PDA

View Full Version : roken met koudstarten


vwspecials
14-06-2005, 10:31
heb zopas een passat variant van 95 gekocht. het is een 1900td
als ik hem start wanneer de motor koud is krijg ik een enorme witte rookwolk (heel de buurt hangt vol rook dan) tevens merk ik ook dat men stationair toerental op en neer gaat en dat de motor niet soepel draait (toerental gaat op en neer van 600 naar 1000toeren),het lijkt wel dat hij de neiging heeft om stil te vallen. dit duurt even en dan is dit gedaan of als ik gas geeft ook .
leg ik de motor stil en start ik hem direct terug heb ik dit niet (dan blijft hij mooi draaien) maar de witte rook blijft echter wel.
ik hoop dat jullie kunnen uitmaken wat ik bedoel, nu was mijn vraag
weet iemand wat de reden is en of wat ik hier aan kan doen zodat ik niet meer met dat probleem zit
alvast bedankt.

mark_84
14-06-2005, 10:34
lijkt mij dat witte rooktpluim onstaat doordat de dieselpomp fout staat en het onregelmatig lopen ook technise gegevens opvragen of ff laten nakijken bij dealer

Fred
14-06-2005, 11:06
heb zopas een passat variant van 95 gekocht. het is een 1900td
als ik hem start wanneer de motor koud is krijg ik een enorme witte rookwolk (heel de buurt hangt vol rook dan) tevens merk ik ook dat men stationair toerental op en neer gaat en dat de motor niet soepel draait (toerental gaat op en neer van 600 naar 1000toeren),het lijkt wel dat hij de neiging heeft om stil te vallen. dit duurt even en dan is dit gedaan of als ik gas geeft ook .
leg ik de motor stil en start ik hem direct terug heb ik dit niet (dan blijft hij mooi draaien) maar de witte rook blijft echter wel.
ik hoop dat jullie kunnen uitmaken wat ik bedoel, nu was mijn vraag
weet iemand wat de reden is en of wat ik hier aan kan doen zodat ik niet meer met dat probleem zit
alvast bedankt.


Ik denk dat je een probleem hebt met het voorgloei systeem....start ie wel makkelijk??

vwspecials
14-06-2005, 11:08
Ik denk dat je een probleem hebt met het voorgloei systeem....start ie wel makkelijk??
ja hij start best goed

vw golf 1979
14-06-2005, 22:13
denk ook dat 1 vd gloeibougies stuk is, de motor start dan redelijk goed maar draait ff onregelmatig. komt bij 2e keer starten niet meer voor omdat de verbrandingsruimte dan al voldoende warm is.
en dat geeft een witte of blauwe rook

vwspecials
14-06-2005, 22:36
ja dat zou ik ook eens kunnen controleren, bestaat ook de mogelijkheid dat mss de koppakking stuk is of 1 van de injectors, verstuivers?

vwspecials
15-06-2005, 07:46
nog iemand een idee?

vwspecials
22-06-2005, 21:09
heb zopas een passat variant van 95 gekocht. het is een 1900td
als ik hem start wanneer de motor koud is krijg ik een enorme witte rookwolk (heel de buurt hangt vol rook dan) tevens merk ik ook dat men stationair toerental op en neer gaat en dat de motor niet soepel draait (toerental gaat op en neer van 600 naar 1000toeren),het lijkt wel dat hij de neiging heeft om stil te vallen. dit duurt even en dan is dit gedaan of als ik gas geeft ook .
leg ik de motor stil en start ik hem direct terug heb ik dit niet (dan blijft hij mooi draaien) maar de witte rook blijft echter wel.
ik hoop dat jullie kunnen uitmaken wat ik bedoel, nu was mijn vraag
weet iemand wat de reden is en of wat ik hier aan kan doen zodat ik niet meer met dat probleem zit
alvast bedankt.

HELPPPPPP

WilliamF
23-06-2005, 21:19
Heb je je gloeibougies al gecontroleerd??? Zo niet dat eerst doen.
Heb je je verstuirvers al laten testen??? Zo niet dat als tweede doen.
Heb je de pomptiming al gecontroleerd??? Zo niet... etc

JeeWee
23-06-2005, 21:24
witte rook is volgens mij koelvloeistof dus waarschijnlijk lekke koppakking...

Cabby 82 TDi
24-06-2005, 06:05
Je temperatuurvoeler kan ook kapot zijn. Dan start en loopt ie verrot.