epico
28-04-2013, 10:47
hallo
ik rijd een tijdje een touran uit 2004 2.0 tdi 16v motorcode BKD
deze touran heeft sinds een paar weekjes een lullig probleem waar de dealer ook niet helemaal verder mee komt
P0234
Motor hilfskraft zustand uberschritten
als ik normaal rustig rijd komt het probleem niet voor
ook niet bij relatief rustig op de autobaan tot 140
maar als ik met mn voet een beetje op t gas ga dan is t keer op keer bij 110 a 120 voorbij met de pret
ik kan tijdens het rijden motor afstellen en dan weer starten storing weg maar komt bij 160 weer terug
ik heb gisteren 3 metingen gedaan en de storing geforceerd
hier de resultaten
meting 1
p0234
berechn. ladung 82,35%
kuhlmittel.temp. 82
ansaug map 255kpa
motordregzah+ 3238
geschwindigkeit 103
aqnsaugluft temp 28
laftmassenstrom 134,77g/s
drosselkl.pos 94.9%
meting2
p0234
Berechn ladung 99.21%
Kuhlmittel temp 88
Ansaug map 255 kpa
Motordrehzahl 2214
Geschwindigkeit 108
Ansaugluft temp 34
Luftmassenstrom 91g/s
drosselkl. pos. 94.9
Meting 3
p0234
Berechn ladung 0%
kuhlmittel temp 86
Ansaug map 237 kpa
motor drehzahl 3738
geschwindigkeit 118
ansaugluft temp 29
luftmassenstrom 132.13 g/s
drossekl pos 94.9%
dit zijn de waardes die ik uit kan lezen op mijn obd lezer
ik hoop dat jullie er wat aan hebben
volgens mijn dealer kan het 3 oorzaken hebben
Turbo variabeleschoepenverstelling defect ( nieuwe turbo monteren)
vnt kapot (vcuumdoos)
lek in vcuum systeem
nu ga ik vanmiddag de vnt en vacuum testen
maar ik heb heel veel gelezen over de turbo en de problemen met de schoepenverstelling dat die vaak kaport gaat door de roet afzettingen
wat ik raar vind is dat de auto trekt als een gek tot 140 meestal en ik de turbo mooi hoor fluiten
ik hoop dat iemand mij kan helpen
ik rijd een tijdje een touran uit 2004 2.0 tdi 16v motorcode BKD
deze touran heeft sinds een paar weekjes een lullig probleem waar de dealer ook niet helemaal verder mee komt
P0234
Motor hilfskraft zustand uberschritten
als ik normaal rustig rijd komt het probleem niet voor
ook niet bij relatief rustig op de autobaan tot 140
maar als ik met mn voet een beetje op t gas ga dan is t keer op keer bij 110 a 120 voorbij met de pret
ik kan tijdens het rijden motor afstellen en dan weer starten storing weg maar komt bij 160 weer terug
ik heb gisteren 3 metingen gedaan en de storing geforceerd
hier de resultaten
meting 1
p0234
berechn. ladung 82,35%
kuhlmittel.temp. 82
ansaug map 255kpa
motordregzah+ 3238
geschwindigkeit 103
aqnsaugluft temp 28
laftmassenstrom 134,77g/s
drosselkl.pos 94.9%
meting2
p0234
Berechn ladung 99.21%
Kuhlmittel temp 88
Ansaug map 255 kpa
Motordrehzahl 2214
Geschwindigkeit 108
Ansaugluft temp 34
Luftmassenstrom 91g/s
drosselkl. pos. 94.9
Meting 3
p0234
Berechn ladung 0%
kuhlmittel temp 86
Ansaug map 237 kpa
motor drehzahl 3738
geschwindigkeit 118
ansaugluft temp 29
luftmassenstrom 132.13 g/s
drossekl pos 94.9%
dit zijn de waardes die ik uit kan lezen op mijn obd lezer
ik hoop dat jullie er wat aan hebben
volgens mijn dealer kan het 3 oorzaken hebben
Turbo variabeleschoepenverstelling defect ( nieuwe turbo monteren)
vnt kapot (vcuumdoos)
lek in vcuum systeem
nu ga ik vanmiddag de vnt en vacuum testen
maar ik heb heel veel gelezen over de turbo en de problemen met de schoepenverstelling dat die vaak kaport gaat door de roet afzettingen
wat ik raar vind is dat de auto trekt als een gek tot 140 meestal en ik de turbo mooi hoor fluiten
ik hoop dat iemand mij kan helpen