Log in

View Full Version : 15inch mini cooper s stalen velgen

Landcruiser
17-04-2013, 09:24
Hallo,

Weet iemand of de originele stalen velgen van een mini cooper op een golf1 passen? De steek is 4x100 dus das goed maar ik weet niet hoe t zit met et waarde. Kan deze velgen voor een leuk prijsje krijgen maar moet er wel een stukje voor rijden. Zou kut zijn als ze achteraf niet blijken te passen. Alvast bedankt!

powah
17-04-2013, 09:28
Naafgat is waarschijnlijk 56,1 dus dat gaat dan niet passen. Zou er niet aan beginnen ET waarde is 45 dus dat is goed.

Info over deze dingen kun je hier vinden

www.steekmaat.nl

Dan gewoon auto selecteren.

Jij moet naafmaat 57,1 hebben. Groter is niet zo'n probleem die kan je met centreerringen toch goed monteren maar kleiner is niet wenselijk aangezien je ze dan groter moet laten maken en bij velgen voor een leuke prijs vaak niet waard om te laten doen.

Sven-GTI
17-04-2013, 10:07
Ken wel meer mensen die dat hebben laten doen, naafgat is maar 1mm te klein.

Als je ze naar een draaierij brengt ben je daar maar een paar euro voor kwijt.

Waar ik me velgen laat verbreden doet dat er gratis bij als je ze laat verbreden.

Maar wat hierboven al gezegd wordt, die velgen zullen wel geen bal kosten dus dan is het uitdraaien misschien wel duurder

powah
17-04-2013, 10:52
Ik heb het zelf ook laten doen bij MSW velgen. Het is ook geen probleem om te laten doen maar voor velgen van bv 50euro is het gewoon vaak niet waard.

Sven-GTI
17-04-2013, 10:57
Klopt inderdaad, die velgen zullen niet meer kosten dan 100 euro neem ik aan.

Dan zou het inderdaad niet echt de moeite zijn, kun je beter g60 staal zoeken ofzo

jellehier
17-04-2013, 11:26
Ik heb ook al eens gehoord van iemand die de zelf met een boormachine en den lamellen tol heeft uitgeslepen

Schijnt niet zo heel spannend te zijn

Ook wel eens gehoord dat je met een hamer ook heel ver komt

En uitdraaien kost ook niet de kop, als de wielen verder goedkoop zijn dan zal uitdraaien waarschijnlijk goedkoper zijn dan het verschil met g60 staal

Landcruiser
17-04-2013, 11:39
Bedankt voor de reacties. Ik heb ooit iemand gezien die 16inch mini velgen onder de golf1 had zitten, volgens mij zonder af te draaien. Ik wil 15 inch staal hebben omdat ik nog nieuwe banden heb liggen die ik anders niet gebruik. Velgen zijn 60 euri dus echt goedkoop maar ik wil dat t gewoon gelijk past, geen gedoe met afdraaien enzo. Wat doet g60 staal?

Gertjan
17-04-2013, 11:40
Een setje G60 staal heb je voor ongeveer 100 euro.