PDA

View Full Version : inbouw 20vt

Landcruiser
08-04-2013, 10:08
Goedemorgen allemaal,

Ik ben nieuw hier op t forum. Ik heb een aantal jaar geleden een golf1 gekocht waar met de tijd een 20vt in moest komen. De motor heb ik toen gekocht alleen deze is nooit in de auto gekomen. Dit wil ik nu dus wel gaan doen alleen ik zoek wat advies omtrent het management.

Ik heb de motor (APY) gekocht zonder kabelboom en ECU. Een maat van me vertelde me later dat ik dit beter ook had kunnen kopen omdat de motor het meest betrouwbaar zou zijn met de originele ECU. Ik heb ook gekeken naar systemen van KMS maar die waren toen erg duur en hier hoorde ik verschillende verhalen over.

Wat ik belangrijk vindt is dat de motor betrouwbaar moet zijn. Mijzelf kennende zal ik meer pk's willen alleen dat is iets van latere zorg. Eerst netjes lopen.

Zouden jullie mij misschien advies kunnen geven? Misschien zijn er nieuwe systemen op de markt? Een duwtje in de juiste richting zal ik erg waarderen!

WilcoGTI
08-04-2013, 10:22
Zoekfunctie ;)

Johan1982MK1
08-04-2013, 10:30
Er zijn hier wel mensen die compleet aangepaste kabelbomen aanbieden voor goede prijzen.
ff zoeken in de verkoop sectie.

Audi1981
08-04-2013, 11:34
Of gooi hem op KDFI! :D

Landcruiser
08-04-2013, 12:26
Ahh jongens bedankt. Ik zat al bij gebruikte onderdelen te kijken maarja zit op mn werk dus kan niet uitgebreid zoeken.

Ik heb toenertijd wel meegekregen dat originele aangepaste boom met ECU (+ elect. pedaal en originele sleutel) het meest betrouwbaar was. Is dat nog steeds het geval of zijn de ontwikkelingen zo snel gegaan dat er nu andere setups net zo goed zijn?

Kdfi heb ik toen ook naar gekeken maar dat stond toen volgens mij net in de kinderschoenen.

Ik ga iig de onderdelen ff uitpluizen, bedankt!

Audi1981
08-04-2013, 14:11
Het beste is gewoon een vrijgemaakte originele ecu met aangepaste kabelboom :D

Bluepower
08-04-2013, 14:47
Ik heb anders wel een KMS MP25 voor je liggen, pb me maar bij interesse!

Landcruiser
09-04-2013, 08:35
Ik denk dat origineel voor mij het beste is omdat ik vaak lang in het buitenland zit. Mocht er iets gebeuren dan kan je volgens mij (als redelijke novice) niet zelf aan de standalone zitten klooien. Weten jullie waar ik terecht kan om de boom aan te laten passen? Moet je dan ook rijden met de "audi sleutel? Ik kan wel een boom en ecu van een TT quattro krijgen, werkt dat?

Matheo
09-04-2013, 08:37
Ik zou Pewi Vwteam even een berichtje sturen. Die doet dit vaker.

ewcaddymk1
09-04-2013, 08:49
Ik zou Pewi Vwteam even een berichtje sturen. Die doet dit vaker.
en dieheeft ook nog zat onderdelen te koop incl. kabelboom mischien alle benodigd heden die nodig bent incl. de info

WilcoGTI
09-04-2013, 08:56
Zoekt en gij zult vinden :D

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=112461

Landcruiser
09-04-2013, 12:25
Ja Wilco, dit had ik al gevonden maar ik heb een apy blok dus dat gaat m dan niet worden. Ik zal die pewi is een bericht sturen, hopelijk heeft ie wat liggen. Thanx!