PDA

View Full Version : Weinig pit bij koude motor


arno2000
05-03-2013, 12:24
Hallo,

Ik heb een mk3 1.4 carb. Als deze koud is dan zit er geen pit in de auto.
Als je dan wilt optrekken en je geeft gas dan lijkt het wel alsof hij een beetje verzuipt. Na een halve km rijden is het probleem wel verholpen.
Auto heeft 230000km gelopen. Rotor en verdeelkap zijn net vervangen.

Iemand een idee?

Groet, Arno

arno2000
05-03-2013, 22:35
Niemand?
Bij mijn werk moet ik gelijk de grote weg en ja hoor slaat hij me af.
Verzopen. Met een beetje moeite weer aan de praat en dan rijd hij weer prima.

Sven-GTI
05-03-2013, 23:14
Is er niets aan de afstelling verandert?

Hoe is de kleur van je bougies? Daar kun je de afstelling ongeveer aan aflezen.

Romulus
06-03-2013, 15:00
Temperatuursensor?

Ik dacht dat alle Golf 3 motoren injectie hadden, geen carburateur.

arno2000
07-03-2013, 16:10
Is er niets aan de afstelling verandert?

Hoe is de kleur van je bougies? Daar kun je de afstelling ongeveer aan aflezen.

Hallo,

Deze waren wil een beetje zwart. Heb ze even schoongemaakt en weer terug geplaatst. Volgens mij is het een carb of het moet een monopoint zijn.
Heb weinig kijk op golf drie vandaar.

GOLF CL 44 KW E2
Brandstof Benzine

Het lijkt erop of er wel of geen choke is of iets dergelijks

Groet Arno

mk2d
07-03-2013, 22:16
Golf 3 is uitsluitend gebouwd met injectie motoren, jij hebt iig een motor met monopoint inspuiting, waarschijnlijk motorcode abu.

Ik denk dat je heel grote kans hebt dat het je temperatuursensor is, als deze defect is geeft hij een onjuiste (te koude) motortemperatuur door aan de ecu, deze "denkt '' dat de motor nog te koud is en gaat verrijken (choken).
Dit verklaart ook het inhouden en je zwarte bougies.

Sensortje kost een appel en een knaak dus gewoon zowieso even vervangen.

arno2000
07-03-2013, 22:37
Golf 3 is uitsluitend gebouwd met injectie motoren, jij hebt iig een motor met monopoint inspuiting, waarschijnlijk motorcode abu.

Ik denk dat je heel grote kans hebt dat het je temperatuursensor is, als deze defect is geeft hij een onjuiste (te koude) motortemperatuur door aan de ecu, deze "denkt '' dat de motor nog te koud is en gaat verrijken (choken).
Dit verklaart ook het inhouden en je zwarte bougies.

Sensortje kost een appel en een knaak dus gewoon zowieso even vervangen.


Hallo,

Klinkt aannemelijk.
Waar zit deze sensor?

Groet, Arno

arno2000
10-03-2013, 20:40
Niemand weet welke sensor dit is?

tim_j
10-03-2013, 21:31
Bij een Golf 2 is het de blauwe sensor voor op de kop. zal bij de 3 ook wel zo zijn!

Newskoolratz
11-03-2013, 09:57
in plastiek flensje op de kop.
normaal een blauw ding?

arno2000
12-03-2013, 08:12
Ok bedankt. Ik g aer mee aan de slag.

arno2000
17-03-2013, 20:53
Hallo,

Ik heb even gekeken.
Is het de onderstaande sensor?

Groet, Arno

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QZ4MVH44.jpg

De Limburger
17-03-2013, 21:08
jep dat is hem

arno2000
17-03-2013, 21:40
ok thanks. Is dit brezan werk of toch naar de dealer

De Limburger
17-03-2013, 22:27
gewoon zelf ff kopen. even dat stekkertje los maken, dan dat kleine ijzeren borgveertje eruit schuiven, dan even die sensor eruit wippen, en snel de andere erin, er lekt dan een beetje koelvloeistof uit, maar dat is weer bij te vullen als je snel bent is het nog geen 0.5ltr.. Dus eerlijk gezegd met de ogen dicht te doen, en nog geen 5min werk.

arno2000
17-03-2013, 23:00
gewoon zelf ff kopen. even dat stekkertje los maken, dan dat kleine ijzeren borgveertje eruit schuiven, dan even die sensor eruit wippen, en snel de andere erin, er lekt dan een beetje koelvloeistof uit, maar dat is weer bij te vullen als je snel bent is het nog geen 0.5ltr.. Dus eerlijk gezegd met de ogen dicht te doen, en nog geen 5min werk.

Nee is een klusje van niks. Maar moet ik de sensor halen bij de dealer of hebben ze dit ook bij bv de brezan.

Groet, Arno

Sven-GTI
17-03-2013, 23:08
Bij de dealer hebben ze zoiets vaak op voorraad en kost daar ook niet zoveel geloof ik.

De Limburger
18-03-2013, 00:13
Brezan ook wel hoor..