PDA

View Full Version : Geluid bij het optrekken.

SelimGTI
21-04-2013, 15:46
Hallo,

Zoals de titel al zegt maakt mijn Golfje een raar geluid bij het optrekken, namelijk een geluid alsof er lucht ontsnapt ergens bij de motor.
Dit gebeurd na de 3000 toeren.
Is eigenlijk een raar geluid, want ik en mijn vader hebben geprobeerd na te lopen wat het kan zijn maar hebben niks kunnen vinden.
Iemand een idee?

R.icky
21-04-2013, 15:50
Heb wel een paar ideeen maar kan niks zeggen zo, kan je er misschien een filmpje van maken?

SelimGTI
21-04-2013, 17:46
Heb wel een paar ideeen maar kan niks zeggen zo, kan je er misschien een filmpje van maken?
Ok dat zal ik dan morgen doen aangezien de auto tot morgen niet thuis is.
En het is niet een zeer duidelijk geluid dus ik weet niet of een video het laat horen, ik hoop het wel en als ie het wel opneemt post ik morgen de video.

SelimGTI
23-04-2013, 09:52
Het geluid is weggegaan na het beter afstellen van het blok, maar de kleppen tikken steeds harder en harder... Nu zeggen veel mensen dat dat een bekend 8v probleem is maar het wordt steeds harder... Hoe kan ik dat het beste oplossen?...

p.s. de olie in net 1,5 weken oud!

vwjohnny
23-04-2013, 10:13
Paar dopjes atf bij de motorpolitie toevoegen. Helpt dit niet dan hydro-stoters vervangen....

Edit: als deze motor hydrostoters heeft. Lijkt me wel.

R.icky
23-04-2013, 12:06
Wat voor olie gooi je erin dan? 10w40? Mijn 8v GTI begon ook steeds harder te tikken, uiteindelijk idd de hydraulische stoters laten vervangen.