PDA

View Full Version : slecht schakelen bij warme bak

Jel Golf 2 GTI
21-04-2013, 18:37
Hej iedereen,

Ik heb ff een vraagje,
Ik had wat problemen met het schakelen bij men golf 1.
Het is een 1100cc met 4-bak. link naar project (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=76032)

Nu de koppeling, drukgroep en lager vervangen zijn schakelt hij weer pakken beter.

Alleen als hij warm word begint hij slechter en slechter te schakelen, zo gek dat ik hem niet zonder kraken in achteruit krijg.

Mijn gevoel zegt dat dit aan de bakolie kan liggen maar wou ff jullie mening horen hier over.

Alvast bedankt

Grtz Jel

Harold_H
21-04-2013, 18:59
denk dat het idd aan de versnellingsbak olie ligt.

je krijgt er eventueel ook speciale toevoegingen voor om het schakelen te versoepelen.

mvg harold

Jel Golf 2 GTI
22-04-2013, 06:11
denk dat het idd aan de versnellingsbak olie ligt.

je krijgt er eventueel ook speciale toevoegingen voor om het schakelen te versoepelen.

mvg harold

thnx, dan ga ik vande week eerst eens proberen de olie te verversen en dan is het hopelijk beter, anders weet ik het ook niet zo goed :redface:

Jel Golf 2 GTI
22-04-2013, 15:01
Heb daarnet nog eens gaan rijden, koud geen probleem, warmer terug hetzelfde,.

Heb nu de kabel een beetje bij gespannen terwijl hij warm is en dan gaat het beter.

Morgen kijken hoe de koppeling staat als hij terug koud is en vant weekend andere olie erop.

Jel Golf 2 GTI
28-04-2013, 00:31
Vrijdag de olie afgelaten, was heel dun en donkerbruin van kleur, kwam een kleine 2L af.

Nieuwe juiste olie gaan halen 80W90 en bak gevuld tot het eruit liep aan de vuldop. Dit was +/- 2.3L.

Hieruit blijkt dus dat er te weinig olie in zat en wss ook de verkeerde.

Heb vorig jaar niet zo heel veel KM gedaan en wist dat koppeling niet goed was dus niet echt bij stil gestaan.

Gisteren 60km gereden zonder problemen, schakelt terug zoals het hoort :thumbup:

Had dit beter al veel eerder gedaan :D