Log in

View Full Version : Golf 1 1.5 Jb automaat probleem

Golf1978
17-03-2013, 20:15
Hallo,

Ik ben in het bezit van een mk1 1.5 jb automaat uit 1978..
Sinds enkele dagen heeft deze last dat deze wilt stilvallen als hij warm staat..
Eens hij stationair draait is dit geen probleem maar vanaf je dan gas geeft wilt hij stilvallen?
Ik vermoed de carbu, dus ben nu van plan om een weber te steken..
Iemand enig idee welke ik nodig heb voor een 1.5 jb automaat met automatische choke?
Als iemand deze heeft liggen mag gerust contact met mij opnemen..

Alvast bedankt

Style
17-03-2013, 20:19
Dat moet deze zijn:

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=111795&highlight=Weber

vwfiel
17-03-2013, 21:19
snap het niet
Komt van een gti af
Deze heeft toch geen carb ?
En je JB is een 1,5 en de aangeboden carb is voor 1,6 en 1,8
Maar ik denk dat de topic starter bedoeld welke carb hij nodig heeft 40er of meer of minder ?

Style
17-03-2013, 21:50
Het GTI verhaal mis ik compleet maar goed,het verschil tussen een 1600 of 1500 is niks.
En de enige echte vervangings carburateur van weber is de gene in de verkoop topic ;)

vwfiel
17-03-2013, 22:19
Doelde op 1.8 8v in de genoemde adv

Joris_MK1
18-03-2013, 16:26
Beetje knap afstellen, je ontsteking controleren en vacuumslangetjes checken. Dan ben je al een heel eind op weg... Scheelt weer een investering van 300 euro ;)

Style
18-03-2013, 17:30
Beetje knap afstellen, je ontsteking controleren en vacuumslangetjes checken. Dan ben je al een heel eind op weg... Scheelt weer een investering van 300 euro ;)

:thumbup: idd en een revisie setje voor je carb er tegen aan gooien kost ook de wereld niet dacht dat ik toen 40€ betaalde.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/1/7/7/DSC_7469Large.JPG

Spike
18-03-2013, 20:08
En waarschijnlijk heeft je blok nog contactpuntjes. Deze eens vervangen kan ook geen kwaad

Barn171
21-03-2013, 19:16
STOP, wacht met te gaan rommelen met de afstelling van je carb!

Het ligt 90% zeker aan je benzine pompje. Daar zit namelijk een membraan in dat hard wordt met de tijd en gaat scheuren. In plaats van dat er dan benzine uit komt, komt er benzine in de olie. Dat zie je dus niet. Maar de olie wordt dunner, smeert dus slechter. Temperatuur van de motor wordt dan minder constant, de motor slaat af als je gas los neemt na een tijdje constant bij een wat hogere snelheid gereden te hebben. Je zou het ook wel een beetje moeten ruiken. Denk dan niet aan een enorme benzine damp, maar gewoon een lichte benzine lucht.

Ik heb dit ook gehad bij mijn JB uit '83. Ik heb echt jaren rondgereden met een pompje dat niet helemaal dicht was. Hij heeft altijd wat gelekt en ik heb altijd wat van de symptomen gehad als ik hierboven schrijf. Ik wist nooit wat het was en dacht dat het blok gewoon niet zo goed meer was. Tegen het einde was het echt letterlijk met de hand bij het contact de snelweg af, want je wist gewoon zeker dat hij twintig meter verder op de afrit af zou slaan. Toen op een gegeven moment het lampje van de olie ging branden wegens te weinig oliedruk (logisch dat de druk weg valt wanneer je olie waterdun wordt), heb ik het gehele blok vervangen... :eek: Het nieuwe blok had na twee weken precies hetzelfde probleem, maar ik wist dat dit blok goed was. Toen gaan zoeken en kwam bij de pomp terecht. Nieuw pompje à dertig euro erop gezet en hij liep weer als een zonnetje.

Ik heb nu al verschillende mensen tegengekomen met ditzelfde probleem en hen geadviseerd het pompje te vervangen. Dat hebben ze gedaan, en iedere keer heeft het geholpen.

dus... ;)

Barn171
21-03-2013, 19:18
En waarschijnlijk heeft je blok nog contactpuntjes. Deze eens vervangen kan ook geen kwaad

Daar heeft Spike trouwens wel gelijk in, kan nooit kwaad. Kost geen drol en hij loopt met een nieuw setje meestal toch net wat fijner.

Jpmk1
27-03-2013, 22:16
STOP, wacht met te gaan rommelen met de afstelling van je carb!

Het ligt 90% zeker aan je benzine pompje. Daar zit namelijk een membraan in dat hard wordt met de tijd en gaat scheuren. In plaats van dat er dan benzine uit komt, komt er benzine in de olie. Dat zie je dus niet. Maar de olie wordt dunner, smeert dus slechter. Temperatuur van de motor wordt dan minder constant, de motor slaat af als je gas los neemt na een tijdje constant bij een wat hogere snelheid gereden te hebben. Je zou het ook wel een beetje moeten ruiken. Denk dan niet aan een enorme benzine damp, maar gewoon een lichte benzine lucht.

Ik heb dit ook gehad bij mijn JB uit '83. Ik heb echt jaren rondgereden met een pompje dat niet helemaal dicht was. Hij heeft altijd wat gelekt en ik heb altijd wat van de symptomen gehad als ik hierboven schrijf. Ik wist nooit wat het was en dacht dat het blok gewoon niet zo goed meer was. Tegen het einde was het echt letterlijk met de hand bij het contact de snelweg af, want je wist gewoon zeker dat hij twintig meter verder op de afrit af zou slaan. Toen op een gegeven moment het lampje van de olie ging branden wegens te weinig oliedruk (logisch dat de druk weg valt wanneer je olie waterdun wordt), heb ik het gehele blok vervangen... :eek: Het nieuwe blok had na twee weken precies hetzelfde probleem, maar ik wist dat dit blok goed was. Toen gaan zoeken en kwam bij de pomp terecht. Nieuw pompje à dertig euro erop gezet en hij liep weer als een zonnetje.

Ik heb nu al verschillende mensen tegengekomen met ditzelfde probleem en hen geadviseerd het pompje te vervangen. Dat hebben ze gedaan, en iedere keer heeft het geholpen.

dus... ;)

En waar zit dit pompje??
En waar is deze te bestellen
Ik heb dit probleem nu ook

Barn171
28-03-2013, 16:00
Zit op je onderblok links naast de verdeler als je ervoor staat. Er gaan [allicht] twee slangetjes naartoe, moet wel te herkennen zijn :P
Pompje kun je in principe bij iedere doorsnee automaterialenzaak bestellen. Ze zullen ze niet op voorraad hebben schat ik zo...

Succes!