PDA

View Full Version : Koude start golf gti 16v pl 1986


Peter-gti16v
08-04-2013, 19:54
Als ik mijn Golf start als de motor koud is, slaat de motor meteen aan
en draait ca. 1200 toeren/minuut.

Wil ik vervolgens meteen wegrijden, dan houdt de auto de eerste 100m
in, ik moet het gas dan met beleid intrappen.

Als ik een minuutje wacht (lees uit de stalling rijdt en daarna de garagedeur dichtdoe), is er niets aan de hand.

Als de auto eenmaal warm is draait hij ca. 1000 toeren/minuut
De auto rijdt zowel warm als koud verder goed en loopt ca. 1 op 11 bij normaal gebruik.

Weet iemand waar het kortstondige inhouden bij koude motor aan kan liggen?

Heb de zoekfunctie gebruikt, maar kan niet iets vinden wat op mijn probleem lijkt in combinatie met injectie ...

peerke112
09-04-2013, 23:39
is dit zo erg dan? ik heb dat ook wel eens ooit. maar geeft verder geen problemen.
je moet toch niet meteen vol gas geven met een koude motor;)

jorg-maashees
10-04-2013, 05:34
Bekend probleem van de 16v's . Koude start injector niet goed?

Peter-gti16v
10-04-2013, 06:07
is dit zo erg dan? ik heb dat ook wel eens ooit. maar geeft verder geen problemen.
je moet toch niet meteen vol gas geven met een koude motor;)

@peerke112

Nee, dat doe ik ook niet :) , het is een kwestie van of een minuutje warmdraaien of het gas even met beleid bedienen (lees een minuutje het gas
niet te ver induwen en konstant houden. Het versnellen gaat dus even
lastig ...

@jorg-maashees,

Hij start in een keer, je zou verwachten dat de koudestart injector goed zou
zijn.

Ranchdude
10-04-2013, 19:35
Afstelling (hoogte)van doseurschijf(ook wel spinnekop genoemd) in orde? dit kan met name in koude situatie een ongunstig arm mengsel geven

VwGolfMK2VW
10-04-2013, 22:59
Exact hetzelfde gehad met mijn 1600 carb motor.. Was uuteindelijk de gasklep positie meter..

Geen idee of een 16 deze ook heeft

Peter-gti16v
12-04-2013, 14:04
Afstelling (hoogte)van doseurschijf(ook wel spinnekop genoemd) in orde? dit kan met name in koude situatie een ongunstig arm mengsel geven

Heb even een foto gemaakt van mijn reserve spinnenkop:

er staat inderdaad op de doseurschijf een hoogte opgegeven in rust: 1,9mm +1,1mm

https://lh5.googleusercontent.com/-VwQ9L-mNyW0/UWgFBcPD-UI/AAAAAAAAApY/giN6GOz_vAU/s640/DSCF3714.JPG

Is dit af te stellen met dit clipje op de voorgrond van de foto?

https://lh5.googleusercontent.com/-TMQwLY0rusQ/UWgFBqdKT8I/AAAAAAAAApU/g8E1IlavtZc/s640/DSCF3716.JPG

passatje2
13-04-2013, 08:57
die stel je af met de lange inbus voor co,heb je alles al ens schoongemaakt daar op die schijf,kan vele oorzaken hebben iig......

Spijky
13-04-2013, 09:20
die stel je af met de lange inbus voor co,heb je alles al ens schoongemaakt daar op die schijf,kan vele oorzaken hebben iig......

Daarmee stel je de hoogte van de plunjer in de spinnenkop, niet de hoogte van de doseurschijf!

Peter-gti16v
20-04-2013, 19:01
Ik heb de auto uit de stalling gehaald. Meteen de gelegenheid genomen om het inlaatgedeelte
te controleren op valse lucht.

Ik heb het inlaatgedeelte tussen luchtweger en gasklep even losgehaald en het viel me op dat de
boel nogal onder de olie zit. Ook de binnenkant van de inlaat is nogal vet. Zie ook bijgaande foto.
Hoort dit zo bij een 16-klepper met 220.000 op de klok of is hier meer aan de hand?

https://lh3.googleusercontent.com/-TJw9nxr0RY0/UXLBvk9G-iI/AAAAAAAAApk/khzaftLXTgM/s640/DSCF3721.JPG

Ik heb alleen een luchtlek in de gasklep kunnen vinden, het leek de gasklepas te zijn. Komt dit
vaker voor?

Peter-gti16v
29-04-2013, 12:07
Heb hem gisteren weer even gebruikt, het inhouden bij koude motor was nu over.

Had de inlaatgedeelte tussen luchtweger en gasklep losgemaakt en weer vastgezet. Blijkbaar
heeft daar toch een klein luchtlekje gezeten.

Zit nu alleen nog maar met de oliesporen in de inlaat (zie vorige post).

Peter-gti16v
05-05-2013, 18:21
Iemand die meer weet over de oorzaak van de oliesporen in de luchtweger van mijn 16 klepper?

Losha
05-05-2013, 21:58
carterontluchting..