PDA

View Full Version : Motortje bouwen


Dean
14-06-2005, 15:10
Hallo, wie weet een goed handboek (handleiding) om een type 4 motor zelf te kunnen bouwen of weet iemand die mijn 2,4 liter type 4 in elkaar kan zetten?

Onderdelen die in de motor komen zijn:
103 mm cilinders met verlichte racezuigers
krukas met contragewichten en elektronisch op het vliegwiel gebalanceerd
324 graden schleicher nokkenas met type 1 nokvolgers
44 in en 39 uitlaat kleppen
Porsche koeling
4 in 1 BAS uitlaat
gepolijste en verlichte drijfstangen
44 webers

Dus het is geen houtje touwtje wat er in de motor zit dus ervaring is zeker gewenst als er iemand deze motor kan bouwen.

Elke info is welkom!

Gr
Dean

Mychatype3
14-06-2005, 15:57
Hallo, wie weet een goed handboek (handleiding) om een type 4 motor zelf te kunnen bouwen of weet iemand die mijn 2,4 liter type 4 in elkaar kan zetten?

Onderdelen die in de motor komen zijn:
103 mm cilinders met verlichte racezuigers
krukas met contragewichten en elektronisch op het vliegwiel gebalanceerd
324 graden schleicher nokkenas met type 1 nokvolgers
44 in en 39 uitlaat kleppen
Porsche koeling
4 in 1 BAS uitlaat
gepolijste en verlichte drijfstangen
44 webers

Dus het is geen houtje touwtje wat er in de motor zit dus ervaring is zeker gewenst als er iemand deze motor kan bouwen.

Elke info is welkom!

Gr
Dean

He Dean,

Bel ff met www.deboxer.nl , heeft al heeeeel wat heftige blokken op zijn naam staan......... 013-5355686 / 06-53193455

(o.a mijn eigen blok, type1 met wbx krukas 2033cc :p en ook van michael86 zijn 2.4 type4 ca. 180pk :D , hij is zelf bezig met een type1 2300cc en heeft ook nog een 2.4 type4 met turbo in de voorbereiding :rolleyes: )

PS lekkerrrrrrrrrrrr moterke :eek:

Dean
14-06-2005, 17:30
He dank je! Ik zal morgen eens bellen. Die 2.4 turbo klinkt ook wel interessant...

180 pk probeer ik ook uit mijn motor te halen. Wat zijn ongeveer de prijzen die je kan verwachten? Uurprijzen en dergelijke?

Thnx!
Dean

Mychatype3
14-06-2005, 21:51
He dank je! Ik zal morgen eens bellen. Die 2.4 turbo klinkt ook wel interessant...

180 pk probeer ik ook uit mijn motor te halen. Wat zijn ongeveer de prijzen die je kan verwachten? Uurprijzen en dergelijke?

Thnx!
Dean

He Dean,

Ron (eigenaar) is heel redelijk, uurtarief werkt niet met een motor bouwen, gewoon samen prijs afspraak maken :D
Groet mycha

Dean
15-06-2005, 15:23
He Dean,

Ron (eigenaar) is heel redelijk, uurtarief werkt niet met een motor bouwen, gewoon samen prijs afspraak maken :D
Groet mycha


Aiii toch weer 1000 euro volgens Ron...spaarpotje maar eens leegmaken dan :frown: