PDA

View Full Version : Waar op letten bij de aanschaf van een '80er Golf 1 GTI

Alex
09-06-2005, 17:27
hallo,

Ik ben gisteren wezen kijken bij een mooie Golf 1 GTI uit 1980, deze zou "gerestaureerd" zijn en idd hij ziet er erg netjes uit! Verlaagd en 15"ATSjes eronder. 'K heb er onder gelegen (voor zo ver dat wou) en t zag er netjes uit (nieuwe knalpiep van voor tot achter), wielkasten en dorpels ook netjes. De toko was al dicht dus kon verder niks vragen of onder de kap kijken, dat ga ik morgen doen! Dan wil ik em ook ff op de brug hebben om er fatsoenlijk onder te kunnen kijken.
Hebben jullie nog tips,hints waar te kijken en waar op te letten?!

Graag hoor ik het van jullie!

Alex

LRR
09-06-2005, 17:52
He Alex,

Ik zou ten eerste de carrosserie ff heel goed inspecteren. Vooral de dorpels vlak achter het voorwiel, en vlak voor het achterwiel. De achterste hoeken (achter onderaan de achterwielbakken en om de bocht naar het achterscherm). En verder de bekende plekken als de reservewielbak etc.

Als ie van 1980 is, dan is het een 1.6. En ik heb me laten vertellen dat deze motoren qua afstelling en zo nogal eens lastig kunnen zijn (onregelmatig draaien van de motor). Of dit zo is weet ik niet uit eigen ervaring.

Voor de rest kun je het beste ff een "kenner" meenemen om te zien of de auto verder "goed" is.

Grtz........... LRR

Ps: succes ermee !!!!!!! en pics please !!!!!!

Alex
09-06-2005, 19:54
ok dank je, zal op de brug eens goed kijken, is een stuk makkelijker dan je kop eronder steken..

ff over de motor, onregelmatig lopen zeg je, iemand meer info hier over??

alvast bedankt
Alex

PeterZ
09-06-2005, 22:21
Was het toevallig een zwarte GTI?

vwmk2driver
09-06-2005, 22:29
als je op zoek gaat naar een gerestaureerde golf en je kijkt naar de uitlaat wielen en banden dan zit je al fout.....

dit alles ijn losse delen die met een klein zakje centen wel te vervangen is.
maar kijk liever naar de carros..

vraag is bij ervaren mensen de bekende plekken op en kijk hier bij die ene goed naar.
ik weet de plekken ook wel en soms zijn ze op bepaalde plekken heel hard en op andere plekken weer slecht... maak hier tussen gewoon een overeenkomst of je het werk er aan enzo nog goed vind of dat je denkt alles bij elkaar is mij nu al te veel werk enzo.. want bij verder demonteren van zon auto kom je steeds meer plekken tegen houd hier rekening mee

Oliver®
09-06-2005, 23:39
Als de dorpel er van buiten niet helemaal lekker uitziet Ook even aan de binnenkant kijken (bekleding aan de kant) kijken.

Alex
10-06-2005, 12:52
Was het toevallig een zwarte GTI?

tis idd een zwarte

nou 'k er zo eens kijken en een ritje maken als het goed is, onder de vloerbedekking kijken is wel een goeie ja!

PeterZ
10-06-2005, 16:51
Het kan trouwens ook nooit kwaad om aan de voorkant van de reservewielbak te voelen. Ook een notoir roestpunt.

Ik denk dat we het over dezelfde auto hebben. 't is dat zwart niet mijn kleur is, anders was ik al lang wezen kijken. Maar de plaatjes zien er veelbelovend uit, behalve dan die 16V antenne. Laat horen of 't wat geworden is! :D

omenf1
10-06-2005, 19:20
Als ie van 1980 is, dan is het een 1.6. En ik heb me laten vertellen dat deze motoren qua afstelling en zo nogal eens lastig kunnen zijn (onregelmatig draaien van de motor). Of dit zo is weet ik niet uit eigen ervaring.

ff over de motor, onregelmatig lopen zeg je, iemand meer info hier over??

Die 1600 tjes hadden mooi vermogen, maar gingen het best hoog in toeren, daarom hebben de meeste 1600ers redelijk afgezien, k pijs dat een revisie op zn plaats is, hoeveel km heeft ie ?
De 1800 die er later in kwam, had zn koppel wat lager, daarmee...

greetz

Damien

vwmk2driver
10-06-2005, 19:28
vaste punten die vaak voor komen...
-reservewiel bak bij bevestiging van achter paneel.
-bodem plaat rondom reserve wiel bak
-achterspatbord randen onder de plastic kappen ( voel niet alleen aan de binnen zijde maar kijk gewoon achter de kappen)
-dorpels buitenzijde + plus aan de binnen kant achter de bekleding zitten tapejes waar gaten achter zitten van 2 cm als je de tapetjes er af trekt kan je met een lampje zo in je dorpel kijken.
-parafaan rand onder voorraam
-onderkanten onder achterste zij ruiten.
-bodem plaat
-langsdragers bij de achter wielen.
-voorfront
en zo vast nog wel wat plekken.

de 83 tiger golfjes zijn vaak het beste aangezien ze in dit jaar een speciale wash behandelijk gehad hebben wat het roesten goed tegen ging.

succes alvast.

Sponze®
11-06-2005, 09:08
vaste punten die vaak voor komen...
-reservewiel bak bij bevestiging van achter paneel.
-bodem plaat rondom reserve wiel bak
-achterspatbord randen onder de plastic kappen ( voel niet alleen aan de binnen zijde maar kijk gewoon achter de kappen)
-dorpels buitenzijde + plus aan de binnen kant achter de bekleding zitten tapejes waar gaten achter zitten van 2 cm als je de tapetjes er af trekt kan je met een lampje zo in je dorpel kijken.
-parafaan rand onder voorraam
-onderkanten onder achterste zij ruiten.
-bodem plaat
-langsdragers bij de achter wielen.
-voorfront
en zo vast nog wel wat plekken.

de 83 tiger golfjes zijn vaak het beste aangezien ze in dit jaar een speciale wash behandelijk gehad hebben wat het roesten goed tegen ging.

succes alvast.
- rondom de vulhals (en ook t binnenspatbord)
- kofferklep en achterpaneel

Alex
11-06-2005, 09:30
@PeterZ: We hebben het idd over dezelde denk ik, zonde van de die 16v antenne!

Maar voor de rest.....

Helemaal niks kunnen vinden, heb em op de brug gehad, overal gekeken en 't zag er netjes uit! Vloerbedekking los gehad en daaronder was het ook net zo mooi, onder de raamrubbers zag het er ook mooi uit.

De testrit beviel ook prima, al liep de motor idd iets onrustig stationair, maar hier werd nog naar gekeken (en als het goed is iets aan gedaan :tongue: ), verder niks geks kunnen ontdekken!!

Hier wat fotootjes die ik daar gemaakt heb:
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=4407&stc=1
Iemand nog wat emblemen voor op z'n kont liggen toevallig?!

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=4408&stc=1

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=4409&stc=1
En dit ziet er gewoon als nieuw uit! Vind et erg mooi ook!!
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=4410&stc=1

Woensdag einde van de middag ga ik em ophalen :biggrin:

Sponze®
11-06-2005, 09:33
Hij ziet er heel mooi uit moet ik zeggen!!!

Goeie koop ;)
succes er mee :)

Richard
11-06-2005, 11:09
heel mooi...stalen bumpertjes eropklappen en een setje bbs...naar beneden schroefen en klaar..

Sponze®
11-06-2005, 11:45
GEEN stalen bumpertjes en
GEEN BBS :D

gewoon poetsen zal misschien
al voldoende zijn :)
originele typeplaatjes erop
en de rode bies terug plaatsen :)
KLAAR

Alex
11-06-2005, 15:12
'k vind stalen bumpers erg mooi maar ook prijzig!

Die orginele typeplaatjes op de kont, is dat links volkswagen, recht golf gti? :redface:

Weet iemand waar ik de nieuwwaarde van een 1980er GTI kan vinden? Ik heb autotrader al geprobeerd maar die gaat niet verder terug dan 1983 helaas!

Melvin
11-06-2005, 15:46
ik heb nog stalen bumpers liggen, voor niet teveel... klein beetje opknapwerk en je hebt knappe bumpers...

verder hele nette auto !!!

Sponze®
11-06-2005, 17:04
'k vind stalen bumpers erg mooi maar ook prijzig!

Die orginele typeplaatjes op de kont, is dat links volkswagen, recht golf gti? :redface:

Weet iemand waar ik de nieuwwaarde van een 1980er GTI kan vinden? Ik heb autotrader al geprobeerd maar die gaat niet verder terug dan 1983 helaas!

Aangezien t een 80er is gewoon volkswagen links,
golfgti rechts... En de kunststof typeplaatjes ;)

Verder zou ik dus geen stalen bumpers nemen,
want t is niet origineel... zowel voor de auto niet
als in de scene niet... eigenlijk is niets meer origineel :tongue:

LRR
11-06-2005, 17:27
Gefeliciteerd Alex.

Ziet er inderdaad erg knap uit !!!! Veel plezier ermee, en doe vooral je eigen ding ermee (qua styling dan).

Grtz.............. LRR

René
11-06-2005, 17:31
heel erg mooi!

Alex
11-06-2005, 17:33
dank dank voor de positieve reacties!

Ziet er inderdaad erg knap uit !!!! Veel plezier ermee, en doe vooral je eigen ding ermee (qua styling dan).
doe ik zeker, vind stalen bumpertjes erg mooi maar orgineel is ook mooi, je kan alle kanten op..

nog ff een andere vraag, ik zag dat in de toerenteller een aparte teller zit (onderin) die ook met de toeren mee loopt...was dat :confused:

en iemand nog een idee hoe ik achter de nieuw waarde kom, voor de verzekering?? nieuwwaarde is bekend!!

Alex

PeterZ
11-06-2005, 19:24
Zit ik net de nieuwwaarde op te zoeken, is 'ie al bekend! Dan niet! :rolleyes:

Vergeet je die 261 gulden meerprijs voor zwart niet?

Had je trouwens ook gezien dat de APK van deze auto verlopen is op 13 juni 1997? Vind ik een beetje vaag....

Veel plezier ermee. Enne, als zoiets ooit in het rood, wit of grijs langskomt is 'ie van mij! :D

Alex
11-06-2005, 19:36
@PeterZ: van de APK is me bekend, was ook het eerste wat ik via mail vroeg voordat ik ging kijken. Hij heeft een hele tijd in een loods gestaan en is sinds een goeie maand "klaar". De man heeft er nog meer gestald staan maar komt (zoals een hoop mensen) tijd te kort.Er zit een bubs papieren bij oa. van het opnieuw bekleden.

oja van dat zwart was me niet bekend! bedankt!!

Alex