Log in

View Full Version : gesloten wagen laten keuren naar camper ?

w3zl01d
14-06-2005, 00:07
hey mijn T2 busje is gekeurd als gesloten wagen / bedrijfs bus
ik wil dat er achterin ook personen mee kunnen reizen moet ik hem laten keuren als 9 persoons bus of camper ? en wie weet hoeveel dat ongeveer gaat kosten ? en wat daar voor nodig is ..
ik bedoel het is alleen maar geld klopperij want webetalen toch geen wegen belasting en gordels zitten voorin ook niet dus waarom achterin wel om ?

meer info graag ..

groeten wesley

sjef
14-06-2005, 06:49
Als je hem om laat keuren naar camper moet je wel voldoen aan de eisen voor de inrichting. Merk steeds vaker dat ze hier op letten bij de apk.
Voor omkeuring naar personen bus hoef je volgens mij geen gordels achterin te hebben want met je bouwjaar van de bus was dit nog niet eens verplicht. En je kan hem wel op grijs laten maar volgens mij ben en blijf je in overtreding. Niet zo zeer omdat je er geen belasting voor hoeft te betalen maar volgens mij ben je kwa wegenverkeerswet gewoon in overtreding naar mijn weten mag je geen personen in het laadruim van een gesloten bestel vervoeren. En zeker niet onbelangrijk volgens mij ben je kwa verzekering nooit gedekt met mensen achterin als hij daarvoor niet geschikt is.

Rico
14-06-2005, 07:22
gewoon met de RDW in Veendam bellen. die kunnen je het haarfijn uitleggen. Er zitten daar gasten al zo lang, als je ze verteld dat je een oude volkswagenbus hebt, hoor je ze door de telefoon glunderen.

Wat Sjef zegt: pas op voor de verzekering! inderdaad goed naar kijken, het zal niet de eerste keer zijn dat achteraf blijkt dat je niet verzekerd ben, zeker als je passagiers achterin hebt gehad is dat niet leuk!

succes er mee!

vwcrewcab
14-06-2005, 08:21
Idd, campers zijn een raar geval wat dat betreft!!!

hajee
14-06-2005, 09:14
voor ombouw naar camper moet je in ieder geval
zitplaatsen, bergruimte, een tafel en een slaapplaats, welke gecreƫerd mag worden met je zitplaatsen, en een kookgelegenheid hebben.
dit alles moet wel deugdelijk zijn bevestigd aan het voertuig, alleen mag de tafel losneembaar zijn.
voor ombouw naar 9 persoons, moet je de auto aanpassen zoals ie origineel zou zijn geleverd, maw. je moet hem aanpassen aan de typegoedkeuring voor "geel'kenteken.
in beide gevallen kun je je auto dan gewoon laten omkeuren.
inderdaad handig om te vragen aan je verzekering hoe dat zit met passagiers in een kampeerauto.
:cool: