View Full Version : welk merk band
Fahrvergnugen
03-04-2013, 21:03
Ik heb voor de zomer 4 nieuwe bandjes nodig, kan iemand mij een niet te duur bandje aanbevelen?
Passat variant 2006 TDI 170PK
nu heb ik 215/45/18.
Thanx Paul.
Ik had onder mijn Golf 4 TDI Nangkang NS-1 in 205-40-18. Beviel prima, het zal niet zo geweldig sturen als een Michelin, maar voor woon-werk en iets sportiever rijden waren ze perfect.
Ik zie op autobandenmarkt.nl dat de NS-1 niet leverbaar is in 215-35-18, maar wel de NS-20. Lijkt er qua profiel wel op.
http://www.autobandenmarkt.nl/cgi-bin/rshop.pl?dsco=107&cart_id=54527700.107.31476&sowigan=So&Breite=215&Quer=35&Felge=18&Speed=&kategorie=6&Marke=&ranzahl=4&weiter=0&rsmFahrzeugart=PKW&Label=E-C-72-2&details=Ordern&typ=R-235901
Fahrvergnugen
03-04-2013, 21:33
Ik had onder mijn Golf 4 TDI Nangkang NS-1 in 205-40-18. Beviel prima, het zal niet zo geweldig sturen als een Michelin, maar voor woon-werk en iets sportiever rijden waren ze perfect.
Ik zie op autobandenmarkt.nl dat de NS-1 niet leverbaar is in 215-35-18, maar wel de NS-20. Lijkt er qua profiel wel op.
http://www.autobandenmarkt.nl/cgi-bin/rshop.pl?dsco=107&cart_id=54527700.107.31476&sowigan=So&Breite=215&Quer=35&Felge=18&Speed=&kategorie=6&Marke=&ranzahl=4&weiter=0&rsmFahrzeugart=PKW&Label=E-C-72-2&details=Ordern&typ=R-235901
Bedankt, ik zal hier ook eens naar kijken. Het hoeft voor mij niet de duurste band te zijn maar met zo'n zware auto, 170PK en +/-25000km p/j wil ik wel een beetje kwaliteit hebben. Deze Nankang's zijn wel betaalbaar, is dit ook een beetje een kwaliteit merk?
Paul.
Dokter D
03-04-2013, 21:48
Hankook bevalt mij erg goed! Niet te duur en goede prestaties.
tiefflieger
04-04-2013, 19:32
Betaalbaar en naar mijn mening prima bandjes zijn o.a Kumho, Falken en Hankook.
Merken als Nankang, Sunny, Linglong, Wanli en dat soort shit zou ik vooral links laten liggen als je op een normale en veilige manier kilometers wil maken ;)
Dokter D
04-04-2013, 20:11
Merken als Nankang, Sunny, Linglong, Wanli en dat soort shit zou ik vooral links laten liggen
Dit noemen wij: ChineseMenuKaartBanden :d
renshoff
04-04-2013, 20:18
Dit noemen wij: ChineseMenuKaartBanden :d
Bull shit :P Alleen bij vochtig weer moet je niet veel willen met Sunny's :D
VolkswagenRacing
04-04-2013, 20:19
Maxxis, novex en zelfs hifly vind ik banden voor een normale prijs waar ik voor het geld gewoon tevreden mee ben.
Mijn ervaring met uniroyal rainsport 3 zijn ook goed.
Slijten wel hard, maar plakken zowel droog en nat erg goed! :thumbup:
Erg goed prijs/kwaliteit verhouding.
Ik heb deze week bridgstone banden besteld bij autobandenmarkt. En zijn vandaag al binnen gekomen. Banden hebben dot 3612.
Audi1981
05-04-2013, 19:53
Maar dat is geen budget band Ruud ;)
Ik rij zelf met Toyo Proxes T1R, nu vervangen door de Proxes 4 en die bevallen erg goed.
In de garage monteerde ik heel veel Tyfoon en dat was eigenlijk daarna altijd de keuze van de klant, goeie band voor een nette prijs. M'n vriendin rijdt de winterbanden van Tyfoon en die bevallen ook erg goed.
Maar dat is geen budget band Ruud ;)
Ik rij zelf met Toyo Proxes T1R, nu vervangen door de Proxes 4 en die bevallen erg goed.
In de garage monteerde ik heel veel Tyfoon en dat was eigenlijk daarna altijd de keuze van de klant, goeie band voor een nette prijs. M'n vriendin rijdt de winterbanden van Tyfoon en die bevallen ook erg goed.
Ging ook niet om het merk, maar om mijn ervaring die ik deze week had met autobandenmarkt.nl
Ja, nangkang die gaan bij mij al 7 jaar mee en zijn nog als nieuw op de fridolin. :D
Audi1981
07-04-2013, 04:21
Ja, nangkang die gaan bij mij al 7 jaar mee en zijn nog als nieuw op de fridolin. :D
:D :D :D
Betaalbaar en naar mijn mening prima bandjes zijn o.a Kumho, Falken en Hankook.
Merken als Nankang, Sunny, Linglong, Wanli en dat soort shit zou ik vooral links laten liggen als je op een normale en veilige manier kilometers wil maken ;)
:goodpost:
Dat zegt toch al genoeg. :thumbup: :D :D
renshoff
07-04-2013, 07:14
Dat zegt toch al genoeg. :thumbup: :D :D
Nah, ik ben van mening van niet. Welke gek gaat er dan ook lopen hoeken bij nat weer ? Wanneer jij "gewoon" rijdt en hier en daar een keer harder door de bocht gaat dan normaal kun je makkelijk met sunny's uit. Het is natuurlijk niet te vergelijken met een vredestein of een dunlop band maar om nou te zeggen dat ze levensgevaarlijk zijn ? Heb er zeker 10.000 km op gereden en ben er zeer tevreden over. :thumbup:
Ik vraag me ook af of de gene die hier over oordelen überhaupt wel eens met deze banden hebben gereden of alleen uit gaan van horen van en tests ?
Het gaat toch ook niet om het hoeken....als jij moet uitwijken voor iets...of vol in de ankers moet voor een voetganger/fietser die voorrang neemt, dan ben je gewoon de sjaak. In zulke situaties heb je ook grip nodig....en niet alleen als je aan het hoeken bent. Jij kan er misschien wel rekening mee houden met nat weer...maar een andere weggebruiker hoeft dat niet persé te doen...
Als je gewoon rijdt is élke band "goed".
En ja..ik heb ervaring met budget-rubber.
Het gaat toch ook niet om het hoeken....als jij moet uitwijken voor iets...of vol in de ankers moet voor een voetganger/fietser die voorrang neemt, dan ben je gewoon de sjaak. In zulke situaties heb je ook grip nodig....en niet alleen als je aan het hoeken bent. Jij kan er misschien wel rekening mee houden met nat weer...maar een andere weggebruiker hoeft dat niet persé te doen...
:thumbup:
Helemaal mee eens.
Heb op mijn V70 Wanli gehad, (zaten er al onder toen ik de auto kocht)
Ik heb ze er snel afgegooid, een paar maal warme momenten gehad toen ik bij nat weer plots moest remmen ivm medeweggbruikers.
Misschien dat dit eerder tot zijn recht komt als je 1550kg tot stilstand moet brengen.
En ik zeg echt niet dat ze allemaal slecht zijn, maar er zitten enkele merken tussen die in noodsituatie's niet betrouwbaar zijn.
Je hoeft echt geen michelin of conti te kopen, er zijn genoeg banden die qua prijs betaalbaar en bevredigend zijn met prestaties.
De enige reden waarom de meeste mensen voor Nankang gaan, is omdat dit goedkope banden zijn als je extreem getrokken bandjes nodig hebt.
Voor mij dan liever geen getrokken bandjes.
renshoff
07-04-2013, 08:18
Ik ben dergelijke situaties ook tegen gekomen en heb hierbij geen onzekerheid gehad over mijn banden. Ik deel hier alleen mijn bevindingen, wat hiermee gedaan wordt is aan jullie zelf. Ik kan de sunny's aanbevelen maar wanneer jij voor jezelf meer kwaliteit wilt en je budget het toe laat dan zou ik ook naar een beter merk grijpen.
Fahrvergnugen
07-04-2013, 09:41
Bedankt voor de vele reacties. Helaas ook hier; 100 mensen, 100 meningen.
Ik zal me hier nog eens verder in verdiepen.
golfrider26
07-04-2013, 12:21
ik heb geen klachten met mijn sunny banden. het is geen top kwaliteit. maar plakken op de weg doen ze wel bij mij.
ewcaddymk1
07-04-2013, 12:36
doe mij maar toyo proxes t1r super band voor een vind ik normale prijs en super grip bij nat weer
maar dat is mijn mening
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.