PDA

View Full Version : Richtingaanwijzer werkt niet meer

Jakkie Takkie
26-04-2013, 12:08
Ik heb mijn dashboard en zekeringkast eruit gehad en nu ik alles heb teruggebouwd werkt de richtingaanwijzer niet meer. Als ik de auto op contact zet gaat het groene dashboardlampje direct continue branden (lijkt wel een beetje zwakjes). Als ik richting aan wil geven gebeurt er niets. Het vreemde is dat de alarmlichten wel werken.

Ik vond in een andere thread een aanwijzing dat mogelijk de zekering doorgebrand zou kunnen zijn en dat bleek inderdaad het geval. Het vervangen leverde voor het betreffende probleem echter geen resultaat op... Nu vraag ik mij sowieso af hoe die zekering kan zijn doorgebrand en helemaal waarom hij nu niet nogmaals doorbrand als er iets verkeerd zou zitten.

Iemand een idee hoe dit zou kunnen worden veroorzaakt?

Oh ja betreft een GTI van november 1982 :)

Jeff
26-04-2013, 12:17
Aan de stekker van de alarmlichtschakelaar zitten nog twee losse kabelschoentjes. Heb je deze weer terug gemonteerd?
Kabelschoentjes zijn ongeisoleerd en dus waarschijnlijk de veroorzakers van de sluiting.

vwjohnny
26-04-2013, 13:44
Ik heb het zelfde probleem met mijn golf 1 1.1

Jakkie Takkie
26-04-2013, 13:49
Aan de stekker van de alarmlichtschakelaar zitten nog twee losse kabelschoentjes. Heb je deze weer terug gemonteerd?
Kabelschoentjes zijn ongeisoleerd en dus waarschijnlijk de veroorzakers van de sluiting.

Dat zou wel een aannemelijke oorzaak zijn. 't is een beetje krap daar achter dus het zou ook zo maar kunnen zijn dat ik met het gefriemel tijdens het aansluiten van de tellerbak weer wat los heb getrokken. Ga ik morgen even kijken als ik de zomerbanden op de daily weer heb gemonteerd.

Snoekje84
26-04-2013, 14:03
Ik heb mijn dashboard en zekeringkast eruit gehad en nu ik alles heb teruggebouwd werkt de richtingaanwijzer niet meer. Als ik de auto op contact zet gaat het groene dashboardlampje direct continue branden (lijkt wel een beetje zwakjes). Als ik richting aan wil geven gebeurt er niets. Het vreemde is dat de alarmlichten wel werken.

Ik vond in een andere thread een aanwijzing dat mogelijk de zekering doorgebrand zou kunnen zijn en dat bleek inderdaad het geval. Het vervangen leverde voor het betreffende probleem echter geen resultaat op... Nu vraag ik mij sowieso af hoe die zekering kan zijn doorgebrand en helemaal waarom hij nu niet nogmaals doorbrand als er iets verkeerd zou zitten.

Iemand een idee hoe dit zou kunnen worden veroorzaakt?

Oh ja betreft een GTI van november 1982 :)

Ik had precies hetzelfde nadat de zekeringkast eruit was geweest. Zekering vervangen en probleem opgelost. Kan altijd dat een zekering kapot gaat maar mischien er tegenaan gestoten of iets?

Het kan anders ook nog je alarmlichten schakelaar zijn

Jakkie Takkie
26-04-2013, 20:18
Dat zou wel een aannemelijke oorzaak zijn. 't is een beetje krap daar achter dus het zou ook zo maar kunnen zijn dat ik met het gefriemel tijdens het aansluiten van de tellerbak weer wat los heb getrokken. Ga ik morgen even kijken als ik de zomerbanden op de daily weer heb gemonteerd.

Opgelost! Inderdaad waren de twee twee kabelschoentjes (klein en groot) losgeschotgen. Volgens mij heb ik die schakelaar er nog een keer uit getrokken en deze twee zaten met een tie-rip ergens aan vast dus waarschijnlijk zijn ze er daarbij uitgeschoten.

Thanx voor de tip Jeff! :thumbup:

Jeff
26-04-2013, 20:22
:thumbup:

1 draad is namelijk een geschakelde plus en de andere een massa. Heel knullig gemaakt door VW

Style
26-04-2013, 20:34
Heb ik ook gehad aarde zat niet aan gesloten