PDA

View Full Version : Ander stuur op de T2

Frieser
16-06-2005, 11:37
Zijn hier ook mensen met een ander stuur op hun T2? Als ik op mijn stoel zit ligt het stuur nogal ver in mijn schoot en dat zit niet echt lekker. Ook met de instap is het vrij moeilijk. Komt omdat mijn stoelen niet geheel origineel zijn :)

(Daarnaast lijkt het me ook wel lache om er een ander exemplaar op te zetten...)

Rico
16-06-2005, 12:33
Zijn hier ook mensen met een ander stuur op hun T2? Als ik op mijn stoel zit ligt het stuur nogal ver in mijn schoot en dat zit niet echt lekker. Ook met de instap is het vrij moeilijk. Komt omdat mijn stoelen niet geheel origineel zijn :)

(Daarnaast lijkt het me ook wel lache om er een ander exemplaar op te zetten...)

ai, dat is nou jammer, toch maar weer de originele stoelen terugzetten.
ik heb nog wel een bestuurdersstoel staan, die past niet in mijn T2a

Frieser
16-06-2005, 12:54
Nou, op zich hoef ik niet per sé terug naar andere stoelen. Die er nu in zitten zijn best ok en zitten eigenlijk best lekker. (niet dat ik al een meter in mijn bus heb gereden. Heb er alleen maar in gezeten en broembroem geluiden gemaakt :biggrin: ) Maar een ietsje kleiner stuur en wat hoger lijkt me wel wat. (zo;n amerikaans kettingstuur, hehehe :cool: )

Humby
16-06-2005, 15:09
Ik heb een Porsche stuur in m'n busje t2b (Ik denk dat het voor een t2a iets anders zit...) Het ligt smoother in de hand en het is wat kleiner. (wel lastiger om te manoevreren met bredere banden... :rolleyes: , maar dat scheelt je weer een avondje fitness :biggrin: )
Het is gewoon plug and play. Als je in een autohandel gaat vragen naar een naaf voor een T2bus (voor bvb een monolita stuur), dan hebben ze daar nog nooit van gehoord...
Dus een T2b naaf is gelijkaardig aan die van een Porsche.

Aircooled greetz,

Humby :cool:

lowrider
16-06-2005, 17:57
Voor mn t2 b bus heb ik een naaf besteld bij paruzzie , ik had nog een raid stuurtje uit een corrado en deze komt in de bus . Heb geen idee hoe het stuurt want de naaf is binnen maar moet er nog in.

Het is dezelfde als voor een kefert (22 mm bestelnr 2729)http://www.paruzzi.nl/nl/big/frames.html

Frieser
16-06-2005, 20:41
Ah cool... zal wel wat zwaarder sturen als ie kleiner is, hehehe. Ik wil mijn bus ook echt van binnen aankleden met de meest foute onderdelen. Pookknoppen met lichtjes erin, dobbelstenen, navigatiesystemen, blauwe tellerverlichting etc.etc.etc. (begin ik nu een aantal mensen de handen in de haren aan het jagen?) :D

En uiteraard zodra 'ie op de weg mag: verlagen! :D

vwcrewcab
17-06-2005, 10:09
Ik heb een Porsche stuur in m'n busje t2b (Ik denk dat het voor een t2a iets anders zit...) Het ligt smoother in de hand en het is wat kleiner. (wel lastiger om te manoevreren met bredere banden... :rolleyes: , maar dat scheelt je weer een avondje fitness :biggrin: )
Het is gewoon plug and play. Als je in een autohandel gaat vragen naar een naaf voor een T2bus (voor bvb een monolita stuur), dan hebben ze daar nog nooit van gehoord...
Dus een T2b naaf is gelijkaardig aan die van een Porsche.

Aircooled greetz,

Dit is erg handig om te weten!!

Is wel je stuurbekrachtiging weg :D ;)

Frieser
17-06-2005, 11:15
En er staat Porsche op. Waarschijnlijk iets duurder als die van een Opel...

Fahrvergnugen
17-06-2005, 12:33
En er staat Porsche op. Waarschijnlijk iets duurder als die van een Opel...
ik heb ook een niet origineel stuurtje in mijn T2a (avatar), zat er in toen ik hem kocht dus naaftypes e.d. weet ik niet, maar het staat wel ruig.

Ik heb trouwens de voorbandjes van een smart gemonteerd zodat het sturen redelijk gaat.

grtn,

vwcrewcab
17-06-2005, 14:16
Ah cool... zal wel wat zwaarder sturen als ie kleiner is, hehehe. Ik wil mijn bus ook echt van binnen aankleden met de meest foute onderdelen. Pookknoppen met lichtjes erin, dobbelstenen, navigatiesystemen, blauwe tellerverlichting etc.etc.etc. (begin ik nu een aantal mensen de handen in de haren aan het jagen?) :D

En uiteraard zodra 'ie op de weg mag: verlagen! :D

Waarom nu nog nie :confused:

Frieser
17-06-2005, 17:43
Mijn bus moet nog RDW gekeurd worden en ik wil hem daar a.s.a.p. klaar voor maken ;) dat verlagen gaat me wat tijd en geld kosten (en helaas, ik ben wat budget kwijt dankzij mijn dagelijkse bak :o )

vwcrewcab
18-06-2005, 10:29
Mijn bus moet nog RDW gekeurd worden en ik wil hem daar a.s.a.p. klaar voor maken ;) dat verlagen gaat me wat tijd en geld kosten (en helaas, ik ben wat budget kwijt dankzij mijn dagelijkse bak :o )

Aha, juust!

erwin 944
19-06-2005, 19:46
hey humby: komt je porschestuur dan niet iets hoger te zitten?

loop ook met het idee een leder 944 stuur te plaatsen (past beter bij mijn 944 instrumenten en porsche kontakt sleutel) :rolleyes:

wat de zit meubelen betreft: ik heb verwarmde volvo stoelen in mijn t2b (is lekker warm in de winter), en gordels met verklikkerlicht (ook volvo)

Humby
19-06-2005, 19:49
Jeps, het stuurtje staat iets hoger dan standaard. Best wel handiger, vooral bij het "sportievere" slalomwerk :cool: .
Voor het cruisen is het ook iets aangenamer, want dan moet je je rug zo niet ver krommen...

Een Porsche-sleutel is wel serieus "macho" :cool: . Je gooit dan ergens met plezier je sleutels op tafel en je vergeet ze dan per ongeluk eventjes :rolleyes:

Aircooled greetz,

Frieser
20-06-2005, 09:40
Jeps, het stuurtje staat iets hoger dan standaard.
Dat is eigenlijk het belangrijkste ding wat ik wil bereiken! mijn stuur een stukje hoger. En dan is het leuk meegenomen als er een leuk stuurtje op komt.

Frieser
20-06-2005, 15:36
ik heb ook een niet origineel stuurtje in mijn T2a (avatar), zat er in toen ik hem kocht dus naaftypes e.d. weet ik niet, maar het staat wel ruig.

Ik heb trouwens de voorbandjes van een smart gemonteerd zodat het sturen redelijk gaat.

grtn,

Heb je enig idee wat voor stuur het is? zo een die jij hebt is precies wat ik eigenlijk zoek... wat hoger, ietsje kleiner en van die chromen spaken in het midden...

Fahrvergnugen
20-06-2005, 15:46
Heb je enig idee wat voor stuur het is? zo een die jij hebt is precies wat ik eigenlijk zoek... wat hoger, ietsje kleiner en van die chromen spaken in het midden...

Geen idee, ik zal vanavond eens kijken of er iets opstaat.

Ik heb ze (of soortgelijk) trouwens zondag wel op budel te koop gezien.

dit stuurtje en 145/15 smart bandjes op 2,5 bar stuurt prima.

grtn,

Frieser
20-06-2005, 16:15
Geen idee, ik zal vanavond eens kijken of er iets opstaat.

Ik heb ze (of soortgelijk) trouwens zondag wel op budel te koop gezien.

dit stuurtje en 145/15 smart bandjes op 2,5 bar stuurt prima.

grtn,

Ok! ik kon nog niet naar Budel, mijn bus mag nog niet de openbare weg op... coole klokken heb je er ook in zitten trouwens... is dat makkelijk te installeren zo'n toerenteller?

Fahrvergnugen
21-06-2005, 06:40
Ok! ik kon nog niet naar Budel, mijn bus mag nog niet de openbare weg op... coole klokken heb je er ook in zitten trouwens... is dat makkelijk te installeren zo'n toerenteller?

Ik heb gisteren gekeken maar op het stuur is geen naam of nummer te vinden (helaas)

De klokken (porsche 914) monteren is goed te doen, goed aftekenen en gaten zagen.