View Full Version : d0n
Dag Volksleden,
Sommige van jullie hebben mij al in levende lijven gezien, maar vandaag is het dan tijd om mij zelf even voor te stellen.
Ik ben Daniël 27 jaar en woon in wormer, Noord Holland. Ik ben de trotse eigenaar van een Golf mk1 83er. Dit was een overgekocht project wat niet meer werd afgemaakt, dus hij werd gered van de "afgrond". Hij was in een redelijke staat, maar er moet/moest nog veel gebeuren om hem überhaupt rijdend te krijgen.
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/4/7/2/golf1_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/4/7/2/IMG_0942_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/4/7/2/IMG_0943_original.jpg
Er was al een motor swap uitgevoerd van een 1.5 naar een 1.8 8v. Helaas miste ik een hele hoop aan deze motor. In eerste instantie wilde ik de 8v wel laten lopen, maar wilde toch een beetje pit onder de motorkap. Ik heb de motor van vwteam niels en pewi overgekocht. Een 1.8 16v pl, deze motor was compleet waardoor beide speerpunten behaald waren.
De 1.8 16v pl moest wel even onderhanden worden genomen... dus dat hebben we maar gedaan :D. Al snel kwamen erachter dat er "vreemde veertje" in de olie zaten.
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/4/7/2/Afbeelding01_original.jpg
Op dat moment, maar besloten om het volledige motorblok te slopen... ach je moet wat.
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/4/7/2/Afbeelding03_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/4/7/2/Afbeelding04_original.jpg
Spuitwerk toegepast en een gereviseerd bovenblok van een pl gekocht. Alles was nieuw en gedaan.
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/4/7/2/Afbeelding09_original.jpg
Leek niet echt op rood, maar later werd het "meer" rood :rolleyes:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/4/7/2/Afbeelding13_original.jpg
Nu staat het motorblok te wachten om ingebouwd te worden.
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/4/7/2/Afbeelding15_original.jpg
Voorbereidingen om het oude blok uit me auto te lepelen.
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/4/7/2/Afbeelding18_original.jpg
Momenteel is het motorblok reeds uit de auto en worden nu ook de draagarmen, rubbers voor spoorstangen, homikineten en aandrijfas hoezen vervangen. Rem- en brandstofleidingen worden vervangen. Kabelboom voor de motor, verlichting en motormanagement worden opnieuw gemaakt en verlengt om "clean" onder de motorkap te zijn. Naja een hoop nog te doen :thumbup:
Nieuwe updates soon! :D
Johan1982MK1
25-03-2013, 16:24
Mooi project :D
het ziet er goed uit allemaal, mooie auto :thumbup:
EnVeeZee
25-03-2013, 19:30
Hey! Leuk om je project hier te zien, en natuurlijk tof dat jullie hier even geweest zijn!
Succes met de plannen, ik volg ze hier :thumbup:
Stijn_MK4
25-03-2013, 20:01
Nice!!!! Succes ermee man!
Hey, ziet er goed uit. Al veilig thuis gekomen via de TOL :screwy: .
Groeten
P.S. Dat veertje lijkt op die van een keerring.
Thx all! Enveezee hopelijk kan ik snel me G60 remmen er onder klappen want de orginele remmen sta je niet zo snel mee stil :p. Heb overigens een rembekrachtiger van een golf 4. Kijken of dat samen gesteld kan worden met een remcilinder van 22mm.
Boerher top van de spullen! We zijn nog steeds onderweg! Maar wel al bijna thuis :D
VdubMKII
28-03-2013, 15:53
Welkom, hele mooie 1 :thumbup:
Even een kleine update van de golf.
Wat nieuwe onderdelen besteld waaronder, nieuwe draagarmen en spoorstangen, hoofdremcilinder, astappen en remschijven omdat deze toch niet echt goed meer waren, of juist als upgrade diende :)
Daarnaast ben ik bezig geweest met me nieuwe aanwinst, G60 remklauwen :). Deze zijn nu gereviseerd en voorzien van een kleur.
De aandrijfassen hebben nieuwe as-hoezen en zijn nu blauw van kleur, helaas was deze foto eerder gemaakt en laat dat dus niet zien. Stuurkolom nieuwe hoezen met de bestelde spoorstangen gemonteerd en daar is de kleur weer wel te zien :rolleyes:.
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/4/7/2/Afbeelding20_original.jpg
Ook ben ik bezig geweest om me 22mm hoofdremcilinder te koppelen aan een golf 4 rembekrachtiger met daaraan een golf 1 steun. Dat pas gewoon... met enkel de aanpassing op de rempedaal. Van het weekend eens kijken of daar iets leuk voor gemaakt kan worden. Uiteindelijk hoop ik dat het een beetje wil gaan werken :)
Hier even een foto zoals het er nu uit ziet.
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/4/7/2/Afbeelding19_original.jpg
Verder heb ik ook de motor verder opgebouwd. Hopelijk is die binnenkort klaar om ingebouwd te worden :)
Eergisteren een start gemaakt met de bedrading van de golf.
Omdat ik een overgekocht project had en even snel de lichten had getest, merkte ik al snel dat veel dingen het niet deden. Knipperlichten deden het niet, normaal licht niet, achterlichten maar 1 kant. Nou hoop gezeik dus...
Na de kabelbomen gecontroleerd te hebben, moest het een even getest worden. Nou dat ging niet helemaal zoals ik had gehoopt, lijkt wel of het hoort.. :D. Hazardknop deed het wel, kon ik even testen of me nieuw gekochte lampen zouden werken, het opeens niet meer...
Vandaag weer verder gegaan omdat ik het toch niet kon laten en sliep er zelfs slecht van... bleek er een palletje binnen de hazard knop eruit gevallen te zijn. Uiteraard in me dashboard gevallen, dus het was nog een heel gedoe om deze te pakken te krijgen, maar uit eindelijk had ik alles weer in elkaar gezet. En ja hoor (bijna) alles doet het weer :D!! Nu kan ik lekker weer verder :)
Dag heren en dames,
Het is alweer een tijd geleden dat ik iets op het forum heb gezet, dus hier maar wat foto's/Filmpjes. Er is in de tussen tijd al veel gebeurt en aangepast. Kortom "bijna" alles werkt.
Hieronder een filmpje van de eerste start van de golf.
BnVa5Cw76rg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/4/7/2/IMG_2572.JPG
Achter remschijven gemonteerd.
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/4/7/2/IMG_2583.JPG
Hier worden nog wat bevestigingspunten gemaakt voor de remleidingen.
- Remmen zijn totaal aangepast en werkend.
- Niet op het filmpje te zien, maar alle lichten werken weer :)
- Uitlaat is iets aangepast, omdat hij tegen me carrosserie aan kwam ( Zien filmpje dan hoor je het wel )
- Modules voor de motor weg gewerkt in dashboard kasje :)
- Bedrading zo goed als weg gewerkt.
Nog te doen.
- Nieuwe banden xD, velgen laat ik even voor wat het is. Later maar eens kijken welke velgen eronder worden gezet.
- Interieur afmaken/compleet maken. Mis nog wat onderdelen.
- Rolkooi inbouwen.
- Benzine- pomp, filter en accumulator onder auto bevestigen.
- Audi A3 stoelen aanpassen en erin plaatsen.
Toffe kar man, succes verder met bouwen!
@Polo1w: Bedankt! Hijs bijna klaar voor de omkeuring en al het andere papierwerk :)
@VW Johs: Thx!
Nou toch weer even lekker verder gegaan, want ik wilde graag me benzine- pomp, filter en accumulator netjes weg werken, maar onder de auto had ik er geen ruimte voor.
Eerst heb ik het geprobeerd het met een "tekening" om in kaart te brengen welke mogelijkheden er zijn, maar ook om ideeën op te doen.
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/4/7/2/Benzinepomp.jpg
Het was leuk geprobeerd, maar qua grote en ruimte kwam het niet uit :(
Dus heb het op een andere manier opgelost.
Een QSP 909 benzinepomp aan de onderkant gemonteerd en de beugel hangt in rubbers zodat hij wel laag genoeg ligt.
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/4/7/2/IMG_2595.JPG
Toen heb ik de accumulator en de benzinefilter in me reservewiel bak gegooid.
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/4/7/2/IMG_2594.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/4/7/2/IMG_2596.JPG
De slangen moeten alleen nog beschermd worden zodat ze niet door de trillingen kapot worden gemaakt.
Pewi Vwteam
17-08-2013, 20:20
hey don toevallig kom ik je topic weer tegen, mooi werk en hij loopt weer!! heb je er al mee gereden? gr stefan
greenmk116v
17-08-2013, 20:55
Super mooi man .
Ziet strak uit.
Grtz
@Pewi Vwteam: Nee, helaas nog niet. Dit omdat ik bezig ben met de remmen en het lijkt erop dat me hoofdremverdeler lek is. Het is een nieuw gekocht product, maar lijkt nu al niet meer goed te werken. Dit houd het project weer even van de straat :(. Maar we zijn nu bezig om te zoeken waar het vandaan komt.
@greenmk116v: Thx :)
Het vreemde is dat we lucht in de remleidingen trappen. Of het nu komt omdat we een hoofdremcilinder van een Golf 4 op de hoofdremverdeler hebben geplaatst weet ik nog niet.
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/4/7/2/Afbeelding19_original.jpg
We hebben ook op lekkage gecheckt, maar dat is er niet. Druk krijgen we als we een keer of 7 trappen en als we los laten en weer trappen is de druk meteen weer weg.. :S
Gisteren even wezen "shoppen" in friesssslaaand, helemaal top!
Eindelijk de onderdelen om me interieur af te maken :D.
Ook gelijk andere velgen gehaald, ik zelf vind ze monster vet :D
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/4/7/2/IMG_2611.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/4/7/2/IMG_2610.JPG
Helaas is het nog niet gelukt met de remmen, en daarop staakt even het project.
Eerst maar de bedragen mooi weg werken met de wielkappen die ik zojuist binnen heb gekregen.
Dan interieur mooi afmaken, en later maar eens kijken waarom de druk pas wordt opgeboud na 4 a5 keer pompen.
Even een kleine update van me golfje. Het begint al aardig af te raken nu. Remmen zijn inmiddels ontlucht, was bekend probleem met de achter remmen, even omdraaien en dan ontluchten...
Daarnaast nog ruitenvloeistof pomp aansluiten en spal fan en dan moet hij zo een beetje klaar zijn voor de keuring.
Dan wordt het op detail niveau wel hier een daar verbeterd.
hoodlifters:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/4/7/2/IMG_2626.JPG
Zomaar nog een foto, omdat het kan.
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/4/7/2/IMG_2627.JPG
Hoodlockers van aerocatch geinstalleerd.
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/4/7/2/IMG_2679.JPG
Interieur afgemaakt.
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/4/7/2/IMG_2702.JPG
Een klein filmpje van me "deurpoppers", dus met afstandbediening me deurtje opnenen.
7RpqrY3VnnQ
Daarnaast ook nog wat schakkelaars geïnstalleerd voor me benzinepomp en koude start.
Eerste schakelaar is me benzine pomp en de tweede me koude start.
WhGlfpuvyfA
Nou het eerste proef ritje is achter de rug, maar uiteraard niet zonder slag of stoot...
De auto had hier en daar nog wel wat problemen vooral met remmen...
Gelukkig heb ik de auto nog net niet plat gereden en ben ik gelijk maar op zoek gegaan naar de wel bekende 3/15 remdrukbegrenzers.
Deze kosten alleen een hoop geld, maar een auto plat rijden is iets duurder :P
Nog even een foto van de auto na een kleine was beurt.
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/4/7/2/1010923_520365118040086_1086670820_n.jpg
Nyts2005
25-09-2013, 19:52
Je verwacht geen problemen bij de keuring met die manier van openen van je deuren? Het laatste wat ik er over gehoord heb is dat e.e.a. moet voldoen aan de typegoedkeuring van de auto.
meen ook dat dit gewoon afgekeurd is, vind het sowieso zonde om deuren te cleanen, beetje 2004 of zo ;)
We hebben het nagevraagd of het apk afkeur zou zijn, maar die persoon melden dat het geen probleem moet zijn. De deur moet van buiten geopend kunnen worden of dit met een afstandbediening was was geen probleem. Maar goed we gaan het zien.
@Swinz, Nou het is eigenlijk niet eens door mij gedaan, het was al toen ik hem zo kocht. Wellicht koop ik ook nog gewoon deuren om dan deze in de kleur mee te laten spuiten.
VdubMKII
01-10-2013, 15:38
Denk dat je er toch niet mee door de keuring komt, bestuurdersdeur moet door hulpdiensten ed van buiten open gemaakt kunnen worden in geval van nood,
Verder een mooie einser :thumbup:
Dikke golf, je pakt het goed aan!
Leuke wieltjes eronder en over die deur... Ach iedereen zn mening toch? Ik vind het niet storend!
Succes en ik volg t eff ;)
GolfMania
04-10-2013, 08:45
een vriend van me is keurmeester en gecleande deuren komen nooit door de keuring tenzij je een klein trekknopje o.i.d. ervoor in de plaats gemaakt hebt. ik zou ff kijken voor 2 originele deuren. dan is het probleem opgelost en zoveel werk is dat omhangen niet ;)
Nyts2005
04-10-2013, 20:38
Gewone deuren met klinken er weer opzetten. Je hebt er hoodlockers op gezet, een beetje tegenstrijdig met de rest van de auto...
@GolfMania, ik ben erg benieuwd naar dat trekknopje. Destijds (2010) heb ik er op doorgevraagd bij de RDW en uiteindelijk was het antwoord dat het openen van deuren moet voldoen aan de typekeuring van de auto. Ik had het op willen lossen met een knopje aan de onderkant van de spiegel net als bij TVR maar dat kwam ook niet door de keuring.
de clown
04-10-2013, 20:56
Mooie auto, maar ben het met de rest eens zonde van de gecleande deuren, dan had ik er Audi klinken of porsche klinken opgezet.
wielen vallen me daarintegen mee, had niet verwacht dat ze zo dik zouden staan
Jongens, jullie hadden inderdaad gelijk. De deuren waren bij de APK een probleem. We hebben de deuren van een maatje van me erin gezet en toen kwam hij glansrijk door de keuring, zelfs nog een steekproef gehad van het RDW :D.
Maar ik ben er wel uit dat de deuren weer deurgrepen gaan krijgen. Ik vond het eerlijk gezegd ook mooier staan xD.
Het enige wat ik zo apart vond, was mijn CO2 uitstoot. Ik heb geen katalysator eronder, en toch maar een uitstoot van 0,19%...
Ik had gezien dat de meeste een CO2 uitstoot hadden van rond de 2% met een 1.8 16v pl.
In ieder geval heb ik het probleem van benzine in me olie gevonden. Dit alles had te maken met valse lucht. Het bleek dat er een "gat" in me spinnekop zat, waardoor valse lucht werd getrokken maar ook bij de rubberenslang zat een klein gaatje..
Na deze gaten gedicht te hebben, was mijn benzine uitstoot en benzine in me olie helemaal weg.
Even een test rondje nadat we de lekken hadden gedicht. Toen hadden we geklokt hoe snel hij naar de 100 ging, met een 8 sec op de teller vind ik dat een aardige start :).
fhvhMLq4YfI
mooi ding, alleen de knopjes vind ik niet zo mooi. en de deurgrepen vindt ik ook niet passen.
Werk ook in een garage eerst mocht dat nog wel en toen ze dat gingen verandere ook discussie gehad. Want de nieuwe APK regel was dat je de deur van buiten moest kunnen openen ofzo. Dus ik zei als je de afstandsbediening er nou gewoon op plakt met dubbelzijdige tape is het toch ook goed?
of mag het nog nog steeds niet? ben ik wel benieuwd naar
Nyts2005
08-10-2013, 21:02
Dus ik zei als je de afstandsbediening er nou gewoon op plakt met dubbelzijdige tape is het toch ook goed?
of mag het nog nog steeds niet? ben ik wel benieuwd naar
De regel is dat e.e.a. moet voldoen aan de typegoedkeuring van de auto. Die is verleend op een auto met mechanische deurklinken aan de buitenkant...
Een knopje aan de onderkant van de spiegel in plaats van deurklinken is ook niet toegestaan (zoals bij TVR). Vandaar mijn nieuwsgierigheid naar het trekknopje van GolfMania.
Ik ben toevallig keurmeester :D
In t boek staat dat deuren op normale wijze van binnen en buiten te openen moeten zijn. Typegoedkeuring heeft er niets mee te maken, wat mij betreft schroef je de klink van een huisdeur eraan, mist deugdelijk en geen scherpe uitstekende delen :D
Heb ooit een civic met afstandbedieningopening goed gekeurd, maar dat was nog volgens de oude regels, nl. van binnen of buiten te openen. Toen was t nog of, nu is het en. :screwy:
Denk niet dat ik het nu nog goed zou keuren.
Verders tof golfje man! :thumbup:
Nyts2005
09-10-2013, 20:53
Email m.b.t. dit onderwerp die ik van de RDW heb gehad op 06-08-2010:
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Ik moet u helaas teleurstellen. De tekst luidt:
De deuren van personenauto’s moeten goed sluiten. De deuren die direkt toegang geven tot de personenruimte, moeten op normale wijze vanaf de binnenzijde en vanaf de buitenzijde kunnen worden geopend. Visuele controle, waarbij de deuren worden geopend en gesloten.
Onder normale wijze wordt verstaan: de wijze waarop de fabrikant van het voertuig het openen van oorsprong heeft uitgevoerd. Latere wijzigingen zijn dus niet toegestaan.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
@Nyts2005:
Bedankt voor je reactie.
Ik wilde graag nog even duidelijk maken dat de deuren weer origineel worden gemaakt en dat het antwoord op mijn vraag reeds is opgelost.
Hijs RDW goedgekeurd en nu heb ik een jaar om me deuren om te bouwen naar deurgrepen.
Hij is overigens goedgekeurd met deuren met daarop deurgrepen ;)
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/4/7/2/IMG_2808.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/4/7/2/IMG_2807.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/4/7/2/IMG_2811.JPG
Plannen voor komende jaren:
- Deuren origineel maken :P
- Bumper set van cabrio netjes maken, spuiten en monteren en roest plekken op de auto ook aanpakken.
- Tank aanpassen, omdat bochten naar rechts een probleem is voor mijn benzine pomp.
- Air/fuel ratio meter bouwen, reeds aan het bouwen :)
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/4/7/2/IMG_2842.JPG
- Dyno test en afstellen.
- Versnellingsbak wisselen voor een andere. Maar is nog niet 100%. Top van de auto is vrij laag en dat zou volgens de specs hoger moeten liggen. Wellicht heeft het met me motor te maken, die niet juiste ontbranding heeft.
- Bedrading onder de motorkap beperken.
- Motor opbouwen met injectie.
Het is alweer een tijdje geleden dat ik überhaupt hebt gereageerd, maar er zijn alweer een hoop dingen veranderd aan de auto.
Om te beginnen is het einde daar voor de 1.8 16v en staat deze nu in de hoek.
Omdat de onderdelen die ik graag voor deze motor wilde hebben niet meer verkrijgbaar waren en of erg duur, heb ik besloten een andere motor in de golf te plaatsen.
Wel nu, een 2.0 16v ABF. Een top motortje die goed vooruit gaat :D
Omdat foto's meer zeggen dan 45326645673,02 woorden, bij dezen:
Donor auto:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/4/7/2/image5.jpeg
2.0 16v ABF voorzien van nieuwe onderdelen:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/4/7/2/image6.jpeg
Ingebouwd:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/4/7/2/image2.jpeg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/4/7/2/image.jpeg
Close-upje :D
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/4/7/2/image4.jpeg
Waarom dat?! Omdat het kan:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/4/7/2/image3.jpeg
Niet lang geleden nog een paar leuke nieuwe velgen gekocht.
Ook deze foto's wilde ik jullie zeker niet onthouden!
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/4/7/2/image1_371908.jpeg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/4/7/2/image_438748.jpeg
Daarnaast ook het stotteren van me ABF weten op te lossen door een nieuwe relais te plaatsen. Het bleek dat de relais soms zomaar even zichzelf had uitgezet en de auto was bijna niet meer te rijden.
Als er nieuwe ontwikkelingen zijn, dan laat ik dat weer weten ;)
Robbbert
26-08-2014, 10:48
Echt netjes.
martinus83
26-08-2014, 11:07
Leuk projectje, tof ding en hij wordt steeds mooier/beter!
PS is dit niet meer een project topic dan een voorstel topic?
Martinus83,
Ja dat klopt inderdaad. Zover was ik eigenlijk ook, echter weet ik niet of ik deze dan moet sluiten en een heel nieuwe thread moet starten of dat ik alles kan overzetten :).
En thx alle!
Mooi project !
Ik zou alleen die reflectoren wel van de achterlichten halen en naar onder de bumper verhuizen. Staat beter als je het mij vraagt.
Hoi LRR,
Ja dit was inderdaad een snelle oplossing voor de APK. Maar wil denk ik over naar originele lichten.
rutgermk1
28-08-2014, 16:40
mooie golf! ga je nog een set cabrio bumpers eronder zetten?
Hoi Rutgermk1,
Yes yes, sterker nog die heb ik al reeds klaar liggen. Ze moeten alleen nog opgemaakt worden. Ze zijn van een witte cabrio geweest. Als deze in de kleur mee gespoten zijn, zet ik ze eronder.
Nyts2005
30-08-2014, 02:28
Toch weer de gecleande deuren er in gezet? Elke keer even omwisselen voor de (twee-jaarlijkse) APK?
Ja, momenteel wel. Ik weet nog niet of ik andere deuren ga halen of deze ga slopen om handvatten erin te zetten.
Ook is bij 1 deur al wel te zien dat er kleine scheurtjes ontstaan.
Verder maar eens aan de gang met de motorruimte te cleanen en interieur netjes maken. Daarna de cabrio quartet set klaar maken om te laten spuiten op de auto te bevestigen.
Leuke wagen, mooi project.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.