PDA

View Full Version : hoe origineel schuifdak 'afstellen' ?

RoelM
29-04-2013, 16:14
Zoals de titel al zegt wil ik graag weten hoe je het originele schuifdak van een golf 2 afsteld. ben benieuwd of iemand dat weet ?

geleider is niet stuk! het werkte eerst ook goed.

Het is nu dus zo dat mn dakraam een beetje scheef zit, gaat wel gewoon open alleen een beetje zwaar het laatste stukje. hij werkte eerst wel goed maar zon clip van die geleider zat los waardoor die rails zat te trillen tijdens het rijden. dit is nu dus opgelost, maar toen het schuifdakje eruit was is ie een stukje verschoven dus die kabel die erin zit zit niet meer goed denk ik ofzo ? want hij zit nu scheef. geen idee hoe ik het weer recht moet krijgen.

thijstheunissen
29-04-2013, 17:03
Volgens mij is de enigste manier om de plaat te stellen 4x een torxschroef.

Die zie je als je je dakje open zet en dan van onder bekijkt.
Aan de korte zijdes kun je die dan vinden

Jel Golf 2 GTI
29-04-2013, 17:36
Heb je het dakje eruit gehad?

Zitten de veerplaatjes nog op hun plaats om de eindjes op hun plaats te houden?

Zitten alle stukken nog goed in elkaar, heb je alle schroefjes erin zitten?

Als je heel je schuifdak eruit haalt zie je aan de achterkant waar de geleiders stoppen dat deze vast zitten aan een blokje met tandjes, door deze te verstellen kan je je dak opnieuw afstellen zodat hij aan beide zijde terug even hoog komt als je hem dicht doet.

Moeilijk uit te leegn maar ik kan geen deftige foto vinden van wat ik bedoel, mss dat hier iemand wel wat foto's heeft.

RoelM
29-04-2013, 17:50
dat blokje met tandjes bedoel je die 2 kunstoffen clipjes mee ? waarvan bij mij eerst eentje los lag. als je dat bedoelt word het nog best lastig. ik heb verder idd alles vast zitten en het was eerst erger maar hij zit alsnog best scheef.

Jel Golf 2 GTI
29-04-2013, 17:59
dat blokje met tandjes bedoel je die 2 kunstoffen clipjes mee ? waarvan bij mij eerst eentje los lag. als je dat bedoelt word het nog best lastig. ik heb verder idd alles vast zitten en het was eerst erger maar hij zit alsnog best scheef.

Je moet he einde van je geleiders zoeken, 1 links en 1 rechts, zitten op dezelfde plaats, daar hangt een blokje met tandjes aan vast. De andere kant waar het blokje op klemt zit vast aan je dakplaat. Je moet je dak er in ieder geval volledig uithalen om dit te kunnen zien.

Als ik het goed voor heb moet je ook de plaat waar de binnendakbekleding aan vast zit verwijderen om die dingen te kunnen zien.

Anders moet je eens wat foto's nemen dan kan ik wel zeggen wat ik bedoel, vind er zo snel geen op het net

RoelM
30-04-2013, 00:06
heb hem er weer in. Jel, die blokjes heb ik idd versteld!

Jel Golf 2 GTI
30-04-2013, 09:38
heb hem er weer in. Jel, die blokjes heb ik idd versteld!

:thumbup: goed om dit te lezen.

Grtz Jel :thumbup: :thumbup: