busje wat er achter zit,als die versleten is helpt een nieuw keerringetje niet.
020311107D
Joris_MK1
02-03-2013, 21:58
http://brokevw.com/020seal.html
Dit moet je even doen!
www.boelm.nl daar kun je die dingetjes cheap kopen.
Bedankt Jongens heb de volgende onderdelen bestelt:
Drukstang voor 5 versnellingsbak 020141741B
Flensdeksel 5bak 020409289B
Afdichtring - keerring 14x4 020311108A (Versnellingsbak)
Afdekplaat 020141073A
Druklager 020141165H
Geleidingsbus 020311107C, 020311107D (Versnellingsbak)
Keerring / radiaalgolfdichtring 21.9x40x8 020311113 (Versnellingsbak)
:thumbup:
http://brokevw.com/020seal.html
Dit moet je even doen!
www.boelm.nl daar kun je die dingetjes cheap kopen.
:thumbup:
Joris_MK1
03-03-2013, 19:43
Mooi project heb je trouwens! Mijn ABA kop op 2E moet er ook maar eens in gaan komen zo langzaamaan... Hoe doe jij dat met omkeuren btw? Met carburateurs om laten keuren vind ik wel een beetje riskant ivm geluid.
Wou het toch gewoon met de carbs gaan doen,nog nooit gehoord dat je motor geen lawaai mag maken :cool:
Wat dacht je van die jongens met turbo's zo groot als emmers die blazen toch ook wat geluid af :D
http://brokevw.com/020seal.html
Enig idee hoe ze nu de grootte keerring er uit trekken.
Dat van die 2 schroeven er snap ik wel maar dan :confused:
dan kan je de kering er uittrekken met behulp van de schroeven.
dus met een griptang de schroeven grijpen en dan trekken.
Duidelijk ,en de nieuwe er in voorzichtig tikken ?
Ik heb de keerringen van me krukas en hulp as ook vervangen die heb ik er alleen in getikt met een grootte dop uit me ratel set zou hier niet gaan lijkt me.
nieuwe er inderdaad voorzichtig in tikken.
zoek bijv. bij de ijzerboer een stukje buis in de maat van de kering deze kan dan ook over de as heen om vervolgens de kering erin te kunnen tikken.
Dat is een goeie ga ik zeker doen misschien wel handig dat ik van dit alles een how to do it maak.
We zijn tenslotte niet allemaal zo handig als de gene die hier hebben gereageerd.
Terwijl met de info die ik nu heb gaat het mee zeker lukken :thumbup:
Nou vandaag alles dus vervangen en was goed te doen :thumbup:
1 vraag ik heb niet op gelet hoe ver deze bout er in gedraaid zat.
En weet eigenlijk ook niet goed waar hij voor dient.
http://s9.postimage.org/5rbq6wr7j/DSC_0028.jpg (http://postimage.org/image/i5yi78ipn/full/)
En er zit iets lengte verschil in de Drukstang voor 5 versnellingsbak 020141741B
t.o.v de oude.
http://s22.postimage.org/xn20q2oo1/DSC_0034.jpg (http://postimage.org/image/9w2n7yogt/full/)
Je merkt wel goed dat er een nieuw druklager in zit.
Toen de oude druklager en drukstang er nog in zaten en ik hield de bak onderste boven viel hij er gelijk uit.
Nu als ik de nieuwe drukstang in de bak duw moet ik hem echt in de druklager drukken en valt hij er zeker niet meer uit.
Was de oude druklager dan zo versleten ?
En als iemand nog weet waar ik onderdeel 22A 020141726
kan krijgen hoor ik het graag.
Bij de dealer niet meer leverbaar :rolleyes:
http://s24.postimage.org/5tckz64qd/053000.png (http://postimage.org/)
golfcabriolet
09-03-2013, 12:50
onderdeel 22A 020141726
mail maar even naar golf1onderdelen.com
die heeft ze wel liggen.
Ik heb hem vanochtend op zoek naar een boutje bij toeval weer gevonden :D
En de bak zit in de auto nu koppeling aangesloten en volgens mij werkt het allemaal perfect :thumbup:
En de bak zit in de auto nu koppeling aangesloten en volgens mij werkt het allemaal perfect :thumbup:
Twijfel twijfel twijfel
Probeer het zo goed als mogelijk uit te leggen kan zo maar zo zijn dat ik een beetje dom ben maar goed.
Distributie riem ligt er niet op.
Als ik nu op de bak de bak in een versnelling zet.
En ik draai aan de aandrijfassen voel ik geen compressie dat hij daad werkelijk in een versnelling staat.
Zuigers gaan niet omhoog of naar benden.
Laat ik hem in versnelling staan en draai aan de krukas tandwielbout gaan de zuigers uiteraard omhoog en naar beneden.
En de aandrijfassen draaien rond.
Zet ik hem in ze vrij en draai dan aan de krukas tandwielbout draaien ook de aandrijfassen niet.
Dit is toch raar in versnelling moet ik toch compressie voelen als ik de aandrijfassen rond draai
Op pagina 1 had ik dit al eens gevraagd weet niet of dit er iets mee te maken heeft ?
En er zit iets lengte verschil in de Drukstang voor 5 versnellingsbak 020141741B
t.o.v de oude.
http://s22.postimage.org/xn20q2oo1/DSC_0034.jpg (http://postimage.org/image/9w2n7yogt/full/)
ewcaddymk1
24-04-2013, 19:52
moet je wel beide flensen dezelfde kant op draaien en niet 1 flens draaien want dan werkt je diff. dus dan draait de andere flens de andere kant op
kortom dan gaat de kracht die op de ene flens zet gaat op de andere flens er weer uit inplaats van naar de krukas
Als dit zo is ,klopt het dus aardig :rolleyes:
............................... kan zo maar zo zijn dat ik een beetje dom ben maar goed.
Elke dag leren we weer wat toch! Bedankt :thumbup:
ewcaddymk1
24-04-2013, 20:04
probeer maar eens beide flensen dezelfde richting uit te draaien en dan in de versnelling als je sterk genoeg bent gaan dan de zuigers op en neer
Geloof je gelijk ik had het al eerder gemerkt maar ik dacht toen nog misschien gaat hij niet in versnelling om dat alles nieuw nieuw is.
Vandaag was me broertje er bij om de ramen te doen dus ik zij Ed trap de koppeling is in.
Ik op de bak geschakeld koppeling los en maar draaien aan de aandrijfas niks!!! :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.