View Full Version : Defect olielampje
Ik check vaak mijn oliepeil, alleen heb ik het idee dat het olielampje niet werkt.
Laatst had ik niet goed opgeled en was het oliepeil extreem laag.
Alleen toen heeft het olielampje dus helemaal niets aangegeven.
Hoe kan ik checken of deze wel werkt?
Ik dacht zelf door het draadje op de oliedrukmeter gewoon tegen massa aan te houden... maar dit weet ik eigenlijk niet zeker... of mischien weet ik niet precies of het de oliedrukmeter is. :o
(ik dacht vooraan de linkerkant van je motor, een soort van bougie waar een draadje op zit)
Hoe pak ik dit precies aan?
Zestienkleppen
10-06-2005, 08:54
Nu weet ik niets van luchtgekoeld hoor, maar volgens is het olielampje niet bedoeld voor het oliepeil, maar voor de oliedruk. Het oliepeil kun je alleen controleren met de peilstok.
Fahrvergnugen
10-06-2005, 09:10
Ik check vaak mijn oliepeil, alleen heb ik het idee dat het olielampje niet werkt.
Laatst had ik niet goed opgeled en was het oliepeil extreem laag.
Alleen toen heeft het olielampje dus helemaal niets aangegeven.
Hoe kan ik checken of deze wel werkt?
Ik dacht zelf door het draadje op de oliedrukmeter gewoon tegen massa aan te houden... maar dit weet ik eigenlijk niet zeker... of mischien weet ik niet precies of het de oliedrukmeter is. :o
(ik dacht vooraan de linkerkant van je motor, een soort van bougie waar een draadje op zit)
Hoe pak ik dit precies aan?
Het lampje is inderdaad alleen om te waarschuwen voor lage DRUK (niet het peil)
als je het draadje aan de massa legt moet het lampje gaan branden, zo niet controleer dan ook even je zekeringen. (werkt je dynamo lampje wel?)
Dynamo lampje werkt perfect!
Gaf prima aan dat mijn koolborstels versleten waren , toen ik bijna stilstond in de coentunnel!! :D
Maar waneer is er nou precies sprake van een te hoge oliedruk?
Fahrvergnugen
10-06-2005, 19:08
Dynamo lampje werkt perfect!
Gaf prima aan dat mijn koolborstels versleten waren , toen ik bijna stilstond in de coentunnel!! :D
Maar waneer is er nou precies sprake van een te hoge oliedruk?
Zoals ik al zij waarschuwt het lampje bij een te lage oliedruk, van een te hoge oliedruk zul je geen last hebben.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.