Log in

View Full Version : kabelboom kofferbakverlichting

Bumper83
18-04-2013, 20:33
hallo,

ik ben bezig geweest met het aansluiten van de kofferbakverlichting in m'n Golf 2 Avance '87 maar kom tot de conclusie dat ik in m'n kofferbak een stekker mis om het lampje te kunnen aansluiten. Het lampje zat al wel onder m'n linker hoedenplankdrager incl. schakelaartje.

Ik ben ff snel in de kofferbak van m'n '85 gti gedoken waar ook een lampje in zit en daar vind ik linksachter achter m'n bekleding (waar je cv pomp zit) nog een witte 2 pins stekker met een voeding (rood draadje) en een massa (bruin draadje) en nu vraag ik mij dus af of er verschillende types kabelbomen bestaan voor de elektra achterin de auto, oftwel hoort die stekker er standaard te zitten of was dit toendertijd een luxe item waarbij een aparte kabelboom hoorde??

ik hoor graag van jullie.

Grt Robert

Djinn_4fun
19-04-2013, 07:06
Bij mijn CL uit '91 zat de stekker idd achter de bekleding.
Als ik me goed herinner een witte stekker.

Ik had geen lampje erin, die heb ik later erin gezet.

Bumper83
19-04-2013, 20:55
Bij mij zit er dus wel een lampje en schakelaar in m'n hoedenplankdrager maar geen stekker om ze aan te sluiten... Zal van t weekend m'n zekeringkast ff nakijken of die draad überhaupt wel naar achter getrokken is

Bumper83
21-04-2013, 21:13
Nou gisteren dus m'n zekeringkast ff bekeken, volgens de tekeningen zou de voeding vanaf E3 moeten komen. Hier zat alleen de voeding voor de centrale vergrendeling en de binnenverlichting, conclusie: er is geen draad naar achter getrokken voor kofferbakverlichting. Bij m'n GTI zit er een dubbele draad op E3 waarvan er 1 naar achter loopt voor de kofferbakverlichting.